Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > PR jako budování image e-shopů s elektronikou
PR jako budování image e-shopů s elektronikou
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Zeman |
---|---|
Šetření: | 12. 04. 2016 - 26. 04. 2016 |
Počet respondentů: | 104 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.01 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 91,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:30 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
uvedený dotazník bude součástí mojí bakalářské práce PR jako cesta budování firemní image. Zkoumat budu vybrané e-shopy s elektronikou a moc mi pomůže Váš názor na to, jak prezentaci e-shopů vnímáte sami.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete elektroniku na internetu prostřednictvím e-shopu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 93 | 89,42 % | 89,42 % |
ne | 11 | 10,58 % | 10,58 % |
2. Znáte některý z níže uvedených e-shopů s elektronikou? Zaklikněte ty, které znáte
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Alza | 101 | 97,12 % | 97,12 % |
Mall | 96 | 92,31 % | 92,31 % |
Datart | 91 | 87,5 % | 87,5 % |
Euronics | 75 | 72,12 % | 72,12 % |
Okay | 73 | 70,19 % | 70,19 % |
Kasa | 71 | 68,27 % | 68,27 % |
LevneELEKTRO | 38 | 36,54 % | 36,54 % |
T.S.BOHEMIA | 37 | 35,58 % | 35,58 % |
expert Elektro | 17 | 16,35 % | 16,35 % |
nějaký další | 14 | 13,46 % | 13,46 % |
ELLAND | 3 | 2,88 % | 2,88 % |
3. Máte svůj vlastní preferovaný e-shop?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 69 | 66,35 % | 66,35 % |
ne | 35 | 33,65 % | 33,65 % |
4. Co je důvodem preference vybraného e-shopu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?
Alza - velka propagace, spolehlivost, profesionalni pristup, rychly nakup pres mobil
alza- spolehlivost, rychlost dodani, reklamace bez problemu, rozsirene nabidky u nakupu, velky vyber sortimentu
Alza, Mall- asi velikost sortimentu
Alza, Mall, Datart..mam to z domva nejbliz..v Alze nakupuje kazdy v dnesni dobe. Maji asi nejvetsi vyber sortimentu za dobre ceny
Asi velikost obchodu - velký výběr kvalitního zboží..Dobré PR (kazdy zna zeleneho mimozemstana)
bezproblemovy nakup
bezproblemovy nakup (od vyberu produktu po reklamaci)
blizko domova, spolehlivost
blízkost místa odběru, rychlé dodání, snadné vrácení/reklamace
Cena
cena
Ceny, dostupnost
co je po cestě
dobra propagace obchodu- Mall, Alza
dobra zkusenost
dobra zkusenost
dobre ceny, velky vyber sortimentu
dobré jméno na trhu
dobry ohlas od lidi
dojezdová vzdálenost od domu
dostupnost
hodne zbozi na vyber, slevy pro studenty, rychly nakup pres mobil aplikaci
Jednoduchost stranek,prehlednost
Jistota
jistota kvality
Kdybych nějaký mela, tak asi celková spokojenost, finance, rychlost a zboží v pořádku.
Kombinace ceny a služeb
Kvalita, služby, jistota v dodání zboží.
Levne
Levné zboží, spolehlivost, výhody.
Mám to kousek a většinou mají vše skladem ihned k odběru.
moznost vyberu, bezproblemovost nakupu
nakupuji podle akcí nebo nějaké nabídky, pokud jde o ověřený e-shop, tak mi je jedno, který to je
nakupuji pres aplikaci - prehledna. moznost velkeho vyberu, spolehlivost
nakupuji v Alze. Personal co poradi, velky vyber od ruznych znacek
Ne.
nejblíže mému domovu
nemám
Nemam
Nemám
nemám
nemám
nemám
nemam preferovany
Nemam preferovany
nemám preferovaný e-shop
Nemám preferovaný e-shop.
nemám, rozhoduje nabídka a cena
nenakupuji po internetu
Není
Nepreferuji
Nic, zásadně nepreferuji konkrétní e-shop, ale vždy si vybírám pro každý mnou hledaný výrobek zvlášť, zejména porovnáním cen (heureka.cz)
Nic.
