Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Používání SMS jízdenky v Praze i ostatních městech.

Používání SMS jízdenky v Praze i ostatních městech.

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Kutilová
Šetření:28. 09. 2011 - 19. 10. 2011
Počet respondentů:62
Počet otázek (max/průměr):9 / 7.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník obsahuje pouhých pár otázek a vyplnění zabere kolem 2 minut :o).

 

Účelem je zjistit využívání SMS jízdenky v České republice.

 

Odpovědi respondentů

1. Používáte MHD ve městě, kde je možné zakoupit SMS jízdenku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5588,71 %88,71 %  
ne711,29 %11,29 %  

Graf

2. Znáte možnost zakoupení jízdenky MHD prostřednictvím Vašeho mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5893,55 %93,55 %  
ne46,45 %6,45 %  

Graf

3. Využil/Využila jste tuto službu? (zakoupení SMS jízdenky prostřednictvím mobilního telefonu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5182,26 %82,26 %  
ne1117,74 %17,74 %  

Graf

4. Z jakého důvodu jste tuto službu zatím nevyužili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

......

je to dražší

Mám časový kupon.

mám měsíčník

Mám roční kupon.

Mám roční předplatné.

nezajímavá služba, drahá a komplikovaná

pokud bude možnost koupě kuponu v trafikách nebo automatech, nevidím jediný důvod kupovat si jízdenku prostřednictvím SMS

5. Kolikrát jste tuto službu využil/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50611,76 %9,68 %  
20611,76 %9,68 %  
100611,76 %9,68 %  
2611,76 %9,68 %  
559,8 %8,06 %  
1047,84 %6,45 %  
1547,84 %6,45 %  
135,88 %4,84 %  
623,92 %3,23 %  
823,92 %3,23 %  
ostatní odpovědi 40
3
111111111111
4
7
713,73 %11,29 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:25.17
Minimum:1
Maximum:100
Variační rozpětí:99
Rozptyl:925.14
Směrodatná odchylka:30.42
Medián:10
Modus:50

Graf

6. Z jakého důvodu/důvodů jste tuto jízdenku využili a v jakém městě?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

abych neplatila pokutu :) je to pohodlne a rychle praha

automat nefungoval, Ostrava

Brno

Cena vs. minuty, noční nákup - pokud zapomenu koupit měsíční

došla mi platnost legitimace

jen tak

karvina

na nástupišti jsem zjistil, že nemám klasický lístek -> rychlost

Na navsteve v Praze, kde je pro me rychlejsi zakoupit SMS jizdenku, nez vyhledavat stanky s prodejem.

nebyl automat,Praha

nebyl čas na koupi, Praha

nebyla možnost zakoupení jiné formy jízdního dokladu

nebylo kde koupit jízdenku

nedostek drobných, neochota se zdržovat u přístroje, Praha

neměl jsem drobné na jízdenku (Ústí nad Labem, Praha)

neměla jsem drobné na koupi normálního lístku,v Praze

Neměla jsem možnost koupit jinde jízdenku

neměla jsem možnost zakoupit fyzicky nebo jsem neměla hotovost

neměla jsem u sebe drobné

nemožnost koupit papírovou, prošlá OPEN CARD

plzen - vyhodnejsi, nez klasicke jednorazove papirove jizdenky (narozdil od papirovych jde sms jizdenku pouzit i na prestup)

Praha - nefungoval automat na jízdenky

Praha - neměla jsem čas kupovat papírovou jízdenku - je to rychlejší

Praha - používám ji pravidelně - obtěžuje mne při použití automatu manipulace s mincemi, automaty jsou pro mne na nevyhovujících místech (nemusím při náhlém cestování MHD kalkulovat s jejich polohou)..atp

Praha, automat nebyl po ruce a tramvajenka po platnosti

Praha, Brno. Pohodlnost, cestování v pozdních večerních hodinách.

