Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Povinné předškolní vzdělávání - pro učitele MŠ
Povinné předškolní vzdělávání - pro učitele MŠ
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Šárka Rychlá |
---|---|
Šetření: | 23. 09. 2019 - 05. 10. 2019 |
Počet respondentů: | 19 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 28.89 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 20,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.19:07 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Šárka Rychlá a žádám Vás touto cestou o vyplnění dotazníku zaměřeného na vliv absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí na jejich adaptaci na školní docházku. Data budou využita pro účely diplomové práce na toto téma.
Instrukce k vyplnění dotazníku: není-li uvedeno jinak, prosím uveďte u každé otázky vždy jen jednu odpověď. V případě otevřených otázek, u kterých nejsou nabídnuty varianty odpovědí, stejně jako u doplňujících otázek, prosím napište, co Vás k tématu napadá.
Velmi děkuji za Váš čas a ochotu pomoci mi tímto způsobem.
Odpovědi respondentů
1. Jak hodnotíte povinné předškolní vzdělávání u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí z hlediska cíle větší připravenosti těchto dětí na školní docházku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše záporně | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
velmi kladně | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
spíše kladně | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
velmi záporně | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
2. V čem spatřujete výhody povinného předškolního vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Asi nijak, nikdo neustanovil kolik je možno omluvit hodin (alespoň v naší MŠ), takže kdo dítko do školky dávat nechce, prostě píše omluvenky.
Děti jsou opravdu z domova nepřipravené pro vstup do ZS, nemají ani základní vědomosti. V MŠ jim během roku, alespoň trochu pomůžeme nějaké základní povědomí získat, plus získají potřebné schopnosti a dovednosti.
Děti mají režim a získají dobrou přípravu na školu
Děti se v mateřské škole socializují a adaptují na školní prostředí, získají mnohdy první hygienické návyky a správné návyky stolování, učí se respektovat cizí autoritu, zvykají si na pravidelný režim a plnění úkolů.
děti v mateřské škole se naučí základním pravidlům společenského chování, hygienickým návykům
Dítě se naučí pravidla, režim a pro rodiče povinnost.
Lepší socializace, možnost lépe připravit dítě k zápisu. Více zážitků.
Mohou se lépe socializovat, naučí se více znalostem a dovednostem
Možnost socializace, upevnění návyků
naučí se respektovat autority, doplní si vědomosti a dovednosti
Prostě ze zákona musí a je to potřeba.
V ničem. Chodí jen občas.
V povinnosti vůbec něco pro ty děti pravidelně dělat. V socializaci. V laskavosti zázemí ve školce. V osobním přístupu a času na ně samotné.
Většinou se těmto dětem doma nedostává vhodné podpory v oblasti vzdělávání, socializace a v některých případech bohužel i bezpečnosti a hygieny. V tom je, podle mého názoru, povinné předškolní vzdělávání pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí výhodné - doplňuje rodinnou výchovu. Ve školkách jsou i různé aktivity v podobě zájmových kroužků, které se nehradí, ke kterým by se tyto děti také jinak nedostaly.
Výhodou by byla pravidelná návštěva MŠ, ake I při povinném předškolním vzdëlávání, jsou tyto děti často "nemocné".
Zajisteni kompetenci pro vstup do ZS
Zákonné opatření, které v lepším případě plní.
Žádné, stejně nechodí, je jim to jedno. Děti vedou k tomu, že škola je nutné zlo, které musí vytrpět
Žádné.
3. V čem spatřujete nevýhody povinného předškolního vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Další nálož papírů navíc.
Děti chtějí být doma, stejně jako jsou doma jejich rodiče a k předškolnímu vzdělávání mají negativní vztah. I když se jim v MŠ líbí, chtějí být doma s rodiči.
je to teda obrovská dřina pro učitelku, špatná komunikace s rodiči
Mají s tím obecně problém, nevidí důležitost PV
Mentalita, systém jim nic neříká, připravují se, že budou doma rodit děti a pobírat dávky
Mnoho rodičů pociťuje povinné předškolní vzdělávání jako zásah do jejich práv na trávení času s dítětem (zejména rodiče na MD, či jinak pobývajících doma. Rádi by si nechali děti doma, kdykoliv se dle jejich přání.
Možné problémové chování těchto dětí vůči ostatním, problematická komunikace s rodiči, vnější motiv dát dítě do školky může vést k problémům s docházkou dítěte.
Nedostatek opory v legislativě.
