Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Povinná maturita z matematiky

Povinná maturita z matematiky

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Mandíková
Šetření:24. 03. 2015 - 07. 04. 2015
Počet respondentů:164
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosím o vyplnění dotazníku do předmětu sociologie, díky.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-2510362,8 %62,8 %  
36-452112,8 %12,8 %  
26-351911,59 %11,59 %  
0-1595,49 %5,49 %  
46-5584,88 %4,88 %  
56-6531,83 %1,83 %  
65 +10,61 %0,61 %  

Graf

2. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou7143,29 %43,29 %  
vysokoškolské4829,27 %29,27 %  
základní4125 %25 %  
střední bez maturity21,22 %1,22 %  
vyšší odborné21,22 %1,22 %  

Graf

3. Jste pro zavedení povinné maturity z matematiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7646,34 %46,34 %  
Ano3621,95 %21,95 %  
Spíše ne3219,51 %19,51 %  
Spíše ano2012,2 %12,2 %  

Graf

4. Pokud ano, proč? / Pokud ne, proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Nevím, co stát řekne na to, když jim např. 80% lidí neudělá maturitu kvůli matematice. Navíc pro většinu lidí je matematika naprosto postradatelná v normálním životě (teď mám na mysli složitou matematiku - je samozřejmé, že sčítat musí umět každý), proto nechápu proč by jsme z ní ještě museli povinně maturovat.

-

-

-

007

a

ani náhodou, mstematika je velmi specifiká věda na způsob přemýšlení, nemůžeme generalizovat, všichni tento styl přemýšlení nechápou \)viz já) - samé jedničkyn ze všech předmětů na zš i na sš, ale z matematiky vydřená 3

Ano, pokud má mít maturita smysl musí být jednotná a matematika k základnímu vzdělání patří. To ovšem nic nemění na faktu, že jednotné státní školství smysl pro občana nemá.

ano, protože studium matematiky dost podstatně utváří logické myšlení a taky protože by se tak poněkud nastavila kritéria pro srovnatelnou obtížnost jednotlivých maturit

bez matematiky není nic vědou, tam kde není, jedná se o moderní pavědy...

Český jazyk by měl ovládat každý, ale z matematiky člověk v běžném životě využije hlavně základy, vyšší stádium už ne.

člověk nepotřebuje do života většinu věcí co se v matematice učí. 90% látky z matematiky běžný člově v životě nevyužije.

dnesni podoba maturit je paskvil a zkouma znalosti ktery nemaji s matikou nic spolecnyho

doučuji jednu slečnu na maturitu z matematiky. myslím si, že ji ani napotřetí neudělá... z jiných předmětů problémy neměla. asi by měla být možnost alternativy k matematice (např. jazyk, nebo i jiná přírodní věda, nebo odborný předmět)

I někteří inteligentní lidé, kteří rozhodně mají na to mít maturitu nejsou moc silní v matematice.

Já sama bych neodmaturovala, kdybych musela mít matematiku. Navíc středoškolská matematika není o logice, ale o matematickém myšlení a to jen tak někdo nemá.

já si ji vybral dobrovolně

Já si mohla vybrat, zda chci angličtu nebo matematiku a myslím, že je to lepší. Pokud někdo upřednostňuje jazyk než počítání nebo naopak, je to jeho volba.

Je mnoho chytrých lidí, kteří jsou na matematiku tak "leví", že by maturitu nezvládli a tím by přišli o možnost vystudovat střední školu. V řadě oborů pak matematiku nepotřebují, nevidím důvod, proč zavádět tuto zkoušku povinně.

Je to absolutní hloupost. Většina studentů má s matematikou potíže. V takovém případě by maturitu udělalo minimální množství studentů. Matematika podle mě není předmět, ze kterého by se měla maturita povinně vykonávat. Z vlastních zkušeností vím, že i spolužáci, kterým matematika vždy šla a vybrali si ji jako volitelnou u maturity, ji neudělali. Někteří ani napodruhé. Povinnou matematiku bych zavedla maximálně tak na gymnáziích, kde by měly ty všeobecné znalosti studenti mít a s tím se i počítá před tím, než na tu školu vůbec jdou.

Je to diskriminace netechnicky uvažujících ale jinak inteligentních jedinců. ;-)

Je to nesmysl, matematiku na takové úrovni v životě skoro nikdo nikdy nepotřeboval (mimo úzce specializované obory), spíš by se mělo vzdělávání vůbec zaměřit na to, co je pro život opravdu potřebné (jen tak mimochodem, také mě “fascinuje“ nárůst lidí s množstvím hrubek ve svém písemném projevu, a to i lidi s tituly nebo studujících vyšší školu - i zde v otázkách různých dotazníků to bývá k vidění); matematiku tedy rozhodně jako povinnou NE.

Je to úplně zbytečné - rozhodně ne každý ji bude potřebovat. Navíc to ani nerozvíjí logické myšlení - odmocniny na x-tou & spol. jsou jenom abstraktní nesmysly.

Je to věda patřící k základnímu vzdělání. Lidstvo bez dobré úrovně ve znalosti matematiky hloupne.

Je to základní předmět, který mimo jiné rozvíjí analytické a kritické myšlení a je v České Republice těžce opomíjen. Člověk s maturitou by měl takovéto věci zvládat, maturita by neměla být jen z humanitních předmětů, je to pak jednostranné.

je to zbytečné

Je to zbytečné. Větší přínos by měla např. maturita ze základů společenských věd.

Jsem obecně proti jednotné maturitě na gymplu a např. učňáku. K zavedení jakéhokoliv povinného předmětu by nejprve měl být zajištěn dostatek kvalitních učitelů. A to často není ani na gymlu

Jsem v druhém ročníku lycea a věřte mi, bojím se matury z matiky. NE že bych neprocházela z matiky (mam 1), ale je to prostě těžké. Radši Angličtinu, té rozumím mnohem více.

Jsou i jiné důležité předměty

Kazdy by si mel vybrat predmety dle nasledujiciho zamestnani/studia

každému matematika nejde a není to zrovna lehký předmět

každý by měl mít na výběr

každý by se měl rozhodnot podle toho co chce on

Každý je jinak nadaný, někdo matematik a někdo zase spíše zaměřený humanitně.

Každý ji nezvládá tak dobře

každý máme jiné nadání, stejně tak bych zrušila povinnou maturitu z cizího jazyka

Každý na to nemá logiku

každý nemá matematické buňky, měla by být možnost výběru

Každý nemusí mít talent na tuhle vědu

Každý není nadaný technicky

Každý neumí matiku, včetně mě. Mám talent zase na jiné věci.

Každý prostě nemá buňky na matematiku.

kdo nezvládne maturitu z matematiky, neměl by mít maturitu

když je povinná zkoušk az cizího jazyka... Navíc humanisti si neumí spočítat nákup nebo třetí odmocninu

Když někdo nemá vlohy na matematiku, tak málo kdy se to ten dotyčný naučí

Matematika a hlavně její principy jsou základní.

