Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
chtěla bych vás požádat o pomoc při tvorbě mé diplomové práce na téma Postoje českých uživatelů k mobilnímu nakupování. Tento dotazník je vytvořený za účelem zjištění postojů aktivních uživatelů smartphonů k nakupování přes mobil, jejich preference a názor na připravenost českých e-shopů na tento trend.
Dotazník je zcela anonymní a jeho vyplnění trvá 5 minut.
Odpovědi respondentů
1. Jste aktivním uživatelem smartphonu? (Pokud je vaše odpověď "NE", tak dále nevyplňujte)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
218
100 %
98,64 %
2. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
119
53,85 %
53,85 %
muž
102
46,15 %
46,15 %
3. Kolik je vám let?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Znám daný e-shop a často tam nakupuji
81
48,21 %
36,65 %
Rychlý přístup k produktům kdekoliv a kdykoliv
75
44,64 %
33,94 %
Slevy produktů v aplikaci
69
41,07 %
31,22 %
Lepší přívětivost aplikace než webového prohlížeče na mobilu
56
33,33 %
25,34 %
Snadný přístup do profilu a přehled objednávek a sledování zásilek
54
32,14 %
24,43 %
Provázanost platebního procesu s profilem aplikace (zapamatování karty, možnost potvrdit platbu otiskem prstu či potvrzení obličejem)
46
27,38 %
20,81 %
Získání výhod (vouchery apod.) na narozeniny a jiné události
42
25 %
19 %
Možnost sbírání bodů a uplatnění při nákupu
38
22,62 %
17,19 %
Design aplikace či e-shopu
29
17,26 %
13,12 %
Zajímavá reklama na e-shop a jeho aplikaci
9
5,36 %
4,07 %
Nic
6
3,57 %
2,71 %
Provázanost platebního procesu s profilem aplikace (zapamatování údajů karty, rychlé placení)
2
1,19 %
0,9 %
Nic, žere to maximálně baterku a sbírá údaje.
1
0,6 %
0,45 %
Nic?
1
0,6 %
0,45 %
Nic mě k tomu nepřiměje, protože aplikace zbytečně zabírá místo.
1
0,6 %
0,45 %
"Vyzvednout z mobilu" - setri hodne minut casu
1
0,6 %
0,45 %
Usnadnění nákupního procesu např. ve fyzické prodejně (Alza má vyvolávací systém v aplikaci; můžu objednat produkt v prodejně na svém mobilu a hned si ho vyzvednout)
1
0,6 %
0,45 %
nic (snad je výpadek jakékoli jiné komunikační techniky)
1
0,6 %
0,45 %
14. V situaci, kdy si chcete koupit produkt či zjistit informace o něm na telefonu. Upřednostňujete mobilní webovou stránku (responzivní) e-shopu nebo jeho aplikaci?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše přes prohlížeč na mobilní web e-shopu
78
41,27 %
35,29 %
Vždy přes prohlížeč na mobilní web e-shopu
61
32,28 %
27,6 %
Spíše přes mobilní aplikaci
34
17,99 %
15,38 %
Nevyhledávám informace o produktech ani nenakupuji přes telefon
9
4,76 %
4,07 %
Vždy mobilní aplikace e-shopu
6
3,17 %
2,71 %
Spíše přes prohlížeč na mobilní verzi webu
1
0,53 %
0,45 %
15. Jaká je vaše zkušenost z hlediska připravenosti e-shopů v ČR na mobilní nakupování? (1 = nepřipravené, 5 = výborně připravené)
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Atraktivita designu mobilního webu
3.079
0.724
Rychlost mobilního webu
3.412
0.977
Přizpůsobení obsahu webu pro mobil (uspořádání bloků a obrázků pro mobilní zařízení)
2.892
0.983
Atraktivita design mobilní aplikace
3.225
0.845
Rychlost mobilní aplikace
3.488
0.82
Přizpůsobení obsahu aplikace pro mobil (uspořádání bloků a obrázků pro mobilní zařízení)
3.333
0.994
16. Jaké vidíte výhody v nakupování na mobilu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lze využít kdykoliv a kdekoliv
159
82,38 %
71,95 %
Rychlejší nákup než na počítači či notebooku
58
30,05 %
26,24 %
Možnost spárování karty s profilem na e-shopu a možnost potvrzení platby otiskem prstu či obličejem
51
26,42 %
23,08 %
Možnost platby přímo telefonem (Apple Pay apod.)
44
22,8 %
19,91 %
Jednodušší proces než na notebooku
22
11,4 %
9,95 %
Nevidím žádné výhody
20
10,36 %
9,05 %
Menší displej než na počítači a tedy méně viditelného obsahu (bannery, doplňující informace apod.)
