Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoje k českému vysokému školství

Postoje k českému vysokému školství

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Rocskárová
Šetření:31. 12. 2009 - 07. 01. 2010
Počet respondentů:73
Počet otázek (max/průměr):19 / 19
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milá pokusná osobo,

obdržela jsi dotazník, který zjišťuje postoje k českému vysokoškolskému vzdělávacímu systému. Obsahuje několik výroků, které jsou polarizovány na pozitivní a negativní stanoviska. U každého výroku je potřeba označit (napsáním jakéhokoli znaku do příslušného políčka) jednu hodnotu podle toho, zda s daným výrokem souhlasíte resp. nesouhlasíte.

Dotazník je krátký a vyžaduje maximálně 5 minut soustředění. Za vyplnění moc děkuji.
 

Odpovědi respondentů

1. Poskytuje komplexnější a odbornější vzdělání než zahraniční školy.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2635,62 %35,62 %  
nevím1926,03 %26,03 %  
spíše souhlasím1317,81 %17,81 %  
nesouhlasím1013,7 %13,7 %  
souhlasím56,85 %6,85 %  

Graf

2. Vyvažuje objem teorie a praxe.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3446,58 %46,58 %  
nesouhlasím2432,88 %32,88 %  
spíše souhlasím810,96 %10,96 %  
nevím45,48 %5,48 %  
souhlasím34,11 %4,11 %  

Graf

3. Jde jen o to získat titul.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3345,21 %45,21 %  
souhlasím1723,29 %23,29 %  
spíše nesouhlasím1115,07 %15,07 %  
nesouhlasím79,59 %9,59 %  
nevím56,85 %6,85 %  

Graf

4. Je konzervativní, neinovativní.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2736,99 %36,99 %  
spíše nesouhlasím2230,14 %30,14 %  
souhlasím1317,81 %17,81 %  
nevím810,96 %10,96 %  
nesouhlasím34,11 %4,11 %  

Graf

5. Má dobře organizovanou výuku, která poskytuje dostatek prostoru pro vlastní kreativní činnost.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4054,79 %54,79 %  
spíše souhlasím1419,18 %19,18 %  
nesouhlasím1216,44 %16,44 %  
nevím68,22 %8,22 %  
souhlasím11,37 %1,37 %  

Graf

6. Má efektivní management (tj. vedení kateder, studijní oddělení apod.).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2128,77 %28,77 %  
spíše souhlasím1723,29 %23,29 %  
nesouhlasím1723,29 %23,29 %  
nevím1419,18 %19,18 %  
souhlasím45,48 %5,48 %  

Graf

7. Je plné podplácení a neférovosti.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2736,99 %36,99 %  
nevím1621,92 %21,92 %  
nesouhlasím1317,81 %17,81 %  
spíše souhlasím1013,7 %13,7 %  
souhlasím79,59 %9,59 %  

Graf

8. Ztrácí exkluzivitu (snadno dostupné i průměrným studentům).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2939,73 %39,73 %  
souhlasím2230,14 %30,14 %  
spíše nesouhlasím1013,7 %13,7 %  
nevím810,96 %10,96 %  
nesouhlasím45,48 %5,48 %  

Graf

9. Poskytuje kvalitní přípravu pro budoucí praxi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2838,36 %38,36 %  
spíše souhlasím2331,51 %31,51 %  
nesouhlasím912,33 %12,33 %  
nevím912,33 %12,33 %  
souhlasím45,48 %5,48 %  

Graf

10. Je v zahraničí málo prestižní.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2635,62 %35,62 %  
nevím1926,03 %26,03 %  
souhlasím1723,29 %23,29 %  
spíše nesouhlasím1013,7 %13,7 %  
nesouhlasím11,37 %1,37 %  

Graf

11. Nakládá neefektivně s penězi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3041,1 %41,1 %  
spíše souhlasím1926,03 %26,03 %  
spíše nesouhlasím1419,18 %19,18 %  
souhlasím79,59 %9,59 %  
nesouhlasím34,11 %4,11 %  

Graf

12. Zajišťuje absolventům prestižní postavení.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3041,1 %41,1 %  
spíše souhlasím2027,4 %27,4 %  
nevím1115,07 %15,07 %  
nesouhlasím1013,7 %13,7 %  
souhlasím22,74 %2,74 %  

Graf

13. Je spravedlivé a transparentní.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím2331,51 %31,51 %  
spíše souhlasím2128,77 %28,77 %  
spíše nesouhlasím1520,55 %20,55 %  
nesouhlasím1317,81 %17,81 %  
souhlasím11,37 %1,37 %  

Graf

14. Stará se o své studenty (stipendia, služby, výhody apod.).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3345,21 %45,21 %  
spíše nesouhlasím1824,66 %24,66 %  
souhlasím1013,7 %13,7 %  
nevím912,33 %12,33 %  
nesouhlasím34,11 %4,11 %  