Matematika je důležitá, ale příležitost odmaturovat by měli mít i ti, kteří celkem jistě matematiku v životě nebudou potřebovat nebo ji prostě nezvládají.

Matematika je jediný jazyk, kterým se domluví lidé na celém světě. Patří k základním lidským znalostem. Nemám důveru k lidem, kteří neumí počítat.

Matematika je jediný předmět, který se nelze naučit zpaměti, ale odráží to logické úvahy (proto má v dnešní době maturitu každý).

Matematika je kapitola sama pro sebe. Ne každému jde, proč se tedy trápit s ní i u maturity?

Matematika je přeceňována a každý ji nepochopí, v praktickém životě je nepoužitelné, raději maturitu z chemie či fyzicky, s tím se člověk setkává každý den!

Matematika je předmět, na který v posledních letech není kladen důraz. Upřednostňuje se vzdělávání v humanitních směrech a technické obory zejí prázdnotou. Především je nutné sjednotit úroveň maturit. Když maturita, tak všichni za stejných podmínek.

matematika je strasne fajn

matematika je základ

Matematika je základ pro logické uvažování.

Matematika je základ všech dovedností, snižující se matematická vzdělanost vede k tomu, že přes velkou nezaměstnanost je problém sehnat lidi, kteří umějí aspoň počítat. Známka z maturitního vysvědčení napoví, jak na tom člověk po této stránce může být.

Matematika je základem mnoha věd a podporuje schopnost analitického myšlení, oproti tomu např. literaturu v budoucím studiu ani životě nepotřebuje téměř nikdo.

Matematika je základní předmět, jehož základy (na úrovni maturity na SŠ) by, stejně jako základy českého jazyka, měl znát každý.

matematika nejde kazdemu a pro nektere studenty je to nocni mura a vytvarnik asi nemusi v praci ci zivote dokazovat, ze zvladl u maturity integraly, na druhou stranu treba na skole zamerene technicky jsou taky jedinci, kterym jdou ty integraly a derivace hur a aby jinak sikovnej elektrikar neudelal maturu jen proto, ze proste ty derivace mu nejdou je dost k nicemu kdyz je stejne v zivote potrebovat nebude. Na druhou stranu treba na matematickem gymnaziu by bylo divny z matiky maturu nemit

matematika není nezbytná a i leckteří inteligentní lidé s ní mají problém; po maturitě jsem se s matematikou vůbec nesetkala (samozřejmě pokud pominu základní operace typu sčítání), kdežto bez češtiny a cizího jazyka bych se neobešla

Matematika není předmět, který by se šel "nadrtit", tudíž povinná zkouška z ní by mohla diskvalifikovat jinak nadané jedince v jejich další cestě ke vzdělání

matematika patří ke všeobecnému vzdělání

Matematika rozvíjí myšlení. Dnes se hodně lidí nenamáhá myslet.

Matematika se řadí mezi základní dovednostní disciplíny, stejně jako rodný a cizí jazyk, jejíž znalost je nezbytnou součástí každého středoškolsky vzdělaného člověka.

Matematiku by měl každý zvládat, ale neměla by být jednotná.

Matematiku nepovažuji za odvětví, ze kterého by bylo potřeba konat maturitní zkoušku. Matematika mi dělala celý život problémy, přitom jsem i z technických předmětů maturoval bez problému. Mít tam matematiku, neodmaturoval jsem nejspíš do dnes. Navíc jsou obory, kde je matematika naprosto nerelevantní požadavek a na úrovni státních maturit by tedy měla být maximálně volitelná studentem.

matematiku považuji za základní znalost, kterou by si měl člověk ze střední odnést, navíc by povinná maturita donutila školy zkvalitnit její výuku

matemTika je základem mnoha věd. ruzní blbci ji neumeji, tak ji nechztejí

Matika není zrovna můj neojoblíbenější předmět

Maturita na sociálních oborech, mi připadá zcestná.

Maturita z matematiky není pro některé maturitní obory vůbec nutná (např. kadeřnice), zavádění povinné maturity z matematiky povede ke snižování nároků na splnění maturitní zkoušky, které jsou už tak dost směšné. Toto zavádění povinných předmětů a ještě k tomu celostátně zadávaných vede ke snižování hodnoty maturit z gymnázií!

maturitní vysvědčení by neměl dostávat každý a pokud někdo nezvládne tu lehčí verzi státní maturity, tak by maturitu mít neměl, protože složitost příkladů v ní je na úropvni základní školy

maturitní zkouška by měla mít určitou úroveň, současná státní maturita z matematiky je opravdu jednoduchá, průměrně inteligentní člověk by jí měl bez problémů zvládnout. To že jí někteří maturanti v minulých letech nezvládli, svědčí o tom, že na maturitní obory chodí lidé, kteří na maturitní obor nepatří.

Měla by to být svobodná volba.

Melo by se zlepsit matematicke vedomi. Ne- protoze ji nemam rada, bohuzel mi nejde.

myslím si, že každý by mal mať aspoň základné znalosti z matematiky a jedine maturitou donútite žiakov aby sa niečo naučili.

Myslím si, že každý by měl možnost zvolit si nematurovat z matematiky. Pro někoho může být jazyk mnohem lepší a matematiku ani v životě nevyužije, tak proč z ní maturovat.

Myslím si, že patří k středoškolskému vzdělání. Výhoda znalosti matematika pro další - vysokoškolské studium.

Myslím si,že ten,kdo z matiky maturovat chce může i bez toho,aby byla povinná. Na gymplu je matika už složitější a v životě ji určitě nepoužiju, takže nevím,proč bych z ní měla maturovat na místo předmětů, které uplatním.

myslím, že jsou obory aškoly, kde se upřednostní jiný předmět

Myslím, že většina studentů matematiku nezvládá, je to předmět, který se dá jen velmi těžko naučit, pokud nemá člověk vrozené logické předpoklady. Humanitně založený člověk stejně v životě nepotřebuje více než kupecké počty.

Myslím, že základy by měl ovládat každý...

myslím,že matematika pro některé profese není tak důležitá,někdo může být vynikající v ostatních předmětech a díky matematice nebude mít maturitu,měl by být výběr matematika a jiný předmět

na učňácích/soš je maturita z ma zbytečná. na gymnáziích jsem pro

Např. některé umělecké školy matiku nevyučují.

Národ by měl mít alespoň minimální znalost

ne každému matematika jde,navíc má každý právo se svobodně rozhodnout,navíc státní maturita je rok od roku těžší a těžší a nezáleží už na znalostech z matematiky, ale jen na logice

ne každý je na matematiku, proč by na humanitních oborech měla být povinná matematika, když ji pak už student nevyužije

Ne každý se chce matematice v budoucnu věnovat, popřípadě v ní není dobrý.

Ne všichni studenti jsou na matematiku nadaní.

ne všichni studenti mají matematické nadání, např. studenti uměleckých škol, takže by jim t znemožnilo získat maturitu v svém oboru

Ne, každý není matematicky založen.