pozitivní zkušenost se značkou (Alza)
prehlednost, dostupnost zbozi, rychlost
pristup, mnozstvi produktu, rychlost nakupu
Profesionalita
Přehlednost webu
Přehlednost, přátelský přístup, nižší ceny, dobré reference
Reference
rozsah zboží
rychle dodani, velky vyber
rychlost a spolehlivost
Rychlost dodání, přístupnost z domova, spolehlivost, kvalita zboží
rychlost nakupu, prehled zbozi
rychlost nákupu, přehledná aplikace. Vysoké propagování danného obchodu
Rychlost, spolehlivost
rychlost, spolehlivost, velka propagace (tisk, tv), tip od znamych
Rychlost, vstřícná obsluha, blízko bydliště
skvele zvladnute PR od Alzy, bezproblemovost, velky sortiment na vyber
sleduji je na facebooku
sleduji novinky a zajímám se o výhodné ceny a akce
sortiment
Sortiment, dostupnost, reference, dobrá zkušenost, zákaznický servis.
splehlivost a rychlost dodani zbozi
Spokojenost
Spokojenost
Spolehlivost
spolehlivost
spolehlivost
spolehlivost a viditelnost oproti konkurenci
spolehlivost, asi i ovlivneni vuci vetsine- dobre PR??
spolehlivost, rychlost dodani
spolehlivost, znamost z tv, novin
spolehlivy, bezproblemovy
srovnání ceny a doporučení - dle heureky
tip z doslechu, z tv, z billboardu
už prověřený
velikost nabizeneho zbozi, caste slevy
velky vyber produktu
velký výběr, dobrá cena, přehledné stránky
velký výběr, dobré ceny a dostupnost
Většinou tam najdu, co zrovna potřebuju, příznivé ceny, osobní odběr, ...
výběr,cena
vybírám podle akce, která zrovna je zajímavá - takže ne podle e-shopu
výpočetní nenáročnost; datová nenáročnost; obrázky korektně s atributem velikosti, aby stránka při načítání neposkakovala; nic nezačne samo od sebe hrát...
Výše jsem odpověděl NE, tak co tu mám napsat?
x
z doslechu od známých, dobrá vlastní zkušenost(kvalita produktů)
zkušenost, dobrá případná reklamace
zvyk, blízkost skladu
Zvyk, dobrá dostupnost, pověst
žádný
5. Sledujete facebookový profil svého e-shopu nebo profil na jiných sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 56 | 53,85 % | 53,85 % |
ano | 48 | 46,15 % | 46,15 % |
6. Zajímáte se o recenze na vybraný e-shop?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 62 | 59,62 % | 59,62 % |
ne | 42 | 40,38 % | 40,38 % |
7. Zaznamenali jste nějaké negativní či pozitivní reakce na vybraný e-shop?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozitivní | 58 | 55,77 % | 55,77 % |
nevím | 42 | 40,38 % | 40,38 % |
negativní | 4 | 3,85 % | 3,85 % |
8. Můžete prosím vypsat, jaké přesně reakce jste zaznamenali?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
platba za dopravu, otravné reklamy
alza, mall, czc bezrobemovy nakup, rychlost dodani
bezprblemovost
bezproblemove nakupovani
bezproblemovy nakup
bezproblemovy nakup
bezproblemovy nakup, vtipne reklamy (CZC, Alza)
bezproblemovy pristup
bezproblemovy pristup (vetsinou nakupuji pres aplikaci na mobil)
cena, rychlost dodání, komunikace, informovanost o produktu
dobry ohlas od lidi jakoze spolehlivost, rychlost, naskladnene zbozi, moznost vyzvednuti v boxech atd...
funkcnost zbozi
ještě nebyl žádný problém se zakoupenými věcmi
Když jsem někde chtěl nakupovat, tak jsem se díval, co o obchodě říkají ostatní zákazníci. Když měli pozitivní zkušenosti, tak jsem poslal objednávku.
