Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > PR v klasické reklamě a nových médiích
PR v klasické reklamě a nových médiích
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Švehla |
---|---|
Šetření: | 14. 04. 2014 - 21. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 47 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.66 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:32 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den milý respondente,
děkuji za vyplnění tohoto krátkého dotazníku, jehož výsledky použiji pro moji závěrečnou práci při studiu na vyšší odborné škole ekonomické. Prosím zodpovídej všechny otázky podle svého nejlepšího svědomí a vědomí, abych mohl všechny faktory správně.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 28 | 59,57 % | 59,57 % |
Muž | 19 | 40,43 % | 40,43 % |
2. Věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 25 | 33 | 70,21 % | 70,21 % |
26 - 35 | 6 | 12,77 % | 12,77 % |
36 - 45 | 5 | 10,64 % | 10,64 % |
56 a více | 2 | 4,26 % | 4,26 % |
46 - 55 | 1 | 2,13 % | 2,13 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola s maturitou | 23 | 48,94 % | 48,94 % |
Vysoká škola | 20 | 42,55 % | 42,55 % |
Základní škola | 2 | 4,26 % | 4,26 % |
Vyšší odborná škola | 2 | 4,26 % | 4,26 % |
4. Povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 30 | 63,83 % | 63,83 % |
Zaměstnanec | 8 | 17,02 % | 17,02 % |
Nezaměstnaný | 5 | 10,64 % | 10,64 % |
Podnikatel | 2 | 4,26 % | 4,26 % |
Důchodce | 1 | 2,13 % | 2,13 % |
Mateřská/rodičovská dovolená | 1 | 2,13 % | 2,13 % |
5. Znáte pojem PR (public relations)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 41 | 87,23 % | 87,23 % |
ne | 6 | 12,77 % | 12,77 % |
6. Co podle Vás deginuje pojem PR (public relations)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Asi komunikace se zákazníky
Jakékoliv vztahy subjektu s outside prostředím, zákazníci i zadavatelé.
Komunikace s veřejností
media, reklama, publicita, prodej
metody ovlivnění mínění veřejnosti
Ovlivňování lidí
Podpora, vztah mezi veřejností a podporovaným subjektem/objektem..
PR = vztah s veřejností, komunikace s veřejností
prezentování se
propaganda
prostředky utváření vztahu firmy k veřejnosti - od tiskových zpráv, přes kontakt s médii, pořádání meetingů a prezentací až po prezentaci v médiích, součástí je sponzoring a fundraising.
Public relations je ovlivňování široké veřejnosti pomocí argumentů.
Publikační relace
reklama ovlivˇbující veřejné mínění
reklama skrytá v článku, který se tváří jako obyčejný článek
reklama,prezentace
styk s veřejností :D
Styk s veřejností, médii, zastupovat nějakou firmu v těchto ohledech
Techniky, jež využívají podniky. Zaměřují se jimi na "vztahy s veřejností".
Veřejné mínění o firmě nebo značce
veřejné představení firmy, značky, výrobku...
vztah mezi společností a veřejností
Vztah s veřejností
Vztah s veřejností, komunikace s veřejností (například firmy nebo nějaké organizace)
vztahy s veřejností
vztahy s veřejností
vztahy s veřejností
Vztahy s veřejností i vztahy uvnitř firmy.
vztahy s veřejností.Používají se různé techniky komunikace
vztahy společnosti s veřejností, řeší problémy vzájemných vztahů
Zpětná vazba od zákazníka.
7. Ovlivňují Vás reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 34 | 72,34 % | 72,34 % |
ne | 13 | 27,66 % | 27,66 % |
8. Jak jsou podle vás reklamy důležité?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 19 | 40,43 % | 40,43 % |
4 | 11 | 23,4 % | 23,4 % |
1 | 10 | 21,28 % | 21,28 % |
2 | 7 | 14,89 % | 14,89 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.67 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 1.03 |
Směrodatná odchylka: | 1.02 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
9. Jaké reklamy nejčastěji sledujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internetové | 32 | 68,09 % | 68,09 % |
televizní | 28 | 59,57 % | 59,57 % |
venkovní (billboardy, bannery, ...) | 26 | 55,32 % | 55,32 % |
tištěné (deníky, magazíny, letáky, ...) | 22 | 46,81 % | 46,81 % |
rozhlasové | 7 | 14,89 % | 14,89 % |
10. Co Vás ovlivní/zaujme více a co méně?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Reklama v televizi | 4.787 | 7.699 |
Reklama na internetu | 4.957 | 4.934 |
Doporučení přátel | 4.043 | 7.402 |
Článek o zajímavém produktu/službě | 4.596 | 4.028 |
Reportáž | 4.574 | 4.117 |
Osobní vyzkoušení produktu/služby | 3.894 | 10.648 |
Video sdílené na sociální síti | 5.83 | 4.822 |
Tištěná reklama | 5.915 | 5.014 |
Venkovní reklama | 6.404 | 5.305 |
11. Co jsou to podle Vás NOVÁ MÉDIA?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
digitální média
facebook, twitter
Facebook, Twitter, Google plus = sociální media
Facebook, twitter, myspace
interaktivní objekty, zvukové signály,pohyblivé fotografie atd
internet
Internet
internet
Internet ? jinak nevím
internet a dalsi zvlastni plochy pro reklamu - horkovzdusny balon
internet, guerillový a virální marketing
internet, mobily
internet, mobily, tablety, počítače, televize
Internet, sociální sítě
Internet, televize
internetová média, sociální sítě, média vycházející na tabletech, apod.
internetové magazíny, noviny, sociální sítě...