Ne, protože jsou lidé, kterým matematika prostě nejde a třeba díky tomu neudělají maturitu.

Ne, protože ne každý je v matematice tak zdatný a ne každý měl/má učitele, který by ho dobře připravil na maturitu z matematiky.

Ne, protože sám studuji střední školu s odborným zaměřením, naše hodinová dotace matematiky je velmi malá, konkrétně 2 hodiny týdně pouze do třetího ročníku. Pro povinnou maturitu z matematiky jsem pro pouze v případě gymnázia nebo střední školy, kde se s matematikou více pracuje, popřípadě kde ji více využijí. Odborné střední školy, umělecké či konzervatoře bych matematiky zprostil.

Ne, že by pro mě byla složitá, matiku mám v určitých částí ráda, ale jako maturitu ji prostě nechci, matiku máme do 2. ročníku, představa, že by se povolila pro můj ročník a já bych nebyla na ní dostatečně připravena...

nedá se naučit, je třeba na ní "mít buňky"

Nejde mi matematika

Nejde o reálne využitie matematiky, je pravda, že väčšinu vecí bežný človek, v živote nevyužije.. Ale ide o logické myslenie a riešenie problémov, a zdá sa mi, že v posledných rokoch národ hlúpne.. preto by som zaviedol nielen povinnú maturitu z matiky, ale aj zvýšil počty vyuč. hodín matematiky na školách + pridal možno nejaké teoretické programovanie (nie počítačové, ale algoritmy všeobecne). mimochodom ja som z matiky síce nematuroval, ale chodil som na semináre z matiky, ako na povinne volitelný predmet, kde chodili len maturanti, z vlastnej vôle, takže nie som matematický antitalent a viem o čom hovorím..

Někomu to nemusí jít, i kdyby se snažil sebevíc.

Některé obory matematiku nepotřebují.

nematurovala jsem z matematiky a později mi chyběly hlubší mat. znalosti

Nemyslim si že je to nutné

Nemyslím si, že je matematika je rozhodující pro většinu pracovních míst. Pokud někdo bude v budoucnosti chtít v oboru, kde je matematika rozhodující, pracovat, zaměří na to svou vysokou školu.

nemyslím si, že každý v životě užije znalosti na maturitní úrovni a tak nevidím důvod, proč tím "trápit" studenty, kteří nemají na matiku "buňky"

není to dle mého názoru podstatné

Neni to na nic. Rada profesi ji tak moc nepotrebuje. Lékaři, pravnici, historici, filologove..

Neni to predmet, ktery by sel každému a ktery by byl lehký na pochopeni.

Neovládám ji :D

Nepodstatná

Nesmysl

nevidím smysl u některých středních škol(uměleckých,sociálních...), podstatnější jsou jině předměty

Nevím proč by měla být povinná, na některých školách je úplně a zcela zbytečná

Nevím, proč by měli humanitně zaměření lidé maturovat z matematiky.

ničemu by to nepomohlo, není to nezbytně nutné...

Nikdy nebyla

patří k všeobecnému vzdělání

patří to k základnímu vzdělání, každý by měl znát alespoň tyto základy matematiky

Plošně je to nesmyslný požadavek - nelze dosáhnout výsledků pro praktické využití. Mělo by to zajisté smysl u maturit na SPŠ, SEŠ a u určitých specializací (směrů) na gymnáziích (matfyz, přírodověda), nevidím jako směrodatné u humanitních oborů a vůbec si nedovedu představit např. v případě SZŠ. Také ne u učilišť - tam by se měla vrátit závěrečná zkouška. Plošná maturita je prostě nonsense a pozůstatek nesmyslné představy, že nás zachrání 50% populace s VŠ diplomem.

Pokud je matematika správně vyučována, pak se neredukuje pouze na počty s čísly, ale vede k rozvoji logického a abstraktního myšlení a představivosti, což je pro život esenciální.

pokud student studude maturitní obor tak by matematika měla být automaticky jedním z maturitních předmětů, zvláště pokud se chystá jít na vysokou školu

Považuji za součást středoškolského vzdělání

Pro humanitní obory je maturita z matematiky nepotřebná, stačí mít základy, středoškolská (zejména gymnazijní) matematika je pro život neupotřebitelná

pro nějaké povolání není matematika až tak důležitá

Pro některé lidi je orpavdu moc těžké pochopit matematiku. Nemají na to abstraktní myšlení. učí se jí nazpaměť. Bylo by to pro ně velice obtížné. Pro ty, kteří se v zaměstnání nebudou matematice věnovat, je matematika k tomu, aby s procvičili mozek. Tuto úlohu splní během studií a není zapotřebí je mučit u maturity. Pokud by zkouška byla tak lehká, aby jí zvládli i lidi z učňáků apod, tak potom se zbytečně degraduje na směšnou úroveň pro gymnázia.

procvičuje logické myšlení - zaměstnavatelé a VŠ dnes pláčou, že absolventi SŠ/ZŠ neumějí myslet sami za sebe

proč slepice snáší vejce? za 1. co si ze střední pamatuji (technika), tak to zas tak složité nebylo a navíc u maturity, jeden test a za 2. matematika prospěje všem. Určitě na gymnasiu a průmyslovkách.

Protože by pak maturitu neměl každy pitomec

Protože díky tomu se spousta lidi rozhodne zda učební obor nebo maturitní, dle mého názoru s dnešní podobou maturity ji snadno získá každy ...

protože je těžká

Protože je to jedna z nejdůležitějších věd všeobecného přehledu

protože každý na to nemá, a neudělá maturitu jen kvůli tomu, že je slabý v matice

Protože mám pocit, že pokud si jednou někdo osvojí znalost matematiky, výrazně mu to pomůže při jakémkoliv jiném studiu. Nejde ani tak o matematiku jako takovou, jak o způsob myšlení, které znalost matematiky a řešení různých matematických úloh rozvíjí.

Protože matematika dělá problémy, řekla bych, 80% studentů, ne-li více. Mě samotné matematika dělá dost problémy. Rozhodně jsem proti. Ale bohužel to nijak neovlivním. A to můžu mít doučování a učit se jak chci. Matematika naučit nejde, jako třeba jiné předměty. Člvoěk musí mít logické uvažování, pokud ho nemá, maturitu nedá.

Protože matematika je jeden ze základů klasického vzdělání.

Protože maturita má mít nějakou vypovídající hodnotu o všeobecném vzdělání.

Protože může odstřelit plno jinak kvalitních studentů.

Protože ne každý je jí schopný

Protože ne každý má logické přemýšlení

Přijde mi, že neuvěřitelné množství lidí, kteří získali maturitu, je naprosto tupé a úspěšné složení této zkoušky si nezaslouží. Na matematiku je přece jen potřeba víc než být schopen se naučit nazpaměť pár stránek textu a nějakým způsobem vyhaluzit didaktické testy z jazyka.