Kladné reakce z hlediska reklamací.
kradou
lidé dávají lajky, komentují hlášky, nebo přímo dávají dotazy
lidé si chválí služby, třeba na facebooku dávají komentáře, reagují na nabídky
Mohu
ne
negativni - hodne lidi stve zeleny mimozemstan, nadruhou stranu diky nemu maji alzu v povedomi nez ostatni obchody. Proto Alze stoupaji kazdorocne obraty
Nesleduj
nesleduji to, řídím se sama sebou
Nesnesitelný maskot.
nikdy jsem nemel problem s vracenim zbozi, rychlost dodani, prehledna mobil. aplikace
pozitivni ohlasy z hlediska bezproblemovosti od nakupu po reklamace
přístup, kvalitní poradenství, bezproblémová reklamace
reakce spis pozitivni. Bezproblemovost
Rychlá doprava
rychlost dodani, spolehlive produkty, velky vyber produktu, prijemna obsluha ktera poradi
slevy, spolehlivost
spolehlivost
spolehlivost, bezproblemova vymena, spokojenost od znamych
spolehlivost, rychle dodani
spolehlivost, vstřícnost
spolehlivy sortiment, vstricna obsluha, bezproblemova reklamace
spolehlivý, rychlý, přehledný web z negativních - ne moc levný
super obsluha, bezproblémová reklamace, celkově sympatický obchod
ted nevim
U otázky číslo 7 jsem zaznamenal pozitivní i negativní. Většinou si všímám negativních co bylo špatně. Zda je problém s dodáním nebo s chybějícím návodem v ČJ.
vetsinou spolehlivost daneho obchodu
Většinou 100% spokojenost.
vstricny pristup od personalu, kvalitni a velke mnozstvi nabizeneho zbozi
vždy profesionální přístup, skvělý ohlas po Čr
z hlediska nakupu- bezproblemovost moc lidi nema rado zeleneho mimozemstana od alzy
z hlediska zbozi spolehlivost
9. Zaznamenali jste nějaký článek či podobnou prezentaci v médiích či na internetu, které se týkaly některého z uvedených e-shopů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 68 | 65,38 % | 65,38 % |
nesleduji takové věci | 32 | 30,77 % | 30,77 % |
ne | 4 | 3,85 % | 3,85 % |
10. Pokud jste nějakou prezentaci či článek zaznamenali, můžete je upřesnit či vypsat?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
aktualizace na facebooku
Alza
ALZA - dodání koupeného monitoru trvalo měsíc. Nikdy více.
Alza článek- 2x větší každoroční obrat
Alza jako obchodnik roku
Alza- cim dal tim vic zvysujici se obrat
Alzák od Alzy. Každý zná zeleného mimozemstana od Alzy.
alzaka od Alzy zna asi kazdy. Vetsinou reklamy v tv a v novinach
Ano
Ano.
billboard, reklama novinach, tv reklama - alza
Black Fridays, Vanocni, povanocni slevy, vanocni slevy v lete - vse reklamy od Alzy
četla jsem o tom, že vyhráli nějakou soutěž obchodník roku například
jo, toho idiotského zeleného šaška kdo by si nepamatoval :D
ktadou
mimozemštan od Alzy, hvězdičky od Euronics - reklamy v TV
MIMOZEMŠŤAN!!!!!!!!
Na fejsbůku mají různé nabídky. Protože lajkuju firmy, co se mi líbí, tak mi ty nabídky chodí a zobrazují se.
Na TS Bohemia
Ne
ne
nejake slevove reklamy se zelenym mimozemstanem
obcas prectu reklamu v novinach, v metru, v tv od Alzy sem tam se objevi reklama od czc euronics electro worldu okay
povanocni slevy, black fridays
Povánoční slevy (Alza, Mall). reklama tv Zelený mimozemštan (Alza) reklama tv
Povánoční slevy (Alza) reklama v tv
reklama (alza - mimozemstan)
reklamy (pred vanocema, po vanocich, pred velikonocemi, black fridays)
reklamy a taky sponzoring mych oblibenych poradu
reklamy na zlevneny veci (alza, mall, euronics, okay)
reklamy od alzy
reklamy od czc, alzy a mall
reklamy pred svatky (CZC, Alza, Mall, Euronics). Behem roku reklamy (Alza- nejvic zaznamenavam..obcas euronics, czc a mall)
reklamy s mimozemstanem vesele hvezdicky od euronics
reklamy v tv na nejake slevy
Reklamy v TV, plakáty
reklamy v tv....vetsinou na alzu, mall euronics...slevy na produkty, 0% navyseni, black fridays, povanocni slevy, predvanocni slevy...slevy pro studenty
ruzne reklamy (vetsinou zeleny mimozemstan)
Sleduji profil na fb a tam je článků plno. Dívám se taky na aktuality na webu různých e-shopů.
