Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Používání počítače při výuce studenty na střední škole

Používání počítače při výuce studenty na střední škole

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Blanka Richtrová
Šetření:16. 03. 2014 - 28. 03. 2014
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.31
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

dovolte mi, abych Vás touto cestou nejprve srdečně pozdravila a zároveň Vás poprosila o pomoc s vyplněním níže uvedeného dotazníku. Ráda bych znala Váš názor na využívání počítačů studenty ve výuce na středních školách.
Předem Vám děkuji za čas věnovaný tomuto dotazníku.
 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví dotazovaného:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8474,34 %74,34 %  
Muž2925,66 %25,66 %  

Graf

2. Rozdělení

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné6759,29 %59,29 %  
Studuji na střední škole3329,2 %29,2 %  
Jsem rodič středoškoláka76,19 %6,19 %  
Jsem učitel na střední škole65,31 %5,31 %  

Graf

3. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
17-24 let6355,75 %55,75 %  
25-35 let2925,66 %25,66 %  
36-45 let97,96 %7,96 %  
46-55 let65,31 %5,31 %  
Do 16 let54,42 %4,42 %  
Víc jak 55 let10,88 %0,88 %  

Graf

4. Souhlasíte s využíváním počítačů, notebooků a tabletů (dále jen počítač) studenty v hodinách/při výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7869,03 %69,03 %  
Ne2723,89 %23,89 %  
Nevím87,08 %7,08 %  

Graf

5. Myslíte si, že počítač děti v hodinách rozptyluje a odvádí jejich pozornost od výuky (např. komunikace na facebooku, skyp, ICQ …) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8272,57 %72,57 %  
Ne2421,24 %21,24 %  
Nemohu posoudit76,19 %6,19 %  

Graf

6. Myslíte si, že je v pořádku, aby studenti v hodinách místo sešitů používali počítač ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5447,79 %47,79 %  
Ne5447,79 %47,79 %  
Nemohu posoudit54,42 %4,42 %  

Graf

7. Myslíte si, že by s používáním počítačů ve výuce měli nejprve vyjádřit souhlas rodiče ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5548,67 %48,67 %  
Ano4136,28 %36,28 %  
Nemohu posoudit1715,04 %15,04 %  

Graf

8. Myslíte si, že by počítače měla studentům pořizovat škola ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4539,82 %39,82 %  
Ano3026,55 %26,55 %  
Jen těm, kteří si to nemohou dovolit2723,89 %23,89 %  
Nemohu posoudit119,73 %9,73 %  

Graf

9. Myslíte si, že by škola měla regulovat a v předpisech upravovat používání počítačů v hodinách ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8575,22 %75,22 %  
Ne1916,81 %16,81 %  
Nemohu posoudit97,96 %7,96 %  

Graf

10. Myslíte si, že využívání počítačů v hodině má na studenty pozitivní dopad?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6153,98 %53,98 %  
Ne3329,2 %29,2 %  
Nemohu posoudit1916,81 %16,81 %  

