Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoj uživatelů Facebooku k využití sítě pro komerční účely

Postoj uživatelů Facebooku k využití sítě pro komerční účely

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kamila Krupová
Šetření:09. 04. 2010 - 21. 04. 2010
Počet respondentů:150
Počet otázek (max/průměr):19 / 19.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,


dovoluji si Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku, který bude sloužit ke zjištění postojů uživatelů k Facebooku a také jeho využití pro komerční účely. Dotazník je zcela anonymní.

 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Poznámka: Vzhledem ke svému zaměření je dotazník určen pro ty uživatele Facebooku, kteří se již v minulosti přidali do nějaké skupiny na Facebooku nebo se stali fanoušky stránek produktů, značek či společnosti.

Odpovědi respondentů

1. Kolik času strávíte na Facebooku v průměru za den ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
půl hodiny až hodinu denně4227,81 %28 %  
více než 1 hodinu až 2 hodiny denně3221,19 %21,33 %  
méně než půl hodiny denně2315,23 %15,33 %  
více než 2 hodiny až 3 hodiny denně2315,23 %15,33 %  
více než 4 hodiny denně2013,25 %13,33 %  
více než 3 hodiny denně až 4 hod denně117,28 %7,33 %  

Graf

2. Na Facebook chodíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den10066,23 %66,67 %  
alespoň jednou až vícekrát za týden4630,46 %30,67 %  
3 krát za měsíc a méně42,65 %2,67 %  
méně než jednou za měsíc10,66 %0,67 %  

Graf

3. Zaškrtněte v jakou dobu nejčastěji chodíte na Facebook? Můžete vybrat až tři možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
večer (18-22 hod)9160,26 %60,67 %  
odpoledne (13-18 hod)5737,75 %38 %  
v noci (22-02)3623,84 %24 %  
ráno (6-9 hod)2919,21 %19,33 %  
dopoledne (9-11 hod)2818,54 %18,67 %  
večer (18-22 hod)2415,89 %16 %  
odpoledne (13-18 hod)138,61 %8,67 %  
kolem poledne (11-13 hod)127,95 %8 %  
časně ráno (2-6 hod)31,99 %2 %  

Graf

4. Označte prosím, jak často využíváte na Facebooku následujících služeb. (legenda: 1=každý den 2=alespoň jednou za týden 3=1-3krát za měsíc 4=méně než jednou za měsíc 5=zatím jsem nepoužil

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
vyplňování statusu2.9471.441
hraní her3.3052.516
vyplňování kvízů3.7020.885
používání nejrůznějších aplikací3.511.455
chatování s přáteli2.1591.18
připojování se do skupin/ stávání se fanouškem stránek2.8871.212
přispívání na zeď, komentování nebo diskuze na fanouškovských stránkách/ skupinách3.0531.454
komentování aktivit svých přátel (fotek, videí, statusů, odkazů...)2.2451.337
psaní na zeď přátel3.0731.207
posílání zpráv2.6231.083
klikání na reklamní bannery4.3110.784
připojování se k událostem3.3971.127
využívání funkce sdílení3.7351.254
vkládání fotek3.3440.809
vkládání vlastních videí4.4770.726

Graf

5. Jakým způsobem se nejčastěji stáváte fanoušky stránky nebo přidáváte do skupin? (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
všimnu si, že se připojili mí přátele, tak se také přidám2.7751.87
vyhledávám je na Facebooku sám/a podle svých zájmů3.6421.647
přidám se na základě pozvání do skupiny/stránky3.2851.144
na www stránkách společnosti si všimnu odkazu na fanouškovskou stránku a přidám si ji4.0991.03

Graf

6. Zaškrtněte jak často se na fanouškovské stránky dostáváte následujícími způsoby: (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
v příspěvcích na zdi vidíte odkaz vložený přítelem a skrze něj se prokliknete2.961.641
prokliknete skrze příspěvek vložený fanouškovskou stránkou/skupinou a který se vám objevil na zdi3.1851.608
sám si fanouškovskou stránku otevřete3.6821.435
prokliknete se k ní na základě reklamního banneru zobrazujícího se na Facebooku4.3510.771

