Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Potravinářské privátní značky

Potravinářské privátní značky

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marcela Waszkova
Šetření:25. 03. 2013 - 04. 04. 2013
Počet respondentů:50
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:39,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou 2. ročníku navazujícího studia Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné, oboru Marketing a managemet. Touto cestou bych Vás chtěla požádat o vyplnění dotazníku na téma Privátní značky, který má zjistit jak je zákaznící vnímají a co pro ně představují. Diplomová práce je zaměřená na společnost Tesco a jeho privátní značky. Váš názor je pro mne důležitý.  Mnohokrát Vám děkuji za vyplnění.

Marcela Waszková

Odpovědi respondentů

1. Znáte privátní značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4386 %86 %  
ne714 %14 %  

Graf

2. Dokázali byste vyjmenovat privátní značky společnosti Tesco? Pokud ano, prosím vypište.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2448 %48 %  
ano2244 %44 %  
Tesco36 %6 %  
Tesco value36 %6 %  
tesco standart, value, finest12 %2 %  
value,organic12 %2 %  
tesco organic, tesco value, finest12 %2 %  
Tesco organic , Tesco Healthy Living12 %2 %  
Tesco Value, Tesco Standard12 %2 %  
Standard, Value, Organic12 %2 %  
value12 %2 %  
TESCO Organic,TESCO Standard12 %2 %  
Tesco Finest12 %2 %  
Tesco Quality, Tesco Standard12 %2 %  
value, finest12 %2 %  
organic12 %2 %  

Graf

3. Kupujete privátní značky společnosti Tesco pravidelně? (Při každém nákupu aspoň 1 položka)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2142 %42 %  
občas1632 %32 %  
ano1326 %26 %  

Graf

4. Jak hodnotíte poměr cena/kvalita u potravinářských výrobků privátní značky Tesco?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
uchazející2652 %52 %  
dobře1428 %28 %  
velmi dobře612 %12 %  
špatné48 %8 %  

Graf

5. Se kterými výrobky z potravinářské oblasti privátní značky Tesco máte dobré zkušenosti a nadále je plánujete nakupovat? (Vyjmenujte prosím)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

0

arašídové oříšky,

balená šunka

cestoviny

čaje

jogurty, sýry, mléčné výrobky

Kukurice, jogurty, mrazena zelenina.

mléčné výrobky, sladkosti

mléko

mléko

mléko

mléko, slané výrobky (chipsy, tyčinky), sýry

mléko,arašídy

nekupuji

nic

oplatky, limonády, mléčné výrobky,...

organic, finest

plátkový sýr, chléb (healthy living)

pomazánkové máslo

potraviny, spotřební zboží

rýže

těstoviny

testoviny, kukurice, hrasek (nakladane)

těstoviny, mléčné výrobky

tvaroh, pomazánkové máslo, čokoláda, čaj

Tvaroh,Lupínky, tyčinky, sýr

V tomto obchodě nenakupuji.

většinou nekupuji

žádné si nemůžu vybavit

6. Které výrobky potravinářského sortimentu privátní značky Tesco Vás neoslovily a proč? (Vyjmenujte prosím)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

"čínské polévky", jsou bez chuti

celkově nápoje value - nevhodné složení

čerstvé potraviny jako saláty a salámy - raději tento sortiment nakupuji ve specializovaných obchodech

hermelín-špatná chuť

jogurty ,nechutnají dobře

jogurty (dávám přednost originální značce) nápoje (nechutnají mí přeslazené nápoje, jako pomerančové šťávy, něco jako kola, atd.) oblečení (lepší je pro mě nakoupit ve světově uznávaných značkových prodejnách, to pak vydrží déle, než tyto v Tescu)

krabicové mléko - jako by ředěné

Marmelády,džemy (znám ověřené značky za podobnou cenu)

masové výrobky

Mekky i tvrdy syr, kvalita.

Minerálka Tesco pomeranč. špatna chuť a spousty umělích sladidel

mléčné výrobky

mléčné výrobky, ovoce a zelenina

mléko

Mléko Tesco Value, horší chuť

nekupuji

Nekupuji privátní značky Tesco jelikož nejsem spokojen s kvalitou

Nemám negativní zkušenost.

nemam s nimi vylozene problem u niceho

nenakupiji v Tescu, mám ho daleko

nerad nakupuji výrobky potravinářského sortimentu privátní značky Tesco, raději si připlatím za kvalitnější výrobky.