Rozdíl ve středoškolské výuce. Nelze porovnávat odborné školy s gymnázii.

Rozhodně ne!!!!

Rozvíjí logické myšlení, člověk by měl mít základy

Spíš změnit výuku matematiky, než povinnou maturitu.

Spíše ano, ale je potřeba změnit systém výuky, do té doby ne.

Středoškolské učivo není tak složité, aby se ho nemohli naučit všichni. Díky matematice se většina lidí naučí základy logiky.

Studenti nejsou dostatečně připraveni, mnoho studentů u maturity neprojde.

Tak jako je pro někoho nesnadné učit se novému jazyku, je pro druhého nesnadné připravovat se na hodiny matematiky, o specifických poruchách učení nemluvě. Ne vždy, ovšem je-li někdo opravdu nadaný, pak nejčastěji buď v jednom, nebo druhém směru, ne v obou. Matematika prohlubuje schopnost logického myšlení, nicméně i humanitní vědy jsou velice komplexními jednotkami, jejichž hloubková analýza je poměrně složitá, což velice dobře dokládá kupříkladu šíře oborů lingvistických. Bylo by dosti nedospělé stavět matematiku nad jiné předměty.

Umět počítat by měl každý člověk

Už teď, když ještě maturita z matematiky není povinná, ji neudělalo více než polovina lidí. Ti studenti si ji určitě nevybrali jenom tak. Museli vědět, že mají na to, aby ji udělali aspoň s odřenýma ušima. A stejně při ní ruplo tolik studentů... Jak to bude vypadat, až bude povinná pro všechny?

v lehci forme...matematika je dulezita a kazdy zak by ji mel alespon na urcite urovni zvladat

V současném stavu rozhodně ne - matematika není většinou vyučovaná dobře a povinná matematika tento stav zakonzervuje a bude to značná přítěž pro spoustu studentů, kteří ji v současné formě nezvládají.

Velmi obtížná

Věřím, že určitá úroveň logického myšlení by se měla podporovat/vyžadovat. Ale nedokáži se představit, že se jednoduše zavede povinná maturita matematiky bez odpovidajících strukturálních změn v českém školství. Spíš mi jde o určité směřování k dlouhodobějšímu cíli.

Většina lidí právě matematiku nezvládá, tudíž mnohem více maturit na více pokusů

Většina matematiky je o logice, ne každý má dobré logické myšlení myslím si, že lidem bohatě stačí základy, které se naučí na základní škole, většina později středoškolskou matematiku stejně nevyužije

Z matematiky by měli maturovat jen ti, co se jí chtějí v budoucnu věnovat. Pro ostatní je to zbytečné a stresující.

základ jako literatura

zbytečné trápení těch, co chtějí studovat jiné obory např. humanitní

Zbytečnost

Zbytečnost

známka z matematiky o inteligenci,nadání a schpnostech do života nevypovídá o nic víc,než známka z dějepisu např. Měla by být ponechána možnost volby.

Žáci prokáží alespoň jakousi úroveň logiky, která, myslím si, k maturitnímu vzdělání patří.

5. Maturovali jste z matematiky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9460,26 %57,32 %  
Ano6239,74 %37,8 %  

Graf

6. Plánujete si vybrat matematiku jako maturitní předmět?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Již jsem maturoval/a11067,07 %67,07 %  
Ne3823,17 %23,17 %  
Ano169,76 %9,76 %  

Graf

7. Na jakých typech škol byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gymnázia10097,09 %60,98 %  
Střední odborné školy5553,4 %33,54 %  
Střední odborná učiliště3029,13 %18,29 %  

Graf

8. Udělili byste výjimku uměleckým školám v povinné maturitě z matematiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7746,95 %46,95 %  
Spíše ano4326,22 %26,22 %  
Ne2515,24 %15,24 %  
Spíše ne1911,59 %11,59 %  

Graf

9. Nastavili byste jednotnou úroveň na všech školách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5634,15 %34,15 %  
Spíše ne4125 %25 %  
Ano3923,78 %23,78 %  
Spíše ano2817,07 %17,07 %  

Graf

10. Trvali byste na povinné maturitě z matematiky u studentů se specifickými poruchami učení? (dyskalkulie, dyspinxie..)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5432,93 %32,93 %  
Nevím3722,56 %22,56 %  
Spíše ne3420,73 %20,73 %  
Spíše ano2213,41 %13,41 %  
Ano1710,37 %10,37 %  

Graf

11. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na gymnáziích.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31-40%4225,61 %25,61 %  
21-30%3823,17 %23,17 %  
11-20%3018,29 %18,29 %  
41-50%1710,37 %10,37 %  
51-60%127,32 %7,32 %  
61-70%116,71 %6,71 %  
71-80%84,88 %4,88 %  
0-10%42,44 %2,44 %  
81-90%21,22 %1,22 %  

Graf

12. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných školách

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11-20%4929,88 %29,88 %  
21-30%3420,73 %20,73 %  
0-10%3219,51 %19,51 %  
31-40%3118,9 %18,9 %  
41-50%106,1 %6,1 %  
51-60%42,44 %2,44 %  
91-100%10,61 %0,61 %  
61-70%10,61 %0,61 %  
81-90%10,61 %0,61 %  
71-80%10,61 %0,61 %  

Graf

13. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných učilištích

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-10%8656,95 %52,44 %  
11-20%3422,52 %20,73 %  
21-30%1811,92 %10,98 %  
31-40%74,64 %4,27 %  
41-50%31,99 %1,83 %  
51-60%21,32 %1,22 %  
71-80%10,66 %0,61 %  

Graf

14. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky v průměru

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30%5131,1 %31,1 %  
11-20%4024,39 %24,39 %  
31-40%2917,68 %17,68 %  
0-10%1710,37 %10,37 %  
41-50%148,54 %8,54 %  
51-60%95,49 %5,49 %  
61-70%31,83 %1,83 %  
81-90%10,61 %0,61 %  

Graf

15. Jaká je podle vás největší výhoda povinné maturity z matematiky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

"mám maturitu" by mělo mít smysl; možná vedlejší efekt v podobě snížení nedostatku řemesel.

007

Bolo by menej blbcov

Člověk se snáze dostane na technické a matematické VŠ (ČVUT, VŠE)

Člověk si radši před tou maturitou pár příkladů zpočítá.

dávání pozor na hodinách matematiky

Demonstrace, že na matematice zálěží.

Dobré sýto na pitomce

Donutí se ji naučit i studenty, kteří ji záměrně zanedbávají

He? :D

Je potřeba si zvyknout, že vše nejde obkecat....

je snadná!!!!

