Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > PR jako budování image e-shopů s elektronikou

PR jako budování image e-shopů s elektronikou

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Zeman
Šetření:12. 04. 2016 - 26. 04. 2016
Počet respondentů:104
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:91,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

uvedený dotazník bude součástí mojí bakalářské práce PR jako cesta budování firemní image. Zkoumat budu vybrané e-shopy s elektronikou a moc mi pomůže Váš názor na to, jak prezentaci e-shopů vnímáte sami.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete elektroniku na internetu prostřednictvím e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9389,42 %89,42 %  
ne1110,58 %10,58 %  

Graf

2. Znáte některý z níže uvedených e-shopů s elektronikou? Zaklikněte ty, které znáte

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alza10197,12 %97,12 %  
Mall9692,31 %92,31 %  
Datart9187,5 %87,5 %  
Euronics7572,12 %72,12 %  
Okay7370,19 %70,19 %  
Kasa7168,27 %68,27 %  
LevneELEKTRO3836,54 %36,54 %  
T.S.BOHEMIA3735,58 %35,58 %  
expert Elektro1716,35 %16,35 %  
nějaký další1413,46 %13,46 %  
ELLAND32,88 %2,88 %  

Graf

3. Máte svůj vlastní preferovaný e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6966,35 %66,35 %  
ne3533,65 %33,65 %  

Graf

4. Co je důvodem preference vybraného e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

?

Alza - velka propagace, spolehlivost, profesionalni pristup, rychly nakup pres mobil

alza- spolehlivost, rychlost dodani, reklamace bez problemu, rozsirene nabidky u nakupu, velky vyber sortimentu

Alza, Mall- asi velikost sortimentu

Alza, Mall, Datart..mam to z domva nejbliz..v Alze nakupuje kazdy v dnesni dobe. Maji asi nejvetsi vyber sortimentu za dobre ceny

Asi velikost obchodu - velký výběr kvalitního zboží..Dobré PR (kazdy zna zeleneho mimozemstana)

bezproblemovy nakup

bezproblemovy nakup (od vyberu produktu po reklamaci)

blizko domova, spolehlivost

blízkost místa odběru, rychlé dodání, snadné vrácení/reklamace

Cena

cena

Ceny, dostupnost

co je po cestě

dobra propagace obchodu- Mall, Alza

dobra zkusenost

dobra zkusenost

dobre ceny, velky vyber sortimentu

dobré jméno na trhu

dobry ohlas od lidi

dojezdová vzdálenost od domu

dostupnost

hodne zbozi na vyber, slevy pro studenty, rychly nakup pres mobil aplikaci

Jednoduchost stranek,prehlednost

Jistota

jistota kvality

Kdybych nějaký mela, tak asi celková spokojenost, finance, rychlost a zboží v pořádku.

Kombinace ceny a služeb

Kvalita, služby, jistota v dodání zboží.

Levne

Levné zboží, spolehlivost, výhody.

Mám to kousek a většinou mají vše skladem ihned k odběru.

moznost vyberu, bezproblemovost nakupu

nakupuji podle akcí nebo nějaké nabídky, pokud jde o ověřený e-shop, tak mi je jedno, který to je

nakupuji pres aplikaci - prehledna. moznost velkeho vyberu, spolehlivost

nakupuji v Alze. Personal co poradi, velky vyber od ruznych znacek

Ne.

nejblíže mému domovu

nemám

Nemam

Nemám

nemám

nemám

nemám

nemam preferovany

Nemam preferovany

nemám preferovaný e-shop

Nemám preferovaný e-shop.

nemám, rozhoduje nabídka a cena

nenakupuji po internetu

Není

Nepreferuji

Nic, zásadně nepreferuji konkrétní e-shop, ale vždy si vybírám pro každý mnou hledaný výrobek zvlášť, zejména porovnáním cen (heureka.cz)

Nic.

pozitivní zkušenost se značkou (Alza)

prehlednost, dostupnost zbozi, rychlost

pristup, mnozstvi produktu, rychlost nakupu

Profesionalita

Přehlednost webu

Přehlednost, přátelský přístup, nižší ceny, dobré reference

Reference

rozsah zboží

rychle dodani, velky vyber

rychlost a spolehlivost

Rychlost dodání, přístupnost z domova, spolehlivost, kvalita zboží

rychlost nakupu, prehled zbozi

rychlost nákupu, přehledná aplikace. Vysoké propagování danného obchodu

Rychlost, spolehlivost

rychlost, spolehlivost, velka propagace (tisk, tv), tip od znamych

Rychlost, vstřícná obsluha, blízko bydliště

skvele zvladnute PR od Alzy, bezproblemovost, velky sortiment na vyber

sleduji je na facebooku

sleduji novinky a zajímám se o výhodné ceny a akce

sortiment

Sortiment, dostupnost, reference, dobrá zkušenost, zákaznický servis.

