Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoje spotřebitelů ke kávě

Postoje spotřebitelů ke kávě

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Polák
Šetření:28. 04. 2010 - 06. 05. 2010
Počet respondentů:98
Počet otázek (max/průměr):18 / 12.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, rád bych vás požádal o vyplnění dotazníku, který zkoumá základní postoje spotřebitelů ke kávě. Výsledky šetření slouží jako podklad k vypracování seminární práce. Děkuji každému, kdo si udělá chvilku času a stráví pár minut vyplněním tohoto krátkého dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Pijete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 4, NEotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO8384,69 %84,69 %  
NE1515,31 %15,31 %  

Graf

2. Z jakého důvodu kávu nepijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechutná mi1066,67 %10,2 %  
Není zdravá213,33 %2,04 %  
nemám potřebu a důvod pít ji, nevoní mi16,67 %1,02 %  
nemohu a nechutná mi16,67 %1,02 %  
Dělá skvrny na zubech16,67 %1,02 %  

Graf

3. Považujete se spíše za konzumenta čaje (a proto nepijete kávu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 16, NEotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE853,33 %8,16 %  
ANO746,67 %7,14 %  

Graf

4. Který typ kávy preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zrnkovou mletou bez logru - presso, překápávaná2833,73 %28,57 %  
speciality - latté, frappé, cappuccino1922,89 %19,39 %  
instatní (rozpustná)1922,89 %19,39 %  
zrnkovou mletou s logrem - "turek"89,64 %8,16 %  
je mi to jedno, mám rád/a všechny typy kávy78,43 %7,14 %  
káva z nápojových automatů11,2 %1,02 %  
v kavárně(presso), doma (instantní)11,2 %1,02 %  

Graf

5. Co je pro vás při výběru kávy nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
chuť1.4341.185
vůně2.6750.726
cena3.0841.475
značka3.5420.899
země původu4.2651.255

Graf

6. Kde kávu nejčastěji pijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma5971,08 %60,2 %  
v kavárně3643,37 %36,73 %  
v práci / škole3137,35 %31,63 %  
na návštěvě1821,69 %18,37 %  
v hospodě / restauraci1214,46 %12,24 %  
všude11,2 %1,02 %  
Kávu piji všude, pokud na ni mám chuť.11,2 %1,02 %  

Graf

7. Jak často kávu pijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v průměru 2x denně2327,71 %23,47 %  
v průměru 1-3x týdně2024,1 %20,41 %  
v průměru 1x denně1619,28 %16,33 %  
v průměru 4-6x týdně1012,05 %10,2 %  
v průměru 3x a vícekrát denně 78,43 %7,14 %  
kávu piji příležitostně78,43 %7,14 %  

Graf

8. Kdy kávu nejčastěji pijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ráno - pomáhá mi probudit se, patří ke snídani3440,96 %34,69 %  
odpoledne2934,94 %29,59 %  
po obědě2428,92 %24,49 %  
večer - po návratu domů nebo při posezení v kavárně / restauraci 1720,48 %17,35 %  
dopoledne - například po příchodu do práce1619,28 %16,33 %  
kdykoliv když se potřebuji povzbudit, klidně několikrát denně1518,07 %15,31 %  
v noci - když potřebuji vydržet dlouho vzhůru1214,46 %12,24 %  
když mám chuť11,2 %1,02 %  
ked mam chut na nieco sladke11,2 %1,02 %  

Graf

9. Je rozdíl mezi tím, když si dáte kávu během pracovního týdne a ve svátek (víkend, dovolená)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE5667,47 %57,14 %  
ANO - ve svátek si kávu více vychutnám a její konzumací strávím více času2024,1 %20,41 %  
Nevím44,82 %4,08 %  
ANO - kávu si více vychutnám během pracovního týdne33,61 %3,06 %  

Graf

10. Připravujete si kávu sami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 12, NEotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO7792,77 %78,57 %  
NE67,23 %6,12 %  

Graf

11. Proč si kávu sami nepřipavujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více mi chutná, když ji připraví někdo jiný350 %3,06 %  
má rád prostředí kaváren, kávu si dám raději tam350 %3,06 %  
v práci mi ji udělá servírka, sám se za bar nedost116,67 %1,02 %  
doma nemám potřebu pít kávu116,67 %1,02 %  