Je to výhoda pro studenty technicky zaměřené a pro vysoké školy

je to základ, nemá to každý, je to solidní předmět, ne pseudněcokecy

jeden test

jednodušší pro školství

Kdybych měl příjmat zaměstnance, a váhal bych mezi dvěma adepty, vyberu si toho kdo maturoval z matematiky před tím kdo z matematiky nematuroval (zvláště jde-li o práci v technickém nebo ekonomickém oboru). Tedy za mě lepší uplatnění na trhu práce (ostatně největší šanci na přijetí mají absolventi technických oborů - technika se bez matematiky neobejde).

lepší znalosti

Lidé by lépe porozuměli matematice, museli by ji umět.

lidi budou umět pocitat

m

Matematika a hlavně její principy jsou základní.

Matematika je důležitá pro život

Matematika nejde zvládnout?

maturita by nebyla podřadná, neměl by jí každý... ale to by se dalo udělat i zrušením maturity u škol, kde není zapotřebí

Maturita má alespoň jistou úroveň

maturitu udělají jen ti, kteří na to doopravdy mají

menší humanitní zaměření maturantů

muset se naučit i to, co mě nebaví. To se v životě hodí

napadá mě jedině, že si snad ta slečna teď už dokáže spočítat odvody ze mzdy a výhodnost různých velikostí balení potravin:-)

Národ bez debilů

Naučí se logicky přemýšlet

Neexistuje.

Nemusí se na to tak moc učit, stačí mít logiku, znát vzorečky, popř. vedet kde hledat v tabulkách

Nemusíte maturovat z Aj, když vám nejde více než M

Nemyslím si, že to má extra výhodu.

není

není ústní

není žádná

netuším

netuším, moc v tomž žádné výhody nevidím

Nevidím v tom žádnou výhodu.

Nevidím v tom žádnou výhodu. Jen pro ty, kteří jsou v matematice opravdu dobří a těch je hodně málo.

Nevidím výhody povinné maturity

nevidím žádnou

nevidím žádnou

nevidím žádnou

Nevidím žádnou výhodu

nevidím žádnou výhodu

nevim

nevím

Nevim

Nevím.

nic mě nanapadá

nic mě nenapadá @_@

objektivní posouzení znalostí, nutnost přípravy studentů do tohoto předmětu během studia

odlišení studentů schopných zvládnout skutečně všeobecné vzdělání (se zvládnutím jak přírodovědných, tak humanitních oborů) a studentů orientovaných na jiné oblasti (např. studentů humanitně zaměřených lyceí apod.) - tím pádem by se snížil přetlak studentů na gymnázia a mít gymnaziální vzdělání by opět bylo známkou jisté kvality

odpuětěná přijímacích zkoušek na technocké VŠ

Osobně nevidím výhody.

Ověří znalosti počítání, které je základem většiny činností technického, ekonomického, přírodovědeckého charakteru.

pokud by měli všichni maturitu z matematiky, za stejných podmínek co dnes (základní úroveň), byli by schopni spočítat alespoň procenta a základní výpočty nutné v každodenním životě.

Pokud ji člověk složí, znamená to, že opravdu aspoň něco umí.

Pokud má mít maturita smysl, musí být jednotná a matematika k základnímu vzdělání patří. To ovšem nic nemění na faktu, že jednotné státní školství smysl pro občana nemá.

Pomůže to samotným studentům. Jsem plně přesvědčena, že matematika je předmětem, který lze zvládnout. Jen je k tomu potřeba trpělivost, čas a energie. Takže proč ne? Maturita je dnes určitým standardem a já věřím, že zavedení povinné maturity z matematiky tento standard alespoň trochu zvýší.

Povědomí o principech matematiky a především logiky, vidina Maturity z Matematiky soustředí na tento předmět vyšší pozornost studentů

povinná maturita z matematiky nemá žádné výhody.

Povinná maturita z matematiky podle mě nemá výhody. Lidé, kteří chtějí maturovat z matematiky si ji vyberou i když bude nepovinná.

Povinnost každého se matematiku aspoň trochu učit

prijimaco testy na technicke VS

pro mě žádná

pro všechny budou stejné podmínky pro splnění maturity

prokázání určité úrovně logiky a logického myšelní

Příprava na budoucí život, člověk nikdy nemůže vědět zda ji nebude potřebovat

příprava na vysokou školu, u technických oborů nutná součást vzdělání do praxe

Připraví se lépe na přijímačky na VŠ

Regulace počtu lidí s maturitou - negativní zpětnou vazbou - čím víc lidí u ní ve čtvrtém ročníku pohoří, tím méně lidí si troufne jít na střední školu s maturitou a budou se raději věnovat řemeslu na učilišti.

roztřídí ty co by maturitu dostat mělí od těch ostatních

rozvoj analytického myšlení

rozvoj logického a abstraktního myšlení

samostatné kritické myšlení

Selekce

Snad zlepší výuku matematiky jako takové. (Nejde o samotnou zkoušku jako spíš, že by se na školách měl změnit přístup - nikoho to nebaví, tak se ani nebudeme snažit je to učit.)

snad žádná,akorát velký stres

Snad(?) že by se z perspektivy tohoto závěrečného "zla" začalo klást více důrazu na logické myšlení a formální dovednosti.

Snadnější uplatnění

snazší učení na VŠ

sníží se počet maturantů

souvisí s dalším studiem na vysokých školách; motivovala by žáky k tomu, aby brali matematiku vážně

spomínal som to.. ide o logické myslenie..

stejná úroveň

Stejnost

střední vzdělání s maturitou bude mít opět nějakou úroveň

Studenta donutí naučit se mnoho matematických témat, které může využít na VŠ.

studenti jsou pak schopni přemýšlet více logicky

Studenti se budou více snažit se zlepšit v matematice.

Studenti se donutí naučit matematiku........

Treba mnohdy přijetí na VŠ vez přijímacích zkousek

Ukazuje znalosti nasbírané za dosavadní školní docházku a může naznačit, na kterou VŠ se směrovat. Bez matematiky spíše na humanitní obory. Komentář k otázce 18. Povinná maturita nemůže ovlivnit vztah studenta k matematice, ten vztah ovlivňuje hlavně učitel/ka matematiky a její přístup k výoce.

Umět počítat

Velká výhoda při pokračování v dalším studiu, kde se může setkat s předměty, které s matematikou alespoň trochu souvisí - statistika, přírodní vědy, technologie atd..

větší důraz na její výuku

více odborníků

vis odpověd č. 4

Všichni budou něco umět

Všichni budou umět jednoduché matematické operace

všichni maturanti by splňovali podobný standard

Výhoda je jen pro lidi, kteří se neučili jazyk na základce.

Výhoda na přijímačkách a pozdějším vzdělávání na vysokých školách.

Výhody a nevýhody jsou stejné jako u všech ostatních povinných maturitních předmětů. Nelze ji vyčleňovat zvlášť.

vytřídí se looseri

Vznik menšího zájmu o maturitní vzdělání těch, kteří chtějí školu stejně pouze odfláknout a zabírat tak místo.

x

za pekne vysvedceni a dobrou znamku z matiky neni nutne delat na nektere technicke vs prijimacky

zabere méně času než maturita z cizího jazyka, kde je navíc i ústní zkouška

zadna

Zadna

Zadna

základní matematické znalosti, vhodné do života i pro většinu následného studia na vysokých školách

Zvyseni vseobecne matematicke znalosti.