Graf

7. Kolik příspěvků od Vaší fanouškovské stránky/ skupiny považujete za ideální a neobtěžuje Vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několik příspěvků za týden, ale ne každý den4328,48 %28,67 %  
jednou za týden3724,5 %24,67 %  
jeden příspěvek denně2717,88 %18 %  
3 a méně příspěvků za měsíc1711,26 %11,33 %  
méně než 1 příspěvek měsíčně159,93 %10 %  
1 příspěvek za měsíc63,97 %4 %  
více příspěvků denně53,31 %3,33 %  
více příspěvků denně10,66 %0,67 %  

Graf

8. Ohodnoťte prosím následující výroky (legenda: ++ souhlasím + spíše souhlasím 0 neutrální postoj - spíše nesouhlasím - - nesouhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kdyby má fanouškovská stránka/ skupina měla interaktivnější obsah (více zajímavého videa, odkazů, fotek či soutěží), navštěvoval bych ji častěji.0.4441.624
To, že je firma přítomná na Facebooku a zapojená do sociálních sítí ve mě budí dojem přátelského a aktivního přístupu ke svým zákazníkům0.4241.357
Větší zapojení firem na Facebooku (ve smyslu aktivity na firemních stránkách/skupinách) vnímám negativně.-0.3251.332
Zapojení firem do sociálních sítí či stránek (jako např. firemní blogy, Facebook, Twitter, Delicious, YouTube..atd.) považuji dnes za nutnou součást firemní komunikace0.5031.217

Graf

9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
psané příspěvky ve statusu (vložené fanouškovskou stránkou/skupinou)2.6821.502
vložené video, které je tématicky spojeno s obsahem stránky/skupiny2.9011.48
hry3.8341.569
nejrůznější aplikace (obdarovávací aplikace, kvízy, atd.)3.7811.416
soutěže3.2911.875
upozornění na slevy2.9141.946
kód/ kupon na slevy speciálně pro fanoušky stránky/ skupiny2.8542.257
komentáře a reakce ze strany společnosti / produktu na komentáře fanoušků2.6421.872
externí odkazy (např. na články, fotografie apod. tématicky spojené se stránkou/ skupinou)2.7551.615
ocenění, informace o významném úspěchu produktu, či společnosti který stránku/ skupinu reprezentuje3.0931.462
informace co je nového v daném odvětví společnosti do kterého stránka či skupinu spadá2.7551.39
akce pořádané společností/ výrobcem produktu, která stránku či skupinu reprezentuje (např. sponzorované aktivity, koncerty, abírky, pozvánky na veletrh...atd.)2.4771.614
možnost chatu se zajímavou osboností spojenou se společností či produktem fanouškovské stránky3.2451.642

Graf

10. Doplňte následující tvrzení dle Vašeho osobního postoje: "Soutěží na Facebooku .............."

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem se doposud neúčastnil/a, ale pokud by byla zajímavá soutěž, účastnil/a bych se6140,4 %40,67 %  
jsem se doposud neúčastnil/a a neláká mě to6039,74 %40 %  
jsem se již účastnil/a2617,22 %17,33 %  
se účastním často21,32 %1,33 %  
jendou jsem se zucastnila a nikdy vice10,66 %0,67 %  
v předchozích ot. nevím co odpověďět-nevyužívám10,66 %0,67 %  

Graf

11. Souhlasíte s následujícím tvrzení? "Pokud bych se soutěže účastnil/a, nechala bych ji nasdílet i dalším přátelům."

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3422,52 %22,67 %  
spíše souhlasím3221,19 %21,33 %  
nesouhlasím3120,53 %20,67 %  
spíše nesouhlasím3019,87 %20 %  
souhlasím2415,89 %16 %  

Graf

12. Kolika soutěží jste se už přibližně účastnil/a? Uveďte počet.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
09562,91 %63,33 %  
12617,22 %17,33 %  
395,96 %6 %  
295,96 %6 %  
563,97 %4 %  
421,32 %1,33 %  
0.00000000000000000000000000000000000000000000000110,66 %0,67 %  
0.110,66 %0,67 %  
1010,66 %0,67 %  
10010,66 %0,67 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:0.61
Minimum:0
Maximum:5
Variační rozpětí:5
Rozptyl:1.09
Směrodatná odchylka:1.04
Medián:0
Modus:0