Graf

15. Radši bych studoval/a na jiné škole v zahraničí.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2230,14 %30,14 %  
spíše nesouhlasím1621,92 %21,92 %  
nesouhlasím1520,55 %20,55 %  
nevím1115,07 %15,07 %  
souhlasím912,33 %12,33 %  

Graf

16. Jste momentálně

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5372,6 %72,6 %  
pracující, nezaměstnaný, v domácnosti1520,55 %20,55 %  
pracující + student11,37 %1,37 %  
důchodce11,37 %1,37 %  
student pracující11,37 %1,37 %  
pracující + student /kombinované studium/11,37 %1,37 %  
pracující student11,37 %1,37 %  

Graf

17. Pokud studujete, jaké je Vaše zaměření (pokud nestudujete, napiště pouze nestuduji)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nestuduji1419,18 %19,18 %  
ekonomie810,96 %10,96 %  
ekonomické45,48 %5,48 %  
psychologie34,11 %4,11 %  
právo34,11 %4,11 %  
marketing22,74 %2,74 %  
přírodovědné22,74 %2,74 %  
cestovní ruch22,74 %2,74 %  
sociologie11,37 %1,37 %  
sociální patologie a prevence11,37 %1,37 %  
ostatní odpovědi Sociální pedagogika
Podniková ekonomika a management
medicína
mezinárodní studia a diplomacie
ekonomie, informatika
gym.
hodpodářská studia - veřejná správa
bývalý vysokoškolský učitel
zdravotně sociální práce
nic vám do toho není
Informační studia a knihovnictví
Arts Management
politologie, ekonomie
filda
pedagogika
Teoretická ekonomika
management
management umění a kulturního dědictví
ekonomické zaměření (účetnictví, finanční řízení)
statistika
technik
biologie - geografie (dvouoborové studium)
Strojírenství
VSE
geografie
krizový management
IT
Management cestovního ruchu
Zdanění a daňová politika
zdravotnictví
mezinarodni obchod
Speciální pedagogika
personalistika, lidské zdroje
3345,21 %45,21 % 

Graf

18. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední škola s maturitou3953,42 %53,42 %  
vysoká škola2635,62 %35,62 %  
vyšší odborná škola56,85 %6,85 %  
základní škola34,11 %4,11 %  

Graf

19. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5169,86 %69,86 %  
muž2230,14 %30,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

16. Jste momentálně

  • odpověď pracující, nezaměstnaný, v domácnosti:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nestuduji na otázku 17. Pokud studujete, jaké je Vaše zaměření (pokud nestudujete, napiště pouze nestuduji)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Poskytuje komplexnější a odbornější vzdělání než zahraniční školy.

2. Vyvažuje objem teorie a praxe.

3. Jde jen o to získat titul.

4. Je konzervativní, neinovativní.

5. Má dobře organizovanou výuku, která poskytuje dostatek prostoru pro vlastní kreativní činnost.

6. Má efektivní management (tj. vedení kateder, studijní oddělení apod.).

7. Je plné podplácení a neférovosti.

8. Ztrácí exkluzivitu (snadno dostupné i průměrným studentům).

9. Poskytuje kvalitní přípravu pro budoucí praxi.

10. Je v zahraničí málo prestižní.

11. Nakládá neefektivně s penězi.

12. Zajišťuje absolventům prestižní postavení.

13. Je spravedlivé a transparentní.

14. Stará se o své studenty (stipendia, služby, výhody apod.).

15. Radši bych studoval/a na jiné škole v zahraničí.

16. Jste momentálně

17. Pokud studujete, jaké je Vaše zaměření (pokud nestudujete, napiště pouze nestuduji)

18. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání

19. Vaše pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Poskytuje komplexnější a odbornější vzdělání než zahraniční školy.

2. Vyvažuje objem teorie a praxe.

3. Jde jen o to získat titul.

4. Je konzervativní, neinovativní.

5. Má dobře organizovanou výuku, která poskytuje dostatek prostoru pro vlastní kreativní činnost.

6. Má efektivní management (tj. vedení kateder, studijní oddělení apod.).

7. Je plné podplácení a neférovosti.

8. Ztrácí exkluzivitu (snadno dostupné i průměrným studentům).

9. Poskytuje kvalitní přípravu pro budoucí praxi.

10. Je v zahraničí málo prestižní.

11. Nakládá neefektivně s penězi.

12. Zajišťuje absolventům prestižní postavení.

13. Je spravedlivé a transparentní.

14. Stará se o své studenty (stipendia, služby, výhody apod.).

15. Radši bych studoval/a na jiné škole v zahraničí.

16. Jste momentálně

17. Pokud studujete, jaké je Vaše zaměření (pokud nestudujete, napiště pouze nestuduji)

18. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání

19. Vaše pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rocskárová, M.Postoje k českému vysokému školství (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://postoje-k-ceskemu-vysokemu-skolstvi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.