Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Product placement v české televizní tvorbě

Product placement v české televizní tvorbě

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Koulová
Šetření:01. 11. 2012 - 16. 11. 2012
Počet respondentů:157
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.65
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:64,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům


Dobrý den,

ráda bych pomocí následujícího dotazníku zanalyzovala vnímání product placementu v české televizní tvorbě (ne ve filmech). Výsledky tohoto výzkumu budou použity v mé diplomové práci.

Budu Vám velice vděčná, pokud odkaz na dotazník předáte Vašim přátelům, známým, rodině.

Děkuji moc za Váš čas!

Hezký den.

Lucie Koulová

Odpovědi respondentů

1. Product placement podle Vás znamená:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [umístění produktu do audiovizuálního díla za účelem jeho propagaceotázka č. 2, vystavení výrobku na veřejném prostranství za účelem jeho propagaceotázka č. 16, umístění produktu na dobře viditelná místa v rámci prodejního prostoruotázka č. 16, rozesílání informačních mailů o novém produktuotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
umístění produktu do audiovizuálního díla za účelem jeho propagace14290,45 %90,45 %  
umístění produktu na dobře viditelná místa v rámci prodejního prostoru95,73 %5,73 %  
vystavení výrobku na veřejném prostranství za účelem jeho propagace63,82 %3,82 %  

Graf

2. Je podle Vás product placement v ČR legislativně upraven?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8257,75 %52,23 %  
nevím3625,35 %22,93 %  
ne2416,9 %15,29 %  

Graf

3. Zaznamenali jste udělení pokuty za product placement (konkrétně nepřiměřené zdůrazňování produktu) v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9365,49 %59,24 %  
ano4934,51 %31,21 %  

Graf

4. Každý televizní pořad, ve kterém se product placement vyskytuje, musí být označen symbolem „PP“ před začátkem pořadu, po přerušení reklamním blokem a na konci pořadu. Všimli jste si někdy tohoto označení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7351,41 %46,5 %  
ano6948,59 %43,95 %  

Graf

5. Jaké české televizní pořady/seriály se Vám vybaví ve spojitosti s product placementem? Přiřaďte k nim prosím i produkt či značku. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

Autosalon - především sponzoři pořadu - Auto Kelly apod.

Babica

bohuzel nesleduji ceske porady, zadna asociace

Cesty domů

Den D, Talk show Jana Krause (Mattoni)

En ten týky - Listerine ústní voda

Ententýky Obchoďák

ententyky - Listerine

Ententyky - uz nevim, nejaka kosmetika a ustni voda

jakýkoliv český film z aposledních 10 let - mattoni

jenom ta ordinace - tam je to blbé až to bolí

jiný příklad, než Ordinace si nevzpomenu. Tento seriál ale nesleduji, takže jen to, co se dozvím z tisku, tedy že tam byla nějaká reklama na prostředek pro muže (teď nevím, jestli na prostatu nebo potenci)

Kluci v akci - oleje Burges:)

Kraus - Mattoni

lvi - mattoni

Master Chef - Gorenje, Billa, Moulinex Show Jana Krause - Mattoni

Masterchef - billa

Masterchef - Billa, Audi; Den D - UniCredit Bank; Stardance V - ALO Diamants,

mattoni - kraus ordinace - jamall snowbordaci- evropa 2

Momentálně si konkrétní pořad nevybavuji.

momentalne zadne, televizi temer nesleduji

na nic si nevzpomenu

nemám televizi, nevím

nepamatuji se (ale ordinaci a jamall znám :D)

Nesleduji české pořady a seriály.

Nesleduji české seriály ani pořady

nesleduju české televizní pořady/seriály, pouze dokumenty

Nevim

nevím

Nevim

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím, nekoukám na to moc

nevim, nevlastnim televizi

nevím, TV již nemám a české seriály jsem nikdy nesledovala

nevybavi se mi zadny

nevybaví se mi žádné

nevybavuje se mi

nevybavuji si konkrétní značky

nevzpomínám si

Nevzpomínám si, ale je toho hodně... právě proto už si nic nepamatuju...

nic

Nic, na seriály nekoukám a ve filmech a zpravodajství si na nic nevzpomínám. Snad sportovní přenosy.

