Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoje studentů k výuce

Postoje studentů k výuce

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Blatná
Šetření:07. 04. 2014 - 22. 04. 2014
Počet respondentů:28
Počet otázek (max/průměr):23 / 20.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

obracím se na Vás jako na absolventy webináře a chtěla bych Vás touto formou poprosit o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci. Práce se zaměřuje na porovnávání Vašich postojů k výuce, kterou jste absolvovali s Mgr. Michalem Černým.

Dotazník je rozdělen do čtyř částí, kde je zjišťována spokojenost s průběhem výuky, spokojenost se stylem výuky přednášejícího, efektivnost výuky a sociodemografické údaje. V dotazníku se setkáte s různými tvrzeními, na které můžete pomocí pětibodové škály odpovědět zcela souhlasím, spíše souhlasím, nevím, spíše nesouhlasím a zcela nesouhlasím.

Dotazník by Vám neměl zabrat více než 10 minut. Všechny uvedené informace budou použity pouze pro účely zpracování dotazníku a mé diplomové práce.

Odpovědi respondentů

Spokojenost s průběhem výuky

1. S vizuální podobou výukových materiálů (např. prezentace) jsem byl/a naprosto spokojen/a.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1553,57 %53,57 %  
spíše souhlasím1139,29 %39,29 %  
spíše nesouhlasím13,57 %3,57 %  
nevím13,57 %3,57 %  

Graf

2. Ve výuce bylo poskytnuto dostatečné množství výukových materiálů (prezenzace, odkazy ad.).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1553,57 %53,57 %  
souhlasím1035,71 %35,71 %  
spíše nesouhlasím310,71 %10,71 %  

Graf

3. V průběhu lekce byl poskytnut dostatečný prostor na otázky.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2382,14 %82,14 %  
spíše souhlasím414,29 %14,29 %  
spíše nesouhlasím13,57 %3,57 %  

Graf

4. Ve výukovém prostředí (webinářové prostředí) jsem se cítil/a dobře.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2071,43 %71,43 %  
spíše souhlasím517,86 %17,86 %  
nevím27,14 %7,14 %  
spíše nesouhlasím13,57 %3,57 %  

Graf

5. Napište cokoliv ke spokojenosti/nespokojenosti s průběhem výuky.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Až na grafické zobrazení v prohlížeči, kdy byla chyba nejspíše na mé straně, fungovalo vše v pořádku a výuka byla zajímavá.

Dostatek prostoru na dotazy, využití mnoha možností webináře. Poprvé jsem se seznámila s prostředím a bylo to velice intuitivní.

Jsem velmi rada, ze jsem se prednasky zucastnila. Webove prostredi bylo prijemne a ocenila bych moznost takoveto vyuky ve vsech predmetech, osobne vidim jen pozitiva.

Jsem velmi spokojen.

Místy mi to přišlo abstraktní a až moc odborné, ale bylo to přínosné. Uvítala bych více grafických prvků v psané prezentaci.

Pan přednášející nás motivoval a to velice

S výukou jsem velmi spokojená. Webináře jsem se účastnila poprvé a musím říct, že jsem nadšená.

více bych zapojovala studenty...

Vyuka byla zabavna, clovek se nenudil. Byla prinosna a v prijemnem prostredi.

Výuka mi vyhovovala - aj z dôvodu, že som pri tom mohla byť v prostredí ktoré mi je pohodlné (napr. na výuke v škole nesedávam s vyloženými nohami na stole a pod. :) )

Výuka probíhala tak, jak jsem očekávala. Nebyla nudná a bylo to super. :)

Webinář se mi moc líbil!

Spokojenost se stylem výuky přednášejícího

6. Vyučující vytvářel takové výukové prostředí, které mě motivovalo k učení.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1139,29 %39,29 %  
souhlasím1139,29 %39,29 %  
nevím310,71 %10,71 %  
spíše nesouhlasím310,71 %10,71 %  

Graf

7. Vyučující mi dával možnosti se do výuky aktivně zapojit (názory, otázky, spolupráce ad.).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2278,57 %78,57 %  
spíše souhlasím517,86 %17,86 %  
nevím13,57 %3,57 %  

Graf

8. Myslím si, že vyměřený čas k výuce, byl vhodně a efektivně využitý.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1967,86 %67,86 %  
spíše souhlasím725 %25 %  
nevím13,57 %3,57 %  
spíše nesouhlasím13,57 %3,57 %  

Graf

9. Vystupování vyučujícího na mě působilo profesionálně.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1864,29 %64,29 %  
spíše souhlasím725 %25 %  
nevím27,14 %7,14 %  
spíše nesouhlasím13,57 %3,57 %  

Graf

10. Slovní vyjadřování vyučujícího bylo adekvátní k tomuto typu výuky.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1760,71 %60,71 %  
spíše souhlasím1139,29 %39,29 %  

Graf

11. Pokud by vyučující pořádal další výuku, projevil/a bych o ni zájem.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1346,43 %46,43 %  
spíše souhlasím725 %25 %  
nevím621,43 %21,43 %  
spíše nesouhlasím13,57 %3,57 %  
nesouhlasím13,57 %3,57 %  

Graf

12. Napište cokoliv ke spokojenosti/nespokojenosti s výukou vyučujícího.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Mgr. Michal Černý se v probírané problematice velmi dobře orientuje. Jeho výuka je zábavná a podněcuje k aktivitě.