kombinace fikce a reality dohromady
média, co se berou za nová vůči ostatním
media/reklamy na vyssi urovni vtiravosti, zajimavosti
moderní média
např. počítačem upravené fotky, pohyblivé interaktivní instalace, světelné instalace - vlastně tvorba určité virtuální reality
nevím
nevím
nevím
no v současnoti asi jen internet, sociální sítě, smartphony
Nové prostředky komunikace - internet, sociální sítě
Nové reklamy na produkty
obecně internet, sociální sítě
On-line média a sociální média
Online média
počítače, internet, digitální televize, televize, rozhlas
Počítače, virtuální realita
Sociální sítě
sociální sítě
Sociální sítě jako je facebook, twitter, apod.
sociální sítě, mobilní aplikace, nové technologie
Sociální sítě, reklamy v aplikacích
Sociální sítě, video kanály
sociální sítě, vše co využívá nové digitální technologie,
sociální sítě?
ta která jsou založená na bázi internetu a telekomunikačních sítích
televize v dnešním měřítku, internetové zdroje
twitter a jiné sociální sítě
v poslední době rychle se rozvíjející cosi, především sociální sítě, aplikace v chytrých telefonech apod.
virtuální realita, počítačem upravené fotografie/reklama..
Zakoupená média
12. Koupili byste si produkt na základě doporučení přátel?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 44 | 93,62 % | 93,62 % |
ne | 3 | 6,38 % | 6,38 % |
13. Koupili byste si produkt na základě osobního testování produktu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 46 | 97,87 % | 97,87 % |
ne | 1 | 2,13 % | 2,13 % |
14. Koupili byste si produkt na základě článku v lifestylovém magazínu nebo spíše na základě reklamního sdělení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše článek | 24 | 51,06 % | 51,06 % |
Nevím | 17 | 36,17 % | 36,17 % |
Článek | 4 | 8,51 % | 8,51 % |
Spíše reklama | 2 | 4,26 % | 4,26 % |
15. Je podle Vás rozdíl mezi PR a marketingem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 34 | 72,34 % | 72,34 % |
ne | 13 | 27,66 % | 27,66 % |
16. Jaký je podle Vás rozdíl mezi PR a marketingem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
0
jiný název.
Liší se cílem, prostředky
Marketing je cílená činnost na zlepšení prodeje výrobku, PR je celkový dojem značky
marketing je konkrténí propagace produktu, značky PR obecné povědomí o značce
marketing je obecnější, PR má konkrétnější zaměření, přímější k veřejnosti
marketing je primárně zaměřen na prodej.
marketing je především propagace PR řeší vztahy
marketing je zaměřen na prodej zboží PR má ovlivňovat veřejné mínění v širším rozsahu
marketing prodává, PR dělá dobrý dojem
marketing se musí plánovat více do budoucna
Marketing se soustřeďuje na prodej, moc se nezajímají o komunikaci a dlouhodoubé projekty. PR je podpora marketingu,pomáhá vytvářet dobrou pověst firmě a tím zlepšit prodej jejich produktů.
marketing se zaměřuje spíše na obchod (především prodej nějakého produktu)
marketingové strategie směřují úzce ke zvýšení prodeje, PR k celkovému obrazu firmy nebo společnosti v očích veřejnosti
neni
nevím
nevím
Nevim
nevím
nevím
PR - vztah mezi firmou a veřejností, naopak cíl marketingu je zisk, prodej
PR - vztah mezi stranami (viz výše) marketing se tolik nezajímá o komunikaci, jde spíše o reklamu jako takovou, její výrobu
PR je jak jsem psala reklama skrytá v článku, který se tváří jako obyčejný článek - a marketing je obor zabývající se podporou prodeje produktů
PR je jeden z nástrojů marketingu.
pr je součást komunikačního mixu, který je součástí marketingu. Jaký je rozdíl mezi motorem a automobilem?
PR je součást marketingu
PR je součástí marketingu
PR je specifická oblast marketingu. Ačkoliv PR pracovník může být součástí marketingového týmu, PR není klasicky marketingová činnost. Marketéři vytvářejí nejrůznější reklamní sdělení na různých nosičích, prostřednictvím různých médií. PR speicalisté se snaží zvýšit povědomí o značce pomocí kladných článků, oficiálních prohlášení, sdělení atd.
PR je vic komplexni, jakekoliv vztahy s okolim, marketing je jen produkt a jeho prezentace
PR je vždy takový jako firme chce, zaměřuje se na společnost, dobré jméno společnosti atd Marketing zaměřuje se spíše na prodejní výsledky
PR monitoruje a snaží se zlepšovat vztahy té dané firmy s veřejností, kdežto marketing se snaží veřejnosti "vnutit" svůj produkt, často s použitím jakýchkoliv metod. Ostatně špatná reklama, taky reklama. Takhle to vidím já a je samozřejmé, že můj názor nemusí být správný.
PR patří do nástrojů marketingové komunikace
PR se snaží dělat reklamu "neplaceně" Marketing je vždy placený
PR se tolik nezabývá penězi a prodejem
PR se zabývá hlavně vztahem mezi společností a veřejností zatímco marketing pracuje i se záležitostmi které se týkají pouze podniku
PR to má v názvu - relations, tedy vztahy. PR kampaně využívají a víceméně stojí na zpětné vazbě od zákazníků, veřejnosti, na kterou je kampaň cílená.
PR zjištuje co zákazníci chtějí a marketing je realizace
Rozdíl je v tom, co mě více naštve.
rozdíl vidím v obsahu a formě
řešení otázky jednání s okolními subjekty v zájmu firmy X nastavení a řízení chodu firmy
Velký
Źádný
zadny nevidim
Žádný
Žádný
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.