Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoje českých spotřebitelů k českým značkám

Postoje českých spotřebitelů k českým značkám

Dilemata všedního dne
Život přináší dilemata. Jak se zachováte?

(veřejné výsledky 25. června 2017)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla Křížová
Šetření:14. 02. 2010 - 03. 03. 2010
Počet respondentů:183
Počet otázek (max/průměr):19 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

V rámci své bakalářské práce na UTB ve Zlíně provádím marketingový průzkum, jehož cílem je zjistit jakou mají lidé představu o pojmu "česká značka" a také jaké jsou jejich postoje k českým značkám.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Dotazník prosím vyplňte pouze v případě, že jmáte 18 let a více a jste se Zlínského kraje.

Dotazník je rozdělen do tří částí:

I. Co si představujete pod pojmem „česká značka“? (otázka č. 1 – 6)

II. Vztah k českým značkám (otázka č. 7 – 16)

III. Identifikační otázky (Otázky 17 – 19)

Odpovědi respondentů

1. Česká značka je značka vyráběná v ČR

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano9350,82 %50,82 %  
Určitě ano7138,8 %38,8 %  
Spíše ne105,46 %5,46 %  
Určitě ne94,92 %4,92 %  

Graf

2. Česká značka je značka vyráběná Čechy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano9451,37 %51,37 %  
Spíše ne3519,13 %19,13 %  
Určitě ne3016,39 %16,39 %  
Určitě ano2413,11 %13,11 %  

Graf

3. Česká značka je značka, která má tradici v ČR.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano11261,2 %61,2 %  
Spíše ano5630,6 %30,6 %  
Určitě ne84,37 %4,37 %  
Spíše ne73,83 %3,83 %  

Graf

4. Českou značku vyrábí firma českých vlastníků.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano9551,91 %51,91 %  
Spíše ne4323,5 %23,5 %  
Určitě ano3820,77 %20,77 %  
Určitě ne73,83 %3,83 %  

Graf

5. Česká značka je značka, která vznikla na základě českého návrhu nebo technologie.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano8646,99 %46,99 %  
Určitě ano6233,88 %33,88 %  
Spíše ne3016,39 %16,39 %  
Určitě ne52,73 %2,73 %  

Graf

6. Se kterou položkou nejvíce spojujete pojem „česká značka“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tradice v ČR10155,19 %55,19 %  
Značka vyráběná na území ČR3217,49 %17,49 %  
Značka na základě českého návrhu, české technologie2312,57 %12,57 %  
Značka vyráběná Čechy158,2 %8,2 %  
Značka vyráběná firmou českých vlastníků126,56 %6,56 %  

Graf

7. Dáváte přednost českým značkám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno8345,36 %45,36 %  
Ano, při většině nákupů7239,34 %39,34 %  
Ne2010,93 %10,93 %  
Ano, při každém nákupu84,37 %4,37 %  

Graf

8. Silné stránky českých značkových výrobků jsou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pocit, že kupují českou značku5932,24 %32,24 %  
Kvalita5429,51 %29,51 %  
Tradice4725,68 %25,68 %  
Cena189,84 %9,84 %  
žádné10,55 %0,55 %  
logistika10,55 %0,55 %  
záleží na výrobku10,55 %0,55 %  
nic10,55 %0,55 %  
žádné takové nejsou10,55 %0,55 %  

Graf

9. Slabé stránky českých značkových výrobků jsou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena9652,46 %52,46 %  
Kvalita3720,22 %20,22 %  
Pocit, že kupují českou značku105,46 %5,46 %  
Tradice73,83 %3,83 %  
nevim52,73 %2,73 %  
menší sortiment a menší reklama10,55 %0,55 %  
žádné10,55 %0,55 %  
konkurenceschopnost10,55 %0,55 %  
pokaždé jiná10,55 %0,55 %  
malá informovanost10,55 %0,55 %  
ja u kterehu vyrobku10,55 %0,55 %  
špatná nebo nulová dostupnost10,55 %0,55 %  
malé množství a výběr10,55 %0,55 %  
žádná10,55 %0,55 %  
špatná komunikace se spotřebiteli10,55 %0,55 %  
jak kdy10,55 %0,55 %  
Lepší propagace české značky a tradice10,55 %0,55 %  
záleží na výrobku10,55 %0,55 %  
inovace10,55 %0,55 %  
slabá propagace10,55 %0,55 %  
to je různé od výrobku10,55 %0,55 %  
malý sortiment10,55 %0,55 %  
u malé firmy nedůvěra10,55 %0,55 %  
občas nepoměr cena/kvalita10,55 %0,55 %  
Těžko říct10,55 %0,55 %  
Často není bio varianta.10,55 %0,55 %  
nic10,55 %0,55 %  
Slabší marketing oproti zahraničí10,55 %0,55 %  
nevím o nich10,55 %0,55 %  
značka od značky10,55 %0,55 %  
poměr kvalita/cena10,55 %0,55 %  
-10,55 %0,55 %  
nedostatečná reklama10,55 %0,55 %  

