Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Povědomí o Fair Trade a Bio

Povědomí o Fair Trade a Bio

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Kryčinský
Šetření:21. 04. 2009 - 24. 04. 2009
Počet respondentů:28
Počet otázek (max/průměr):21 / 16.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:28,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


jsme studenti Provozně-ekonomické fakulty ČZU v Praze a píšeme ročníkovou práci na téma: „Využití známek Fair Trade a Bio jako diferenciačního nástroje pro marketing maloobchodních firem“. Budeme velice rádi, když nám vyplníte následující dotazník, který poslouží jako podklad k vypracování této práce. Ten obsahuje 19 otázek a jeho vyplnění Vám zabere přibližně 10 minut.

Odpovědi jsou anonymní.
 

Odpovědi respondentů

1. Vyberte max. 3 výroky, které podle Vás nejlépe charakterizují „bioprodukty“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bioprodukty jsou produkty ekologicky vypěstované, bez chemických prostředků.2485,71 %85,71 %  
Bioprodukty jsou produkty bez konzervantů a emulgátorů.1139,29 %39,29 %  
Bioprodukty jsou zdravé produkty, resp. zdravější oproti běžným.1139,29 %39,29 %  
Bioprodukty jsou produkty, jež jsou dražší oproti normálním.828,57 %28,57 %  
Bioprodukty jsou produkty kvalitnější a chutnější oproti běžným.725 %25 %  
Bioprodukty jsou běžné produkty, které se jen tváří, že jsou zdravé. Jedná se o klamavou reklamu.27,14 %7,14 %  
Bioprodukty jsou produkty, které jsou sice zdravější, ale méně chutné.13,57 %3,57 %  

Graf

2. Vyberte výrok, který podle Vás nejlépe charakterizuje „Fair Trade“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fair Trade je obchod, který zvýhodňuje producenty rozvojových zemí (drobní zemědělci, pracovníci na plantážích), aby měli důstojné pracovní podmínky, spravedlivé výkupní ceny (tzn., že cena pokryje náklady a zaručí zisk)2485,71 %85,71 %  
Pod tímto pojmem si nic nepředstavím.414,29 %14,29 %  
Fair Trade produkty jsou dražší, ale za to kvalitnější.13,57 %3,57 %  

Graf

3. Z obrázku na adrese: http://beta-verze.com/ukazka.jpg vyberte 2 loga bioznaček

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
c, g27,14 %7,14 %  
g j13,57 %3,57 %  
a, g13,57 %3,57 %  
xxx13,57 %3,57 %  
D, H13,57 %3,57 %  
nefunguje13,57 %3,57 %  
b,c13,57 %3,57 %  
A, D13,57 %3,57 %  
B, C13,57 %3,57 %  
a,b13,57 %3,57 %  
ostatní odpovědi a
J
A,G
A, I
?
A,H?
c,a
B, D
a, b
G,C
J, D
C
A,C
J, I
g,b
D I
kebyže mi hlavu odrežete tak neviem
1760,71 %60,71 % 

Graf

4. Z obrázku na adrese: http://beta-verze.com/ukazka.jpg vyberte 2 loga Fair Trade

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
j310,71 %10,71 %  
H, J27,14 %7,14 %  
H,J27,14 %7,14 %  
h c13,57 %3,57 %  
f, j13,57 %3,57 %  
xxx13,57 %3,57 %  
J, A13,57 %3,57 %  
nefunguje13,57 %3,57 %  
h,i13,57 %3,57 %  
H, F13,57 %3,57 %  
ostatní odpovědi c, d
B,H
G, D
?
G,F?
j,i
G, H
c, h
J, H
J,H
G, F
E, H
G F
kebyže mi hlavu odrežete tak neviem
1450 %50 % 

Graf

5. Upřednostňujete nějaký obchod díky tomu, že nabízí bioprodukty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2278,57 %78,57 %  
ano621,43 %21,43 %  

Graf

6. Jaký upřednostňujete obchod díky tomu, že nabízí bioprodukty?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdravá výživa116,67 %3,57 %  
vejce, ovovce, těstoviny116,67 %3,57 %  
jakykoliv kde prodavaji bioprodukty116,67 %3,57 %  
country life116,67 %3,57 %  
Billu116,67 %3,57 %  
např. Country Life116,67 %3,57 %  

Graf

7. Upřednostňujete nějaký obchod díky tomu, že nabízí produkty Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2485,71 %85,71 %  
ano414,29 %14,29 %  

Graf

8. Jaký upřednostňujete obchod díky tomu, že nabízí produkty Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Arabica coffee125 %3,57 %  
www.bioobchod.cz125 %3,57 %  
Marks and Spencer125 %3,57 %  
např. Country Life125 %3,57 %  