Graf

12. Máte oblíbenou značku kávy, kterou pijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 13, NEotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE4554,22 %45,92 %  
ANO3845,78 %38,78 %  

Graf

13. Jaká je Vaše oblíbená značka kávy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nescafé617,14 %6,12 %  
jacobs411,43 %4,08 %  
Lavazza38,57 %3,06 %  
velvet38,57 %3,06 %  
Tchibo25,71 %2,04 %  
illy25,71 %2,04 %  
segafredo25,71 %2,04 %  
Lavazza, Illy, Lamborghini12,86 %1,02 %  
Jihlavanka extra speciál12,86 %1,02 %  
neccafe12,86 %1,02 %  
ostatní odpovědi Lavaza, Segafredo
Jihlavanka
popradská káva
jacobs, lavazza
Nespresso
Segafredo a lavazza
Tchibo Vienna Melange
KRÖNUNG,DAVIDOF,CARTE NOIRE,ILLY
Henri a Nescafé Classic
nemám
1028,57 %10,2 % 

Graf

14. Jste vy osobou, která kupuje kávu domů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 15, NEotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE4857,83 %48,98 %  
ANO3542,17 %35,71 %  

Graf

15. Kde kávu nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v super/hypermarketech2674,29 %26,53 %  
ve specializovaných prodejnách720 %7,14 %  
TAM KDE MAJÍ ZROVNA SLEVU NA TU KVALITNĚJŠÍ12,86 %1,02 %  
v klasických menších obchodech (např. večerka, samoobsluha)12,86 %1,02 %  

Graf

16. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 26 let8283,67 %83,67 %  
15 - 18 let66,12 %6,12 %  
27 - 40 let55,1 %5,1 %  
41 - 60 let55,1 %5,1 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6768,37 %68,37 %  
muž3131,63 %31,63 %  

Graf

18. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student7071,43 %71,43 %  
zaměstnaný / podnikající student1414,29 %14,29 %  
zaměstnanec1212,24 %12,24 %  
podnikatel22,04 %2,04 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Pijete kávu?

  • odpověď NE:
    • 6.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nechutná mi na otázku 2. Z jakého důvodu kávu nepijete?

5. Co je pro vás při výběru kávy nejdůležitější?

  • odpověď vůně=2:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi země původu=3 na otázku 5. Co je pro vás při výběru kávy nejdůležitější?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=5 na otázku 5. Co je pro vás při výběru kávy nejdůležitější?

9. Je rozdíl mezi tím, když si dáte kávu během pracovního týdne a ve svátek (víkend, dovolená)?

  • odpověď NE:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=5 na otázku 5. Co je pro vás při výběru kávy nejdůležitější?

14. Jste vy osobou, která kupuje kávu domů?

  • odpověď ANO:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi v super/hypermarketech na otázku 15. Kde kávu nejčastěji nakupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete kávu?

2. Z jakého důvodu kávu nepijete?

4. Který typ kávy preferujete?

5. Co je pro vás při výběru kávy nejdůležitější?

6. Kde kávu nejčastěji pijete?

7. Jak často kávu pijete?

8. Kdy kávu nejčastěji pijete?

9. Je rozdíl mezi tím, když si dáte kávu během pracovního týdne a ve svátek (víkend, dovolená)?

10. Připravujete si kávu sami?

12. Máte oblíbenou značku kávy, kterou pijete?

14. Jste vy osobou, která kupuje kávu domů?

15. Kde kávu nejčastěji nakupujete?

16. Jaký je Váš věk?

17. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete kávu?

2. Z jakého důvodu kávu nepijete?

4. Který typ kávy preferujete?

5. Co je pro vás při výběru kávy nejdůležitější?

6. Kde kávu nejčastěji pijete?

7. Jak často kávu pijete?

8. Kdy kávu nejčastěji pijete?

9. Je rozdíl mezi tím, když si dáte kávu během pracovního týdne a ve svátek (víkend, dovolená)?

10. Připravujete si kávu sami?

12. Máte oblíbenou značku kávy, kterou pijete?

14. Jste vy osobou, která kupuje kávu domů?

15. Kde kávu nejčastěji nakupujete?

16. Jaký je Váš věk?

17. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Polák, L.Postoje spotřebitelů ke kávě (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://postoje-spotrebitelu-ke-kave.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.