Graf

13. Možnost rozšíření vašich fanouškovských stránek/skupin o aplikace, které by umožňovaly objednávku či nákup považujete za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrý nápad, kterého bych pravděpodobně ale nevyužil5737,75 %38 %  
Dobrý nápad, který má budoucnost, jen se jej naučit používat4630,46 %30,67 %  
Něco co na Facebook nepatří4227,81 %28 %  
kravinu10,66 %0,67 %  
Obejdu se10,66 %0,67 %  
nic10,66 %0,67 %  
nebezpečí narušení informační bezpečnosti10,66 %0,67 %  
nevyužívám10,66 %0,67 %  
Bezpečností riziko10,66 %0,67 %  

Graf

14. O existenci “elektronických mikro-plateb* na Facebooku fungujících podobně jako např. PayPal, je Vám známo? (* elektronické mikroplatby umožňují peněžní transakce od Vás směrem k obchodníkovi, obdobně jako je tomu například při platbě kreditní kartou přes internet. Výhodou je ovšem, že pro mikroplatby je vytvořen účet, který není nijak napojen na Vaši kartu a většinou je možno převádět jen malé částky, takže je sníženo bezpečnostní riziko při zneužití třetí stranou - hackery apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9764,24 %64,67 %  
ano5435,76 %36 %  

Graf

15. Pakliže by na některých z vašich oblíbených fanouškovských stránek/skupin bylo možno přímo zakoupit lístky např. na koncert, do kina, nebo zaplatit pizzu, apod., pak byste tuto službu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyzkoušel, pokud by tuto službu používali také mí přátelé a viděl bych, že je to bezpečné a funguje to3825,17 %25,33 %  
Spíše bych nevyzkoušel3019,87 %20 %  
Určitě vyzkoušel2818,54 %18,67 %  
Nevím2617,22 %17,33 %  
Určitě nevyzkoušel2516,56 %16,67 %  
Dle technického provedení - dobrý nápad,ale riziko10,66 %0,67 %  
chci li nakupovat nejdu na FB ale do vyhledávače10,66 %0,67 %  
dostanu chut a zajedu si na kole nebo pesky :P10,66 %0,67 %  
Ano, pokud by to pro mě mělo nějaký význam.10,66 %0,67 %  

Graf

16. Jak dlouho jste uživatele Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rok až rok a půl4026,49 %26,67 %  
třičtvrtě roku až rok3724,5 %24,67 %  
více jak rok a půl2919,21 %19,33 %  
půl až třičtvrtě roku2013,25 %13,33 %  
čtvrt až půl roku1610,6 %10,67 %  
méně než čtvrt roku85,3 %5,33 %  
třičtvrtě roku rok10,66 %0,67 %  

Graf

17. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10972,19 %72,67 %  
muž4227,81 %28 %  

Graf

18. Uveďte prosím Váš Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-258858,28 %58,67 %  
13-203221,19 %21,33 %  
26-302214,57 %14,67 %  
31-3563,97 %4 %  
více než 3531,99 %2 %  

Graf

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou (nebo učební obory s maturitou)7046,36 %46,67 %  
vysokoškolské6241,06 %41,33 %  
základní1610,6 %10,67 %  
vyučen (bez maturity)31,99 %2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Označte prosím, jak často využíváte na Facebooku následujících služeb. (legenda: 1=každý den 2=alespoň jednou za týden 3=1-3krát za měsíc 4=méně než jednou za měsíc 5=zatím jsem nepoužil

  • odpověď klikání na reklamní bannery=5:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi komentování aktivit svých přátel (fotek, videí, statusů, odkazů...)=5 na otázku 4. Označte prosím, jak často využíváte na Facebooku následujících služeb. (legenda: 1=každý den 2=alespoň jednou za týden 3=1-3krát za měsíc 4=méně než jednou za měsíc 5=zatím jsem nepoužil