Někteří rodiče těchto dětí nemají zájem spolupracovat s MŠ na rozvoji svého dítěte - nedbají rad a nabízené pomoci.
Nemají zájem, na telefon nereagují.
Nespatřuji
Nespolupracují rodiče. Většinou školku berou jako nutné odkladiště dítěte. Dítě je většinou zanedbávané skoro ve všech úrovních. A bohužel jeden rok na to nestačí.
Nevim
Nevýhody pro deti ze socialne znevyhodneneho prostředí spatřuji pouze v tom, že jsou nuceni své děti omlouvat a neustále si vymyslet další a další důvody jejich absenci.
Prostě nechodí do MŠ, a nikdo za to nenese odpovědnost, navíc spousta papírování pro MŠ, buzerace z vyšších míst, hlídání omluvenek...
V krátké době, rok je hrozně málo a také v nekontrolovatelnosti plnění docházky těchto dětí, není páka, která by donutila rodiče těchto dětí, aby děti opravdu do MŠ posílali.
V ničem
Zadne
zákonní zástupci neakceptují povinnosti docházky, děti často chybí, důvody nepřítomnosti jsou lživé, zatěžuje to vedení školy - řešení s neziskovou organizací, která má tyto rodiny na starosti, apod
4. Co by se podle Vás mělo v koncepci povinného předškolního vzdělávání u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí změnit, aby tato koncepce byla co nejvíce efektivní a plnila svůj účel, tj. co nejlépe připravit tyto děti na docházku do základní školy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Chodit do MŠ a to teď chodí,protože musí.
Ideálně homogenní uskupení předškoláků, cílený program rozvoje předškolních dovedností, režim připodobený výuce na základní škole, kladení důrazu na samostatnost dětí v sebeobsluze a hlavně větší páky na rodiče při nedodržování povinné docházky. Dále zavést systém alespoň minimálního hodnocení, jehož výstupy se předají základní škole na kterou dítě nastupuje, aby rodiče byli motivováni k domácí práci s dítětem.
Každodenní práce rodičů s dítětem. Konzultace s pedagogem. Náčrt plánu jak s tímto dítětem pracovat podle jeho individualit. Dostatečný prostor a čas ve tride. Menší počet dětí ve třídě, nebo práce s dítětem a školním asistentem. Protože jeden dospělý na jedno dítě je v tomto ohledu nejvýhodnější a bude mít největší posun.
Menší počty ve třídách, osvěta rodičů
Možná, kdyby děti ze sociálně znevýhodněného prostředí měly (skutečnou) povinnost navštěvovat MŠ už dřív. Ten jeden rok dlouhodobé zanedbavaní nijak extra nespasí.
Nebudeš chodit do školky, vezmeme ti dávky
Nedávat ho jako povinnost ale pracovat s rodinami tak, aby vzdělání bylo hlavní z priorit a sami v něm viděly smysl.
Nevím, ti lidé nechtějí a jak je k tomu donutit?
Neznam odpoved, rodice deti z tzv. znevyhodneho prostredi nebudou deti do ms posilat.. cely koncept je spatny..
Nic, ale začít u rodičů. Pokud budou tito rodiče pracovat, jejich děti budou v MŠ.
Nic. Podle mých zkušeností je problém ve valné většině v rodině. Rodiče nevedou sve dětí ke vzdělávání, sami často nepracují, jsou doma a dětí chtějí být doma s nimi. Rodiče se dětem nevěnují tak, jak by bylo potřeba a těch pár chvil, kdy se občas vyskytnou v MS to bohužel nenahradí.
Posunout věkovou hranici o rok dříve
Prodloužit dobu povinného předškolního vzdělávání alespoň na dva roky. Snížit počet dětí ve třídě a přidělit asistenty pedagoga, jako jedno z řešení bych navrhovala jeden rok v MŠ a jeden rok v přípravném nultém ročníku.
Provázanost legislativy v systému podpory povinného předškolního vzdělávání,větší podpora médií ve smyslu smyslupnosti tohoto opatření.
Spojení se sociálkou, větší kontrola. Sebrani veškerých dávek, lepší informovanost směrem od socialky.
Záleží na tom kdo to je sociálně znevýhodněný. Máme většinou zkušenost s rodinami, které spíše zneužívaly dávky pro svůj život ( alkoholici, slabší sociální cítění, či snížený intelekt ) Je důležité pracovat s rodiči. Děti se rády začleňují do kolektivu, kde mají čisto, stravu a lidský přístup.
