Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Povědomí o Fair Trade a Bio

Povědomí o Fair Trade a Bio

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Kryčinský
Šetření:21. 04. 2009 - 24. 04. 2009
Počet respondentů:28
Počet otázek (max/průměr):21 / 16.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:28,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


jsme studenti Provozně-ekonomické fakulty ČZU v Praze a píšeme ročníkovou práci na téma: „Využití známek Fair Trade a Bio jako diferenciačního nástroje pro marketing maloobchodních firem“. Budeme velice rádi, když nám vyplníte následující dotazník, který poslouží jako podklad k vypracování této práce. Ten obsahuje 19 otázek a jeho vyplnění Vám zabere přibližně 10 minut.

Odpovědi jsou anonymní.
 

Odpovědi respondentů

1. Vyberte max. 3 výroky, které podle Vás nejlépe charakterizují „bioprodukty“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bioprodukty jsou produkty ekologicky vypěstované, bez chemických prostředků.2485,71 %85,71 %  
Bioprodukty jsou produkty bez konzervantů a emulgátorů.1139,29 %39,29 %  
Bioprodukty jsou zdravé produkty, resp. zdravější oproti běžným.1139,29 %39,29 %  
Bioprodukty jsou produkty, jež jsou dražší oproti normálním.828,57 %28,57 %  
Bioprodukty jsou produkty kvalitnější a chutnější oproti běžným.725 %25 %  
Bioprodukty jsou běžné produkty, které se jen tváří, že jsou zdravé. Jedná se o klamavou reklamu.27,14 %7,14 %  
Bioprodukty jsou produkty, které jsou sice zdravější, ale méně chutné.13,57 %3,57 %  

Graf

2. Vyberte výrok, který podle Vás nejlépe charakterizuje „Fair Trade“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fair Trade je obchod, který zvýhodňuje producenty rozvojových zemí (drobní zemědělci, pracovníci na plantážích), aby měli důstojné pracovní podmínky, spravedlivé výkupní ceny (tzn., že cena pokryje náklady a zaručí zisk)2485,71 %85,71 %  
Pod tímto pojmem si nic nepředstavím.414,29 %14,29 %  
Fair Trade produkty jsou dražší, ale za to kvalitnější.13,57 %3,57 %  

Graf

3. Z obrázku na adrese: http://beta-verze.com/ukazka.jpg vyberte 2 loga bioznaček

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c, g27,14 %7,14 %  
g j13,57 %3,57 %  
a, g13,57 %3,57 %  
xxx13,57 %3,57 %  
D, H13,57 %3,57 %  
nefunguje13,57 %3,57 %  
b,c13,57 %3,57 %  
A, D13,57 %3,57 %  
B, C13,57 %3,57 %  
a,b13,57 %3,57 %  
ostatní odpovědi a
J
A,G
A, I
?
A,H?
c,a
B, D
a, b
G,C
J, D
C
A,C
J, I
g,b
D I
kebyže mi hlavu odrežete tak neviem
1760,71 %60,71 % 

Graf

4. Z obrázku na adrese: http://beta-verze.com/ukazka.jpg vyberte 2 loga Fair Trade

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
j310,71 %10,71 %  
H, J27,14 %7,14 %  
H,J27,14 %7,14 %  
h c13,57 %3,57 %  
f, j13,57 %3,57 %  
xxx13,57 %3,57 %  
J, A13,57 %3,57 %  
nefunguje13,57 %3,57 %  
h,i13,57 %3,57 %  
H, F13,57 %3,57 %  
ostatní odpovědi c, d
B,H
G, D
?
G,F?
j,i
G, H
c, h
J, H
J,H
G, F
E, H
G F
kebyže mi hlavu odrežete tak neviem
1450 %50 % 

Graf

5. Upřednostňujete nějaký obchod díky tomu, že nabízí bioprodukty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2278,57 %78,57 %  
ano621,43 %21,43 %  

Graf

6. Jaký upřednostňujete obchod díky tomu, že nabízí bioprodukty?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdravá výživa116,67 %3,57 %  
vejce, ovovce, těstoviny116,67 %3,57 %  
jakykoliv kde prodavaji bioprodukty116,67 %3,57 %  
country life116,67 %3,57 %  
Billu116,67 %3,57 %  
např. Country Life116,67 %3,57 %  

Graf

7. Upřednostňujete nějaký obchod díky tomu, že nabízí produkty Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2485,71 %85,71 %  
ano414,29 %14,29 %  

Graf

8. Jaký upřednostňujete obchod díky tomu, že nabízí produkty Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Arabica coffee125 %3,57 %  
www.bioobchod.cz125 %3,57 %  
Marks and Spencer125 %3,57 %  
např. Country Life125 %3,57 %  

