Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Potřeby studentů UP - Ústřední knihovna (Zbrojnice)

Potřeby studentů UP - Ústřední knihovna (Zbrojnice)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Sojka
Šetření:05. 09. 2011 - 02. 10. 2011
Počet respondentů:109
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento průzku slouží k zjištění potřeb studentů Univerzity Palackého v Olomouci, tedy co se týče služeb knihovny - její otvírací doby a servisu.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Vyplnění dotazníku nezabere více než 2 minuty.

Odpovědi respondentů

1. Navštěvujete Ústřední knihovnu UP - Zbrojnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8880,73 %80,73 %  
Ne2119,27 %19,27 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete Zbrojnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 2x měsíčně4348,86 %39,45 %  
1x týdně2225 %20,18 %  
2-3x týdně1618,18 %14,68 %  
4x týdně a častěji77,95 %6,42 %  

Graf

3. Souvisí vaše návštěva knihovny se zkouškovým obdobím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Jak kdyotázka č. 4, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jak kdy6169,32 %55,96 %  
Ne1415,91 %12,84 %  
Ano1314,77 %11,93 %  

Graf

4. Chodíte do knihovny během zkouškového období častěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4560,81 %41,28 %  
Ne2939,19 %26,61 %  

Graf

5. Myslíte si, že pokud se učíte v knihovně, máte lepší studijní výsledky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5067,57 %45,87 %  
Ano2432,43 %22,02 %  

Graf

6. Jak jste spokojeni s otevírací dobou Zbrojnice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jsem spokojenotázka č. 8, Nejsem spokojenotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem spokojen6472,73 %58,72 %  
Nejsem spokojen2427,27 %22,02 %  

Graf

7. Pokud nejste spokojen, z jakého důvodu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- uvítala bych delší otevírací dobu, v ideálním případě non-stop, jako to mají například medici.

brzo zavira

Do školy dojíždím denně a když studuji ve zbrojnici, jedu nadoraz. Bohužel kvůli vlakovým spojům musím opustit knihovnu už ve 21:00, protože bych jinak byla nucena čekat někde na nádraží zhruba hodinu s bezdomovci než mi pojede vlak, kdybych odcházela ze zbrojnice ve 22:00. Vím, že je to kruté chtít po zaměstnancích pracovat ještě později, ale podpořila bych prodloužení otvírací doby do noci. (Uvažte třeba brigádníky- myslím, že se takoví šílenci najdou, kteří by tu práci vzali.)

Chci delší otevírací dobu

Chtělo by to déle v sobotu, a mít otvírací dobu i v neděli.

Chtělo by to delší otevírací dobu

Knihovna by měla být otevřena déle do večera.

krátká otevírací doba v sobotu resp. zavřeno v neděli, otáýka č.8 je špatně položená , posunutím na 12-19 znamená ve výsledku pořád ten samý časový úsek...

měla by být delší otevírací doba

Mohla by být lepší otevírací doba o víkendech.

Mohla by byt otvorena uz od 7:00-23:00!

Na "ústřední knihovnu" by mělo být otevřeno i v neděli, alespoň stejně dlouho jako v sobotu. Jelikož během pracovních dnů nemám možnost plně využívat otevírací dobu knihovny, tak bych velmi přivítala otevření knihovny během víkendu, tj. i během neděle.

Nelíbí se mi krátká otevírací doba v sobotu a zavřená knihovna v neděli.

Ocenila bych non-stop oteviraci dobu.

potřeboval bych dřívější otevírací dobu

Preferovala bych jinou otevírací dobu v sobotu a - ačkoliv si jsem vědoma toho, že to není možné - velmi bych uvítala kdyby knihovna byla otevřená ve státní svátek, pokud vyjde během semestru (např. 28. 9.)