splehlivost a rychlost dodani zbozi

Spokojenost

Spokojenost

Spolehlivost

spolehlivost

spolehlivost

spolehlivost a viditelnost oproti konkurenci

spolehlivost, asi i ovlivneni vuci vetsine- dobre PR??

spolehlivost, rychlost dodani

spolehlivost, znamost z tv, novin

spolehlivy, bezproblemovy

srovnání ceny a doporučení - dle heureky

tip z doslechu, z tv, z billboardu

už prověřený

velikost nabizeneho zbozi, caste slevy

velky vyber produktu

velký výběr, dobrá cena, přehledné stránky

velký výběr, dobré ceny a dostupnost

Většinou tam najdu, co zrovna potřebuju, příznivé ceny, osobní odběr, ...

výběr,cena

vybírám podle akce, která zrovna je zajímavá - takže ne podle e-shopu

výpočetní nenáročnost; datová nenáročnost; obrázky korektně s atributem velikosti, aby stránka při načítání neposkakovala; nic nezačne samo od sebe hrát...

Výše jsem odpověděl NE, tak co tu mám napsat?

x

z doslechu od známých, dobrá vlastní zkušenost(kvalita produktů)

zkušenost, dobrá případná reklamace

zvyk, blízkost skladu

Zvyk, dobrá dostupnost, pověst

žádný

5. Sledujete facebookový profil svého e-shopu nebo profil na jiných sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5653,85 %53,85 %  
ano4846,15 %46,15 %  

Graf

6. Zajímáte se o recenze na vybraný e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6259,62 %59,62 %  
ne4240,38 %40,38 %  

Graf

7. Zaznamenali jste nějaké negativní či pozitivní reakce na vybraný e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivní5855,77 %55,77 %  
nevím4240,38 %40,38 %  
negativní43,85 %3,85 %  

Graf

8. Můžete prosím vypsat, jaké přesně reakce jste zaznamenali?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

platba za dopravu, otravné reklamy

alza, mall, czc bezrobemovy nakup, rychlost dodani

bezprblemovost

bezproblemove nakupovani

bezproblemovy nakup

bezproblemovy nakup

bezproblemovy nakup, vtipne reklamy (CZC, Alza)

bezproblemovy pristup

bezproblemovy pristup (vetsinou nakupuji pres aplikaci na mobil)

cena, rychlost dodání, komunikace, informovanost o produktu

dobry ohlas od lidi jakoze spolehlivost, rychlost, naskladnene zbozi, moznost vyzvednuti v boxech atd...

funkcnost zbozi

ještě nebyl žádný problém se zakoupenými věcmi

Když jsem někde chtěl nakupovat, tak jsem se díval, co o obchodě říkají ostatní zákazníci. Když měli pozitivní zkušenosti, tak jsem poslal objednávku.

Kladné reakce z hlediska reklamací.

kradou

lidé dávají lajky, komentují hlášky, nebo přímo dávají dotazy

lidé si chválí služby, třeba na facebooku dávají komentáře, reagují na nabídky

Mohu

ne

negativni - hodne lidi stve zeleny mimozemstan, nadruhou stranu diky nemu maji alzu v povedomi nez ostatni obchody. Proto Alze stoupaji kazdorocne obraty

Nesleduj

nesleduji to, řídím se sama sebou

Nesnesitelný maskot.

nikdy jsem nemel problem s vracenim zbozi, rychlost dodani, prehledna mobil. aplikace

pozitivni ohlasy z hlediska bezproblemovosti od nakupu po reklamace

přístup, kvalitní poradenství, bezproblémová reklamace

reakce spis pozitivni. Bezproblemovost

Rychlá doprava

rychlost dodani, spolehlive produkty, velky vyber produktu, prijemna obsluha ktera poradi

slevy, spolehlivost

spolehlivost

spolehlivost, bezproblemova vymena, spokojenost od znamych

spolehlivost, rychle dodani

spolehlivost, vstřícnost

spolehlivy sortiment, vstricna obsluha, bezproblemova reklamace

spolehlivý, rychlý, přehledný web z negativních - ne moc levný

super obsluha, bezproblémová reklamace, celkově sympatický obchod

ted nevim

U otázky číslo 7 jsem zaznamenal pozitivní i negativní. Většinou si všímám negativních co bylo špatně. Zda je problém s dodáním nebo s chybějícím návodem v ČJ.