Zdůraznit rodičům, jak je předškolní vzdělávání pro jejich děti důležité a proč by měli dbát na pravidelnou docházku. Nenechávat vše na mateřské škole, ale věnovat se dítěti správně i doma, nebát se říct si o radu či pomoc.
změna povědomí o důležitosti vzdělávání dětí u zákonných zástupců těchto dětí
zmenšit počet dětí ve třídě, aby se učitelky mohly dětem více věnovat
5. Domníváte se, že povinná předškolní docházka vede u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí k překonání handicapů, které si dítě přináší z rodiny (dítě neumí to, co by mělo vzhledem ke svému věku umět – nedostatečně rozvinuté schopnosti, dovednosti)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 10 | 52,63 % | 52,63 % |
spíše ano | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
spíše ne | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
určitě ne | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
6. Zde můžete svoji odpověď doplnit, upřesnit (co se podle vás zlepšilo x nezlepšilo, proč apod.):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dítě je neustále v adaptaci. Přijde jednou za 14 dní.
Do předškolního vzdělávání se dostane mnohem více dětí, které v minulosti mš nenavštěvovaly a v zš se následně hůře adaptovaly. Nevýhodou je, že mnoho rodičů do školky i přes zákonnou povinnost nevodí a páky prakticky neexistují.
Je to naprosto zbytečné. Řešíme papíry, hledáme spoustu nepřihlášených předškoláků, kteří nikde nejsou. Odkladové děti vůbec nejsou nikde registrovaní, i těch se neví.
je to zbytecne
Jeden rok je málo, pravidelnost docházky je mizerná. Dítě během jednoho roku nestihne dohnat handicap oproti vrstevníkům. Alespoň jeden rok jim trochu něco dá i ze sociální oblasti.
Nemohu posoudit, naší školku děti navštěvují už od dvou až tří let. Předškoláci k zápisu chodí velmi vzácně.
Nic, nedocházelo do MŠ, omluvilo se a max 1x za měsic
Prostě se učí.
Většinou byl posun velmi citelný. Dítě bylo schopno zvládnout i nepříjemné věci. Zvedlo se mu sebevědomí a rozvinuly se jeho neprobádané oblasti.
záleží na to na konkrétní rodině, někteří zákonní zástupci povinné vzdělávání pochopili-snaží se
7. Jak hodnotíte délku povinného předškolního vzdělávání, v souvislosti s jejím účelem připravit děti ze sociálně znevýhodněného prostředí na školní docházku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
měla by být delší | 9 | 47,37 % | 47,37 % |
je dostatečná | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
měla by být delší o jeden rok a poslední rok by měl být hodnocen a výsledky předány škole. | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
Povinné předškolní vzdělávání by nemělo být vůbec. | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
Zbytecne, kde neni vule, neni cesta | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
měla by být kratší | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
8. Jak časté jsou případy, kdy rodiče dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí nedodržují povinnost posílat své dítě do MŠ v rámci povinné školní docházky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi časté (většina těchto rodičů) | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
spíše výjimečné | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
časté (nejedná se o většinu těchto rodičů) | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
9. Zde můžete svoji odpověď doplnit, upřesnit (odhad procent rodičů, kteří tuto povinnost neplní, o jaké rodiny se jedná apod.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1%
50%
70%
Děti chodí do ms
Dtto
Nechápou absolutně proč je potřeba chodit do školky
Nejčastěji se jedná o romské rodiny, v případě, že rodiče nepracují. Stačí sebemenší záminka a dítě zůstává doma.
Nejedná se pouze o romské rodiny, jak by se někdy mohlo zdát
Plní, neplní...dávají je do MŠ tak, aby neměli problém - mají to zjištěné...a je to u většiny těchto dětí.
Pokud se jedná o rodiny, které zneužívají sociální systém děti vodí pravidelně, protože nemusí platit školné a mají ve většině případů stravu zabezpečenou ( doma již nic nedostávají ).
Rodiče se vymlouvají na nemoc dětí, události v rodině, finanční situaci spojenou s dopravou do školky. ve většině případů jsou tyto důvody lživé a opakují se velmi často.
Úplně nemůžu soudit, neboť k nám děti sociálně znevýhodněné moc nechodí, ale ostatní rodiče často své děti omlouvají, když se ve školce děje něco, co by dětem mohlo prospět (a dětem se to nelíbí, př. Návštěva tělocvičny... )
Většinou jsou to rodiny rómské, nebo vícepocetne, kde matka ani otec nefunguje a vše zajišťují jen o něco starší sourozenci. Rodiče sice ví, že dítě poslat musí, ale je jim to jedno.