Především proto, že knihovna není otevřena v neděli (nebo alespoň v pondělí už před osmou hodinou), ale také by nebylo špatné prodloužit otevírací dobu alespoň o hodinku - někdy to do těch desíti nestačí.

příliš často se mi stává, že je "ještě" nebo "už" zavřeno. (například při zápisu předmětů a různých zkoušek)

špatná otvírací doba pro kombinované studium v sobotu

Učím se a pracuji spíše v pozdních večerních až nočních hodinách. Otevírací doba do deseti hodin večer mi přijde krátká. Myslím, že její prodloužení alespoň o jednu hodinu by nikomu neuškodilo.

Uvítala bych delší otevírací dobu, lépe se mi pracuje v noci :)

V sobotu brzo zavírá, prázdninový provoz mi nevyhovoval.

vikendove omezeni

zavedla bych otevírací dobu min. do půlnoci. Jinde existují např. celonoční studovny. A také o víkendu bych otevírací dobu rozšířila.

8. Ocenili byste změnu otevírací doby v sobotu místo 9.00-16.00 na 12.00 - 19.00?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nepotřebuji to3539,77 %32,11 %  
Ano, využil bych toho3236,36 %29,36 %  
Nevím, je mi to jedno2123,86 %19,27 %  

Graf

9. Myslíte si, že by knihovna měla být otevřena v pracovní dny již od 7.30?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, využil bych toho4551,14 %41,28 %  
Ne, nepotřebuji to3742,05 %33,94 %  
Nevím, je mi to jedno66,82 %5,5 %  

Graf

10. Ocenili byste vytvoření non-stop studovny, kde byste se mohli učit kdykoliv chcete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, využil bych toho4854,55 %44,04 %  
Ne, nepotřebuji to2932,95 %26,61 %  
Nevím, je mi to jedno1112,5 %10,09 %  

Graf

11. Co byste zlepšili v knihovně?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ocenila bych širší možnost absenčního půjčování knih, útraty za kopírování jsou často vysoké.

-

-

-

- kromě otevírací doby snad nic

.

..........

Aby se více kontrolovalo, zda lidé dodržují studijní klid. Často lidé mluví příliš nahlas a nikdo je neupozorní, že nesmí.

aktuálnější znění právnické literatury, chápu, že komentáře se nemohou stále dokupovat nové, ale např. z knich týkajících se ústavních systému, které byly napsány v devadesátých letech sedá studovat max. historie, ale ne současnost.. Některé materiály jsou opravdu velmi zastaralé a bylo by potřeba je rozšířit o novější znění..

asi bych nic neměnila vyhovuje mi to takto

Automat na kafe bych postavila na jinou stranu od dveří záchodů a vchodu do knihovny. Občas se tam lidi sráží s horkým kafe v ruce, když někdo vychází ze záchodů.

Až na otvírací dobu (viz předcházející odpovědi), jsem spokojen.

Dostupnost počítačů

hlavně delší otevírací doba, nic jiného nepotřebuji

Hodilo by se např. více komentářů, které bych si mohl vypůjčit domů.

chtělo by to nové toalety a nějaký bufet

jsem spokojená

katalog - třeba dobrý, oblíbený ALPH

knihovna by měla být otevřená déle do večera

krom té studovny asi nic

momentálně mě nic nenapadá

možnost objednávání knih ze skladu přes internet

Možnost více titulů půjčovat domů.

Možnost vypůjčit si knihu, často jsou knihy jen prezenční.

myslím, že skříňky se tam už měli udělat, nebo se budou dělat, takže můj problém, kam s notebookem, když si musím odskočit, je nejspíš vyřešen.

Nabíjení kreditu u všech pultů. Zrušit časové omezení v PC studovně.

Navrhoval bych vytvoření speciální rozpočtové kapitoly, která by byla zaměřena na nákup těch nejnovějších knižních titulů, kterých je v naší centrální knihovně, bohužel, značný nedostatek.