Graf

10. Dáváte při nákupu českých výrobků přednost ceně nebo kvalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou kvalitě8646,99 %46,99 %  
Většinou ceně6233,88 %33,88 %  
Při každém nákupu kvalitě2513,66 %13,66 %  
Při každém nákupu ceně105,46 %5,46 %  

Graf

11. Dáváte při nákupu přednost ceně nebo značce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ceně11060,11 %60,11 %  
Většinou značce5328,96 %28,96 %  
Vždy ceně116,01 %6,01 %  
Vždy značce94,92 %4,92 %  

Graf

12. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky nabízejí dostatečně široký a pestrý sortiment výrobků“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím7339,89 %39,89 %  
Nesouhlasím5328,96 %28,96 %  
Nemám názor4625,14 %25,14 %  
Silně nesouhlasím84,37 %4,37 %  
Silně souhlasím31,64 %1,64 %  

Graf

13. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky jsou dostatečně propagovány v reklamě“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesouhlasím9049,18 %49,18 %  
Souhlasím5328,96 %28,96 %  
Nemám názor2513,66 %13,66 %  
Silně nesouhlasím137,1 %7,1 %  
Silně souhlasím21,09 %1,09 %  

Graf

14. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky jsou dražší než cizí“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesouhlasím7239,34 %39,34 %  
Souhlasím6133,33 %33,33 %  
Nemám názor3720,22 %20,22 %  
Silně souhlasím94,92 %4,92 %  
Silně nesouhlasím42,19 %2,19 %  

Graf

15. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky nejsou tak kvalitní jako cizí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesouhlasím9049,18 %49,18 %  
Nemám názor3619,67 %19,67 %  
Souhlasím2714,75 %14,75 %  
Silně nesouhlasím2312,57 %12,57 %  
Silně souhlasím73,83 %3,83 %  

Graf

16. Máte nějakou negativní zkušenost s českou značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11663,39 %63,39 %  
Ano4625,14 %25,14 %  
Nemám žádnou zkušenost2111,48 %11,48 %  

Graf

17. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12869,95 %69,95 %  
Muž5530,05 %30,05 %  

Graf

18. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-24 let13473,22 %73,22 %  
25-34 let3016,39 %16,39 %  
35-49 let158,2 %8,2 %  
50-65 let42,19 %2,19 %  

Graf

19. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské13875,41 %75,41 %  
Vysokoškolské3519,13 %19,13 %  
Základní105,46 %5,46 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Dáváte při nákupu českých výrobků přednost ceně nebo kvalitě?

  • odpověď Většinou ceně:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Silně nesouhlasím na otázku 13. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky jsou dostatečně propagovány v reklamě“?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Česká značka je značka vyráběná v ČR

2. Česká značka je značka vyráběná Čechy

3. Česká značka je značka, která má tradici v ČR.

4. Českou značku vyrábí firma českých vlastníků.

5. Česká značka je značka, která vznikla na základě českého návrhu nebo technologie.

6. Se kterou položkou nejvíce spojujete pojem „česká značka“?

7. Dáváte přednost českým značkám?

8. Silné stránky českých značkových výrobků jsou:

9. Slabé stránky českých značkových výrobků jsou:

10. Dáváte při nákupu českých výrobků přednost ceně nebo kvalitě?

11. Dáváte při nákupu přednost ceně nebo značce?

12. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky nabízejí dostatečně široký a pestrý sortiment výrobků“?

13. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky jsou dostatečně propagovány v reklamě“?

14. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky jsou dražší než cizí“?

15. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky nejsou tak kvalitní jako cizí

16. Máte nějakou negativní zkušenost s českou značkou?

17. Jste muž nebo žena?

18. Kolik je Vám let?

19. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Česká značka je značka vyráběná v ČR

2. Česká značka je značka vyráběná Čechy

3. Česká značka je značka, která má tradici v ČR.

4. Českou značku vyrábí firma českých vlastníků.

5. Česká značka je značka, která vznikla na základě českého návrhu nebo technologie.

6. Se kterou položkou nejvíce spojujete pojem „česká značka“?

7. Dáváte přednost českým značkám?

8. Silné stránky českých značkových výrobků jsou:

9. Slabé stránky českých značkových výrobků jsou:

10. Dáváte při nákupu českých výrobků přednost ceně nebo kvalitě?

11. Dáváte při nákupu přednost ceně nebo značce?

12. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky nabízejí dostatečně široký a pestrý sortiment výrobků“?

13. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky jsou dostatečně propagovány v reklamě“?

14. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky jsou dražší než cizí“?

15. Do jaké míry souhlasíte s výrokem: „České značky nejsou tak kvalitní jako cizí

16. Máte nějakou negativní zkušenost s českou značkou?

17. Jste muž nebo žena?

18. Kolik je Vám let?

19. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Křížová, P.Postoje českých spotřebitelů k českým značkám (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://postoje-ceskych-spotrebitelu-k-ceskym-znackam.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.