Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Potřeby finančního poradenství

Potřeby finančního poradenství

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adam Černý
Šetření:04. 03. 2009 - 01. 04. 2009
Počet respondentů:46
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.57
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:13,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Průzkum se zaměřuje na zjištění preferencí potenciálních klientů finančně-poradenských služeb. Výzkum je součástí diplomové práce, zabývající se problematikou tvorby marketingové strategie.

Odpovědi respondentů

1. Jak velkou důležitost přikládáte osobním financím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velkou2963,04 %63,04 %  
střední1634,78 %34,78 %  
žádnou12,17 %2,17 %  

Graf

2. Jak hodnotíte své znalosti v oblasti financí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám základní přehled2452,17 %52,17 %  
vím vše důležité1532,61 %32,61 %  
vím všechno48,7 %8,7 %  
úplný laik36,52 %6,52 %  

Graf

3. Je podle Vás vhodné poradit se o financích s někým, kdo je v této oblasti dobře informován?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3882,61 %82,61 %  
ne817,39 %17,39 %  

Graf

4. Setkali jste se už někdy s finančním poradcem/využili jste jeho služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 5, NEotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO2758,7 %58,7 %  
NE1941,3 %41,3 %  

Graf

5. Jak se vyvíjela/vyvíjí vzájemná spolupráce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednorázová schůzka1348,15 %28,26 %  
stále využívám jeho služeb414,81 %8,7 %  
přerušili jsme kontakt27,41 %4,35 %  
nijak27,41 %4,35 %  
planuji preruseni kontaktu13,7 %2,17 %  
stal jsem se FP13,7 %2,17 %  
stal jsem se finančním poradcem13,7 %2,17 %  
pracovní vztah (pracuji v bance)13,7 %2,17 %  
zacala jsem skoleni na fin. poradce13,7 %2,17 %  
byl jsem to já13,7 %2,17 %  

Graf

6. Osoba, se kterou byste byl/a ochotný/á řešit své finance musí být především (max. 2 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odborník3984,78 %84,78 %  
důvěryhodný2860,87 %60,87 %  
blízký člověk (známý)919,57 %19,57 %  
umět naslouchat36,52 %6,52 %  
sympatický36,52 %6,52 %  

Graf

7. Při konzultaci s finančním poradcem upřednostníte spíš

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dlouhodobou spolupráci2145,65 %45,65 %  
trvalou možnost konzultace1532,61 %32,61 %  
jednorázovou pomoc1021,74 %21,74 %  

Graf

8. Je pro Vás důležité místo, na kterém se sejdete s poradcem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zásadně důležitéotázka č. 9, důležitéotázka č. 9, nedůležitéotázka č. 10, naprosto nepodstatnéotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedůležité1839,13 %39,13 %  
důležité1736,96 %36,96 %  
zásadně důležité715,22 %15,22 %  
naprosto nepodstatné48,7 %8,7 %  

Graf

9. Jaký vidíte rozdíl mezi schůzkou - 1. u Vás doma, 2. v restauraci, kavárně, 3. v klientském centru (kanceláři), 4. jinde

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1-hned uvidi jak žiju a myslím, že to neni dobře 2-šlo by to tehndy pokud, by se dolaďovali nějaký drobnustky, neni to vhodné na sepisovani nějakych smluv 3-dobré pro sepisování smluv a delší konzultaci 4-jinde netuším kde:-)

1. lepší pro mě - nikam nechodit 2. celkem hluk 3. reprezentace firmy 4. nevim

1. pro klienta je pohodlná 2. v žádném případě, neprofesionální, žádná prestiž 3. ideální, má to váhu 4. maximálně s blízkými klienty třeba na tenisovém kurtu, na golfu

1. u mě doma - nezvu lidi, které nepovažuji za přátele 2.- ne moc důveryhodné, možnost "odposlouchávání" u okolních stolů 3. ideální - soukromí, klid, dojem perofesionality 4. nenapadá mě kde

1. známé prostředí, klid při konzultaci 2. hlučné prostředí, rušivé elementy 3. cizí prostředí, převaha finančního poradce nad klientem

