Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoj k reklamě

Postoj k reklamě

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Miroslav Král
Šetření:13. 03. 2016 - 20. 03. 2016
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dostali jste se na stránku dotazníku, který jako student gymnázia potřebuji ke své seminární práci k úspěšnému dokončení čtvrtého ročníku. Dotazník má za úkol zjistit Váš postoj k reklamě, Vaše reakce na ni a v neposlední řadě Vaše očekávání od reklamy.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7768,14 %68,14 %  
Muž3631,86 %31,86 %  

Graf

2. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-255952,21 %52,21 %  
26-403833,63 %33,63 %  
41-601311,5 %11,5 %  
61 a více21,77 %1,77 %  
0-1510,88 %0,88 %  

Graf

3. Věříte reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9987,61 %87,61 %  
Ano1412,39 %12,39 %  

Graf

4. Cítíte se přehlceni reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10290,27 %90,27 %  
Ne119,73 %9,73 %  

Graf

5. Jak Vás ovlivňuje reklama

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dává mi podnět zájmu (začnu se o produkt/službu zajímat)4338,05 %38,05 %  
Reklama mě neovlivňuje4136,28 %36,28 %  
Vyvolává u mě touhu po produktu/službě1210,62 %10,62 %  
Vede mě ke kupnímu chování108,85 %8,85 %  
sere mě21,77 %1,77 %  
Nevhodná reklama (samovolně hrající, výpočetně náročná, bez atributů velikosti...) mě od nákupu odrazuje10,88 %0,88 %  
Vede mě opačně - pryč od produktu!10,88 %0,88 %  
snazim se ji zbavit10,88 %0,88 %  
baví mě se dívat, co Ti tupci nevymyslí. 10,88 %0,88 %  
velmi zřídka mě reklama zaujme, abych hledala další informace10,88 %0,88 %  
vyvolává ve mně touhu uniknout reklamě10,88 %0,88 %  
otravuje mě, odrazuje od nákupu svojí vlezlostí10,88 %0,88 %  
Většinou mě od koupi produktu odradí10,88 %0,88 %  
beru jí tak, že musí být. Aby se vědělo o nových produktech...10,88 %0,88 %  
dává mi podnět přepnout program, zavít internetové okno atd.10,88 %0,88 %  
baví mě10,88 %0,88 %  
buď mě nezajímá, blbá nebo otravná reklama mě od produktu odradí10,88 %0,88 %  
Dohání mě k šílenství10,88 %0,88 %  
Spíše se těm reklamám vždy směji :-) Nejsem ani konzumě založený člověk10,88 %0,88 %  
vypínám zvuk TV - reklama mě obtěžuje10,88 %0,88 %  
přesně vím, co nekupovat !!10,88 %0,88 %  
Odpuzuje mne, vyhýbám se tomu, co je mi vnucováno10,88 %0,88 %  
Ma vliv akorat na to, ze prepinam tv i radio stanice10,88 %0,88 %  
nechut k propaovanému10,88 %0,88 %  
vyvolava pocit odporu k produktu10,88 %0,88 %  
mám zkaženou náladu10,88 %0,88 %  
Vyvolává nechuť k produktu10,88 %0,88 %  
jak kdy10,88 %0,88 %  
Pokud je dostatečně dotěrná, nebo stupidní, začnu se propagovanému výrobku nebo službě aktivně vyhýbat 10,88 %0,88 %  
Jako antireklama - odpor k produktu a přesvědčení nekoupit jej (téměř každá až na pár vyjímek).10,88 %0,88 %  
Odrazuje mě10,88 %0,88 %  

Graf

6. Dokáže Vás reklama pobavit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10088,5 %88,5 %  
Ne1311,5 %11,5 %  

Graf

7. Obtěžuje Vás televizní reklama v rámci jednoho pořadu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, obtěžuje9584,07 %84,07 %  
Reklamu vítám, mohu dělat jinou činnost (jít na záchod, ohřát si jídlo atd.)119,73 %9,73 %  
Nevadí mi76,19 %6,19 %  

Graf

8. Seřaďte prvky reklamy podle jejich důležitosti: 1 = nejdůležitější(u televizní reklamy)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Hudba3.4781.719
Humor2.4072.312
Kvalitní vizuální zpracování.2.7611.244
Informace2.5492.053
Výskyt známé osobnosti5.151.455
Srovnávání (například s jiným produktem)4.6552.014