Nic, naštěstí takové - ani televizní pořady, ani tzv. s prominutím product placement hovna - neznám. A věřte tomu nebo ne, jsem šťasten.

Obchoďák - Equa bank

Obchoďák - interspar

obchoďák- Arkády

Obchoďák-Interspar

Ordinace

Ordinace - Škoda Auto Prostřeno - Lidl

Ordinace v rozove zahrade, ale nevim co. Obecne si toho vsimnu vzdy, ale v zapeti to zapomenu, takze bohuzel nejsem schopna udat znacku

Ordinace v ruzove zahrade allivictus

Ordinace v růžové zahradě Gympl s (r)učením omezeným - květinářství Campanulla Ulice - Obchoďák- móda

Ordinace v růžové zahradě - Allivictus

ordinace v růžové zahradě - AVON, léky u Mudr Valšíkové na plakátech na zdi (ale bohužel nevím jak se jmenujou), Jamall

Ordinace v růžové zahradě - DAS, Ulice - Corega, Euronics atd.

Ordinace v růžové zahradě - gynopevaril

Ordinace v růžové zahradě - Jamall Superstar, X Factor, ČSMT -

Ordinace v růžové zahradě - Jamall Ucastnici-Arginmax SJK-Mattoni

Ordinace v růžové zahradě - Jamall

Ordinace v růžové zahradě - Jamall, Alivictus, Tesco club card, kávovar, pojišťovny, léky, elektřina

Ordinace v růžové zahradě - Jamall, tesco, provirol

Ordinace v růžové zahradě - Jamall, Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra-karta života Prostřeno-Lídl

Ordinace v růžové zahradě - nějaký kávovar, IZIP

Ordinace v růžové zahradě - nevzpomenu si konkrétně, ČSMT

Ordinace v růžové zahradě - Prostenal

ordinace, LOH, talent, ententýky, gympl...

podobny serial, tescoma :)

pouze jamall

Právě ta Ordinace, pak třeba pořad Babicovy dobroty, kde nabízí i určité nádobí. Přesnou značku neznám.

probudím se včera - orbit

Probudím se včera - VW

Prostřeno - Lidl

Prostřeno - Lidl

Prostřeno - Lidl

prostřeno lidl

Prostřeno-Lidl, Ulice- Euronics

Protřeno - Lidl

Přenosy typu Miss ČR, Český slavík (Mattoni), nejsem schopná toho mnoho jmenovat, televizi tak moc nesleduji a pokud ano, tak reklamy vypouštím :-)

Rafťáci - Sprite Je mi líto, další neznám - snažím se je ignorovat

Receptář - AgroBio

Seriál Ulice - obchody Euronics a Tescoma, dodavatel elektřiny RWE.

seriály - různé

Show Jana Krause - Mattoni Prostřeno - Lidl

Show Jana Krause - Mattoni

Show Jana Krause - Mattoni

Show Jana Krause - Mattoni,

Show Jana Krause - Mattony, Ulice - znacky nevím

Show Jana Krause -Mattoni, Babicovy dobroty-Ballarinni

Show Jana Krause (Uvolněte se, prosím) - Mattoni

show jana krause- Mattoni

souteze s porotou - nápoje

Soutěž Miss a Aqualinea a nebo Matony, Olympiáda a ČEZ

Sportovní přenosy, produkt si nevybavím

Star dance - KB, Ententýky - Listerine

studia fotbal -ondrášovka kraus - mattoni

studio ČT Sport - Samsung, Ondrášovka

Studio Lodýn 2012 - Alpine PRO; Formule 1 - RedBull

škoda citigo - film okresní přebor, matonni - muži v naději...