Z me zkušenosti jsou to romske rodiny, děti z rodin alkoholiku a uživatelů drog.
Zatím jsem se setkala pouze s 1 rodičem, který to dodržoval
10. Pokud rodiče tuto povinnost neplní, jakým způsobem se to děje? Můžete uvést více možností:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
časté absence | 16 | 84,21 % | 84,21 % |
neomlouvání dětí při absenci | 10 | 52,63 % | 52,63 % |
nedodržují začátek povinné doby mezi 7.-9. hodinou ranní | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
nedodržují požadavek 4 souvislých hodin denně | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
Vůbec se tyto děti nenajdou, to že mají trvale bydliště v našem městě, případně na radnici neznamená, že tu jsou. Nikdo o nich neví, ale sociální dávky jistě berou - tam se o své výhody hlásí, ale povinnostem se vyhýbají. | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
Vse | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
Rodiče plni | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
11. Pokud rodiče dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí neplní optimálně povinnost předškolní docházky u svých dětí, kooperujete s OSPOD nebo jinou institucí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
spíše ano | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
určitě ano | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
12. Zde můžete svoji odpověď doplnit (jak jednáte, v jakém okamžiku, při jakém neplnění, na koho se obracíte, co je výsledkem apod.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Domluvou, ale moc to nefunguje
Jako učitelky musíme informovat paní ředitelku, která následně informuje příslušný orgán socialne právní ochrany dětí.
Jednání s městem, ISPODem, ale řešení je velmi zdlouhavé. Vloni jsme hledali 14 předškoláků, kteří nepřišli k zápisu. Pár se jich na výzvu ozvalo, o několika nevíme a jednoho skoro osmiletého nám našel OSPOD až v listopadu, tedy po půl roce. A výsledek? Měli jsme plno, dítě bylo přijato od února a docházka do konce června byla cca 10x.Rodice nedostupní, telefon hluchý, dopis zbytečný. A já si tím lámu hlavu půl roku, papírů plný stůl.
Nejsme udavači , většinou se do 3 dnů omluvi
Nestalo se mi to
Obracíme se na OSPOD s nulovým výsledkem
pracovnice neziskové organizace-je upozorní, domluví jim, apod. OSPOD nemá prostor řešit nedocházení dětí do MŠ....nemají na to kapacitu
Rodič je písemně upozorněn, dále je upozorněn zřizovatel, následně voláno na OSPOD, kde však tyto případy příliš neřeší. Povinné předškolní vzdělávání není dle mého soudu bráno příliš vážně - což by se změnilo povinným hodnocením posledního ročníku jako součástí školského systému,
Snažíme se to zvládnout opakovanými výzvami a domluvou. Většinou se to po tom na nějakou chvíli zlepší.
Spíše ne proto, že jsme ještě nemuseli. Snažíme se s rodiči na schůzkách domlouvat, informovat je o důležitosti předškolního vzdělávání, nabízíme pomoc.
Spolupracujeme s OSPOD, ale tito rodiče mají vše zjištěné, a tak jsou jejich děti "pouze" často nemocné...
13. Daří se při vyčerpání všech dostupných prostředků přimět rodiče dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, aby svoji povinnost posílat dítě do MŠ optimálně plnili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 11 | 57,89 % | 57,89 % |
spíše ano | 4 | 21,05 % | 21,05 % |
určitě ne | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
určitě ano | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
14. Na co se v rámci edukace dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí zaměřujete nejvíce, s ohledem na cíl zlepšit následnou adaptaci těchto dětí na školní prostředí a zvýšit jejich školní úspěšnost? Zvolte prosím tři možnosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rozvoj sociálních dovedností (kooperace s jinými dětmi, zvládání konfliktů apod.) | 15 | 78,95 % | 78,95 % |
navyknutí řádu v denním režimu | 14 | 73,68 % | 73,68 % |
rozvoj kognitivních schopností (myšlení, koncentrace apod.) | 13 | 68,42 % | 68,42 % |
respektování autority | 11 | 57,89 % | 57,89 % |
rozvoj řeči | 9 | 47,37 % | 47,37 % |
plnění zadaných úkolů | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
rozvoj jemné motoriky | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
zvládnutí odloučení od rodiny | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
Grafomotorika, sebeobsluha, samostatnost | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
Tři je málo, neumí nic! | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
15. Domníváte se, že absolvování povinné předškolní docházky pozitivně přispívá k celkové adaptaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí na školní docházku (respektování režimu školy, plnění úkolů apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 12 | 63,16 % | 63,16 % |
spíše ano | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
spíše ne | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
16. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí k lepšímu začlenění těchto dětí do třídního kolektivu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 9 | 47,37 % | 47,37 % |
spíše ano | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
spíše ne | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
17. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného k většímu respektování učitele jako autority ze strany těchto dětí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
spíše ano | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
spíše ne | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
