Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Používání technologií ve škole

Používání technologií ve škole

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Sýkorová
Šetření:03. 05. 2013 - 07. 05. 2013
Počet respondentů:184
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Kterou platformu na prohlížení internetu používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Laptop17394,02 %94,02 %  
Smartphone11562,5 %62,5 %  
Tablet4222,83 %22,83 %  
jiné3116,85 %16,85 %  

Graf

2. Kterou platformu na prohlížení internetu nejvíce používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Laptop15785,33 %85,33 %  
Jiné105,43 %5,43 %  
Smartphone94,89 %4,89 %  
Tablet84,35 %4,35 %  

Graf

3. Využíváte některou z těchto platforem ve škole? Kterou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
laptop14176,63 %76,63 %  
smartphone11059,78 %59,78 %  
tablet3418,48 %18,48 %  
čtečka knih1910,33 %10,33 %  
žádnou147,61 %7,61 %  

Graf

4. Děláte si ve škole vlastní poznámky? Jak?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, píšu je ručně9048,91 %48,91 %  
Ano, píšu je na laptopu4725,54 %25,54 %  
Nedělám3317,93 %17,93 %  
Ano, využívám tablet73,8 %3,8 %  
Ano, jinak73,8 %3,8 %  

Graf

5. Využíváte při výuce poznámky stažené z internetu do vašich platforem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14578,8 %78,8 %  
ne3921,2 %21,2 %  

Graf

6. Stahujete si učebnice do svých zařízení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15684,78 %84,78 %  
ne2815,22 %15,22 %  

Graf

7. Byli byste ochotni koupit si elektronickou učebnici vytvořenou přímo pro vaše zařízení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9350,54 %50,54 %  
ano9149,46 %49,46 %  

Graf

8. Jak často vám technika odvede pozornost při výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas se podívám11663,04 %63,04 %  
Neustále4826,09 %26,09 %  
Neodvádí moji pozornost2010,87 %10,87 %  

Graf

9. Kolik času během vyučování trávíte na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zanedbatelné množství času8345,11 %45,11 %  
Třetinu výuky4926,63 %26,63 %  
Polovinu výuky3418,48 %18,48 %  
Skoro celou výuku189,78 %9,78 %  

Graf

10. Používáte během výuky nějakou aplikaci? Jakou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě14076,09 %76,09 %  
Zpravodajské servery12970,11 %70,11 %  
Jiné5831,52 %31,52 %  
Hry4926,63 %26,63 %  
e-readery158,15 %8,15 %  
Fotoaparát137,07 %7,07 %  
Skype115,98 %5,98 %  

Graf

11. Máte pocit, že by bez technických pomůcek byla vaše koncentrace při hodinách vyšší?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8345,11 %45,11 %  
ne6133,15 %33,15 %  
nevím4021,74 %21,74 %  

Graf

12. Vyhledáváte si během výuky informace o probírané látce na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12467,39 %67,39 %  
ne6032,61 %32,61 %  

Graf

13. Souhlasíte s tvrzením, že s příchodem internetu studenti začali navštěvovat školu méně, protože se informace shánějí snadněji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím12567,93 %67,93 %  
nevím3418,48 %18,48 %  
nesouhlasím2513,59 %13,59 %  

Graf

14. Myslíte si, že v budoucnu se lidé budou vzdělávat z pohodlí domova prostřednictvím internetového vyučování běžně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8546,2 %46,2 %  
ne5529,89 %29,89 %  
nevím4423,91 %23,91 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Kterou platformu na prohlížení internetu používáte?

  • odpověď Tablet:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi tablet na otázku 3. Využíváte některou z těchto platforem ve škole? Kterou?

9. Kolik času během vyučování trávíte na sociálních sítích?

  • odpověď Zanedbatelné množství času:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neodvádí moji pozornost na otázku 8. Jak často vám technika odvede pozornost při výuce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kterou platformu na prohlížení internetu používáte?

2. Kterou platformu na prohlížení internetu nejvíce používáte?

3. Využíváte některou z těchto platforem ve škole? Kterou?

4. Děláte si ve škole vlastní poznámky? Jak?

5. Využíváte při výuce poznámky stažené z internetu do vašich platforem?

6. Stahujete si učebnice do svých zařízení?

7. Byli byste ochotni koupit si elektronickou učebnici vytvořenou přímo pro vaše zařízení?

8. Jak často vám technika odvede pozornost při výuce?

9. Kolik času během vyučování trávíte na sociálních sítích?

10. Používáte během výuky nějakou aplikaci? Jakou?

11. Máte pocit, že by bez technických pomůcek byla vaše koncentrace při hodinách vyšší?

12. Vyhledáváte si během výuky informace o probírané látce na internetu?

13. Souhlasíte s tvrzením, že s příchodem internetu studenti začali navštěvovat školu méně, protože se informace shánějí snadněji?

14. Myslíte si, že v budoucnu se lidé budou vzdělávat z pohodlí domova prostřednictvím internetového vyučování běžně?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kterou platformu na prohlížení internetu používáte?

2. Kterou platformu na prohlížení internetu nejvíce používáte?

3. Využíváte některou z těchto platforem ve škole? Kterou?

4. Děláte si ve škole vlastní poznámky? Jak?

5. Využíváte při výuce poznámky stažené z internetu do vašich platforem?

6. Stahujete si učebnice do svých zařízení?

7. Byli byste ochotni koupit si elektronickou učebnici vytvořenou přímo pro vaše zařízení?

8. Jak často vám technika odvede pozornost při výuce?

9. Kolik času během vyučování trávíte na sociálních sítích?

10. Používáte během výuky nějakou aplikaci? Jakou?

11. Máte pocit, že by bez technických pomůcek byla vaše koncentrace při hodinách vyšší?

12. Vyhledáváte si během výuky informace o probírané látce na internetu?

13. Souhlasíte s tvrzením, že s příchodem internetu studenti začali navštěvovat školu méně, protože se informace shánějí snadněji?

14. Myslíte si, že v budoucnu se lidé budou vzdělávat z pohodlí domova prostřednictvím internetového vyučování běžně?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sýkorová, B.Používání technologií ve škole (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://pouzivani-technologii-ve-sko.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.