Zvýšení inteligence národa.

Žádná

žádná

Žádná

Žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

Žádná

žádná

Žádná

žádná

Žádná

žádná

žádná

žádná

žádná není

Žádná výhoda není

Žádná výhoda není, jen pro budoucí studenty ČVUT apod.

žádná, je to omezení pro spoustu studentů

Žádná, je to post-socialistický experiment druhé (peněžní) totality.

Žádná, kdo chce maturovat z matematiky, at si ji dobrovolne zvoli.

Žádná, matematika nutná pro život byla představena již na základní škole. Vše ostatní je vhodné jen pro osoby, které daná věc zajímá.

Žádná, možná snad kvalitnější výuka matematiky.

Žádná, snad jen, že se vyhází se více lidí

Žádná, taková změna není vhodná. MŠMT by se mělo zaměřit na celkovou reformu školství, zejména pak sekundárního vzdělávání.

Žádná?

Žádná.

Žádná.

Žádná.

Žádná.

Žádná.

Žádná.

žádnou nevidím

žádnou nevidím

žádnou nevidím

Žádnou nevidím.

Žádnou nevidím.

Žádnou nevidím.

žádnou výhodu to nemá

že ji budou mít všichni

16. Jaká je podle vás největší nevýhoda povinné maturity z matematiky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Když budeme zavádět stále více povinných předmětů, budeme mít stále nevzdělanější obyvatelstvo, protože nikdo není dobrý ve všem, ale to ještě neznamená, že je hloupý.

-

-

.

...

007

90 % otázek není užitečných pro praktický život pro člověka, který se matematice dál věnovat nebude

Absence svobodné volby

Bohužel, pokud bude maturita z matematiky povinná, stejně to bude jen jednoduchá fraška...

dle učiva netuším, prakticky to zas bude balík peněz těch pár poctivě se živících lidí co platí obrovské daně nenažranému socialistickému státu.

Hodně lidí by ji nezvládlo

hodně lidí ji neudělá

je náročná

Je to hloupě řečeno o talentu na čísla, takže nespravedlivě rozhodne o tom, zda daná osoba získá maturitu, či nikoliv. Pro většinu oborů je navíc naprosto nedůležitá. Pokud navíc daná osoba nemá v plánu pokračovat na VŠ, je pro ni MZ z matematiky naprosto zbytečná a bezpředmětná. Volil jsem místo matematiky MZ z angličtiny a věřím, že pro mne byla mnohem přínosnější.

je to jen o logice a když ji někdo nemá,má smůlu, ta nejde naučit nazpaměť

je to prostě blbost

Je to prostě blbost

Je to složitý předmět a spoustě lidí dělá obtíže.

Je to úplná zbytečnost, derivace v životě bětšina lidí potřebovat nebude.

je to zbytečné - minimálně 90% lidí v budoucnu matematiku do takové hloubky stejně potřebovat nebude

Je to zbytečné-

jednotná úroveň pro všechny

její náročnost

Již jsem popsala v otázce č. 4-zavedení povinné maturitní zkoušky by vedlo ke snižování nároků na její splnění

Každý matematiku neumí

Lidi berou předmět negativně, většina není připravená a maturitu pak neudělají.

lidi budou matiku nenavidet a budou se ji muset ucit spis nez neco co by je zajimalo vic

m

matematika není nezbytná

Matematika není pro každého.

matematika není většinou vyučovaná dobře a povinná matematika tento stav zakonzervuje a bude to značná přítěž pro spoustu studentů, kteří ji v současné formě nezvládají.

matematika pro některé profese není tak důležitá,někdo může být vynikající v ostatních předmětech a díky matematice maturitu neudělá a tím je velmi pravděpodobné,že v 18-19 letech bude mít pouze základní vzdělání

maturita je první velká zkouška v životě, neměl by to být teror, spíš příprava do života. povinná maturita ať z matiky či z cizího jazyka mi příjde neférová, protože nadání se liší a každý má maturovat z toho, v čem si je jistý

Mnoha lidem matematika nic neříká

mnoho studentů nemá matematiku rádo, určitě jim to přidělá "vrásky na tváři"

Mnoho studentů neprojde.

Mnozí velmi kvalitní lidé výborní pro jiné obory studia mívají s myšlením technického směru nebo matematikou problémy, každý člověk se hodí k jiným věcem a rozumí jiným oborům a oblastem, je hloupost všechny nutit do znalosti změti nějakých čísel na vyšší úrovni a ještě z toho povinně skládat zkoušku, připadá mi to stejné jako jazykový antitalent strašit povinnou zkouškou z čínštiny, v životě složité matematické úkony jako integrály apod. nikdo nikdy potřebovat nebude, mimo specializované obory, tam ať je klidně jednou z volitelných možností - člověk by měl možnost volby prokázat znalosti v tom, v čem vyniká.

Moc práce.

Možná nespravedlivost v případě zavedení jednotné úrovně pro SOŠ gymnázia.

Možné snížení počtu maturujících

možno len to, že žiaci väčšinou tú matiku neznášajú? :)))

Možnost dostat se do "americké situace" v podobě zaměření se pouze na maturitu a její splnění.

možný neúspěch

Musíte si vybrat něco, co třeba nechcete a nemáte k tomu kladný vztah. Většině lidem matematika nejde.

na sš se v matematice uči takove věci které v zivote nebudou potřeba ...jsou to spise jen zajimavosti pro ty které to bavi

Nářky

Ne kazdy ma vrozene dospozice k logickemu uvazovani zatim co muze byt velice dobry v humsnitnich oborech

ne kazdy obor ji potrebuje

Ne každá škola stihne probrat všechno učivo.

ne každému matika jde a baví ho, ne každý ji bude v budoucnu potřebovat

né každý je matematicky nadaný, jsou profese,kde není potřeba mít maturitu zrovna z matematiky - vůbec ji neuplatní,pokud neuspěje v maturitní zkoušce z matematiky a ani v opravném pokuse - má dosažené vzdělání pouze ZŠ

Ne každý má cit pro matematiku, přestože je inteligentní

ne každý má dobré logické uvažování a představivost - je pro ně těžší řešit určitý druh úloh je spousta dyskalkuliků

Ne každý má matematiku rád a ne každý ji rozumí.

Ne každý má mozek na matiku

Ne každý má na matematiku hlavu, třeba já kdyby měla povinnou maturitu z matematiky, tak rozhodně neodmaturuji!

Ne každý na to má hlavu.