určitě ne | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
18. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného ke kladnějšímu postoji těchto dětí ke školní docházce (více se do školy těší, více kooperují apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
spíše ano | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
určitě ano | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
určitě ne | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
19. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného ke kladnějšímu postoji rodičů těchto dětí ke školní docházce (respektování požadavků školy, kooperace se školou atd.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
spíše ano | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
určitě ano | 4 | 21,05 % | 21,05 % |
určitě ne | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
20. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného k tomu, že následně tyto děti dokáží lépe regulovat své chování (odložit okamžité uspokojení, zvládnout své emoce apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
spíše ano | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
spíše ne | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
21. Z nabídnutých možností prosím zvolte všechny, které jsou u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí dle Vašeho názoru zlepšeny v důsledku absolvování povinné předškolní docházky:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
začlenění do třídního kolektivu | 18 | 94,74 % | 94,74 % |
navyknutí řádu ZŠ | 14 | 73,68 % | 73,68 % |
schopnost komunikace | 13 | 68,42 % | 68,42 % |
schopnost jednat s vrstevníky | 12 | 63,16 % | 63,16 % |
schopnost soustředit se na zadaný úkol | 11 | 57,89 % | 57,89 % |
řeč | 11 | 57,89 % | 57,89 % |
respektování autority | 10 | 52,63 % | 52,63 % |
zvládání emocí | 10 | 52,63 % | 52,63 % |
jemná motorika | 10 | 52,63 % | 52,63 % |
ochota plnit zadané úkoly | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
schopnost organizovat vlastní práci | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
Tyto děti chodí spradicky, nelze tedy posoudit... | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
Dílčí schopnosti - sluchové, zrakové percepce,.. | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
Vše řečeno,není co dodat. | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
22. Mají podle Vás děti ze sociálně znevýhodněného prostředí, které absolvovaly povinnou předškolní docházku, osvojeny obdobné znalosti jako jejich vrstevníci, tj. takové znalosti, které jsou zkoumány v rámci zápisu do 1. třídy (poznávání tvarů, elementární početní dovednosti, znalost některých básniček, písniček apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 9 | 47,37 % | 47,37 % |
spíše ano | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
určitě ne | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
určitě ano | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
23. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí k lepšímu zvládání zátěže těmito dětmi, plynoucí z docházky ze školy (vliv na fyzické a psychické zdraví dítěte – únava, reakce na zátěž, psychosomatické obtíže apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
spíše ne | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
určitě ano | 4 | 21,05 % | 21,05 % |
24. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí k většímu rozvoji kognitivních schopností těchto dětí (paměť, pozornost, představivost, kreativita apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 9 | 47,37 % | 47,37 % |
spíše ano | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
spíše ne | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
25. Vede podle Vás absolvování povinné předškolní docházky dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí k rozvoji motivace k učení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
určitě ano | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
spíše ne | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
určitě ne | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
26. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 18 | 94,74 % | 94,74 % |
muž | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
27. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
35-44 let | 7 | 36,84 % | 36,84 % |
24-34 let | 6 | 31,58 % | 31,58 % |
45-54 let | 4 | 21,05 % | 21,05 % |
55 a více let | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
28. Délka Vaší pedagogické praxe:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16 a více let | 8 | 42,11 % | 42,11 % |
4-7 let | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
8-11 let | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
12-15 let | 2 | 10,53 % | 10,53 % |
0-3 roky | 1 | 5,26 % | 5,26 % |
29. Jaká je Vaše zkušenost s edukací dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
průměrná (zkušenost mám, učil/a jsem více těchto dětí) | 10 | 52,63 % | 52,63 % |
malá (ojedinělé případy) | 5 | 26,32 % | 26,32 % |
velká (těchto dětí jsem učil/a hodně) | 4 | 21,05 % | 21,05 % |
30. Počet obyvatel v obci, v níž se nachází mateřská škola, ve které působíte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 5 000 obyvatel | 10 | 52,63 % | 52,63 % |
10 001 - 99 999 obyvatel | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
5 001 - 10 000 obyvatel | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
100 000 obyvatel a více | 3 | 15,79 % | 15,79 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.