Graf

9. Kupujete produkty označené značkou Bio?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, ne, nikdyotázka č. 12, někdyotázka č. 10, nevím, nevšímám si těchto značekotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy1760,71 %60,71 %  
ano517,86 %17,86 %  
ne, nikdy310,71 %10,71 %  
nevím, nevšímám si těchto značek310,71 %10,71 %  

Graf

10. Z jakého důvodu bioprodukty kupujete? (zakroužkujte max. 3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bioprodukty jsou zdravější než běžné potraviny731,82 %25 %  
bioprodukty jsou chutnější418,18 %14,29 %  
bioprodukty jsou kvalitnější313,64 %10,71 %  
oslovila mě reklamní kampaň29,09 %7,14 %  
občas a jak co 14,55 %3,57 %  
kvůli svému zdravotnímu stavu14,55 %3,57 %  
napr.bio cistici prostredky setri zivot.prostredi14,55 %3,57 %  
na doporučení známých (přátelé, rodina, kolegové, …)14,55 %3,57 %  
jsou zdravější, kvalitnější i chutnější14,55 %3,57 %  
z ekologických a etických důvodů14,55 %3,57 %  

Graf

11. Jaké bioprodukty nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ovoce a zelenina731,82 %25 %  
mléčné výrobky522,73 %17,86 %  
mouka, obiloviny29,09 %7,14 %  
nápoje14,55 %3,57 %  
pečivo14,55 %3,57 %  
těstoviny14,55 %3,57 %  
cistici a myci prostredky, kosmetika14,55 %3,57 %  
luštěniny14,55 %3,57 %  
maso a uzeniny14,55 %3,57 %  
mléčné výrobky, zelenina, mouka, obiloviny, cukrov14,55 %3,57 %  
kosmetiku14,55 %3,57 %  

Graf

12. Z jakého důvodu bioprodukty nekupujete? (Vynechejte v případě, že bioprodukty kupujete)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou drahé555,56 %17,86 %  
nevidím rozdíl mezi těmito produkty a běžnými potravinami333,33 %10,71 %  
nevím, kde se tyto produkty prodávají, příp. nemám možnost si je zakoupit111,11 %3,57 %  

Graf

13. Kupujete produkty označené značkou Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, ne, nikdyotázka č. 16, někdy ( max. 1x měsíčně )otázka č. 14, nevím, nevšímám si těchto značekotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nevšímám si těchto značek1139,29 %39,29 %  
někdy ( max. 1x měsíčně )932,14 %32,14 %  
ne, nikdy621,43 %21,43 %  
ano27,14 %7,14 %  

Graf

14. Z jakého důvodu Fair Trade produkty kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociální důvod (podpora producentů třetích zemí)654,55 %21,43 %  
je to „in“19,09 %3,57 %  
Fair Trade potraviny jsou ekologicky vyrobené/vypěstované19,09 %3,57 %  
na doporučení známých (přátelé, rodina, kolegové, …)19,09 %3,57 %  
sociální důvod, kvalita, ekologie a jsou chutnější19,09 %3,57 %  
rád se odlišuji, vyhledávám netradiční produkty19,09 %3,57 %  

Graf

15. Jaké Fair Trade výrobky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
káva, čaj, kakao654,55 %21,43 %  
rýže, obiloviny19,09 %3,57 %  
cukrovinky, oříšky a sušené plody19,09 %3,57 %  
koření19,09 %3,57 %  
čokoláda19,09 %3,57 %  
oleje19,09 %3,57 %  

Graf

16. Z jakého důvodu Fair Trade produkty nekupujete? (Vynechejte v případě, že Fair Trade produkty kupujete)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, kde se tyto produkty prodávají, příp. nemám možnost si je zakoupit571,43 %17,86 %  
jsou drahé114,29 %3,57 %  
nevidím rozdíl mezi těmito produkty a běžnými potravinami114,29 %3,57 %  

Graf

17. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2278,57 %78,57 %  
muž621,43 %21,43 %  

Graf

18. Vaše věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 30 let2589,29 %89,29 %  
do 18 let27,14 %7,14 %  
31 - 45 let13,57 %3,57 %  

Graf

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1242,86 %42,86 %  
932,14 %32,14 %  
VOŠ414,29 %14,29 %  
310,71 %10,71 %  

Graf

20. Velikost Vašeho bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 001 - 50 0001346,43 %46,43 %  
nad 100 000932,14 %32,14 %  
do 1 000310,71 %10,71 %  
1 001 - 5 00027,14 %7,14 %  
50 001 - 100 00013,57 %3,57 %  

Graf

21. Čistý měsíční příjem na osobu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 000 Kč1140,74 %39,29 %  
15 0001 - 25 000 Kč725,93 %25 %  
10 001 - 15 000 Kč622,22 %21,43 %  
25 001 - 50 000 Kč27,41 %7,14 %  
nad 50 000 kč13,7 %3,57 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Kryčinský, T.Povědomí o Fair Trade a Bio (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://povedomi-o-fair-trade-a-bio.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.