17
8,81 %
7,69 %
Možnost spárování karty s profilem na e-shopu
1
0,52 %
0,45 %
Nemusim zapinat pc
1
0,52 %
0,45 %
Možnost hlasového ovládání
1
0,52 %
0,45 %
17. Co vám při nakupování na mobilu vadí?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nepohodlné při srovnávání většího množství produktů
149
78,42 %
67,42 %
Malý a nepřehledný displej telefonu
116
61,05 %
52,49 %
Nepraktické při hledání informací o produktech
103
54,21 %
46,61 %
Nepřívětivost webu na mobilu (zkrácený nebo nepřizpůsobený obsah pro dané zařízení)
85
44,74 %
38,46 %
Viditelnost menšího množství obsahu e-shopu na telefonu
76
40 %
34,39 %
Pomalejší načtení stránek než na notebooku
54
28,42 %
24,43 %
Nejednotnost designu mobilního webu či aplikace s verzí e-shopu na notebooku
47
24,74 %
21,27 %
Nepřívětivost webu na mobilu (zkrácení nebo nepřizpůsobený obsah)
3
1,58 %
1,36 %
nefunkční filtry
1
0,53 %
0,45 %
Nekdy nektere casti aplikaci nefunguji a jsou vice poruchove nez samotne webove stranky
1
0,53 %
0,45 %
Spatne zabezpečeni plateb
1
0,53 %
0,45 %
Je mi jedno jestli nakupuji přes PC nebo mobil
1
0,53 %
0,45 %
Nic mi nevadí.
1
0,53 %
0,45 %
nepraktické ovládání bez klávesnice
1
0,53 %
0,45 %
obtiznejsi filtrovani shitu ze stranek - pop-upy, reklamy, apod.
1
0,53 %
0,45 %
nižší zabezpečení telefonu - větší šance krádeže dat typu číslo karty, údaje do internetového bankovnictví
1
0,53 %
0,45 %
nepohodlné ovládání, malé písmo... prostě všechno
1
0,53 %
0,45 %
při placení kartou online více věřím notebooku, rozhodně bych nespárovala svou kartu na mobilu
1
0,53 %
0,45 %
18. Co myslíte, že by vás přesvědčilo nakupovat přes telefon více?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lépe přehledné stránky na mobilu
125
56,56 %
56,56 %
Slevy, vouchery či jiné výhody
106
47,96 %
47,96 %
Méně kroků košíku a možnost nákupu bez registrace
90
40,72 %
40,72 %
Sjednocení designu webu na mobilu i notebooku
62
28,05 %
28,05 %
Větší rozšíření mezi uživateli (pozitivní reference, obecné povědomí o nakupování přes mobil apod.)
44
19,91 %
19,91 %
Lepší provázanost platebního procesu (zapamatování karty,...)
36
16,29 %
16,29 %
Větší dostupnost aplikací pro nákupy
32
14,48 %
14,48 %
Nic
5
2,26 %
2,26 %
větší bezpečnost platby
1
0,45 %
0,45 %
dotažení webu
1
0,45 %
0,45 %
Nenakupuji vůbec přeskakují otázku číslo 18... Zkontroluj si to po sobě
1
0,45 %
0,45 %
Bezchybnost aplikaci (zejmena na androidu)
1
0,45 %
0,45 %
jako u aliexpressu. bakup pres mobul = nizsi cena
1
0,45 %
0,45 %
nemám potřebu nakupovat zoží přes telefon.
1
0,45 %
0,45 %
Menší cena poštovného, zajištění kvality zboží
1
0,45 %
0,45 %
více zabezpečený telefon
1
0,45 %
0,45 %
nemožnost použít k nákupu počítač
1
0,45 %
0,45 %
Leda větší přehlednost, která je ale kvůli menšímu displayi velmi obtížná dosáhnout.
1
0,45 %
0,45 %
19. Vítáte možnost registrace do e-shopu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
91
41,18 %
41,18 %
ano
83
37,56 %
37,56 %
nevím
47
21,27 %
21,27 %
20. Pokud jste u otázky č. 19 uvedl/a odpověď "NE". Odradí vás nutnost registrace od nákupu zboží?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
55
45,45 %
24,89 %
Spíše ne
28
23,14 %
12,67 %
Určitě ano
21
17,36 %
9,5 %
Určitě ne
8
6,61 %
3,62 %
Nevím
7
5,79 %
3,17 %
ne
2
1,65 %
0,9 %
21. Vadí vám přihlašování do e-shopu přes Facebook či Google účet?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
107
48,42 %
48,42 %
ne
101
45,7 %
45,7 %
nevím
13
5,88 %
5,88 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chovatelské potřeby (Spokojený pes, Pet Center,...) na otázku 11. V jaké kategorii nakupujete nejčastěji na svém telefonu?
7. Jaké druhy aplikací máte ve svém telefonu?
odpověď Hry:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hraní her=3 na otázku 6. Jaké aktivity vykonáváte na svém smartphonu? (0 = nepoužívám, 5 = nejčastěji)
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hraní her=4 na otázku 6. Jaké aktivity vykonáváte na svém smartphonu? (0 = nepoužívám, 5 = nejčastěji)
9. Jak často využíváte níže zmíněná zařízení k nákupu na internetu? (0 = nepoužívám vůbec, 5 = používám při každém nákupu)
odpověď Notebook či PC=Při každém nákupu:
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Smartphone=Nepoužívám na otázku 9. Jak často využíváte níže zmíněná zařízení k nákupu na internetu? (0 = nepoužívám vůbec, 5 = používám při každém nákupu)
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenakupuji vůbec na otázku 11. V jaké kategorii nakupujete nejčastěji na svém telefonu?
odpověď Smartphone=Nepoužívám:
5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenakupuji vůbec na otázku 11. V jaké kategorii nakupujete nejčastěji na svém telefonu?
