Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Povědomí o spotřebitelských značkách

Povědomí o spotřebitelských značkách

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Novotná
Šetření:21. 04. 2012 - 30. 04. 2012
Počet respondentů:299
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou VŠE v Praze a tímto dotazníkem zpracovávám část své týmové semestrální práce: Analýza nákupních zvyklostí ve vztahu ke spotřebitelským značkám. Tento dotazník má pouze 9 otázek, je velmi rychlý a nezabere Vám moc času.

 

Děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž15852,84 %52,84 %  
žena14147,16 %47,16 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie zapadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-2521772,58 %72,58 %  
26-354314,38 %14,38 %  
35-49248,03 %8,03 %  
50+155,02 %5,02 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou17959,87 %59,87 %  
vysokoškolské7123,75 %23,75 %  
základní3311,04 %11,04 %  
střední bez maturity (vyučen)165,35 %5,35 %  

Graf

4. Podle čeho vybíráte produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita25785,95 %85,95 %  
Cena24782,61 %82,61 %  
Značka10735,79 %35,79 %  
Doporučení od známých9531,77 %31,77 %  
Nakupuji podle zvyklostí8929,77 %29,77 %  
Dostupnost7424,75 %24,75 %  
Označení značkou kvality289,36 %9,36 %  
Reklama206,69 %6,69 %  
jiné144,68 %4,68 %  

Graf

5. Už jste někdy slyšeli pojem "značka kvality"

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano27391,3 %91,3 %  
Ne268,7 %8,7 %  

Graf

6. Které z následujících značek kvality znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
KLASA24983,28 %83,28 %  
BIO20367,89 %67,89 %  
ČESKÝ VÝROBEK19565,22 %65,22 %  
CZECH MADE15852,84 %52,84 %  
EKOLOGICKY ŠETRNÝ VÝROBEK14347,83 %47,83 %  
PEČEŤ JAKOSTI5719,06 %19,06 %  
ZDRAVOTNĚ NEZÁVADNÁ OBUV "ŽIRAFA"5618,73 %18,73 %  
BEZPEČNÁ A KVALITNÍ HRAČKA3812,71 %12,71 %  
APEK - CERTIFIKOVANÝ OBCHOD227,36 %7,36 %  
QZ - ZARUČENÁ KVALITA206,69 %6,69 %  

Graf

7. Důvěřujete zboží, které je označeno značkami kvality, více než zboží, které takto označené není?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15652,17 %52,17 %  
Ne14347,83 %47,83 %  

Graf

8. Rozhodujete se při nakupování i na základě označení zboží značkou kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano - občas18160,54 %60,54 %  
Ne10535,12 %35,12 %  
Ano - vždy134,35 %4,35 %  

Graf

9. Zaznamenali jste reklamní kampaň na značky kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, v televizi17658,86 %58,86 %  
Ne8428,09 %28,09 %  
Ano, na internetu8227,42 %27,42 %  
Ano, v tisku5919,73 %19,73 %  
Ano, na billboardech4715,72 %15,72 %  
Ano, v rozhlase144,68 %4,68 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Důvěřujete zboží, které je označeno značkami kvality, více než zboží, které takto označené není?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Označení značkou kvality na otázku 4. Podle čeho vybíráte produkt?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Do jaké věkové kategorie zapadáte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Podle čeho vybíráte produkt?

5. Už jste někdy slyšeli pojem "značka kvality"

6. Které z následujících značek kvality znáte?

7. Důvěřujete zboží, které je označeno značkami kvality, více než zboží, které takto označené není?

8. Rozhodujete se při nakupování i na základě označení zboží značkou kvality?

9. Zaznamenali jste reklamní kampaň na značky kvality?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Do jaké věkové kategorie zapadáte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Podle čeho vybíráte produkt?

5. Už jste někdy slyšeli pojem "značka kvality"

6. Které z následujících značek kvality znáte?

7. Důvěřujete zboží, které je označeno značkami kvality, více než zboží, které takto označené není?

8. Rozhodujete se při nakupování i na základě označení zboží značkou kvality?

9. Zaznamenali jste reklamní kampaň na značky kvality?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Novotná, P.Povědomí o spotřebitelských značkách (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://povedomi-o-spotrebitelskych.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.