neviem, ale nieco co nekupujem tak často a pozadujem vyššiu kvalitu

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevybavuji si

neznám

neznám je

organic - příliš drahé a nejsem si jistý, zda-li kvalita odpovídá požadované ceně

plátkový sýr - lepí se

sýrové tyčinky, "nutella"

sýry, nechutnají mi

sýry, oplatky

takové nejsou

Tesco standart

tesco value

tesco value, myslím, že jsou méně kvalitní než známé značky jiných společností

těžko říct

V tomto obchodě nenakupuji.

value-příšerná kvalita

většina, privátní značky na mě prostě nepůsobí důvěryhodně

víno

vsechny

Všechny, které jsem vyzkoušela. Tesco vyrábí tak, aby mohlo nabídnout co nejnižší cenu a tomu odpovídá i kvalita.

zavařená zelenina

7. Jak vnímáte potravinářské výrobky privátní značky Tesco vůči jiným privátním značkám ostatních společností?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

8. Co Vás láká k nakupu privátní značky společnosti Tesco? (Vyberte max. 3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena3060 %60 %  
nekupuji privátní značky1224 %24 %  
dobrá dostupnost1020 %20 %  
doporučení známých714 %14 %  
kvalita510 %10 %  
dostupnost informací na obale36 %6 %  
nenakupuji v Tescu12 %2 %  
privátní značky kupuji výjimečně12 %2 %  
instinkt12 %2 %  
nic12 %2 %  

Graf

9. Jak hodnotíte kvalitu jednotlivých řad privátních značek společnosti Tesco? (Vyberte prosím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

10. Co Vás odrazuje na nákupu potravin pod privátní značkou Tesco? (Vyberte max. 3 varianty)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita2040 %40 %  
nedůvěra privátní značce obecně1938 %38 %  
obal1734 %34 %  
image výrobku1530 %30 %  
chuť1224 %24 %  
neuvedení výrobce1122 %22 %  
nedostatek informací918 %18 %  
nízká cena510 %10 %  
nedostatečný sortiment24 %4 %  
V České republice mě odrazuje především kvalita za danou cenu, pokud na koupíte např. v Anglii výrobek Tesco value, je mnohem kvalitnější než stejný v ČR12 %2 %  
vysoká cena12 %2 %  
neodrazuje mě12 %2 %  
umístění v regále12 %2 %  

Graf

11. Jaké zlepšení byste doporučili pro potravinářský sortiment privátní značky Tesco? (Vypište prosím)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aby Tesco kladlo více pozornosti na reklamu a zvýraznění jejich vlastních produktů možná více barevnější obaly vlastních produktů

Hezci obal, lepsi kvalita, nizsi cena.

hlavně více kvalitního zboží....

hlavně vzhled, aby to byla větší kvalita

jednoznačně lepší kvalita výrobku.

kvalita hlavně ovoce a zeleniny

kvalita surovin

lepší image daných značek a v prvé řadě hlavě atraktivnější obaly, ty bílé "nádoby" mě všeobecně odrazují zkusit něco nového oproti jiným výrobkům od specializovaných firem, které užívám již roky.

lepší kvalita

lepší obal a vzhled

nevím

nevím

Nový design obalů a více informací na etiketě

smlouvy s lepšími výrobci

vetsi reklama

zlepsit obaly

změna designu zboží, zkvalitnění výrobků

změna obalu

zvýšení kvality, zajímavější obal

zvýšit cenu i kvalitu tesco value. aby lidi nemohli jíst takové s...y

12. Doporučili byste potravinářské produkty privátní značky Tesco svým známý? (Vyberte prosím, popř. napište konkrétní výrobky)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím2346,94 %46 %  
ano1326,53 %26 %  
ne1122,45 %22 %  
ano,ale jenom některé zboží 12,04 %2 %  
oplatky12,04 %2 %  
spíše ne12,04 %2 %  
privátní značky nedoporučuju12,04 %2 %  
těstoviny(špagety)12,04 %2 %  

Graf

13. Počet osob ve Vaší domácnosti? (Napiště prosím počet dospělých osob a dětí)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31326 %26 %  
2816 %16 %  
448 %8 %  
3 dospělí36 %6 %  
136 %6 %  
536 %6 %  
724 %4 %  
3,224 %4 %  
2 dospělí24 %4 %  
3 dospělí a 1 dítě12 %2 %  
ostatní odpovědi 4 dospelí, jedno dieta
4 dospělí
2 1
2 (dospělí)
2, 2
1,1
2, 1
2 + 2
6
918 %18 % 

Graf

14. Ekonomický status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec2346 %46 %  
student2244 %44 %  
nezaměstnaný24 %4 %  
Mateřská12 %2 %  
podnikatel12 %2 %  
důchodce12 %2 %  