6. Zaškrtněte jak často se na fanouškovské stránky dostáváte následujícími způsoby: (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

  • odpověď prokliknete se k ní na základě reklamního banneru zobrazujícího se na Facebooku=5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi v příspěvcích na zdi vidíte odkaz vložený přítelem a skrze něj se prokliknete=5 na otázku 6. Zaškrtněte jak často se na fanouškovské stránky dostáváte následujícími způsoby: (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi prokliknete skrze příspěvek vložený fanouškovskou stránkou/skupinou a který se vám objevil na zdi=5 na otázku 6. Zaškrtněte jak často se na fanouškovské stránky dostáváte následujícími způsoby: (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )

  • odpověď externí odkazy (např. na články, fotografie apod. tématicky spojené se stránkou/ skupinou)=1:
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ocenění, informace o významném úspěchu produktu, či společnosti který stránku/ skupinu reprezentuje=1 na otázku 9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )
  • odpověď kód/ kupon na slevy speciálně pro fanoušky stránky/ skupiny=1:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi upozornění na slevy=1 na otázku 9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )
  • odpověď kód/ kupon na slevy speciálně pro fanoušky stránky/ skupiny=5:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi upozornění na slevy=5 na otázku 9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )
  • odpověď nejrůznější aplikace (obdarovávací aplikace, kvízy, atd.)=5:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi akce pořádané společností/ výrobcem produktu, která stránku či skupinu reprezentuje (např. sponzorované aktivity, koncerty, abírky, pozvánky na veletrh...atd.)=5 na otázku 9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )
  • odpověď ocenění, informace o významném úspěchu produktu, či společnosti který stránku/ skupinu reprezentuje=5:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace co je nového v daném odvětví společnosti do kterého stránka či skupinu spadá=5 na otázku 9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi externí odkazy (např. na články, fotografie apod. tématicky spojené se stránkou/ skupinou)=5 na otázku 9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )

18. Uveďte prosím Váš Věk:

  • odpověď 21-25:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi To, že je firma přítomná na Facebooku a zapojená do sociálních sítí ve mě budí dojem přátelského a aktivního přístupu ke svým zákazníkům=-1 na otázku 8. Ohodnoťte prosím následující výroky (legenda: ++ souhlasím + spíše souhlasím 0 neutrální postoj - spíše nesouhlasím - - nesouhlasím)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší zapojení firem na Facebooku (ve smyslu aktivity na firemních stránkách/skupinách) vnímám negativně.=2 na otázku 8. Ohodnoťte prosím následující výroky (legenda: ++ souhlasím + spíše souhlasím 0 neutrální postoj - spíše nesouhlasím - - nesouhlasím)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi komentáře a reakce ze strany společnosti / produktu na komentáře fanoušků=4 na otázku 9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik času strávíte na Facebooku v průměru za den ?

2. Na Facebook chodíte:

3. Zaškrtněte v jakou dobu nejčastěji chodíte na Facebook? Můžete vybrat až tři možnosti.

4. Označte prosím, jak často využíváte na Facebooku následujících služeb. (legenda: 1=každý den 2=alespoň jednou za týden 3=1-3krát za měsíc 4=méně než jednou za měsíc 5=zatím jsem nepoužil

5. Jakým způsobem se nejčastěji stáváte fanoušky stránky nebo přidáváte do skupin? (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

6. Zaškrtněte jak často se na fanouškovské stránky dostáváte následujícími způsoby: (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

7. Kolik příspěvků od Vaší fanouškovské stránky/ skupiny považujete za ideální a neobtěžuje Vás?

8. Ohodnoťte prosím následující výroky (legenda: ++ souhlasím + spíše souhlasím 0 neutrální postoj - spíše nesouhlasím - - nesouhlasím)

9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )

10. Doplňte následující tvrzení dle Vašeho osobního postoje: "Soutěží na Facebooku .............."

11. Souhlasíte s následujícím tvrzení? "Pokud bych se soutěže účastnil/a, nechala bych ji nasdílet i dalším přátelům."

12. Kolika soutěží jste se už přibližně účastnil/a? Uveďte počet.

13. Možnost rozšíření vašich fanouškovských stránek/skupin o aplikace, které by umožňovaly objednávku či nákup považujete za:

