Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Používanie internetových vyhľadávačov

Používanie internetových vyhľadávačov

Nákupní chování a rozhodování spotřebitelů
Nakupujete podle plánu, nebo impulzivně? Pomáhá Vám reklama při nákupním rozhodování? Sledujete letáky?

(veřejné výsledky 31. 3. 2017)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Samuel Boskovič
Šetření:24. 06. 2009 - 05. 07. 2009
Počet respondentů:191
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Pretože som sa na Slovensku nedopátral k nejakým štatistíkám o používaní vyhľadávačov, rozhodol som sa urobiť prieskum.

Tento prieskum je anonymný a poslúži najmä pre moju bakalársku prácu (Využitie optimalizácie pre vyhľadávače[search engine optimization - SEO] v marketingu), ale hodlám ho neskôr možno aj zverejniť. Snažte sa odpovedať prosím pravdivo a dobre si prečítajte otázky. Nezabudnite rozposlať aj ďaľším ľuďom.

Ďakujem

Odpovědi respondentů

1. Pohlavie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ženské10554,97 %54,97 %  
Mužské8645,03 %45,03 %  

Graf

2. VEK

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
225528,8 %28,8 %  
212714,14 %14,14 %  
232412,57 %12,57 %  
20157,85 %7,85 %  
24147,33 %7,33 %  
2594,71 %4,71 %  
2894,71 %4,71 %  
1663,14 %3,14 %  
2652,62 %2,62 %  
1831,57 %1,57 %  
ostatní odpovědi 17
27
19
29
30
39
36
15
35
47
51
13
2412,57 %12,57 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.55
Minimum:17
Maximum:29
Variační rozpětí:12
Rozptyl:5.64
Směrodatná odchylka:2.38
Medián:22
Modus:22

Graf

3. Ako dlho využívaš internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 a viac rokov18496,34 %96,34 %  
1-3 roky73,66 %3,66 %  

Graf

4. Internet využívaš najmä:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma17792,67 %92,67 %  
v práci7237,7 %37,7 %  
v škole6031,41 %31,41 %  
na internáte3216,75 %16,75 %  
na verejných wifi hot spots199,95 %9,95 %  
v internetovej kaviarni52,62 %2,62 %  

Graf

5. Máš doma (na priváte, alebo na internáte) prístup k internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano 18898,43 %98,43 %  
nie21,05 %1,05 %  
momentálne nie (mal som, alebo planujem si zaobstarať v budúcich mesiacoch)10,52 %0,52 %  

Graf

6. Používaš vyhľadávače/katalógy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, nieotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano 19099,48 %99,48 %  
nie10,52 %0,52 %  

Graf

7. Ako často využívaš vyhľadávače/katalógy??

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý deň16385,79 %85,34 %  
raz za 2-3 dni2211,58 %11,52 %  
raz za týždeň31,58 %1,57 %  
menej ako raz za týždeň21,05 %1,05 %  

Graf

8. keď vo vyhľadávači/katalógu niečo hľadáš, všímaš si výsledky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
preklikávam aj viac strán11158,42 %58,12 %  
Prvých 10 (väčšinou len 1. strana)7237,89 %37,7 %  
len prvé 373,68 %3,66 %  

Graf

9. Máš nastavenú ako úvodnú stráknu v prehliadači vyhľadávač/katalóg? ako ano dopiš do kolonky jina odpověď aký

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
google7740,53 %40,31 %  
nie6735,26 %35,08 %  
google.com73,68 %3,66 %  
seznam.cz73,68 %3,66 %  
google.sk63,16 %3,14 %  
www.google.com42,11 %2,09 %  
seznam31,58 %1,57 %  
www.google.sk21,05 %1,05 %  
áno21,05 %1,05 %  
uvodna stranka je kyberia.)10,53 %0,52 %  
www.gigacast.sk10,53 %0,52 %  
ja mam fast dial a jednou z tych kariet je google10,53 %0,52 %  
mozilla aj opera maju zakomponovany google vpravo 10,53 %0,52 %  
google,com10,53 %0,52 %  
mozilla firefox10,53 %0,52 %  
atlas.cz10,53 %0,52 %  
icq search10,53 %0,52 %  
gúgl10,53 %0,52 %  
seznsm.cz10,53 %0,52 %  
www.seznam.cz10,53 %0,52 %  
google of course :)10,53 %0,52 %  
http://www.google.com/webhp?hl=en10,53 %0,52 %  
google via mozilla10,53 %0,52 %  
gooogle.sk10,53 %0,52 %  