Praha, došla mi platnost kuponu

Praha, na zastávce nebyl automat na jízdenky

Praha, nedostatek drobných

Praha, neměla jsem zakoupený kupon

Praha, nemusím hledat drobné

Praha, poblíž nebyl automat na jízdenky

Praha, poblíž nebyl automat, neměla jsem drobné

Praha, pohodlí

Praha, pohodlné

praha, pohodlnost

Praha, snadnost využití

Praha. Někdy nebyla jiná možnost zakoupení jízdenky a někdy z pohodlnosti.

proč ne? Praha

Protože v trafice, kam chodím, klasické jízdenky neprodávají. V Praze.

rychlost, škola

V Praze - bydlím zde, ale nejezdím často MHD. Nechci si kupovat předplatné

V Praze, když jsem si zapomněl tramvajenku

V Praze, když jsem u sebe neměla drobné nebo poblíž nebyl automat na jízdenky.

v praze, kvůli rychlosti

V Praze. Neměla jsem koupený předplacený kupon a bylo to pro mě jednodušší a rychlejší, než shánět papírový lístek.

v Pze, neměla jsem drobné nebo peníze generálně

ve svém vlastním, v místech, kde není možno zakoupit klasickou jízdenku

využila jsem jí v Praze, poradili mi to přátelé

vždy když jsem v Praze, z důvodu času a pohodlí

Z důvodu že revizoři jsou na mě krátcí

7. Má systém objednávání SMS jízdenky nějaké výhody a nevýhody?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

?

....

(+) kdykoli je k sehnání, (-) je o něco dražší (o cenu SMS)

+nemusím shánět obchod - např. v Praze platí pouze pro pásmo P

ano

ano má výhody

Ano, má. SMS jízdenka je pohodlná a neztratí se, ale stojí o trochu více a trvá několik minut než dorazí.

Cena.

Hlavní výhoda je že revizoři jsou na mě krátcí

Je drahý, ale pohotový.

Je pohodlný a dostupný.

je to příliš drahé a zbytečně dlouhá platnost, stačila by kratší a levnější, vadí mi že je pouze jedna možnost, dále nutnost čekat, až přijde potvrzovací sms, která se může zpozdit

je to rychle a dostupne i kdyz zrovna nemate v penezence mince

je to složité, pomalé a nespolehlivé

jednoduchost - výhoda cena - nevýhoda

jenom výhody

klady - pohodlnost zápory - čekala jsem dlouho než mi došla

ne

ne

ne

nemusím hledat automat, nevýhody - rychle mi mizí kredit, a například v metru je špatný signál, takže se musí jízdenka koupit předem

nemusím mít hotovost

není třeba hledat automat, možnost koupení i v noci, kdy jsou zavřené obchody, je to jednoduché, možnost nákupu kdekoliv. Nevýhoda- občas dlouho trvá než sms přijde

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím, mně vyhovuje

Nevyhody - 1x mi na jednu odeslanou sms prisla odpoved 2x,a byla mi také 2x odectena cena jizdenky, navic treba v metru uz neni signal a je potreba na koupi myslet predem. Vyhody - nemusim hledat jizdenku po kapsach, ci hledat prodejny, navic neni potreba rozmenovat penize do automatu

občas trvá docela dlouho než SMS jízdenka přijde

odpověď na předchozí otázku obsahuje odpověď i na tuto otázku, dále nevím, možná kdybyste mi nabídli nějaké možnosti...

platba za sms

Přijde rychle.

Samé výhody:-)

Stalo se mi, že sms nepřišla nebo přišla se zpožděním.

těžko říct

určitě ano

Určitě ano

V: více minut platnosti, pohodlnost N: ?

ve srovnani s dlouhodobym kuponem je zasadne drazsi

Výhoda - člověk nemusí hledat automat, vše má při ruce

Výhoda - když není na zastávce automat

výhoda - nemusím mít u sebe drobné

Výhoda - nemusím shánět jízdenku, cvakat a ukládat jí a pak vyhazovat do koše. Když nastoupím do MHD a uvědomím si, že nemám lístek, ještě dodatečně pošlu. Možná je to i ekologičtější. Škoda, že teď v Praze zrušii výhodu delší platnosti mobilního lístku proti klasickému.