1.)je to pohodlné 2.) nedůvěryhodné 3.) zjistíte jakou má kancelář - důvěryhodnost 4.) nevím kde jinde

2 a 3

doma - nerada si poustim cizi lidi do bytu, restaurace - nebudu resit sve finance na verejnosti, kancelar - kdyz neco potrebuju, vim kam zajit a vim, ze tam najdu nekoho, kdo mi poradi

doma - nevhodné, do mého soukromí nikoho nevodím restaurace - není soukromí, je tam spousta cizích lidí kancelář - ideální

doma je to o duvere takze tomu kladu nejvetsi prizen.kavarna jen tak na nejaky projednani a klientsky centrum bych priradil k jednorazovemu jednani

Doma neformální Restaurace - pokud chce někdo udělat dojem Klientské centrum - pro dobrý pocit klienta, má představu o fungování firmy, preferuji

doma sú deti-slabý bod koncentrácie, kaviareň--ak je prijemny a nefajciarska tak je to ok, klientske centrum-je tiez v poriadku.

intima a duvernost prostredi - preferuji kancelar

Preferovala bych schůzku v kanceláři poradce. Určitě ne v restauraci, kde je hluk a plno lidí.

prostredi ... ruch okoli ... diskretnost ...

schodzka doma je nevyhovoujúca, je tam vela rusivych vplyvov - rodina, domace prostredie nevidim ako vhodne na riesenie financnych zalezitosti... kaviaren je vhodnejsim miestom iba v pripade, ze tam nieje hluk... klientske centrum je podla mna najvhodnejsim miestom na schodzku s financnym poradcom... v priestoroch kancelarie mame dostatok sukromia a priestoru na nas rozhovor

schuzka doma mi prijde naprosto nevhodna, pripomina praci podomnich obchodniku. schuzka v kancelari je dobre reseni, ale musi byt profesionalne zarizena, protoze jinak to ve mne vyvola spatny dojem. nejvhodnejsi by se mi jevila schuzka v nejake stylove, luxusnejsi kavarne, kde se budu citit dobre a projednavani moznosti co s mymi financemi bude soucasti pratelskeho popovidani si.

U mě doma - cítím se dobře, jsem uvolněnější. V restauraci - nevhodné pro 1. a 2. schůzku s poradcem/poradkyní. Pro dořešení maličkostí ano. V klientském centru - nejlépe mi je u mého poradce v jeho kanceláři.

v kavárně nebo klientském centru je pro mě rušivým faktorem prostředí a lidé, kteří se v něm mohou pohybovat a případně něco zaslechnout...

v kavárně značně nevhodné, spousta rušivých elementů. Doma se dá, nejlépe je v klientském centru.

velkej domu ho tahat nebudu,kavárna málo soukromí.kancelář je vyhovujcí.Jinde nepřipadá v úvahu

velkou

vsude moc lidi uprednostnuju lesy a pole

Záleží na okolnostech

10. Jakou oblast v současné době řešíte jako prioritní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
finanční rezervy2554,35 %54,35 %  
financování bydlení1941,3 %41,3 %  
investice1430,43 %30,43 %  
prostředky na penzi48,7 %8,7 %  
pojištění života a majetku36,52 %6,52 %  

Graf

11. Jakou oblast budete řešit v blízké budoucnosti (2-5 let) jako prioritní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
financování bydlení2452,17 %52,17 %  
investice1736,96 %36,96 %  
finanční rezervy1430,43 %30,43 %  
pojištění života a majetku613,04 %13,04 %  
prostředky na penzi613,04 %13,04 %  

Graf

12. Popište několika málo větami důležitost role finančního poradce ve Vašem životě (připomínky, návrhy, postřehy a doporučení)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ak je odbornik urcite pomoze, mal by byť stále so mnou v kontakte, mal by mať vždy aktualne informacie, vidiet do predu

až ho budu potřebovat, obrátím se na více těchto poradců a pak si vyberu toho nejlepšího, který mi nabídne nejlepší služby a serioznost

díky důvěře v kamarádku, která sde fin.poradenství věnovala (ale jak se ukázalo nebyla odborník ani trochu), jsme prodělali 100tis. Nyní máme skoro 2 roky jinou fin poradkyni (z Partners4Life) a díky za ní!