14. O existenci “elektronických mikro-plateb* na Facebooku fungujících podobně jako např. PayPal, je Vám známo? (* elektronické mikroplatby umožňují peněžní transakce od Vás směrem k obchodníkovi, obdobně jako je tomu například při platbě kreditní kartou přes internet. Výhodou je ovšem, že pro mikroplatby je vytvořen účet, který není nijak napojen na Vaši kartu a většinou je možno převádět jen malé částky, takže je sníženo bezpečnostní riziko při zneužití třetí stranou - hackery apod.)

15. Pakliže by na některých z vašich oblíbených fanouškovských stránek/skupin bylo možno přímo zakoupit lístky např. na koncert, do kina, nebo zaplatit pizzu, apod., pak byste tuto službu:

16. Jak dlouho jste uživatele Facebooku?

17. Vaše pohlaví:

18. Uveďte prosím Váš Věk:

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik času strávíte na Facebooku v průměru za den ?

2. Na Facebook chodíte:

3. Zaškrtněte v jakou dobu nejčastěji chodíte na Facebook? Můžete vybrat až tři možnosti.

4. Označte prosím, jak často využíváte na Facebooku následujících služeb. (legenda: 1=každý den 2=alespoň jednou za týden 3=1-3krát za měsíc 4=méně než jednou za měsíc 5=zatím jsem nepoužil

5. Jakým způsobem se nejčastěji stáváte fanoušky stránky nebo přidáváte do skupin? (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

6. Zaškrtněte jak často se na fanouškovské stránky dostáváte následujícími způsoby: (legenda: 1=vždy nebo velmi často 2=často 3=občas 4=zřídka 5=doposud jsem tento způsob nevyužil)

7. Kolik příspěvků od Vaší fanouškovské stránky/ skupiny považujete za ideální a neobtěžuje Vás?

8. Ohodnoťte prosím následující výroky (legenda: ++ souhlasím + spíše souhlasím 0 neutrální postoj - spíše nesouhlasím - - nesouhlasím)

9. Představte si některou z Vašich fanouškovských stránek/skupin , která je Vám nejbližší a uveďte prosím, jak jsou pro Vás osobně následující aktivity na fanouškovských stránkách důležité: (legenda: 1=důležité 2=spíše důležité 3=průměrně důležité 4=spíše nedůležité 5=nedůležité )

10. Doplňte následující tvrzení dle Vašeho osobního postoje: "Soutěží na Facebooku .............."

11. Souhlasíte s následujícím tvrzení? "Pokud bych se soutěže účastnil/a, nechala bych ji nasdílet i dalším přátelům."

12. Kolika soutěží jste se už přibližně účastnil/a? Uveďte počet.

13. Možnost rozšíření vašich fanouškovských stránek/skupin o aplikace, které by umožňovaly objednávku či nákup považujete za:

14. O existenci “elektronických mikro-plateb* na Facebooku fungujících podobně jako např. PayPal, je Vám známo? (* elektronické mikroplatby umožňují peněžní transakce od Vás směrem k obchodníkovi, obdobně jako je tomu například při platbě kreditní kartou přes internet. Výhodou je ovšem, že pro mikroplatby je vytvořen účet, který není nijak napojen na Vaši kartu a většinou je možno převádět jen malé částky, takže je sníženo bezpečnostní riziko při zneužití třetí stranou - hackery apod.)

15. Pakliže by na některých z vašich oblíbených fanouškovských stránek/skupin bylo možno přímo zakoupit lístky např. na koncert, do kina, nebo zaplatit pizzu, apod., pak byste tuto službu:

16. Jak dlouho jste uživatele Facebooku?

17. Vaše pohlaví:

18. Uveďte prosím Váš Věk:

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Krupová, K.Postoj uživatelů Facebooku k využití sítě pro komerční účely (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://postoj-uzivatelu-facebooku-k-vyuziti-site-pro-komercni-ucely.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.