Graf

9. Jaký je podle Vás primární účel reklamy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dovést ke kupnímu chování4943,36 %43,36 %  
Dostat produkt/službu do povědomí4741,59 %41,59 %  
Vytvořit emoční tlak na spotřebitele1513,27 %13,27 %  
Podat nezbytné informace o produktu/službě21,77 %1,77 %  

Graf

10. Vadí Vám reklama vysílaná v rámci dětských pořadů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9079,65 %79,65 %  
Nevím1513,27 %13,27 %  
Ne87,08 %7,08 %  

Graf

11. Jste pro zavedení nebo zvýšení pozornosti výuce mediální výchovy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8474,34 %74,34 %  
Ne2925,66 %25,66 %  

Graf

12. Pokud máte chuť poskytnout tvůrci dotazníku zpětnou vazbu, můžete se vyjadřit zde

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Abych nesledovala reklamu, tak si radeji porady nahravam

Bojujte proti reklamě. Neživte se s ní - není to solidní obživa

Je otravné, když je každá otázka samostatně a je nutné klikat na "pokračovat", lepší by byl celý dotazník na jedné stránce

K problematice mohu jen dodat, že pokud se vyskytuje nějaký produkt nebo služba v reklamě často, je to známka nezájmu o ní z důvodu její špatné kvality. Dobré služby a produkty zvláštní reklamu nepotřebují, vyjma okamžiku zavedení, většinou však postačí reklama v provozovně daného výrobce a nebo prodejce, není nutná reklama například na internetu a v TV.

Možná by se hodilo uvést, co je mediální výchova :-)

Nerozumím, co má společné otázka 11 s reklamou

Nevím, jestli moje odpovědi pro Vás budou relevantní... Nemám televizi a proto reklamu příliš nesleduji.

nevysvětleno, co je to mediální výchova a možnost odpovědi nevím, díky

občas má na mne reklama naprosto opačný efekt... některé výrobky si záměrně nevybírám, protože jsou vydatně propagovány.

Reklama je navoněná mrtvola

Reklama může být účinná pouze tehdy, pokud je vtipná, pravdivá a nedělá z lidí hlupáky, takových je ovšem jen hrstka. Drtivá většina je stupidních a pro hlupáky, působí jako antireklama a odstrašující příklad, co NEKUPOVAT.

U některých otázek mi vadila nucená volba, případně jsem se s výpovědí zcela neztotožňoval.

U škálové otázky jsem volil odpověď 1 jako nejdůležitější a 6 jako nejméně důležitou.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Váš věk

  • odpověď 16-25:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vede mě ke kupnímu chování na otázku 5. Jak Vás ovlivňuje reklama
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výskyt známé osobnosti=3 na otázku 8. Seřaďte prvky reklamy podle jejich důležitosti: 1 = nejdůležitější(u televizní reklamy)

8. Seřaďte prvky reklamy podle jejich důležitosti: 1 = nejdůležitější(u televizní reklamy)

  • odpověď Výskyt známé osobnosti=6:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Srovnávání (například s jiným produktem)=5 na otázku 8. Seřaďte prvky reklamy podle jejich důležitosti: 1 = nejdůležitější(u televizní reklamy)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví

2. Váš věk

3. Věříte reklamě?

4. Cítíte se přehlceni reklamou?

5. Jak Vás ovlivňuje reklama

6. Dokáže Vás reklama pobavit?

7. Obtěžuje Vás televizní reklama v rámci jednoho pořadu?

8. Seřaďte prvky reklamy podle jejich důležitosti: 1 = nejdůležitější(u televizní reklamy)

9. Jaký je podle Vás primární účel reklamy

10. Vadí Vám reklama vysílaná v rámci dětských pořadů?

11. Jste pro zavedení nebo zvýšení pozornosti výuce mediální výchovy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví

2. Váš věk

3. Věříte reklamě?

4. Cítíte se přehlceni reklamou?

5. Jak Vás ovlivňuje reklama

6. Dokáže Vás reklama pobavit?

7. Obtěžuje Vás televizní reklama v rámci jednoho pořadu?

8. Seřaďte prvky reklamy podle jejich důležitosti: 1 = nejdůležitější(u televizní reklamy)

9. Jaký je podle Vás primární účel reklamy

10. Vadí Vám reklama vysílaná v rámci dětských pořadů?

11. Jste pro zavedení nebo zvýšení pozornosti výuce mediální výchovy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Král, M.Postoj k reklamě (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://postoj-k-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.