Navýšit počet a různorodost knih

Nebyla by od věci pravidelnější kontrola prasklých žárovek u stolů ve studovnách, také vysoušeč rukou na WC je již dlouhodobě mimo provoz. Jinak jsem se službami knihovny velice spokojena, škoda jen, že je tam občas (zvláště před zkouškovým) tolik uživatelů, že již není, kam si sednout (bohužel ne všichni tam studují z knih uložených ve Zbrojnici - někdo se tam jde pouze učit ze svých vlastních materiálů)... Na tom ale samozřejmě personál knihovny těžko něco změní.

nějaký malý bufet poblíž knihovny,kam by si člověk mohl zaskočit na občerstvení

Nevím

nevím

nevím.... více nerušených míst..

Nic

nic

nic

nic

Nic

nic

nic

Nic

nic mě teď nenapadá

nic mne nenapada

novější počítače v PC studovně v patře

Ochotnější pracovníky

oteviraci dobu do pulnoci

Otevírací dobu v sobotu

Otevírací dobu, vytvoření více "intimních " zón pro studující, ale rozumím, že je to limitováno konstrukcí Zbrojnice, více kopírek a tiskáren - stačí, když jedna či dvě nefungují a již se tvoří velmi velmi dlouhé fronty:)

Otevírací dobu. Možná by se také hodily zásuvky i k těm malým kulatým stolečkům pod okny.

otevření non-stop studovny, zavedení bufetu

Otvaraciu dobu od 7:00-23:00!!! Napr. kvoli stagu,elektronicky zapis zacina od 8.h a kniznica sa otvara o 8.h!!! Dalej aby sa dalo poziciavat viac kniziek a nie,ze su s cervenym pruhom a daju sa len citat v kniznici! Vacsi klud!!! Cistejsie zachody!!!L.

počítačová učebna lepší řazení knih více scannerů

Pokud je zavírací doba v celou hodinu, aby byla možnost do celé hodiny zůstat v knihovně, dostat se ještě na počítače/tisk, nikoli 15 mint před zavírací dobou vypnout systém.

prodloužení výpujční doby

Prodloužení výpujční doby u knih, které jsou pouze na 14 dní.

Promazal bych panty u dveri, otresne skripou

Přeji si zpřísnit nároky na klid, to znamená nekompromisně vykázat osoby, které opakovaně nerespektují řád knihovny.

Rozšířit knihovní fond. Především stěžejní publikace pro studium jednotlivých oborů by měly být zastoupeny ve větším počtu než 1-2 kusy ve zbrojnici - např. obor právo - Komentář k Občanskému zákoníku (nebo třeba Komentář k Trestnímu zákoníku - těch publikací by se našlo více). Pokud by to bylo možné poskytovat e-knihy jako součást elektronických informačních zdrojů přístupných ze sítě UPOL (nemýlím-li se např. nakladatelství C.H. Beck poskytuje svých klientům i možnost nákupu e-knih). Také v případě e-knih jde především o stěžejní publikace pro dané obory.

scanner

sociální zázemí, dámské záchody jsou strašné

Studijní prostor

Systém vyhledávání knih

V létě by bylo super otevírat i okna do ulice. Pořídit malý bufet.

vetsi pocet kopirek

větší kapacit míst k sezení a studiu

Větší výběr knih s právnickou tématikou

víc pohodlných křesílek a větší "studovnu"

Více kusů stejných knih pro prezenční vypůjčku

více aktuálkních titulů v právnické sekci

Více funkčních kopírek a větší klid na učení;-)

Více knížek k zapůjčení mimo budovu knihovny.

Více kopírek

více kopírovacích zařízení, jinak si myslím, že knihovna funguje perfektně, je dobře vybavená knihami a personál je velmi ochotný

Více nových knih.

více pc

Více PC s přístupem na net, ty se hodí vždycky. Více gaučů

Více studijních stolů, ikdyž vím, že místa není nazbyt.

Vsechno je ok.

Vše vyhovuje.

vydávání knih ze skladu

Vyhledávací systém knih

zatím jsem se všemi službami spokojená

zatím nic

zlepšit vyhledávač a více literatury v originálech

Způsob vracení knih po prázdninách. Kdo je 1.9. v Olomouci?!

Zrusit omezenou dobu pro moznost péracovat na pocitaci knihovny

Zvysit pocet studijnich mist.