Ne všem matematika jde

Ne všichni zvládnou složitější matematické operace, navíc aby byla jednotná, musela by se snížit její úroveň pro gymnázia, kde by matematika tudíž ztratila smysl. Naopak na odborných školách by se musela zvýšit dotace hodin matematiky pro úspěšné absolvování.

nedá se naučit, je třeba mít na ní "buňky"

Neda se zcela jednoduše naucit

nejsme stroje ale lidé a tak nemůžeme být všichni stejní

Nejspíš by propadlo hodně lidí

někdo jí nemusí udělat

někdo na matiku nemá vlohy

někdo na to prostě nemá

Někomu to nemusí jít, i kdyby se snažil sebevíc.

Nekvalitně a nepochopitelně zpracované testy, nelze mít stejnou maturitu na gymnáziích a odborných školách.

není

není

Není jednoduché se matematiku k maturitě naučit, pokud v ní člověk nemá systém už od 1. třídy ZŠ.

Není nevýhoda

neoblíbený předmět

Nesvobodná volba výběru a znevýhodnění pro ty, kterým počítání nejde, nebo se jemu tolik nevěnovali na střední škole (např.umělecká)

netuším

Neumět počítat

Neuspění z ní může vyřadit studenty nadané v něčem jiném. Byl bych pro, aby se uznala maturita i s nedostatečnou z maturity. Student bude mít vzdělání, ale z vysvědčení bude jasné, že je v tomto směru nepoužitelný.

nevidím žádnou nevýhodu

Nevím

Nevím

nevím

nevím

Nevím, proč by měli humanitně zaměření lidé maturovat z matematiky.

Nevýhoda je obtížnost matematiky na SŠ

nevýhoda je, že většina učitelů učit matematiku neumí a díky tomu budou trpět i jejich studenti u maturity

nevyhovující učební osnovy, nevyhovující dovednosti učitelů vedoucí ke špatnému učení matematiky a nemotivování

nic mě nenapadá

Nutit humanitne zametene lidi do traumatizujiciho studia. Pripadne jim branit v dalším studiu.

Nutnost umělecky či jazykově nadaných žáků věnovat se hlavně matematice a tímto zanedbávat svůj talent.

Obtížnost

obtížnost může být příliš velká

podle mě je to dost těžké

pokud bude jednotná jak pro gymply, obchodní akademie, průmyslovky a učiliště... úroveň matematiky se takto jednotně nedá stanovit...

Pokud je to MATURITA, tak by měla mít stejnou strukturu. Ať klidně některé obory maturitou nekončí.

Porovnání neporovnatelného

pouze písemná část

pravděpodobně by byla větší míra neúspěchu u maturit

Pro někoho nemusí být tak zajímavá oproti jiným předmětům. Vyžaduje logické myšlení.

Pro někoho, kdo se ji nechce věnovat v budoucnu, je zbytečná.

Pro toho, kdo je zaměřený spíše humanitně.

proč povinně? kdo chce nebo potřebuje, vybere si ji sám, proč do ní studenty nutit?

prostě se to někdo nedokáže naučit...

protesty studentů, náročnost na organizaci a přípravu

Při obdržení záludných příkladů nepomohou ani znalosti

příprava na maturitu z matematiky by měla probíhat už od druhého stupně základní školy. Nikoli až na střední.

rozdílná kvalita vyučování

Rozhodně rozdílná úroveň vyučované matematiky na různých typech škol. A bylo by nefér, pokud by byla stanovena také různá úroveň pro různé školy. Stejnou maturitu pro všechny školy ano, ale ne z matematiky, nemyslím, že je rozhodující v životě každého z nás.

Různost

řada studentů, kteří by jinak odmaturovali nebo odmaturovali "s vyznamenáním" neodmaturuje, nebo bude mít u maturity zbytečně horší prospěch a pak se to promítne v jejich šancích k přijetí na VŠ

Snaha udělat jí na stejné úrovni ve všech typech škol - na straně druhé není dnešní "lehčí" forma natolik těžká, aby ji nešlo vyžadovat napříč školami. Na školách technického typu a Gymnáziích považuji možnost volby za nadbytečnou a trval bych na těžší formě

sníží se počet maturantů (a studenti kteří by si matematiku nikdy dobrovolně nezvolili budou takto ztrácet čas procvičováním výpočtů, misto abyse zdokonalovali v tom, včem jsou úspěšní)

Spousta studentu to nezvladne

Spousta zbytecnych informaci, ktere vam v realnem zivote budou k nicemu. No, reknete, k cemu vyuziji kvadraticke rovnice? Nebo goniometricke fce?

Srovnávání jablka s hruškou, Elektrotechnická X pedagogická ?

Stejna odpoved

Stejná úroveň pro všechny

stres pro toho, kdo jí neumí

stres studentů i rodičů

Stres, nezvládnutí maturity.

Stres, špatná příprava v průběhu předchozího studia.

stres,stejně se to nikdy nenaučim

Studenti s dobrými (vynikajícími) výsledky v jiných předmětech (ale neobdařeni přísně logickou strukturou uvažování) - umělecké a humanitní obory např. - by mohli být pro stupeň znalostí na maturitní úrovni handicapováni.

Studenti v ČR jsou v matematice slabší než většina jejich evropských vrstevníků do značné míry vinou učitelů. Ovšem systém školství v ČR obecně je nefunkční. Střední školy by bez výjimky měly mít zaměření, neboť na gymnáziích se vzájemně brzdí spíše humanitně a spíše přírodovědně profilovaní studenti. Ani jedné skupině není poskytováno vzdělání odpovídající jejich schopnostem. Využití získaných znalostí a schopností v dalším studiu by v osnovách mělo hrát prim.

špatná (nevhodná) formulace otázek

Tak 1) proč by se musel někdo, kdo to v budoucnu určitě nebude potřebovat, doslova drtit matematiku celé čtyři roky jenom proto, že si to někdo usmyslel. Za 2) ne každý má na matematiku hlavu. Jeden je na jazyky, druhý je na matematiku. Nejde být excelentní v obou odvětvích (možná ojediněle).

Tí, čo sú zameraní viac umelecky a kreatívne by asi nezmaturovali

To nadani

To že většina lidí nebude mít díky tomuhle maturitu

ubírá místo jinému předmětu, který by mohl být mnohem důležitější

Učení k maturitě navíc a málo kdo matiku ovládá.

Určitě systém, jakým se ve školách matematika učí. Obecně pak zarytý odpor a strach žáků k matematice. To je dle mého názoru problém, který je třeba řešit.

Už jsem se k tomu dostatečně vyjádřila u předešlých otázek.

velké procento žáků by maturitu vůbec neudělalo

velmi obtížné příklady

více neúspěšných studentů a celkově stresu, peněz vynaložených při doučování

viz 4. otázka

Viz odpověď výše

viz proč ano a proč ne

Viz výš.

všechno

Všechno.

Všechny existující.

vubec v ni nevidim smysl, stejne se prumernej clovek v beznym zivote setka tak s odecitam, scitanim a mozna procentama a trojclenkou...

Výhody a nevýhody jsou stejné jako u všech ostatních povinných maturitních předmětů. Nelze ji vyčleňovat zvlášť.