11. V jaké kategorii nakupujete nejčastěji na svém telefonu?
odpověď Elektronika (Alza, CZC, Mall,...):
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bílá elektronika (Alza, Mall,...) na otázku 11. V jaké kategorii nakupujete nejčastěji na svém telefonu?
18. Co myslíte, že by vás přesvědčilo nakupovat přes telefon více?
odpověď Slevy, vouchery či jiné výhody:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 na otázku 3. Kolik je vám let?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste aktivním uživatelem smartphonu? (Pokud je vaše odpověď "NE", tak dále nevyplňujte)
2. Jste?
3. Kolik je vám let?
4. Jaký má váš telefon operační systém?
5. Kolik času denně v průměru strávíte na svém telefonu?
6. Jaké aktivity vykonáváte na svém smartphonu? (0 = nepoužívám, 5 = nejčastěji)
7. Jaké druhy aplikací máte ve svém telefonu?
8. Nakupujete přes internet? (Pokud odpovíte "NENAKUPUJI VŮBEC", přeskočte na otázku č.18)
9. Jak často využíváte níže zmíněná zařízení k nákupu na internetu? (0 = nepoužívám vůbec, 5 = používám při každém nákupu)
10. Jakou roli hraje váš telefon při nákupu na e-shopu? Vyberte nejčastější scénář
11. V jaké kategorii nakupujete nejčastěji na svém telefonu?
12. Máte stažené aplikace nějakého e-shopu ve svém smartphonu? Jmenujte. (nepovinná otázka)
13. Co vás přiměje si aplikaci e-shopu stáhnout?
14. V situaci, kdy si chcete koupit produkt či zjistit informace o něm na telefonu. Upřednostňujete mobilní webovou stránku (responzivní) e-shopu nebo jeho aplikaci?
15. Jaká je vaše zkušenost z hlediska připravenosti e-shopů v ČR na mobilní nakupování? (1 = nepřipravené, 5 = výborně připravené)
16. Jaké vidíte výhody v nakupování na mobilu?
17. Co vám při nakupování na mobilu vadí?
18. Co myslíte, že by vás přesvědčilo nakupovat přes telefon více?
19. Vítáte možnost registrace do e-shopu?
20. Pokud jste u otázky č. 19 uvedl/a odpověď "NE". Odradí vás nutnost registrace od nákupu zboží?
21. Vadí vám přihlašování do e-shopu přes Facebook či Google účet?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste aktivním uživatelem smartphonu? (Pokud je vaše odpověď "NE", tak dále nevyplňujte)
2. Jste?
3. Kolik je vám let?
4. Jaký má váš telefon operační systém?
5. Kolik času denně v průměru strávíte na svém telefonu?
6. Jaké aktivity vykonáváte na svém smartphonu? (0 = nepoužívám, 5 = nejčastěji)
7. Jaké druhy aplikací máte ve svém telefonu?
8. Nakupujete přes internet? (Pokud odpovíte "NENAKUPUJI VŮBEC", přeskočte na otázku č.18)
9. Jak často využíváte níže zmíněná zařízení k nákupu na internetu? (0 = nepoužívám vůbec, 5 = používám při každém nákupu)
10. Jakou roli hraje váš telefon při nákupu na e-shopu? Vyberte nejčastější scénář
11. V jaké kategorii nakupujete nejčastěji na svém telefonu?
12. Máte stažené aplikace nějakého e-shopu ve svém smartphonu? Jmenujte. (nepovinná otázka)
13. Co vás přiměje si aplikaci e-shopu stáhnout?
14. V situaci, kdy si chcete koupit produkt či zjistit informace o něm na telefonu. Upřednostňujete mobilní webovou stránku (responzivní) e-shopu nebo jeho aplikaci?
15. Jaká je vaše zkušenost z hlediska připravenosti e-shopů v ČR na mobilní nakupování? (1 = nepřipravené, 5 = výborně připravené)
16. Jaké vidíte výhody v nakupování na mobilu?
17. Co vám při nakupování na mobilu vadí?
18. Co myslíte, že by vás přesvědčilo nakupovat přes telefon více?
19. Vítáte možnost registrace do e-shopu?
20. Pokud jste u otázky č. 19 uvedl/a odpověď "NE". Odradí vás nutnost registrace od nákupu zboží?
21. Vadí vám přihlašování do e-shopu přes Facebook či Google účet?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
hm: Jen pro jistotu: na otázku 20 můžu odpovědět, i když jsem u 19 vyplnila ANO? "Možnost" totiž není totéž co nutnost. Možnost vítám, nutnost mě odradí.