vetsinou spolehlivost daneho obchodu

Většinou 100% spokojenost.

vstricny pristup od personalu, kvalitni a velke mnozstvi nabizeneho zbozi

vždy profesionální přístup, skvělý ohlas po Čr

z hlediska nakupu- bezproblemovost moc lidi nema rado zeleneho mimozemstana od alzy

z hlediska zbozi spolehlivost

9. Zaznamenali jste nějaký článek či podobnou prezentaci v médiích či na internetu, které se týkaly některého z uvedených e-shopů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6865,38 %65,38 %  
nesleduji takové věci3230,77 %30,77 %  
ne43,85 %3,85 %  

Graf

10. Pokud jste nějakou prezentaci či článek zaznamenali, můžete je upřesnit či vypsat?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

aktualizace na facebooku

Alza

ALZA - dodání koupeného monitoru trvalo měsíc. Nikdy více.

Alza článek- 2x větší každoroční obrat

Alza jako obchodnik roku

Alza- cim dal tim vic zvysujici se obrat

Alzák od Alzy. Každý zná zeleného mimozemstana od Alzy.

alzaka od Alzy zna asi kazdy. Vetsinou reklamy v tv a v novinach

Ano

Ano.

billboard, reklama novinach, tv reklama - alza

Black Fridays, Vanocni, povanocni slevy, vanocni slevy v lete - vse reklamy od Alzy

četla jsem o tom, že vyhráli nějakou soutěž obchodník roku například

jo, toho idiotského zeleného šaška kdo by si nepamatoval :D

ktadou

mimozemštan od Alzy, hvězdičky od Euronics - reklamy v TV

MIMOZEMŠŤAN!!!!!!!!

Na fejsbůku mají různé nabídky. Protože lajkuju firmy, co se mi líbí, tak mi ty nabídky chodí a zobrazují se.

Na TS Bohemia

Ne

ne

nejake slevove reklamy se zelenym mimozemstanem

obcas prectu reklamu v novinach, v metru, v tv od Alzy sem tam se objevi reklama od czc euronics electro worldu okay

povanocni slevy, black fridays

Povánoční slevy (Alza, Mall). reklama tv Zelený mimozemštan (Alza) reklama tv

Povánoční slevy (Alza) reklama v tv

reklama (alza - mimozemstan)

reklamy (pred vanocema, po vanocich, pred velikonocemi, black fridays)

reklamy a taky sponzoring mych oblibenych poradu

reklamy na zlevneny veci (alza, mall, euronics, okay)

reklamy od alzy

reklamy od czc, alzy a mall

reklamy pred svatky (CZC, Alza, Mall, Euronics). Behem roku reklamy (Alza- nejvic zaznamenavam..obcas euronics, czc a mall)

reklamy s mimozemstanem vesele hvezdicky od euronics

reklamy v tv na nejake slevy

Reklamy v TV, plakáty

reklamy v tv....vetsinou na alzu, mall euronics...slevy na produkty, 0% navyseni, black fridays, povanocni slevy, predvanocni slevy...slevy pro studenty

ruzne reklamy (vetsinou zeleny mimozemstan)

Sleduji profil na fb a tam je článků plno. Dívám se taky na aktuality na webu různých e-shopů.

tak asi reklama na alzu s Alzakem a ruzne slevy na zbozi. vetsinou to silenstvi zacne pred vanocema a pak jeste black fridays

tak asi reklamy z tv jsou nejcastejsi na ktere narazim, pak napr. v novinach Metro je dost casto Alza na zadni strane...taky v MHD jsou dost casto bilboardy na nejake slevy

televizní reklama s Alzákem; bannery na webu

televizní reklamy, internetové reklamy, v radiu

TV reklamy na mall.cz či Alzu

tv, denni tisk

už si nepamatuji, co tam přesně bylo

Vanocni i povanocni reklamy slevy (Alza, Mall, Euronics) Zeleny mimozemstan - Alza Vesele hvezdicky- Euronics CZC- nervozni chlapikove

