Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Povědomí a vnímání společenské odpovědnosti firmy Tesco
Povědomí a vnímání společenské odpovědnosti firmy Tesco
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavla Ouřadová |
---|---|
Šetření: | 21. 11. 2010 - 03. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 56 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 9.8 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 55,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník je součástí seminární práce v rámci předmětu Mezinárodní management na Vysoké škole ekonomické. Práce se zabývá společenskou odpovědností firmy Tesco. Dílčím cílem dotazníku je objasnit pohled české veřejnosti na problematiku společenské odpovědnosti obecně, druhá část je pak zaměřena konkrétně na společnost Tesco.
Děkujeme za váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Měla by maloobchodní firma mít program společenské odpovědnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 25 | 44,64 % | 44,64 % |
nevím, co je to společenská odpovědnost | 15 | 26,79 % | 26,79 % |
nepovažuji to za důležité | 10 | 17,86 % | 17,86 % |
ne | 3 | 5,36 % | 5,36 % |
nevím | 3 | 5,36 % | 5,36 % |
2. Zajímáte se o programy společenské odpovědnosti jednotlivých maloobchodních firem / řetězců?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
tyto programy cíleně nesleduji | 44 | 78,57 % | 78,57 % |
pouze u těch firem, u kterých pravidelně nakupuji | 11 | 19,64 % | 19,64 % |
ano, (tato oblast mě zajímá) | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
3. Co si představujete pod pojmem "společenská odpovědnost"?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- zodpovednosť firmy v 3 pilieroch - ekonomiký (transparentné zobrazovanie ekonomických výsledov, čisté obchodné praktiky...), sociálny (starostlivosť o zamestnancov, o komunitu...) a enivronmentálny (environmentálna nezávadnosť podnikania, podpora "zelených aktivít)
činnost kterou firma prispiva k budovani "lepsi spolecnosti" ... predevsim environmentalni koncept
Férové jednání
kvalita zboží, služeb, bezpečnost, styk s veřejností, bez klamavé reklamy, neprodávat zkažené zboží
módní a především prázdný význam
Nemám příliš ponětí, domnívám se, že by to mělo mít souvislost s vlivem dané společnosti na podmínky na trhu, s vlivem na chování zákazníků, s dopady její obchodní politiky na drobné obchodníky a pod.
netusim
netuším
nevím
nevím - zřejmě nějaký kodex chování vůči zákazníkovi
nevím přesně
nic
nic
odpovědnost firmy za prodávané zboží, jeho obaly,hlavně výběr dodavatelů,
odpovědnost společnosti, odpovídá za něco
Odpovědnosti za stav a chod společnosti, dobré vztahy se zákazníky,obchodními partnery a veřejností, orientace na dlouhodobé cíle, společnost preferuje optimální zisk před maximálním, motivace zaměstnanců k positiv.přístupu....
Ochrana zdraví, ochrana životního prostředí
ochrana životního prostředí
Ovlivňování myšlení potenciálního zákazníka
penize potrebnym
postoj firmy k životnímu prostředí, vztahy se zaměstnanci, pořádání beneficí a charitativní činnost
pravděpodobně něco, že nepoškozují životní prostředí a zákony apod., ale vlastně nevím
program nebo spíše závazek firmy, ve kterém rozšíří své cíle o společensky přínosné výsledky, např.pozitivní dopad na životní prostředí atd.
reklamní kec
reklamní trik
různé nadační fondy, ekologie atd
Sociální aspekt integrovaný do běžných pracovních povinností a procedur.
Společenská odpovědnost dobrovolně integruje sociální a ekologické ohledy do podnikatelské činnosti firmy
starat se o komunitu/mesto, ve kterem firma pusobi (napr. support nejakych spolku, klubu v meste)
Trojí odpovědnost - odmítání kourupce atd, dodržování prac a lids. práv a šetrnost k životnímu prostředí
Třeba používání vratných obalů, prodej kvalitních výrobků, prodej masných výrobků z chovu, kde jsou lepší podmínky pro zvířata. Částečně i charita. ale zde je jasné, že se to nakonci promítne do cen výrobků a jsou druhy charity, na které já jako zákazník přispívat nechci.
určitý ohled na společnost, tj. své zákazníky a i ostatní občany země, hlídánínekorektního postupu a nabídek
zpracovánání odpadu, nabídka ekologicky šetrných tašek a podobně, programy pro občany, ekologicti dodavatele potravin apod
že firma sponzoruje charitu, cíleně podrporuje rozvojové země...
4. Jak často nakupujete v obchodech Tesco?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně často nebo vůbec | 25 | 44,64 % | 44,64 % |
párkrát do měsíce | 20 | 35,71 % | 35,71 % |
pravidelně (denní a týdenní nákupy) | 11 | 19,64 % | 19,64 % |
5. Považujete ekologický obchod přínosný pro společnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 39 | 69,64 % | 69,64 % |
nevím | 9 | 16,07 % | 16,07 % |
ne | 8 | 14,29 % | 14,29 % |
6. Slyšeli jste o tom, že se společnost Tesco snaží o ekologický provoz svých obchodů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 44 | 78,57 % | 78,57 % |
ano | 12 | 21,43 % | 21,43 % |
7. Slyšeli jste o Nadačním fondu společnosti Tesco?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, podrobně se o něj zajímám → otázka č. 8, ano, jsem s ním alespoň částečně obeznámen/a → otázka č. 8, znám název, ale nevím, o co se jedná → otázka č. 9, ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 47 | 83,93 % | 83,93 % |
znám název, ale nevím, o co se jedná | 7 | 12,5 % | 12,5 % |
ano, jsem s ním alespoň částečně obeznámen/a | 2 | 3,57 % | 3,57 % |
8. Přispěli jste do Nadačního fondu společnosti Tesco?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ještě nikdy jsem nepřispěl | 1 | 50 % | 1,79 % |
přispěl/a jsem, ale nepřispívám pravidelně | 1 | 50 % | 1,79 % |
9. Slyšel/a jsem o těchto aktivitách Nadačního fondu společnosti Tesco:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
charitativní kampaně v obchodech Tesco (zakoupením vybraných výrobků přispíváte do Nadačního fondu) | 5 | 55,56 % | 8,93 % |
Běh pro život | 4 | 44,44 % | 7,14 % |
o výše uvedených aktivitách jsem neslyšel | 2 | 22,22 % | 3,57 % |
věcné a peněžní dary neziskovým organizacím | 2 | 22,22 % | 3,57 % |
příspěvky do sbírky "Pomozte dětem!" | 2 | 22,22 % | 3,57 % |
10. O programu společenské odpovědnosti (SO) společnosti Tesco jako celku si myslím:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nezajímám se o to. | 38 | 67,86 % | 67,86 % |
Tesco by mělo více dbát na propagaci svých aktivit v rámci programu SO. | 17 | 30,36 % | 30,36 % |
Program SO společnosti Tesco vnímám jako zbytečný. | 5 | 8,93 % | 8,93 % |
Tesco má dobrý a propracovaný program SO. | 3 | 5,36 % | 5,36 % |
Tesco by mělo mít více aktivit v rámci programu SO. | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
11. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 26 let | 24 | 42,86 % | 42,86 % |
27 - 45 let | 23 | 41,07 % | 41,07 % |
46 - 60 let | 4 | 7,14 % | 7,14 % |
61 let a více | 4 | 7,14 % | 7,14 % |
do 18 let | 1 | 1,79 % | 1,79 % |
12. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 40 | 71,43 % | 71,43 % |
muž | 16 | 28,57 % | 28,57 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.