Ted si nevybavuji

televizi nesleduji

to opravdu nevím

Ulice

Ulice

ulice

Ulice - Bomtom

ulice - electroworld na české seriály se nedívám, takže víc si nevybavuji

Ulice - Elektroworld

Ulice - Euronics

Ulice - Euronics

Ulice - produkt nevím, u pořadů si všímám jen toho "PP" a ne značek

Ulice - RWE, Euronics, Ordinace - Jamall, Obchoďák - Arkády (+ velký potenciál pro případné zájemce)

Ulice - RWE, Tescoma, BOMTON

Ulice - Tescoma Účastníci zájezdu - Student Agency

Ulice - změna dodavatele plynu (nepřímý stimul diváka), VKV - jakási značka doplňku stravy, podobné televizní stupidity bohužel nesleduji tak bedlivě

Ulice-RWE

Ulice, Kraus, Ordinace v růžové zahradě

Ulice, Ordinace... Myslím, že PP je ve všech seriálech vysílených komerční televizí.

uváděný příklad se mi vybavil první. prostřeno - lidl,

Uvolněte se prosím - Mattoni

Uvolněte se, prosím - Mattoni

v ordinaci a ulici je znacek hodne

v tv sleduji převážně dokumenty a s odpuštěním přiblblé seriály z produkce tv nova nesleduji, takže bohužel...

Vaření s babicou - nějaká značka nádobí. Celkově netuším, české filmy a seriály víceméně nesleduji a i když reklamu v ních zaznamenávám, obecně si ji příliš nepamatuji.

Vyprávěj - auto Škoda Felicie, Ulice - Euronics

zrovna si nic nevybavuji

žádné

žádné

žádné

žádné se mi nevybaví

žádné, nesleduji

žádné, seriály nesleduji

žádné. české filmy mne nebaví, tudíž je nesleduju a seriály jsou děs -> ... :)

žádný

6. Jaký je Váš postoj k product placementu v českých televizních pořadech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevnímám ho4934,51 %31,21 %  
nevadí mi4229,58 %26,75 %  
způsobuje ve mně averzi k pořadu2719,01 %17,2 %  
vadí mi1913,38 %12,1 %  
měl by být zakázán42,82 %2,55 %  
vyhledávám ho / zajímá mě10,7 %0,64 %  

Graf

7. Jak na Vás produkt působí poté, co jste ho viděli v televizním pořadu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
můj postoj se nezměnil9969,72 %63,06 %  
ztratil u mě na hodnotě, ale neznamená to, že bych si ho nekoupil(a)2920,42 %18,47 %  
je mi příjemnější, ale koupi nezvažuji74,93 %4,46 %  
ztratil u mě na hodnotě, nikdy bych si ho nekoupil(a)53,52 %3,18 %  
je mi příjemnější, koupil(a) bych si ho21,41 %1,27 %  

Graf

8. Odrazí se Váš postoj k umístěnému produktu v televizních pořadech na Vašem chápání značky jako takové?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nemá to vliv na můj zájem o značku9164,08 %57,96 %  
ano, sníží to můj zájem o značku2215,49 %14,01 %  
nevím1711,97 %10,83 %  
ano, zvýší to můj zájem o značku128,45 %7,64 %  

Graf

9. Koupili jste si někdy výrobek/službu na základě toho, že jste ho/ji viděli umístěnou v televizním pořadu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13192,25 %83,44 %  
ano42,82 %2,55 %  
zatím ne, ale zvažuji to42,82 %2,55 %  
zatím ne, ale mám to v blízké době naplánované32,11 %1,91 %  

Graf

10. Přijde Vám product placement jako dobrý způsob, jak prezentovat produkt/značku v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4833,8 %30,57 %  
ne, vhodnější mi přijde reklama4632,39 %29,3 %  
ne, vhodnější mi přijde sponzoring2719,01 %17,2 %  
nevím2114,79 %13,38 %  

Graf

11. Jak byste hodnotili úroveň product placement (PP) v televizní tvorbě v České republice v porovnání se zahraničím? Na základě zakomponování do děje, umístění atd.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PP v ČR je na nižší úrovni než PP v zahraničí10976,76 %69,43 %  
PP v ČR je kvalitativně srovnatelný s PP v zahraničí3121,83 %19,75 %  
PP v ČR je na vyšší úrovni než PP v zahraničí21,41 %1,27 %  

Graf

12. Uveďte prosím příklad dobrého provedení product placementu v českém televizním pořadu/seriálu. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

_

-

--------

.

...

...

...