tak asi reklama na alzu s Alzakem a ruzne slevy na zbozi. vetsinou to silenstvi zacne pred vanocema a pak jeste black fridays
tak asi reklamy z tv jsou nejcastejsi na ktere narazim, pak napr. v novinach Metro je dost casto Alza na zadni strane...taky v MHD jsou dost casto bilboardy na nejake slevy
televizní reklama s Alzákem; bannery na webu
televizní reklamy, internetové reklamy, v radiu
TV reklamy na mall.cz či Alzu
tv, denni tisk
už si nepamatuji, co tam přesně bylo
Vanocni i povanocni reklamy slevy (Alza, Mall, Euronics) Zeleny mimozemstan - Alza Vesele hvezdicky- Euronics CZC- nervozni chlapikove
Vánoční alzák
vetsinou reklamy alza, mall, euronics a czc
vetsinou reklamy od alzy (zeleny mimozemstan)
vetsinou reklamy v tv na ruzne napr. predvanocni slevy, slevy v prubehu roku nebo nove zavedene black fridays, reklama na 0% navyseni
vetsinou reklamy v tv, v metru i v novinach
vetsinou reklamy z tv od alzy, mall, czc ci euronics
vetsinou reklamy, ted se mi vybavuje akorat reklamy od Alzy na ruzne slevy. vetsinou pred nejakym vetsim svatkem
vetsinou v tv reklamy. Alza s mimozemstanem, Mall, CZC, Euronics
vetsinou vnimam reklamy od alzy, kterych je v tv opravdu hodne. Jinak nevim
vetsinou zaznamenavam reklamy od alzy. nedavno reklama od czc (nervozni chlapek pred kamerou)
zelený mimozemštan (Alza), nervozní chlápek (CZC)
11. Po zhlédnutí podobného článku či prezentace e-shopu či jeho zboží dostanete chuť se dozvědět o nabídce více?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
někdy ano | 37 | 35,58 % | 35,58 % |
výjimečně | 30 | 28,85 % | 28,85 % |
když je něčím originální, tak ano | 20 | 19,23 % | 19,23 % |
podobné články mě nezajímají | 11 | 10,58 % | 10,58 % |
nikdy | 4 | 3,85 % | 3,85 % |
pokaždé | 2 | 1,92 % | 1,92 % |
12. Vaše věková kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 30 let | 47 | 45,19 % | 45,19 % |
30 - 40 let | 30 | 28,85 % | 28,85 % |
40 - 50 let | 13 | 12,5 % | 12,5 % |
více než 50 let | 9 | 8,65 % | 8,65 % |
méně než 20 let | 5 | 4,81 % | 4,81 % |
13. Vaše ukončené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 51 | 49,04 % | 49,04 % |
vysokoškolské | 37 | 35,58 % | 35,58 % |
vyučení | 6 | 5,77 % | 5,77 % |
vyšší odborné | 5 | 4,81 % | 4,81 % |
základní | 5 | 4,81 % | 4,81 % |
14. Vaše bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
město nad 20000 obyvatel | 57 | 54,81 % | 54,81 % |
město 10000 - 20000 obyvatel | 14 | 13,46 % | 13,46 % |
obec pod 2000 obyvatel | 13 | 12,5 % | 12,5 % |
obec či město do 10000 obyvatel | 10 | 9,62 % | 9,62 % |
obec 2000 - 5000 obyvatel | 10 | 9,62 % | 9,62 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.