Finanční poradce by měl být - stejně jako má finanční poradkyně - člověk důvěryhodný, znalý, neměl by pouze "papouškovat" naučené fráze ze školení, měl by mi umět říci, co konkrétně mně daný produkt přináší, být na telefonu, když potřebuji, informovat mě o nových finančních produktech a dlouhodobě se mnou spolupracovat.

FP přivede klienta k tomu, aby řešil životně důležité věci, které předtím bral na lehkou váhu. Celý finanční projekt je potom sladěný a jednotlivé věci na sebe tak navazují. Dobrých finančních poradců je přitom pořád málo, je sice nadstardantně finančně ohodnocena, ovšem reputaci má pořád špatnou kvůli špatné pověsti především ze začátku 90. let, kdy bylo hodně "prodejců" smluv. OVB Allfinanz a Partners jsou kvalitními poradeskými službami. Kladou důraz na profesionalitu svých poradců a jejich aktivitu. Oproti tomu např. ZFP je založena na prodeji především rodinným příslušníkum svých dealerů. Může se i mezi ZFP najít dobrý poradce, ale jeho aktivita je víceméně dobrovolná. Na FP ZFP nejsou kladeny žádné vědomostní nároky, narozdíl od poradců OVB a Partners.

hodne techto lidi je neprijemnych a delaj to jen kvuli tomu ze je to jejich prace coz se mi nezda...kdyz nekdo dela tuto praci musi to delat s potesenim.

informace z první ruky, dobrá rada nad zlato

Ještě jsem nevyužila služeb poradce, takže nemohu říci.

Jsou to podvodníci, nevyužil bych jejich služeb, dám na své chabé znalosti a budu se držet při zemi bez rizik, ale budu v klidu, že mě neokradou.

Každý by měl být nezávislý (tzn. ne vybírat produkty podle provize, kterou získá), musí mít potřebné znalosti a dovednosti (o produktech, okolním dění, umět jednat asertivně)

Myslím si, že je dobré mít fin. poradce, protože v dnešní době hodně lidí neumí hospodařit s penězi tak aspoň s jeho pomocí máte peníze hezky pod dohledem a případně něco vydělate

myslim, ze financny poradca mi umozni predovsetkym zorientovat sa v moznostiach, ktore ponuka trh s financnymi produktmi... odporuci pre mna najvyhodnejsiu variantu spravovania financii, poistenia, investovania... mal by brat kazdeho klienta ako specificky pripad a pripravit mu portfolio fin. produktov "na mieru"

nedulezity

nemám o něj zájem

není třeba, pokud má menší znalosti než já

osobne sluzby financniho poradce nevyuzivam - jsem studentka, nemam penize, se kterymi by se dalo neco rozumneho delat

Raději bych porovnával možné aspekty financování.Každý poradce je provázán s určitou institucí -fondem,bank.domem-To je třeba brát na zřetel.

Spát bez něj můžu, ale pokud se vyskytne nějaká situace finančního charakteru, sem klidnější, když u toho mám odborníka nebo člověkam, který v tom šlape.

spis se obavam, ze jsem zklamana praxi a nevzdelanosti financnich poradcu...

zatím službami finančního poradce nedotčená ... takže nevím

žádná, když něco potřebuju, zavolám. Rozhodně nechci aby mě někdo otravoval. :)

13. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2554,35 %54,35 %  
muž2145,65 %45,65 %  

Graf

14. Jaký je Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let2963,04 %63,04 %  
26-35 let1021,74 %21,74 %  
36 let a více715,22 %15,22 %  

Graf

15. Jaké je Vaše vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2247,83 %47,83 %  
1634,78 %34,78 %  
VOŠ24,35 %4,35 %  
skoro12,17 %2,17 %  
studuji VŠ12,17 %2,17 %  
nedokončené Bc studium IT12,17 %2,17 %  
zakladni:-D12,17 %2,17 %  
Titul MBA12,17 %2,17 %  
letos koncim bc studium12,17 %2,17 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Černý, A.Potřeby finančního poradenství (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://potreby-financniho-poradenstvi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.