Graf

9. Kupujete produkty označené značkou Bio?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, ne, nikdyotázka č. 12, někdyotázka č. 10, nevím, nevšímám si těchto značekotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy1760,71 %60,71 %  
ano517,86 %17,86 %  
ne, nikdy310,71 %10,71 %  
nevím, nevšímám si těchto značek310,71 %10,71 %  

Graf

10. Z jakého důvodu bioprodukty kupujete? (zakroužkujte max. 3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bioprodukty jsou zdravější než běžné potraviny731,82 %25 %  
bioprodukty jsou chutnější418,18 %14,29 %  
bioprodukty jsou kvalitnější313,64 %10,71 %  
oslovila mě reklamní kampaň29,09 %7,14 %  
občas a jak co 14,55 %3,57 %  
kvůli svému zdravotnímu stavu14,55 %3,57 %  
napr.bio cistici prostredky setri zivot.prostredi14,55 %3,57 %  
na doporučení známých (přátelé, rodina, kolegové, …)14,55 %3,57 %  
jsou zdravější, kvalitnější i chutnější14,55 %3,57 %  
z ekologických a etických důvodů14,55 %3,57 %  

Graf

11. Jaké bioprodukty nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ovoce a zelenina731,82 %25 %  
mléčné výrobky522,73 %17,86 %  
mouka, obiloviny29,09 %7,14 %  
nápoje14,55 %3,57 %  
pečivo14,55 %3,57 %  
těstoviny14,55 %3,57 %  
cistici a myci prostredky, kosmetika14,55 %3,57 %  
luštěniny14,55 %3,57 %  
maso a uzeniny14,55 %3,57 %  
mléčné výrobky, zelenina, mouka, obiloviny, cukrov14,55 %3,57 %  
kosmetiku14,55 %3,57 %  

Graf

12. Z jakého důvodu bioprodukty nekupujete? (Vynechejte v případě, že bioprodukty kupujete)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou drahé555,56 %17,86 %  
nevidím rozdíl mezi těmito produkty a běžnými potravinami333,33 %10,71 %  
nevím, kde se tyto produkty prodávají, příp. nemám možnost si je zakoupit111,11 %3,57 %  

Graf

13. Kupujete produkty označené značkou Fair Trade?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, ne, nikdyotázka č. 16, někdy ( max. 1x měsíčně )otázka č. 14, nevím, nevšímám si těchto značekotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nevšímám si těchto značek1139,29 %39,29 %  
někdy ( max. 1x měsíčně )932,14 %32,14 %  
ne, nikdy621,43 %21,43 %  
ano27,14 %7,14 %  

Graf

14. Z jakého důvodu Fair Trade produkty kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociální důvod (podpora producentů třetích zemí)654,55 %21,43 %  
je to „in“19,09 %3,57 %  
Fair Trade potraviny jsou ekologicky vyrobené/vypěstované19,09 %3,57 %  
na doporučení známých (přátelé, rodina, kolegové, …)19,09 %3,57 %  
sociální důvod, kvalita, ekologie a jsou chutnější19,09 %3,57 %  
rád se odlišuji, vyhledávám netradiční produkty19,09 %3,57 %  

Graf

15. Jaké Fair Trade výrobky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
káva, čaj, kakao654,55 %21,43 %  
rýže, obiloviny19,09 %3,57 %  
cukrovinky, oříšky a sušené plody19,09 %3,57 %  
koření19,09 %3,57 %  
čokoláda19,09 %3,57 %  
oleje19,09 %3,57 %  

Graf

16. Z jakého důvodu Fair Trade produkty nekupujete? (Vynechejte v případě, že Fair Trade produkty kupujete)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, kde se tyto produkty prodávají, příp. nemám možnost si je zakoupit571,43 %17,86 %  
jsou drahé114,29 %3,57 %  
nevidím rozdíl mezi těmito produkty a běžnými potravinami114,29 %3,57 %  

Graf

17. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2278,57 %78,57 %  
muž621,43 %21,43 %  

Graf

18. Vaše věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 30 let2589,29 %89,29 %  
do 18 let27,14 %7,14 %  
31 - 45 let13,57 %3,57 %  

Graf

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1242,86 %42,86 %  
932,14 %32,14 %  
VOŠ414,29 %14,29 %  
310,71 %10,71 %  

Graf

20. Velikost Vašeho bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 001 - 50 0001346,43 %46,43 %  
nad 100 000932,14 %32,14 %  
do 1 000310,71 %10,71 %  
1 001 - 5 00027,14 %7,14 %  
50 001 - 100 00013,57 %3,57 %  

Graf

21. Čistý měsíční příjem na osobu

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 000 Kč1140,74 %39,29 %  
15 0001 - 25 000 Kč725,93 %25 %  
10 001 - 15 000 Kč622,22 %21,43 %  
25 001 - 50 000 Kč27,41 %7,14 %  
nad 50 000 kč13,7 %3,57 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kryčinský, T.Povědomí o Fair Trade a Bio (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://povedomi-o-fair-trade-a-bio.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.