Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoj zákazníka ke značkám.

Postoj zákazníka ke značkám.

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Patrik Čaňo
Šetření:13. 10. 2011 - 22. 10. 2011
Počet respondentů:57
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.77
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den

předem děkuji za vyplnění mého dotazníku. Jmenuji Patrik Čaňo a zkoumám "Postoj zákazníka ke značce". Děkuji mnohokrát za Váš čas a předem doufám, že můj dotazník vás osloví.

 

S přáním hezkého zbytku dne

přeje Patrik

Odpovědi respondentů

1. Jak se dozvídáte o nových výrobcích, popř. nové firmě na trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) z televize2340,35 %40,35 %  
d) z internetu1933,33 %33,33 %  
e) od příbuzných, známých610,53 %10,53 %  
c) z novin, časopisů58,77 %8,77 %  
b) z rádia23,51 %3,51 %  
kombinace všech odpovědí11,75 %1,75 %  
vidím v obchode11,75 %1,75 %  

Graf

2. Kde nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) supermarkety, hypermarkety2543,86 %43,86 %  
a) kamenný obchod2238,6 %38,6 %  
d) internet814,04 %14,04 %  
e) specializované obchody23,51 %3,51 %  

Graf

3. Jakým formám podpory prodeje, dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
d) slevy3357,89 %57,89 %  
b) vzorky zdarma1119,3 %19,3 %  
a) dárky610,53 %10,53 %  
g) několika denní testy s garancí vrácení peněz35,26 %5,26 %  
e) veletrhy, výstavy23,51 %3,51 %  
c) kupóny11,75 %1,75 %  
f) množstevní slevy11,75 %1,75 %  

Graf

4. Co upřednostňujete při koupi zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) výrobky s nejlepší kvalitou3052,63 %52,63 %  
c) průměrné výrobky1322,81 %22,81 %  
b) ekonomické výrobky (kvantita)1221,05 %21,05 %  
poměr kvalita-cena11,75 %1,75 %  
dobry pomer cena/kvalita11,75 %1,75 %  

Graf

5. Jste věrný svým oblíbeným značkám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4477,19 %77,19 %  
ne1322,81 %22,81 %  

Graf

6. Pokud ano, ve kterém segmentu? (můžete vyznačit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c) potraviny3272,73 %56,14 %  
g) oblečení3068,18 %52,63 %  
d) osobní péče (zdraví, hygiena, drogerie, čistící prostředky)3068,18 %52,63 %  
a) elektronika2045,45 %35,09 %  
b) volný čas (sport, hobby)1636,36 %28,07 %  
e) doprava (auto, motto, aj.)1022,73 %17,54 %  
h) finance (banky, úvěrové společnosti, aj.)920,45 %15,79 %  
f) bydlení (nábytek, stavební materiál)49,09 %7,02 %  
i) ostatní24,55 %3,51 %  

Graf

7. Proč nakupuji oblíbené značky? (můžete vyznačit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) kvalita výrobku3375 %57,89 %  
c) rozumná cena s dobrou kvalitou3170,45 %54,39 %  
b) design výrobku2352,27 %40,35 %  
d) image výrobku1840,91 %31,58 %  
e) dobré služby s prodejem výrobku1227,27 %21,05 %  
f) věrnostní kluby výrobku818,18 %14,04 %  
g) nízká cena výrobku49,09 %7,02 %  

Graf

8. Proč nemáte své oblíbené značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) rozhoduji se až na místě prodeje861,54 %14,04 %  
a) nakupuji vždy ve slevě323,08 %5,26 %  
kombinace více odpovědí17,69 %1,75 %  
kupuji vždy nejlepší výrobek, značka není tak důle17,69 %1,75 %  

Graf

9. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4578,95 %78,95 %  
muž1221,05 %21,05 %  

Graf

10. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) 20 – 304171,93 %71,93 %  
c) 30 – 40712,28 %12,28 %  
a) 15 – 20712,28 %12,28 %  
f) 60 – 7011,75 %1,75 %  
d) 40 – 5011,75 %1,75 %  

Graf

11. Jaké je Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
b) Střední škola3561,4 %61,4 %  
e) Vysoká škola 1628,07 %28,07 %  
c) Odborné učiliště35,26 %5,26 %  
d) Vyšší odborná škola 23,51 %3,51 %  
a) Základní vzdělání11,75 %1,75 %  

Graf

12. Jak vysoké jsou Vaše příjmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10000 Kč3459,65 %59,65 %  
10000 - 15000 Kč814,04 %14,04 %  
15000 – 25000 Kč712,28 %12,28 %  
15000 – 20000 Kč35,26 %5,26 %  
30000 – a více Kč35,26 %5,26 %  
25000 – 30000 Kč23,51 %3,51 %  

Graf

13. Ve kterém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
a) hlavní město Praha1221,05 %21,05 %  
k) Moravskoslezský kraj915,79 %15,79 %  
n) Jihomoravský kraj814,04 %14,04 %  
b) Středočeský kraj610,53 %10,53 %  
c) Karlovarský kraj47,02 %7,02 %  
f) Královohradecký kraj47,02 %7,02 %  
l) Olomoucký kraj35,26 %5,26 %  
h) Jihočeský kraj35,26 %5,26 %  
m) Zlínský kraj23,51 %3,51 %  
i) Plzeňský kraj23,51 %3,51 %  
g) Kraj Vysočina23,51 %3,51 %  
j) Východočeský kraj11,75 %1,75 %  
e) Liberecký kraj11,75 %1,75 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Proč nakupuji oblíbené značky? (můžete vyznačit více odpovědí)

  • odpověď a) kvalita výrobku:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi d) image výrobku na otázku 7. Proč nakupuji oblíbené značky? (můžete vyznačit více odpovědí)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi b) volný čas (sport, hobby) na otázku 6. Pokud ano, ve kterém segmentu? (můžete vyznačit více odpovědí)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi e) dobré služby s prodejem výrobku na otázku 7. Proč nakupuji oblíbené značky? (můžete vyznačit více odpovědí)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi b) design výrobku na otázku 7. Proč nakupuji oblíbené značky? (můžete vyznačit více odpovědí)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak se dozvídáte o nových výrobcích, popř. nové firmě na trhu?

2. Kde nejčastěji nakupujete?

3. Jakým formám podpory prodeje, dáváte přednost?

4. Co upřednostňujete při koupi zboží?

5. Jste věrný svým oblíbeným značkám?

6. Pokud ano, ve kterém segmentu? (můžete vyznačit více odpovědí)

7. Proč nakupuji oblíbené značky? (můžete vyznačit více odpovědí)

9. Pohlaví?

10. Jaký je Váš věk?

11. Jaké je Vaše vzdělání?

12. Jak vysoké jsou Vaše příjmy?

13. Ve kterém kraji bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak se dozvídáte o nových výrobcích, popř. nové firmě na trhu?

2. Kde nejčastěji nakupujete?

3. Jakým formám podpory prodeje, dáváte přednost?

4. Co upřednostňujete při koupi zboží?

5. Jste věrný svým oblíbeným značkám?

6. Pokud ano, ve kterém segmentu? (můžete vyznačit více odpovědí)

7. Proč nakupuji oblíbené značky? (můžete vyznačit více odpovědí)

9. Pohlaví?

10. Jaký je Váš věk?

11. Jaké je Vaše vzdělání?

12. Jak vysoké jsou Vaše příjmy?

13. Ve kterém kraji bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čaňo, P.Postoj zákazníka ke značkám. (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://postoj-zakaznika-ke-znackam.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.