Zvýšil bych počet stolů a zásuvek u nich.

12. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7467,89 %67,89 %  
Muž3532,11 %32,11 %  

Graf

13. Studuji na fakultě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Právnická (PFA)5449,54 %49,54 %  
Filozofická (FF)1816,51 %16,51 %  
Pedagogická (PDF)1311,93 %11,93 %  
Lékařská (LF)1211,01 %11,01 %  
Přírodovědecká (PŘF)87,34 %7,34 %  
Cyrilometodějská teologická (CMFT)32,75 %2,75 %  
Zdravotnických věd (FZV)10,92 %0,92 %  

Graf

14. Který ročník navštěvujete? V případě magisterského navazujícího, zatrhněte možnost 4, resp. 5.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
44944,95 %44,95 %  
33229,36 %29,36 %  
21110,09 %10,09 %  
598,26 %8,26 %  
154,59 %4,59 %  
632,75 %2,75 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Souvisí vaše návštěva knihovny se zkouškovým obdobím?

  • odpověď Jak kdy:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Chodíte do knihovny během zkouškového období častěji?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím, je mi to jedno na otázku 10. Ocenili byste vytvoření non-stop studovny, kde byste se mohli učit kdykoliv chcete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Myslíte si, že pokud se učíte v knihovně, máte lepší studijní výsledky?

4. Chodíte do knihovny během zkouškového období častěji?

  • odpověď Ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 3. Souvisí vaše návštěva knihovny se zkouškovým obdobím?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Myslíte si, že pokud se učíte v knihovně, máte lepší studijní výsledky?

5. Myslíte si, že pokud se učíte v knihovně, máte lepší studijní výsledky?

  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Chodíte do knihovny během zkouškového období častěji?

6. Jak jste spokojeni s otevírací dobou Zbrojnice?

  • odpověď Jsem spokojen:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nepotřebuji to na otázku 8. Ocenili byste změnu otevírací doby v sobotu místo 9.00-16.00 na 12.00 - 19.00?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Navštěvujete Ústřední knihovnu UP - Zbrojnici?

2. Jak často navštěvujete Zbrojnici?

3. Souvisí vaše návštěva knihovny se zkouškovým obdobím?

4. Chodíte do knihovny během zkouškového období častěji?

5. Myslíte si, že pokud se učíte v knihovně, máte lepší studijní výsledky?

6. Jak jste spokojeni s otevírací dobou Zbrojnice?

8. Ocenili byste změnu otevírací doby v sobotu místo 9.00-16.00 na 12.00 - 19.00?

9. Myslíte si, že by knihovna měla být otevřena v pracovní dny již od 7.30?

10. Ocenili byste vytvoření non-stop studovny, kde byste se mohli učit kdykoliv chcete?

12. Jsem

13. Studuji na fakultě:

14. Který ročník navštěvujete? V případě magisterského navazujícího, zatrhněte možnost 4, resp. 5.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Navštěvujete Ústřední knihovnu UP - Zbrojnici?

2. Jak často navštěvujete Zbrojnici?

3. Souvisí vaše návštěva knihovny se zkouškovým obdobím?

4. Chodíte do knihovny během zkouškového období častěji?

5. Myslíte si, že pokud se učíte v knihovně, máte lepší studijní výsledky?

6. Jak jste spokojeni s otevírací dobou Zbrojnice?

8. Ocenili byste změnu otevírací doby v sobotu místo 9.00-16.00 na 12.00 - 19.00?

9. Myslíte si, že by knihovna měla být otevřena v pracovní dny již od 7.30?

10. Ocenili byste vytvoření non-stop studovny, kde byste se mohli učit kdykoliv chcete?

12. Jsem

13. Studuji na fakultě:

14. Který ročník navštěvujete? V případě magisterského navazujícího, zatrhněte možnost 4, resp. 5.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sojka, P.Potřeby studentů UP - Ústřední knihovna (Zbrojnice) (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://potreby-studentu-up-zbrojnic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.