Vánoční alzák

vetsinou reklamy alza, mall, euronics a czc

vetsinou reklamy od alzy (zeleny mimozemstan)

vetsinou reklamy v tv na ruzne napr. predvanocni slevy, slevy v prubehu roku nebo nove zavedene black fridays, reklama na 0% navyseni

vetsinou reklamy v tv, v metru i v novinach

vetsinou reklamy z tv od alzy, mall, czc ci euronics

vetsinou reklamy, ted se mi vybavuje akorat reklamy od Alzy na ruzne slevy. vetsinou pred nejakym vetsim svatkem

vetsinou v tv reklamy. Alza s mimozemstanem, Mall, CZC, Euronics

vetsinou vnimam reklamy od alzy, kterych je v tv opravdu hodne. Jinak nevim

vetsinou zaznamenavam reklamy od alzy. nedavno reklama od czc (nervozni chlapek pred kamerou)

zelený mimozemštan (Alza), nervozní chlápek (CZC)

11. Po zhlédnutí podobného článku či prezentace e-shopu či jeho zboží dostanete chuť se dozvědět o nabídce více?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy ano3735,58 %35,58 %  
výjimečně3028,85 %28,85 %  
když je něčím originální, tak ano2019,23 %19,23 %  
podobné články mě nezajímají1110,58 %10,58 %  
nikdy43,85 %3,85 %  
pokaždé21,92 %1,92 %  

Graf

12. Vaše věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 30 let4745,19 %45,19 %  
30 - 40 let3028,85 %28,85 %  
40 - 50 let1312,5 %12,5 %  
více než 50 let98,65 %8,65 %  
méně než 20 let54,81 %4,81 %  

Graf

13. Vaše ukončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou5149,04 %49,04 %  
vysokoškolské3735,58 %35,58 %  
vyučení65,77 %5,77 %  
vyšší odborné54,81 %4,81 %  
základní54,81 %4,81 %  

Graf

14. Vaše bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město nad 20000 obyvatel5754,81 %54,81 %  
město 10000 - 20000 obyvatel1413,46 %13,46 %  
obec pod 2000 obyvatel1312,5 %12,5 %  
obec či město do 10000 obyvatel109,62 %9,62 %  
obec 2000 - 5000 obyvatel109,62 %9,62 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Sledujete facebookový profil svého e-shopu nebo profil na jiných sociálních sítích?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Nakupujete elektroniku na internetu prostřednictvím e-shopu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi podobné články mě nezajímají na otázku 11. Po zhlédnutí podobného článku či prezentace e-shopu či jeho zboží dostanete chuť se dozvědět o nabídce více?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete elektroniku na internetu prostřednictvím e-shopu?

2. Znáte některý z níže uvedených e-shopů s elektronikou? Zaklikněte ty, které znáte

3. Máte svůj vlastní preferovaný e-shop?

5. Sledujete facebookový profil svého e-shopu nebo profil na jiných sociálních sítích?

6. Zajímáte se o recenze na vybraný e-shop?

7. Zaznamenali jste nějaké negativní či pozitivní reakce na vybraný e-shop?

9. Zaznamenali jste nějaký článek či podobnou prezentaci v médiích či na internetu, které se týkaly některého z uvedených e-shopů?

11. Po zhlédnutí podobného článku či prezentace e-shopu či jeho zboží dostanete chuť se dozvědět o nabídce více?

12. Vaše věková kategorie

13. Vaše ukončené vzdělání

14. Vaše bydliště

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete elektroniku na internetu prostřednictvím e-shopu?

2. Znáte některý z níže uvedených e-shopů s elektronikou? Zaklikněte ty, které znáte

3. Máte svůj vlastní preferovaný e-shop?

5. Sledujete facebookový profil svého e-shopu nebo profil na jiných sociálních sítích?

6. Zajímáte se o recenze na vybraný e-shop?

7. Zaznamenali jste nějaké negativní či pozitivní reakce na vybraný e-shop?

9. Zaznamenali jste nějaký článek či podobnou prezentaci v médiích či na internetu, které se týkaly některého z uvedených e-shopů?

11. Po zhlédnutí podobného článku či prezentace e-shopu či jeho zboží dostanete chuť se dozvědět o nabídce více?

12. Vaše věková kategorie

13. Vaše ukončené vzdělání

14. Vaše bydliště

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zeman, P.PR jako budování image e-shopů s elektronikou (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://pr-jako-budovani-image-e-sho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.