Graf

15. Hrubý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10.000 Kč1836 %36 %  
16.000 - 21.000 Kč1326 %26 %  
10.000 - 15.000 Kč816 %16 %  
22.000 - 27.000 Kč510 %10 %  
40.000 Kč a více36 %6 %  
33.000 - 40.000 Kč24 %4 %  
28.000 - 32.000 Kč12 %2 %  

Graf

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské2856 %56 %  
středoškolské s maturitou1734 %34 %  
středoškolské s výučním listem48 %8 %  
vyšší odborné12 %2 %  

Graf

17. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3570 %70 %  
muž1530 %30 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Dokázali byste vyjmenovat privátní značky společnosti Tesco? Pokud ano, prosím vypište.

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tesco Value=nemám zkušenosti na otázku 9. Jak hodnotíte kvalitu jednotlivých řad privátních značek společnosti Tesco? (Vyberte prosím)

3. Kupujete privátní značky společnosti Tesco pravidelně? (Při každém nákupu aspoň 1 položka)

  • odpověď ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nekupuji privátní značky na otázku 8. Co Vás láká k nakupu privátní značky společnosti Tesco? (Vyberte max. 3 možnosti)

8. Co Vás láká k nakupu privátní značky společnosti Tesco? (Vyberte max. 3 možnosti)

  • odpověď cena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tesco Standart=dobrá na otázku 9. Jak hodnotíte kvalitu jednotlivých řad privátních značek společnosti Tesco? (Vyberte prosím)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Doporučili byste potravinářské produkty privátní značky Tesco svým známý? (Vyberte prosím, popř. napište konkrétní výrobky)

9. Jak hodnotíte kvalitu jednotlivých řad privátních značek společnosti Tesco? (Vyberte prosím)

  • odpověď Tesco Organic=nemám zkušenosti:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nekupuji privátní značky na otázku 8. Co Vás láká k nakupu privátní značky společnosti Tesco? (Vyberte max. 3 možnosti)

14. Ekonomický status?

  • odpověď zaměstnanec:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16.000 - 21.000 Kč na otázku 15. Hrubý měsíční příjem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte privátní značky?

2. Dokázali byste vyjmenovat privátní značky společnosti Tesco? Pokud ano, prosím vypište.

3. Kupujete privátní značky společnosti Tesco pravidelně? (Při každém nákupu aspoň 1 položka)

4. Jak hodnotíte poměr cena/kvalita u potravinářských výrobků privátní značky Tesco?

7. Jak vnímáte potravinářské výrobky privátní značky Tesco vůči jiným privátním značkám ostatních společností?

8. Co Vás láká k nakupu privátní značky společnosti Tesco? (Vyberte max. 3 možnosti)

9. Jak hodnotíte kvalitu jednotlivých řad privátních značek společnosti Tesco? (Vyberte prosím)

10. Co Vás odrazuje na nákupu potravin pod privátní značkou Tesco? (Vyberte max. 3 varianty)

12. Doporučili byste potravinářské produkty privátní značky Tesco svým známý? (Vyberte prosím, popř. napište konkrétní výrobky)

13. Počet osob ve Vaší domácnosti? (Napiště prosím počet dospělých osob a dětí)

14. Ekonomický status?

15. Hrubý měsíční příjem?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte privátní značky?

2. Dokázali byste vyjmenovat privátní značky společnosti Tesco? Pokud ano, prosím vypište.

3. Kupujete privátní značky společnosti Tesco pravidelně? (Při každém nákupu aspoň 1 položka)

4. Jak hodnotíte poměr cena/kvalita u potravinářských výrobků privátní značky Tesco?

7. Jak vnímáte potravinářské výrobky privátní značky Tesco vůči jiným privátním značkám ostatních společností?

8. Co Vás láká k nakupu privátní značky společnosti Tesco? (Vyberte max. 3 možnosti)

9. Jak hodnotíte kvalitu jednotlivých řad privátních značek společnosti Tesco? (Vyberte prosím)

10. Co Vás odrazuje na nákupu potravin pod privátní značkou Tesco? (Vyberte max. 3 varianty)

12. Doporučili byste potravinářské produkty privátní značky Tesco svým známý? (Vyberte prosím, popř. napište konkrétní výrobky)

13. Počet osob ve Vaší domácnosti? (Napiště prosím počet dospělých osob a dětí)

14. Ekonomický status?

15. Hrubý měsíční příjem?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Waszkova, M.Potravinářské privátní značky (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://potravinarske-privatni-znack.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.