Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > povinná školní docházka 2017

povinná školní docházka 2017

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Planičková
Šetření:16. 01. 2017 - 19. 01. 2017
Počet respondentů:132
Počet otázek (max/průměr):8 / 8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění  8 jednoduchých otázek týkající se nástupu povinné školní docházky.Děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám děti ani nejsem učitelka4937,12 %37,12 %  
rodič4634,85 %34,85 %  
učitelka MŠ2418,18 %18,18 %  
rodič i učitelka v MŠ139,85 %9,85 %  

Graf

2. Posun termínu zápisu do první třídy (z ledna na duben) považuji za:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý4937,12 %37,12 %  
chvalitebný3627,27 %27,27 %  
výborný3123,48 %23,48 %  
dostatečný107,58 %7,58 %  
nedostatečný64,55 %4,55 %  

Graf

3. Zavedení jednoho roku předškolní povinné docházky v mateřské škole považuji za:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přínosný9471,21 %71,21 %  
zbytečný2821,21 %21,21 %  
nevím, je mi to jedno107,58 %7,58 %  

Graf

4. Přípravné třídy by měly být dostupné i pro děti, které NEJSOU sociálně znevýhodněné:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím7254,55 %54,55 %  
spíše souhlasím3526,52 %26,52 %  
nevím1813,64 %13,64 %  
spíše nesouhlasím43,03 %3,03 %  
nesouhlasím32,27 %2,27 %  

Graf

5. Znám pojem školní zralost-připravenost:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12594,7 %94,7 %  
ne75,3 %5,3 %  

Graf

6. Testy školní zralosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
znám9269,7 %69,7 %  
neznám4030,3 %30,3 %  

Graf

7. Znám ve svém dosahu PPP (Pedagogicko psychologické poradny) nebo SPC (Speciální pedagogická centra):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9874,24 %74,24 %  
ne3425,76 %25,76 %  

Graf

8. Systém odkladů v ČR je ustálený a vyhovující:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4534,09 %34,09 %  
spíše nesouhlasím4030,3 %30,3 %  
nevím3022,73 %22,73 %  
souhlasím129,09 %9,09 %  
nesouhlasím53,79 %3,79 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem:

2. Posun termínu zápisu do první třídy (z ledna na duben) považuji za:

3. Zavedení jednoho roku předškolní povinné docházky v mateřské škole považuji za:

4. Přípravné třídy by měly být dostupné i pro děti, které NEJSOU sociálně znevýhodněné:

5. Znám pojem školní zralost-připravenost:

6. Testy školní zralosti:

7. Znám ve svém dosahu PPP (Pedagogicko psychologické poradny) nebo SPC (Speciální pedagogická centra):

8. Systém odkladů v ČR je ustálený a vyhovující:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem:

2. Posun termínu zápisu do první třídy (z ledna na duben) považuji za:

3. Zavedení jednoho roku předškolní povinné docházky v mateřské škole považuji za:

4. Přípravné třídy by měly být dostupné i pro děti, které NEJSOU sociálně znevýhodněné:

5. Znám pojem školní zralost-připravenost:

6. Testy školní zralosti:

7. Znám ve svém dosahu PPP (Pedagogicko psychologické poradny) nebo SPC (Speciální pedagogická centra):

8. Systém odkladů v ČR je ustálený a vyhovující:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Planičková, E.povinná školní docházka 2017 (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://povinna-skolni-dochazka-2017.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.