Aqua aqualinea a Miss

bhjjh

bohuzel si zadny nevybavuji

Bohužel nevím.

bohužel si nic nevybavím...

celkem vzato loh, nebo i talent,výrobeknenívidět za každou cenu, není rozebírán přímo v pořadu, jen je viditelně umístěn

Cesty domů a skrytá reklama na automobily

Den D - UniCredit bank - hráli si s bankovkami, které byly převázané páskou od UniCredit

Formule 1 - RedBull

Jak jsem se jiz vyjadrovala v predchozi otazce, tak si PP vsimnu, ale zaroven to hned zapomenu. Myslim si, ze napriklad Ordinace ho ma ale moc casto

Jamall byl katastroficky přehnaný, nicméně je to jediný product placement, který jsem si byl schopen zapamatovat společně s Babicovým nádobím, které na mne však působilo jako prezentace Horsta Fuchse.

kraus - mattoni

MasterChef - Billa

mattoni - kraus

Mattoni - Kraus... i když to není přesně product placement... spíš je s tím spojen jeho pořad tím, že na to dělal reklamu... a vždy svým hostům nápaditě nalévá vodu...

Mattoni v pořadech Jana Krause

My radi jime - Lidl

Neexistuje. V principu nemůže existovat, je to prachsprostá špína, pohrdání člověkem - ale asi to spousty lidí žerou. Smutné.

Nejsem schopna říci, reklamy nesleduji

nemám televizi, nevím konkrétně

nenapadá mě

nenapadá mě nic, ale ráda bych uvedla i k předchozím otázkám, že je důležité pro moje vnímání značky o jaký pořad se jedná a zda není product placement prováděn moc násilnou a tudíž znatelnou formou. Příklad z filmu: v Účastnících zájezdu mi nikdy nevadilo, že se tam zmiňují a to několikrát o Arginmaxu (zapadá to cca. do děje), ale pokud v každých pět minut je záběr přes celou obrazovku na výrobek, který se do děje ani nehodí, je mi to nepříjemné nebo resp. je to zábavné a negativní postoj zejména k pořadu a možná i výrobku

není

Nesleduji české pořady a seriály, nemohu posoudit.

Nespominam si

netuším vůbec o co jde

neuvedomuji si

nevím

nevím

Nevim

Nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevim

Nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevim

nevím

nevim

Nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

Nevím (to platí i pro otázku 11).

nevím jak má vypadat dobré provedení

nevím teď mě nic nenapáda

nevím, na české televizní pořady moc často nesleduji

nevím, nepreferuji a nevnímám jej

nevím, nesleduji

nevim, nevlastnim televizi

Nevím, nevnímám jakých produktů se týká, takže těžko říct.

Nevím.

nevnímám je, nedokážu odpovědět

Nevšimla jsem si dobrého zobrazení, většinou jsou záběry velice přehnané a násilně umístěné, ruší děj

nevzpomenu si

nevzpomenu si

Nevzpomenu si

nevzpomenu si na žádný dobrý

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

Nevzpomínám si

neznám

neznám dobrý pp v čr

neznám žádný

Neznám, nezajímám se

nic mě nenapadá

nic me nenapada

Nic mě nenapadá, ve většině pořadů je to hrozně okaté a lidi to spíš odradí.

Nic mě nenapadá.

ničeho dobrého si nejsem vědoma, přijde mi to spíš trapné stejně jako ty seriály...proto i jimi propagované značky považuji za stejně trapné

nix

O žádném dobrém provedení nevím. :-)

Obchoďák - Equa bank

Olympijské studio České televize v Londýně - Samsung

opět - nevybavuji si konkrétní značku

Opravdu jsem nic dobře provedeného neviděla.

Ordinace v růžové zahradě - domácí dialýza

Pokud je opravdu dobrý, nevšimnu si ho

pokud jsem si PP všimla, vždycky mi to zapojení přišlo dost stupidní

PP v veskych televiznich poradech si bohuzel prilis nevybavji. Snad jen jsem zaregistroval Dell monitor reportera behem Televiznich Novin na Nove.