Pekna a moc hezky nachystana predneska. Prijemny prednasejici. Profesionalni pristup.

Prednaška kľudne mohla byť aj dlhšia :) K otazke č. 6 - ono tato prednaška nejaka motivačna asi ani nemala byť - že by som teraz vstavala a povedala si že toto idem robiť - skôr bola taka oboznamujuca s prostredim webinarov :)

S vyučujícím jsem byla spokojená. Mluvil srozumitelně, vše podal zajímavou a srozumitelnou formou tak, aby tomu rozuměli i studenti, kteří se danou problematikou nezabývají a doposud o ní neslyšeli. Výklad byl prokládán sem tam nějakým vtipným komentářem.

sympatický projev vyučujícího...

Vyučující byl profesionál na svém místě. Mluvil jasně a hlavně nenudil!

Vyučující má přehled a jeho výklad je poutavý.

Vyučující na mě působil profesionálně a znale. Oceňuji jeho snahu o "zaktivizování" - anketa, otázka. Možná by pomohlo častější obracení se na studenty ve smyslu - oslovení nebo řečnická otázka.

Výuka tohoto webináře byla příjemná, jen obecně mám pocit (což v tomto případě neplatí), že pokud je učitel nudný na hodinách F2F, tak forma webináře tuto vlastnost zvýrazní.

Efektivnost výuky

13. Během výuky jsem se věnoval/a i jiným činnostem (např. sociální sítě, mobilní telefon ad.).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím932,14 %32,14 %  
spíše souhlasím725 %25 %  
nesouhlasím725 %25 %  
souhlasím517,86 %17,86 %  

Graf

14. Během výuky se objevily rušivé elementy, které ovlivňovaly mou pozornost. Např. spolubydlící, rodina atd.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím932,14 %32,14 %  
spíše souhlasím725 %25 %  
souhlasím621,43 %21,43 %  
spíše nesouhlasím621,43 %21,43 %  

Graf

15. Myslím si, že jsem se díky výuce naučil/a něco nového.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1864,29 %64,29 %  
spíše souhlasím932,14 %32,14 %  
nesouhlasím13,57 %3,57 %  

Graf

16. Téma výuky mě zaujalo natolik, že se daným tématem budu dále zabývat.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1242,86 %42,86 %  
nevím932,14 %32,14 %  
souhlasím517,86 %17,86 %  
spíše nesouhlasím27,14 %7,14 %  

Graf

17. Jsem přesvědčen/a o tom, že jsem danou problematiku pochopil/a.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1864,29 %64,29 %  
spíše souhlasím932,14 %32,14 %  
nevím13,57 %3,57 %  

Graf

18. Jsem přesvědčen/a o tom, že danou problematiku budu schopen/schopna využít i v reálném životě.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1450 %50 %  
souhlasím828,57 %28,57 %  
nevím621,43 %21,43 %  

Graf

19. Napište cokoliv k efektivnosti výuky.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

431941@mail.muni.cz posílám svůj email pro body k předmětu KPI22 Jinak se mi líbilo, že ve webináři se dají udělat různé ankety a dá se hlasovat.

Je pravda, ze pokud prednaska probiha online a studenti jsou vetsinou doma, existuje zde plno rusivych elementu. Nicmene pokud je vyuka vedena tak, jak tomu bylo v tomto pripade, nehraje to roli.

Jediný nedostatok ak by to mal byť seminár prebiehal dlhšie časové obdobie a človek by sa nestretol fyzicky nikdy so spolužiakmi, myslím že vtedy sa dajú niektoré veci ohľadne výuky lepšie prediskutovať

Myslím, že výuka byla efektivní a splnila svůj účel.

napadlo me, ze priklady, obrazky nacrty apod. by vyuku udelaly malinko zajimavejsi

Oceňuji názorné ukázky, které pomohly pochopení látky. Samozřejmě rozptýlení nelze úplně zabránit, ale po většinu času se jednalo o zajímavé věci a soustředila jsem se tedy na výklad. Moc se mi líbila možnost spuštěné prezentace u mluvení.

Velmi prijemne a uzitecne straveny cas. Rada se opet podobne vyuky zucastnim.

Výuka byla super. Přiměřené dávkování látky. Jen tak dál.

Výuka pro mě byla přínosná. Jsem ráda, že jsem si mohla vyzkoušet, jak to funguje a určitě bych se v budoucnu takovému typu výuky nebránila. Vůbec jsem neměla problém se soustředit a naopak bych řekla, že jsem možná vnímala ještě víc, než při klasických přednáškách. Velmi se mi líbily ankety a celkový průběh hodnotím velmi dobře.

Sociodemografické údaje

20. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1967,86 %67,86 %  
muž932,14 %32,14 %  

Graf

21. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-241864,29 %64,29 %  
25-301035,71 %35,71 %  

Graf

22. Studujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bakalářský stupeň1760,71 %60,71 %  
magisterský stupeň1242,86 %42,86 %  

Graf

23. Zde vyplňte svoji e-mailovou adresu pokud máte zájem o body a o odměnu.

Nepovinná otázka bez publikování výsledků veřejnosti (odpovědi jen v CSV a XLS přihlášeného zadavatele).

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (95,8 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Blatná, K.Postoje studentů k výuce (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://postoje-studentu-k-vyuce-2.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.