Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoj spotřebitelů k nákupu značkových potravin

Postoj spotřebitelů k nákupu značkových potravin

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nikol Bukovská
Šetření:26. 03. 2020 - 09. 04. 2020
Počet respondentů:323
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,
jsme studentky 2. ročníku obor Marketing a obchod a prosíme Vás o vyplnění následujícího dotazníku, který slouží k provedení analýzy současného nákupního chování českých spotřebitelů. Také si klademe za cíl zjistit, zda si spotřebitelé radši připlatí za značkové potraviny a případně co je při nákupu ovlivňuje. Výsledky šetření by měly přispět k poznání a pochopení nakupování obecně.
Předem Všem děkujeme za spolupráci. Výsledky průzkumu naleznete na této stránce po skončení šetření.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl9128,17 %28,17 %  
Albert4413,62 %13,62 %  
Globus4413,62 %13,62 %  
Kaufland4112,69 %12,69 %  
Tesco3611,15 %11,15 %  
Malé obchody (Hruška, Coop, apod.)329,91 %9,91 %  
Billa195,88 %5,88 %  
Penny113,41 %3,41 %  
Ostatní51,55 %1,55 %  

Graf

2. Jak často nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 – 2x týdně15949,23 %49,23 %  
více než 2x týdně11034,06 %34,06 %  
každý den319,6 %9,6 %  
2x měsíčně144,33 %4,33 %  
1x měsíčně51,55 %1,55 %  
méně než 1x měsíčně41,24 %1,24 %  

Graf

3. Kolik času průměrně strávíte jedním nákupem potravin? (Uveďte čas v minutách)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
309830,34 %30,34 %  
206620,43 %20,43 %  
153410,53 %10,53 %  
60309,29 %9,29 %  
40195,88 %5,88 %  
10164,95 %4,95 %  
45154,64 %4,64 %  
3582,48 %2,48 %  
2582,48 %2,48 %  
12041,24 %1,24 %  
ostatní odpovědi 50
5
70
90
80
65
11
9
22
1
34
12
020
030
63
75
17
257,74 %7,74 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:29.9
Minimum:10
Maximum:60
Variační rozpětí:50
Rozptyl:168.47
Směrodatná odchylka:12.98
Medián:30
Modus:30

Graf

4. Jaké značky preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nerozlišuji18657,59 %57,59 %  
Značky výrobců (originální, značkové)9228,48 %28,48 %  
Značky maloobchodů (privátní)4012,38 %12,38 %  
No name potraviny (beze jména značky)51,55 %1,55 %  

Graf

5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Zajímám se o nové výrobky.2.5851.258
Značkové potraviny jsou chápány jako kvalitnější.2.4921.234
Značkové potraviny jsou chápány jako dražší.1.6690.705
Kvalita je při nákupu důležitá.1.5230.615
Značka je pro mě důležitá.3.2321.324
Při nákupu je pro mě důležitý vzhled obalu.3.1241.347
Má na mě vliv rozmístění zboží v obchodu.3.091.76
Má na mě vliv reklama a propagace.3.2571.516
Nakupuji podle slevových akcí.2.4981.656
Seženu zde vše, co potřebuji.2.0370.909
Dostanu zde zboží za rozumnou cenu.2.040.689

Graf

6. Vyhledáváte české výrobky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21767,18 %67,18 %  
ne10632,82 %32,82 %  

Graf

7. Preferujete bio/zdravé potraviny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20663,78 %63,78 %  
ano11736,22 %36,22 %  

Graf

8. Používáte nákupní seznam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, používám papírový seznam12538,7 %38,7 %  
Ne, seznam nepoužívám8426,01 %26,01 %  
Ano, používám seznam v paměti6620,43 %20,43 %  
Ano, používám digitální seznam4814,86 %14,86 %  

Graf

9. Jakou metodou obvykle platíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platební kartou25679,26 %79,26 %  
Hotově6018,58 %18,58 %  
Stravenky/Poukázky72,17 %2,17 %  

Graf

10. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena22569,66 %69,66 %  
Muž9830,34 %30,34 %  

Graf

11. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25 let16450,77 %50,77 %  
26-40 let9730,03 %30,03 %  
41-60 let5416,72 %16,72 %  
61 a více let72,17 %2,17 %  
méně než 15 let10,31 %0,31 %  

Graf

12. Jaký je Váš statut?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný13441,49 %41,49 %  
student13140,56 %40,56 %  
OSVČ288,67 %8,67 %  
mateřská dovolená164,95 %4,95 %  
důchodce72,17 %2,17 %  
nezaměstnaný72,17 %2,17 %  

Graf

13. Jaký je váš příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
menší než 10 000 Kč13040,25 %40,25 %  
10 001 – 20 000 Kč9228,48 %28,48 %  
20 001 – 30 000 Kč6921,36 %21,36 %  
30 001 – 45 000 Kč206,19 %6,19 %  
více než 45 000 Kč123,72 %3,72 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaké značky preferujete?

  • odpověď Nerozlišuji:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značkové potraviny jsou chápány jako kvalitnější.=5 na otázku 5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )

5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )

  • odpověď Značkové potraviny jsou chápány jako dražší.=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značkové potraviny jsou chápány jako kvalitnější.=1 na otázku 5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )

11. Do jaké věkové skupiny patříte?

  • odpověď 15-25 let:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 12. Jaký je Váš statut?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete?

2. Jak často nakupujete potraviny?

3. Kolik času průměrně strávíte jedním nákupem potravin? (Uveďte čas v minutách)

4. Jaké značky preferujete?

5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )

6. Vyhledáváte české výrobky?

7. Preferujete bio/zdravé potraviny?

8. Používáte nákupní seznam?

9. Jakou metodou obvykle platíte?

10. Pohlaví?

11. Do jaké věkové skupiny patříte?

12. Jaký je Váš statut?

13. Jaký je váš příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete?

2. Jak často nakupujete potraviny?

3. Kolik času průměrně strávíte jedním nákupem potravin? (Uveďte čas v minutách)

4. Jaké značky preferujete?

5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )

6. Vyhledáváte české výrobky?

7. Preferujete bio/zdravé potraviny?

8. Používáte nákupní seznam?

9. Jakou metodou obvykle platíte?

10. Pohlaví?

11. Do jaké věkové skupiny patříte?

12. Jaký je Váš statut?

13. Jaký je váš příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bukovská, N.Postoj spotřebitelů k nákupu značkových potravin (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://postoj-spotrebitelu-k-nakupu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.