Prostřeno - Lidl

Prostřeno- Lidl

Show Jana Krause - Mattoni

Show Jana Krause- Mattoni

show jana krause-matonni

Stident agency

u předchozí otázky si neumím vybrat odpověď, ale je mi jedna z nich vnucena PP je dobrý tehdy, když to není okaté a přehnané... jako PP se dnes dá považovat i prosté pití vody jisté značky, před rokem 89 bylo jedno máslo, jeden sýr a neřešilo se to...

Účastníci zájezdu - Student Agency

uhztn

Ulice - auto Škoda

Ulice - Škoda CityGo

Uvolněte se - Mattoni

Uvolněte se prosím - Mattoni

Uvolněte se, prosím - Mattoni

už nevím

Vyprávěj - auto Škoda Felicie

walking dead

zadny neni dobry

znám jen jamall v seriálech

zrovna mě nic nenapadá

Žádné mě nenapadá

žádné, PP mi vadí

žádný

Žádný

žádný

žádný

žádný dobrý příklad se mi nevybavuje

Žádný mě nenapadá

žádný není

Žádný.

13. Uveďte prosím příklad špatného provedení product placementu v českém televizním pořadu/seriálu. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

_

-

-

-

...

...

...

arginmax, účastníci zájezdu

Babica

Babica, cokoliv v Ulici (jediný seriál, na který se dívám a žádnou reklamu si v ní nepamatuji.

bohuzel si zadny nevybavuji

Bohužel nevím.

cesty Domů - kaipan

Dle mého je všechno provedení dost špatné a nápadné

En ten týky - Listerine

ententýky - listerine

fakt nevím

gg

Jamall - moc do očí bijící

jamall, AVON ..., vše co je bráno jako PP, mají na to dost prostoru v placené reklamě a ne tím obtěžovat při sledování pořadů!

Masterchef - Billa - považuji za dobré, když používají Billa produkty při vaření, nelíbí se mi, jak jsou produkty naaranžovány za soutěžícími, když je zpovídají

nejsem schopna posoudit

nemám televizi, nevím konkrétně

Nemohu posoudit.

nenapadá mě

netuším vůbec o co jde

neuvedomuji si

nevim

nevím

Nevim

Nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevim

Nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

Nevim

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

Nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím - nevím

Nevím (viz předchozí).

nevím další

nevím jak má vypadat správné provedení

nevím, nepamatuju se

Nevím, nesleduji

nevim, nevlastnim televizi

nevím, nevybavuji si nic jiného než PP v Ordinaci

Nevím, neznám jich tolik, abych mohla takto hodnotit

Nevím.

Nevím.

nevnímám je, nedokážu odpovědět

nevybaví se mi konkrétní případ, ale vždy byl mizerný a přespříliš prvoplánový

nevzpomenu si

nevzpomínám si

Neznám

nic

nic mě nenapadá

Nic mě nenapadá.

Njde o kvalitu zapojení, ale o to, zdy osloví cílovou skupinu - a to já asi nejsem, takže mě PP v ulici přijde hodně stupidní... otázka je, zda bych se měla dívat na Ulici :-)

no idea

Nyní si žádný nevybavuji.

O žádném špatném provedení nevím. :-)

opět - nevybavuji si konkrétní značku

opět uváděný příklad plus v ordinaci se objevil PP na nějaký lék nebo potravinový doplněk

ordinace

ordinace - jamall je velmi dobrý příklad

Ordinace - Jamall, Ententyky - ustni voda, kosmetika

Ordinace - Prostenal

Ordinace - Škoda Auto

Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě - Jamall

Ordinace v růžové zahradě - Jamall

Ordinace v růžové zahradě - Jamall

Ordinace v růžové zahradě - Jamall

ordinace v růžové zahradě - jamall :D

Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

Ordinace v růžové zahradě - nějaký kávovar, IZIP

Ordinace v růžové zahradě- Jamall

Ordinace v růžové zahradě. Tam to je hrozné a moc násilné.

PP mi vadí celkově

probudím se včera - orbit

Prostřeno-Lidl

příklad uveden výše

Rafťáci - Sprite, Seznam

Rafťáci - tik tak, sprite, kinder bueno a evropa 2!