Graf

11. Prosím, zde vyjádřete Váš názor nebo osobní zkušenost s využíváním počítačů studenty na střední škole v běžných hodinách např. místo sešitu, učebnice.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
místo sešitů25,71 %1,77 %  
myslím, že nějaká animace či video je často přínosnější, než statický obrázek, ale k tomu stačí projektor nebo specifické předměty, kde by se to hodilo, třeba fyziku, mít v učebnách.12,86 %0,88 %  
je to lepší pro studenty s dyslexií, osobně jsme laptopy používali "s účelem" tj., najít si informace o zadaném tématu a zpracovat prezentaci. Zda je vhodné pouze na poznámky záleží na každém studentovi a jeho preferenci12,86 %0,88 %  
Hlavně si myslím že je lepší, když má učitel možnost poslat materiály k danému tématu na společný meil studentů. Já mám osobně problém psát a ještě se soustředit na to co učitel říká. Některým se na počítači píše líp. 12,86 %0,88 %  
Nejsem moc pro moderní techniky, takže bych zůstalala "u zastaralého" stylu vyučování.12,86 %0,88 %  
Praktické a přehledné, možnost kopírování chybějícího učiva žákům, kteří chyběli na hodině12,86 %0,88 %  
Vzhledem k tomu, že jsem se setkala s využíváním PC i na základní škole, vidím jejich používání na střední škole za prospěšné a přínosně. Samozřejmě v rozumné míře, nikoli jaho plná náhrada jiných pomůcek.12,86 %0,88 %  
Nemyslím si,že je vhodné užívat počítače(notebooky,tablety) na středních školách. Dle mého názoru je výklad podáván dostatečně,aby si studenti stihli zapisovat do sešitu. V dnešní době mladí lidé neznají nic jiného než elektroniku a pořádně neumí psát.12,86 %0,88 %  
v některých předmětech ano, ale ne ve všech hodinách.. zakáz přístupu na FB, ICQ a skype při výuce12,86 %0,88 %  
vzhledem k dnešní době je to samozřejmost12,86 %0,88 %  
ostatní odpovědi Pokud budou zavedena správná pravidla využívání (omezení) a zároveň budou studenti využívat i klasické formy v určitých hodinách (sešity), myslím, že pak bude mít využití počítačů kladný dopad na studenty.
myslíme si, že studentova pozornost může být snadno odvedena počítačem kterému se věnuje. Navíc učitel složitě rozpozná jestli se student věnuje učivu nebo konverzaci s přáteli na sociálních sítí.
Pro mě jako pro studenta je nb hodně užitečný, stíhám toho mnohem více psát a pamatuji si díky tomu více z hodiny. Též se mi nemůže stát, že bych zapomněla sešit ve škole, nb ve škole nikdy nenechám. Je jisté, že mě počítač dokáže rozptýlit (hry, internet
Výhodou jsou elektronické zápisky,které si lze rozeslat mezi spolužáky, osobně preferuji tištěný text, než psané slovo, možnost vkládání obrázků do poznámek, atd.
Na některých předmětech si píšu poznámky do notebooku - ručně to nestíhám, s notebookem je to mnohem pohodlnější, rychlejší, lépe se v textu poté zorientuji, než kdybych to měla načmárané v sešitě, snadno se tam upravuje. Je to určitě pozitivní.
vždy jsme dělali cokoliv jiného než si psát do počítače a když jsme měli zápisky tak pak stejně k ničemu
Jiz kdyz jsem ja studovala na gymnaziu (2003-2007) jsem mela jako jedna z prvnich misto sesitu notebook, vyhody byly mnohem rychlejsi a uhlednejsi psani jednodussi hledani, a clovek mel u sebe vzdy vsechny zapisy aniz by musel tahat tunu sesitu
Moji spolužáci a v minulosti i já využíváme počítače v hodinách v 99% k hraní her a surfování po internetu.
V běžných hodinách jsem na počítači nakonec hrála hry místo poslouchání, v odborných předmětech jsem se snažila mít práci co nejrychleji hotovou a věnovat se tak volné zábavě na počítači. Avšak ekonomických odborných předmětech to musí být.
Mám zkušenosti s tzv interaktivní tabulí. Myslím si, že nejde plně nahradit sešit. Využití vidím hlavně ve spolupráci více studentů na zadané praci. V matice se to těžko prosadí.
Myslím, že je v pořádku využívání počítačů v hodinách, avšak s omezeným/žádným přístupem k internetu a hrám. Pravděpodobně by bylo efektivnější pořídit stolní počítače a na nich zajistit nemožnost instalace her a podobných aplikací, které rozptylují.
Myslím, že současná doba vyžaduje, aby studenti uměli pracovat s IT už od začátku. Rozptylování, které může prostřednictvím PC nastat, je možné ve výuce omezit zakázáním určitých stránek.
Kdyby jsem ho byl pouzival nebyl by ted ze mne pocitacovy analfabet..:-)
počítač ano, ale nic se nemá přehánět, znepřístupnit třeba některé stránky.....aby se nerozptylovali
nepoužívat pc v běžných hodinách..pokud, tak jen výjiměčně pro vyhledávání informací
měly by se používat jenom k výuce npř. informatiky, jinak studenty rozptylují (řešení je zakázat přístup na internet a další služby)
V případě, že studenti budou používat v notebooku/tabletu nějaké programy např. U technických oborů, tak je to super názor. Jinak není jasné, kdo bude za přístroje nést zodpovědnost, kdo je bude kupovat apod. Ať studenti vědí, co je kniha a sešit.
nepozornost studentu. Zablokovat internet po dobu výuky
Lepší zapamatování
Na SŠ počítač v hodině nikdo nevyužíval, ani to nikoho nenapadlo. Na VŠ ano a rozhodně to rozptyluje.
Je to lepší, poznámky vznikají rychleji, učitel může plynule diktovat. Pokud učitel nezamezí tomu, aby si student dělal na počítači co chce (facebook, hry...), je to špatně. Informace je ovšem těžší si zapamatovat.
Myslím si, že student při používání počítače při výuce nebude nikdy věnovat úplnou pozornost přímo výuce
špatná. využívájí pro zábava, ne púro studium.
nemám
2468,57 %21,24 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Rozdělení

  • odpověď Jiné:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25-35 let na otázku 3. Věk

6. Myslíte si, že je v pořádku, aby studenti v hodinách místo sešitů používali počítač ?

  • odpověď Ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Souhlasíte s využíváním počítačů, notebooků a tabletů (dále jen počítač) studenty v hodinách/při výuce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví dotazovaného:

2. Rozdělení

3. Věk

4. Souhlasíte s využíváním počítačů, notebooků a tabletů (dále jen počítač) studenty v hodinách/při výuce?

5. Myslíte si, že počítač děti v hodinách rozptyluje a odvádí jejich pozornost od výuky (např. komunikace na facebooku, skyp, ICQ …) ?

6. Myslíte si, že je v pořádku, aby studenti v hodinách místo sešitů používali počítač ?

7. Myslíte si, že by s používáním počítačů ve výuce měli nejprve vyjádřit souhlas rodiče ?

8. Myslíte si, že by počítače měla studentům pořizovat škola ?

9. Myslíte si, že by škola měla regulovat a v předpisech upravovat používání počítačů v hodinách ?

10. Myslíte si, že využívání počítačů v hodině má na studenty pozitivní dopad?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví dotazovaného:

2. Rozdělení

3. Věk

4. Souhlasíte s využíváním počítačů, notebooků a tabletů (dále jen počítač) studenty v hodinách/při výuce?

5. Myslíte si, že počítač děti v hodinách rozptyluje a odvádí jejich pozornost od výuky (např. komunikace na facebooku, skyp, ICQ …) ?

6. Myslíte si, že je v pořádku, aby studenti v hodinách místo sešitů používali počítač ?

7. Myslíte si, že by s používáním počítačů ve výuce měli nejprve vyjádřit souhlas rodiče ?

8. Myslíte si, že by počítače měla studentům pořizovat škola ?

9. Myslíte si, že by škola měla regulovat a v předpisech upravovat používání počítačů v hodinách ?

10. Myslíte si, že využívání počítačů v hodině má na studenty pozitivní dopad?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Richtrová, B.Používání počítače při výuce studenty na střední škole (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://pouzivani-pocitace-pri-vyuce.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.