výhoda - není nutné chodit do obchodu nebo trafiky, nevýhoda - hrozí nechtěné smazání SMS

Výhoda - rychlé, pohodlné, již pro všechny časové úseky, které potřebuji,pokud smažu není problém. Nevýhody - pro mě ne

Výhoda - rychlost, nevýhoda - lidé chtějí mít peníze u sebe, vidět na ně, i když je tato možnost přes telefon, já preferuji to, že telefon je od telefonování ne od nakupování

Výhoda - rychlost, odpadá nutnost hledat automat na jízdenky nebo otevřenou trafiku

Výhoda - rychlost, v době kdy jsou zavřené trafiky a nemáte u sebe drobné, tak je to jediná možnost, jak nejet načerno. Nevýhoda - zpoplatnění sms jízdenky dle tarifu operátora.

výhoda - rychlý a vždy dostupný způsob nevýhoda - cena jízdenky se prodraží

výhody - možno zakoupit kdykoli nevýhody - dražší jízdenka

výhody - nemusím hledat drobné mince a automat, úspora času, delší platnost

výhody - rychlé, nemusim mít drobný nevýhody - někdy trvá dlouho, než dojde

výhody - rychlost, jednoduchost, k dispozici i ve 4 ráno nevýhody - alespoň v Praze jízdenka občas nepřijde, nebo třeba až za 4 hodiny

Výhody: - rychlost Nevýhody: - možnost nastoupení až po doručení SMS, což mnohdy trvá

Výhody: Dostupné. Možnost poslat kdykoliv, i když si normální jízdenku zapomenu koupit. Nevýhody: Občas trvá dlouho než po odeslání sms přijde jízdenka. Určitě bych doporučila revizorům, aby si prohlédli, jestli byla sms odeslána a pak spolu s cestujícím počkali, až jízdenka dojde. Jinak je to spíš buzerace.

výhody: není nutno mít u sebe drobné či hledat trafiku nevýhody: občas časová prodleva se zasláním jízdenky na mobil

Výhody: rychlost, pohodlí Nevýhody: omezená územní platnost

8. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4369,35 %69,35 %  
muž1930,65 %30,65 %  

Graf

9. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23711,29 %11,29 %  
2269,68 %9,68 %  
2658,06 %8,06 %  
2058,06 %8,06 %  
2746,45 %6,45 %  
2546,45 %6,45 %  
2446,45 %6,45 %  
3534,84 %4,84 %  
3734,84 %4,84 %  
2134,84 %4,84 %  
ostatní odpovědi 19
30
28
29
41
52
46
40
31
17
18
56
32
1829,03 %29,03 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:26.11
Minimum:19
Maximum:41
Variační rozpětí:22
Rozptyl:30.57
Směrodatná odchylka:5.53
Medián:25
Modus:23

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Kolikrát jste tuto službu využil/a?

  • odpověď < 1 - 3 >:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Využil/Využila jste tuto službu? (zakoupení SMS jízdenky prostřednictvím mobilního telefonu)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte MHD ve městě, kde je možné zakoupit SMS jízdenku?

2. Znáte možnost zakoupení jízdenky MHD prostřednictvím Vašeho mobilního telefonu?

3. Využil/Využila jste tuto službu? (zakoupení SMS jízdenky prostřednictvím mobilního telefonu)?

5. Kolikrát jste tuto službu využil/a?

8. Jste:

9. Kolik Vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte MHD ve městě, kde je možné zakoupit SMS jízdenku?

2. Znáte možnost zakoupení jízdenky MHD prostřednictvím Vašeho mobilního telefonu?

3. Využil/Využila jste tuto službu? (zakoupení SMS jízdenky prostřednictvím mobilního telefonu)?

5. Kolikrát jste tuto službu využil/a?

8. Jste:

9. Kolik Vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kutilová, J.Používání SMS jízdenky v Praze i ostatních městech. (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pouzivani-sms-jizdenky-v-pra.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.