Seriál snoworďáci - Kinder Bueno

Show Jana Krause - Mattoni

snowbordaci- evropa 2

Špatné provedení product placementu si člověk nevšimne - proto je špatný

Špatný je 1) nápad své dílo (byť sebehorší) špinit reklamou (ať jí říkáme jakkoliv) 2) propagovat své přízemní zboží v tom, co by s trochou představivosti mohlo být kulturou. Ty dvě věci k sobě prostě nepatří, patřit nemohou.

také si nevzpomenu na vyloženě špatný

teď mě nenapadá

ulice

Ulice - Corega

Ulice - Euronics

Ulice - faktury RWE

Ulice - RWE

Ulice-RWE

váš příklad je dostatečně špatný

viz odpoved 12

viz předchozí odpověď..samy české seriály jsou trapné, tak co si pak mám myslet o těch výrobcích...

Viz předchozí otázka

viz předchozí otázka

viz. předchozí odpověď

vsechny jsou spatne

vše v ordinace v růžové zahradě

Vše.

všechen

všechny

Všechny

Všechny - trapné a příliš zjevné

Všechny.

výše zmíněné

xbv

14. Pokud byste byli výrobci/prodejci výrobku, využili byste product placement jako formu propagace Vašeho produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím5840,85 %36,94 %  
ano4632,39 %29,3 %  
ne3826,76 %24,2 %  

Graf

15. Jak často sledujete televizi / internetové vysílání TV / vysílání z internetového videoarchivu TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den 1-3 hodiny3121,83 %19,75 %  
2-3x týdně2920,42 %18,47 %  
méněkrát2719,01 %17,2 %  
každý den max. 1 hodinu2517,61 %15,92 %  
jednou týdně2316,2 %14,65 %  
každý den 3 hodiny a více74,93 %4,46 %  

Graf

16. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10566,88 %66,88 %  
muž5233,12 %33,12 %  

Graf

17. Uveďte prosím Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
12-249057,32 %57,32 %  
25-345031,85 %31,85 %  
35-4495,73 %5,73 %  
45-5474,46 %4,46 %  
55-6410,64 %0,64 %  

Graf

18. Uveďte prosím Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské bakalářské6440,76 %40,76 %  
středoškolské s maturitou /vyučen(a) s maturitou5937,58 %37,58 %  
vysokoškolské magisterské2113,38 %13,38 %  
vyšší než vysokoškolské magisterské53,18 %3,18 %  
vyšší odborné31,91 %1,91 %  
základní31,91 %1,91 %  
vyučen(a) bez maturity21,27 %1,27 %  

Graf

19. Uveďte prosím Vaše povolání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student9661,15 %61,15 %  
jiné3019,11 %19,11 %  
pracovník v médiích/marketingu138,28 %8,28 %  
manuálně pracující63,82 %3,82 %  
nezaměstnaný53,18 %3,18 %  
státní správa42,55 %2,55 %  
na mateřské dovolené31,91 %1,91 %  

Graf

20. Uveďte prosím kraj, ve kterém dlouhodobě žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha8856,05 %56,05 %  
Středočeský kraj1610,19 %10,19 %  
Zlínský kraj85,1 %5,1 %  
Pardubický kraj74,46 %4,46 %  
Olomoucký kraj63,82 %3,82 %  
Jihočeský kraj63,82 %3,82 %  
Moravskoslezský kraj53,18 %3,18 %  
Jihomoravský kraj53,18 %3,18 %  
Plzeňský kraj42,55 %2,55 %  
Vysočina42,55 %2,55 %  
Karlovarský kraj21,27 %1,27 %  
Ústecký kraj21,27 %1,27 %  
Liberecký kraj21,27 %1,27 %  
mimo ČR10,64 %0,64 %  
Královéhradecký kraj10,64 %0,64 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Zaznamenali jste udělení pokuty za product placement (konkrétně nepřiměřené zdůrazňování produktu) v ČR?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 2. Je podle Vás product placement v ČR legislativně upraven?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 2. Je podle Vás product placement v ČR legislativně upraven?