Graf

10. Aký internetový vyhľadávač/katalóg používaš najčastejšie?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
google15078,95 %78,53 %  
google.com147,37 %7,33 %  
google.sk52,63 %2,62 %  
seznam.cz42,11 %2,09 %  
www.google.sk42,11 %2,09 %  
www.google.com21,05 %1,05 %  
IBA gogle, pík :-)10,53 %0,52 %  
Google alebo Socialnu siet GigaCast.sk10,53 %0,52 %  
mozilla firefox10,53 %0,52 %  
mozzilla10,53 %0,52 %  
ostatní odpovědi gúgl, wikipediu
www.seznam.cz
len a len google
iba google
http://www.google.com/webhp?hl=en
seznam
seznam.cz, google
73,68 %3,66 % 

Graf

11. Ktoré vyhľadávače/katalógy ešte poznáš? (označ ktoré poznáš)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
google.com18295,79 %95,29 %  
yahoo.com17592,11 %91,62 %  
zoznam.sk17290,53 %90,05 %  
centrum.sk14777,37 %76,96 %  
atlas.sk14576,32 %75,92 %  
azet.sk12766,84 %66,49 %  
msn.com9650,53 %50,26 %  
altavista.com7640 %39,79 %  
superzoznam.sk5730 %29,84 %  
naj.sk3116,32 %16,23 %  
lycos.com2412,63 %12,57 %  
zoohoo.sk2010,53 %10,47 %  

Graf

12. Nakupuješ cez internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
raz za čas7740,31 %40,31 %  
už som niekedy niečo kupil online5327,75 %27,75 %  
nie nikdy3618,85 %18,85 %  
ano pravideľne2513,09 %13,09 %  

Graf

13. Vyberáš si niekedy tovar na internete a potom si ho ideš kúpiť do kamenného obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12665,97 %65,97 %  
ne6534,03 %34,03 %  

Graf

14. Vieš čo je SEO - Search Engine Optimization (optimalizácia pre vyhľadávače)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11258,64 %58,64 %  
ano7941,36 %41,36 %  

Graf

15. Momentálne som:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
študent8242,93 %42,93 %  
študent a brigádujem5227,23 %27,23 %  
zamestnaný4322,51 %22,51 %  
nezamestnaný147,33 %7,33 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Pohlavie

  • odpověď Ženské:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi raz za 2-3 dni na otázku 7. Ako často využívaš vyhľadávače/katalógy??

11. Ktoré vyhľadávače/katalógy ešte poznáš? (označ ktoré poznáš)

  • odpověď altavista.com:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi lycos.com na otázku 11. Ktoré vyhľadávače/katalógy ešte poznáš? (označ ktoré poznáš)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlavie

2. VEK

3. Ako dlho využívaš internet?

4. Internet využívaš najmä:

5. Máš doma (na priváte, alebo na internáte) prístup k internetu?

6. Používaš vyhľadávače/katalógy?

7. Ako často využívaš vyhľadávače/katalógy??

8. keď vo vyhľadávači/katalógu niečo hľadáš, všímaš si výsledky:

9. Máš nastavenú ako úvodnú stráknu v prehliadači vyhľadávač/katalóg? ako ano dopiš do kolonky jina odpověď aký

10. Aký internetový vyhľadávač/katalóg používaš najčastejšie?

11. Ktoré vyhľadávače/katalógy ešte poznáš? (označ ktoré poznáš)

12. Nakupuješ cez internet?

13. Vyberáš si niekedy tovar na internete a potom si ho ideš kúpiť do kamenného obchodu?

14. Vieš čo je SEO - Search Engine Optimization (optimalizácia pre vyhľadávače)

15. Momentálne som:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlavie

2. VEK

3. Ako dlho využívaš internet?

4. Internet využívaš najmä:

5. Máš doma (na priváte, alebo na internáte) prístup k internetu?

6. Používaš vyhľadávače/katalógy?

7. Ako často využívaš vyhľadávače/katalógy??

8. keď vo vyhľadávači/katalógu niečo hľadáš, všímaš si výsledky:

9. Máš nastavenú ako úvodnú stráknu v prehliadači vyhľadávač/katalóg? ako ano dopiš do kolonky jina odpověď aký

10. Aký internetový vyhľadávač/katalóg používaš najčastejšie?

11. Ktoré vyhľadávače/katalógy ešte poznáš? (označ ktoré poznáš)

12. Nakupuješ cez internet?

13. Vyberáš si niekedy tovar na internete a potom si ho ideš kúpiť do kamenného obchodu?

14. Vieš čo je SEO - Search Engine Optimization (optimalizácia pre vyhľadávače)

15. Momentálne som:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Boskovič, S.Používanie internetových vyhľadávačov (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://pouzivanie-internetovych-vyhladavacov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.