Z matematiky to udělá ještě děsivější předmět.

zadna

zadna

záleží jen na tabulkové odpovědi, postup nikoho nezajímá

zatěžování studentů oborů,u kterých není podstatná

zbytečná

Zbytečná zátěž

Zbytečně se matematika ještě více znelíbí studentům, kteří půjdou na humanitní obory VŠ

Zbytečnost.

Ze někdo bohužel matematicky zaměřen neni a muze to byt dost zásadní problém

Znemožňuje úspěšně maturovat lidem, kteří matematiku nepotřebují nebo nezvládají.

znevýhodnění studentů, kteří mamtematiku nedokáží přes veškeré úsilí pochopit, přesto vynikají například v českém jazyce

Zvýšení počtu sebevražd.

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

Žádná.

že ti, co se ohánějí tím, že všichni mají mít zkoušku z jazyka a filosofie, by prošli s obtížemi

17. Myslíte si, že by povinná maturita z matematiky ovlivnila studenty při výběru vysoké školy? (Nebo jiného dalšího studia)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5634,15 %34,15 %  
Spíše ano4326,22 %26,22 %  
Ano3722,56 %22,56 %  
Ne2817,07 %17,07 %  

Graf

18. Myslíte si, že by povinná maturita z matematiky ovlivnila studentův vztah k předmětu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, negativně10262,2 %62,2 %  
Ne, neovlivnila3923,78 %23,78 %  
Ano, pozitivně2314,02 %14,02 %  

Graf

19. Měli by studenti vědět, že budou muset povinně maturovat z matematiky, když si podávají přihlášku na střední školu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13984,76 %84,76 %  
Spíše ano2112,8 %12,8 %  
Ne31,83 %1,83 %  
Spíše ne10,61 %0,61 %  

Graf

20. Kdy byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy9960,37 %60,37 %  
do dvou let2112,8 %12,8 %  
do čtyř let1710,37 %10,37 %  
do šesti let74,27 %4,27 %  
do osmi let31,83 %1,83 %  
do deseti let21,22 %1,22 %  
ihned21,22 %1,22 %  
není to nutnost, ale volba10,61 %0,61 %  
co nejdříve to půjde10,61 %0,61 %  
Nejdřív bych změnil výuku matematiky10,61 %0,61 %  
Ihned tak, aby byla splněna podmínka 1910,61 %0,61 %  
a10,61 %0,61 %  
osobne bych ji nezavedla vubec. ale sleduji prostupne zhorsovani matematickeho povedomi. Myslim, ze studenti technickych oboru, prirodovednych a podobne zamerenych by měli povinne maturovat automaticky.10,61 %0,61 %  
Co nejdříve10,61 %0,61 %  
nevím10,61 %0,61 %  
za 20 let po změnách ve školství 10,61 %0,61 %  
Po změně systému10,61 %0,61 %  
Účinnost po 4 letech po vydání.10,61 %0,61 %  
Je to otázka pružnosti změny systému. Vhodné by bylo, kdyby školy nabízely možnost doplňujících seminářů pro ty, kteří v předmětu tápou, ale chápu, že je to otázka financí, kterých se už tak ve školství nedostává. Když od toho odhlédnu, zvolila bych 6 let10,61 %0,61 %  
pokud to je nutné, tak bych to zavedla tak, aby letošní páťáci (tzn. příští rok nejmladší možní gymnazisté) již věděli (nebo jejich rodiče) z čeho budou muset maturovat10,61 %0,61 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Na jakých typech škol byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

  • odpověď Gymnázia:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 3. Jste pro zavedení povinné maturity z matematiky?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední odborná učiliště na otázku 7. Na jakých typech škol byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, pozitivně na otázku 18. Myslíte si, že by povinná maturita z matematiky ovlivnila studentův vztah k předmětu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do čtyř let na otázku 20. Kdy byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do dvou let na otázku 20. Kdy byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 3. Jste pro zavedení povinné maturity z matematiky?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední odborné školy na otázku 7. Na jakých typech škol byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?
  • odpověď Střední odborné školy:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střední odborná učiliště na otázku 7. Na jakých typech škol byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do dvou let na otázku 20. Kdy byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

13. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných učilištích

  • odpověď 0-10%:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-10% na otázku 14. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky v průměru
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-10% na otázku 12. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných školách

20. Kdy byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

  • odpověď nikdy:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádná na otázku 15. Jaká je podle vás největší výhoda povinné maturity z matematiky?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 3. Jste pro zavedení povinné maturity z matematiky?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Trvali byste na povinné maturitě z matematiky u studentů se specifickými poruchami učení? (dyskalkulie, dyspinxie..)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš věk?

2. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Jste pro zavedení povinné maturity z matematiky?

5. Maturovali jste z matematiky?

6. Plánujete si vybrat matematiku jako maturitní předmět?

7. Na jakých typech škol byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

8. Udělili byste výjimku uměleckým školám v povinné maturitě z matematiky?

9. Nastavili byste jednotnou úroveň na všech školách?

10. Trvali byste na povinné maturitě z matematiky u studentů se specifickými poruchami učení? (dyskalkulie, dyspinxie..)

11. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na gymnáziích.

12. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných školách

13. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných učilištích

14. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky v průměru

15. Jaká je podle vás největší výhoda povinné maturity z matematiky?

17. Myslíte si, že by povinná maturita z matematiky ovlivnila studenty při výběru vysoké školy? (Nebo jiného dalšího studia)

18. Myslíte si, že by povinná maturita z matematiky ovlivnila studentův vztah k předmětu?

19. Měli by studenti vědět, že budou muset povinně maturovat z matematiky, když si podávají přihlášku na střední školu?

20. Kdy byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš věk?

2. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Jste pro zavedení povinné maturity z matematiky?

5. Maturovali jste z matematiky?

6. Plánujete si vybrat matematiku jako maturitní předmět?

7. Na jakých typech škol byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

8. Udělili byste výjimku uměleckým školám v povinné maturitě z matematiky?

9. Nastavili byste jednotnou úroveň na všech školách?

10. Trvali byste na povinné maturitě z matematiky u studentů se specifickými poruchami učení? (dyskalkulie, dyspinxie..)

11. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na gymnáziích.

12. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných školách

13. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky na středních odborných učilištích

14. Odhadnětě procento studentů, kteří by si dobrovolně vybrali povinnou maturitu z matematiky v průměru

15. Jaká je podle vás největší výhoda povinné maturity z matematiky?

17. Myslíte si, že by povinná maturita z matematiky ovlivnila studenty při výběru vysoké školy? (Nebo jiného dalšího studia)

18. Myslíte si, že by povinná maturita z matematiky ovlivnila studentův vztah k předmětu?

19. Měli by studenti vědět, že budou muset povinně maturovat z matematiky, když si podávají přihlášku na střední školu?

20. Kdy byste zavedli povinnou maturitu z matematiky?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mandíková, T.Povinná maturita z matematiky (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://povinna-maturita-z-matematik.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.