7. Jak na Vás produkt působí poté, co jste ho viděli v televizním pořadu?

  • odpověď můj postoj se nezměnil:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 10. Přijde Vám product placement jako dobrý způsob, jak prezentovat produkt/značku v televizi?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Product placement podle Vás znamená:

2. Je podle Vás product placement v ČR legislativně upraven?

3. Zaznamenali jste udělení pokuty za product placement (konkrétně nepřiměřené zdůrazňování produktu) v ČR?

4. Každý televizní pořad, ve kterém se product placement vyskytuje, musí být označen symbolem „PP“ před začátkem pořadu, po přerušení reklamním blokem a na konci pořadu. Všimli jste si někdy tohoto označení?

5. Jaké české televizní pořady/seriály se Vám vybaví ve spojitosti s product placementem? Přiřaďte k nim prosím i produkt či značku. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

6. Jaký je Váš postoj k product placementu v českých televizních pořadech?

7. Jak na Vás produkt působí poté, co jste ho viděli v televizním pořadu?

8. Odrazí se Váš postoj k umístěnému produktu v televizních pořadech na Vašem chápání značky jako takové?

9. Koupili jste si někdy výrobek/službu na základě toho, že jste ho/ji viděli umístěnou v televizním pořadu?

10. Přijde Vám product placement jako dobrý způsob, jak prezentovat produkt/značku v televizi?

11. Jak byste hodnotili úroveň product placement (PP) v televizní tvorbě v České republice v porovnání se zahraničím? Na základě zakomponování do děje, umístění atd.

12. Uveďte prosím příklad dobrého provedení product placementu v českém televizním pořadu/seriálu. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

13. Uveďte prosím příklad špatného provedení product placementu v českém televizním pořadu/seriálu. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

14. Pokud byste byli výrobci/prodejci výrobku, využili byste product placement jako formu propagace Vašeho produktu?

15. Jak často sledujete televizi / internetové vysílání TV / vysílání z internetového videoarchivu TV?

16. Jste:

17. Uveďte prosím Váš věk:

18. Uveďte prosím Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

19. Uveďte prosím Vaše povolání:

20. Uveďte prosím kraj, ve kterém dlouhodobě žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Product placement podle Vás znamená:

2. Je podle Vás product placement v ČR legislativně upraven?

3. Zaznamenali jste udělení pokuty za product placement (konkrétně nepřiměřené zdůrazňování produktu) v ČR?

4. Každý televizní pořad, ve kterém se product placement vyskytuje, musí být označen symbolem „PP“ před začátkem pořadu, po přerušení reklamním blokem a na konci pořadu. Všimli jste si někdy tohoto označení?

5. Jaké české televizní pořady/seriály se Vám vybaví ve spojitosti s product placementem? Přiřaďte k nim prosím i produkt či značku. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

6. Jaký je Váš postoj k product placementu v českých televizních pořadech?

7. Jak na Vás produkt působí poté, co jste ho viděli v televizním pořadu?

8. Odrazí se Váš postoj k umístěnému produktu v televizních pořadech na Vašem chápání značky jako takové?

9. Koupili jste si někdy výrobek/službu na základě toho, že jste ho/ji viděli umístěnou v televizním pořadu?

10. Přijde Vám product placement jako dobrý způsob, jak prezentovat produkt/značku v televizi?

11. Jak byste hodnotili úroveň product placement (PP) v televizní tvorbě v České republice v porovnání se zahraničím? Na základě zakomponování do děje, umístění atd.

12. Uveďte prosím příklad dobrého provedení product placementu v českém televizním pořadu/seriálu. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

13. Uveďte prosím příklad špatného provedení product placementu v českém televizním pořadu/seriálu. Př. Ordinace v růžové zahradě - Jamall.

14. Pokud byste byli výrobci/prodejci výrobku, využili byste product placement jako formu propagace Vašeho produktu?

15. Jak často sledujete televizi / internetové vysílání TV / vysílání z internetového videoarchivu TV?

16. Jste:

17. Uveďte prosím Váš věk:

18. Uveďte prosím Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

19. Uveďte prosím Vaše povolání:

20. Uveďte prosím kraj, ve kterém dlouhodobě žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Koulová, L.Product placement v české televizní tvorbě (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://pp-v-ceske-televizni-tvorbe.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.