Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > PR v klasické reklamě a nových médiích

PR v klasické reklamě a nových médiích

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Švehla
Šetření:14. 04. 2014 - 21. 04. 2014
Počet respondentů:47
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den milý respondente,

děkuji za vyplnění tohoto krátkého dotazníku, jehož výsledky použiji pro moji závěrečnou práci při studiu na vyšší odborné škole ekonomické. Prosím zodpovídej všechny otázky podle svého nejlepšího svědomí a vědomí, abych mohl všechny faktory správně. 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2859,57 %59,57 %  
Muž1940,43 %40,43 %  

Graf

2. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 253370,21 %70,21 %  
26 - 35612,77 %12,77 %  
36 - 45510,64 %10,64 %  
56 a více24,26 %4,26 %  
46 - 5512,13 %2,13 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou2348,94 %48,94 %  
Vysoká škola2042,55 %42,55 %  
Základní škola24,26 %4,26 %  
Vyšší odborná škola24,26 %4,26 %  

Graf

4. Povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student3063,83 %63,83 %  
Zaměstnanec817,02 %17,02 %  
Nezaměstnaný510,64 %10,64 %  
Podnikatel24,26 %4,26 %  
Důchodce12,13 %2,13 %  
Mateřská/rodičovská dovolená12,13 %2,13 %  

Graf

5. Znáte pojem PR (public relations)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4187,23 %87,23 %  
ne612,77 %12,77 %  

Graf

6. Co podle Vás deginuje pojem PR (public relations)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Asi komunikace se zákazníky

Jakékoliv vztahy subjektu s outside prostředím, zákazníci i zadavatelé.

Komunikace s veřejností

media, reklama, publicita, prodej

metody ovlivnění mínění veřejnosti

Ovlivňování lidí

Podpora, vztah mezi veřejností a podporovaným subjektem/objektem..

PR = vztah s veřejností, komunikace s veřejností

prezentování se

propaganda

prostředky utváření vztahu firmy k veřejnosti - od tiskových zpráv, přes kontakt s médii, pořádání meetingů a prezentací až po prezentaci v médiích, součástí je sponzoring a fundraising.

Public relations je ovlivňování široké veřejnosti pomocí argumentů.

Publikační relace

reklama ovlivˇbující veřejné mínění

reklama skrytá v článku, který se tváří jako obyčejný článek

reklama,prezentace

styk s veřejností :D

Styk s veřejností, médii, zastupovat nějakou firmu v těchto ohledech

Techniky, jež využívají podniky. Zaměřují se jimi na "vztahy s veřejností".

Veřejné mínění o firmě nebo značce

veřejné představení firmy, značky, výrobku...

vztah mezi společností a veřejností

Vztah s veřejností

Vztah s veřejností, komunikace s veřejností (například firmy nebo nějaké organizace)

vztahy s veřejností

vztahy s veřejností

vztahy s veřejností

Vztahy s veřejností i vztahy uvnitř firmy.

vztahy s veřejností.Používají se různé techniky komunikace

vztahy společnosti s veřejností, řeší problémy vzájemných vztahů

Zpětná vazba od zákazníka.

Jestli ovlivňují Vaše chování či nákupy

7. Ovlivňují Vás reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3472,34 %72,34 %  
ne1327,66 %27,66 %  

Graf

1 - nejméně a 5 - nejvíce

8. Jak jsou podle vás reklamy důležité?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31940,43 %40,43 %  
41123,4 %23,4 %  
11021,28 %21,28 %  
2714,89 %14,89 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.67
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:1.03
Směrodatná odchylka:1.02
Medián:3
Modus:3

Graf

9. Jaké reklamy nejčastěji sledujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové3268,09 %68,09 %  
televizní2859,57 %59,57 %  
venkovní (billboardy, bannery, ...)2655,32 %55,32 %  
tištěné (deníky, magazíny, letáky, ...)2246,81 %46,81 %  
rozhlasové714,89 %14,89 %  

Graf

Seřaďte od nejvíce ovlvňující po nejméně

10. Co Vás ovlivní/zaujme více a co méně?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Reklama v televizi4.7877.699
Reklama na internetu4.9574.934
Doporučení přátel4.0437.402
Článek o zajímavém produktu/službě4.5964.028
Reportáž4.5744.117
Osobní vyzkoušení produktu/služby3.89410.648
Video sdílené na sociální síti5.834.822
Tištěná reklama5.9155.014
Venkovní reklama6.4045.305

Graf

11. Co jsou to podle Vás NOVÁ MÉDIA?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

digitální média

facebook, twitter

Facebook, Twitter, Google plus = sociální media

Facebook, twitter, myspace

interaktivní objekty, zvukové signály,pohyblivé fotografie atd

internet

Internet

internet

Internet ? jinak nevím

internet a dalsi zvlastni plochy pro reklamu - horkovzdusny balon

internet, guerillový a virální marketing

internet, mobily

internet, mobily, tablety, počítače, televize

Internet, sociální sítě

Internet, televize

internetová média, sociální sítě, média vycházející na tabletech, apod.

internetové magazíny, noviny, sociální sítě...

kombinace fikce a reality dohromady

média, co se berou za nová vůči ostatním

media/reklamy na vyssi urovni vtiravosti, zajimavosti

moderní média

např. počítačem upravené fotky, pohyblivé interaktivní instalace, světelné instalace - vlastně tvorba určité virtuální reality

nevím

nevím

nevím

no v současnoti asi jen internet, sociální sítě, smartphony

Nové prostředky komunikace - internet, sociální sítě

Nové reklamy na produkty

obecně internet, sociální sítě

On-line média a sociální média

Online média

počítače, internet, digitální televize, televize, rozhlas

Počítače, virtuální realita

Sociální sítě

sociální sítě

Sociální sítě jako je facebook, twitter, apod.

sociální sítě, mobilní aplikace, nové technologie

Sociální sítě, reklamy v aplikacích

Sociální sítě, video kanály

sociální sítě, vše co využívá nové digitální technologie,

sociální sítě?

ta která jsou založená na bázi internetu a telekomunikačních sítích

televize v dnešním měřítku, internetové zdroje

twitter a jiné sociální sítě

v poslední době rychle se rozvíjející cosi, především sociální sítě, aplikace v chytrých telefonech apod.

virtuální realita, počítačem upravené fotografie/reklama..

Zakoupená média

12. Koupili byste si produkt na základě doporučení přátel?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4493,62 %93,62 %  
ne36,38 %6,38 %  

Graf

13. Koupili byste si produkt na základě osobního testování produktu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4697,87 %97,87 %  
ne12,13 %2,13 %  

Graf

14. Koupili byste si produkt na základě článku v lifestylovém magazínu nebo spíše na základě reklamního sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše článek2451,06 %51,06 %  
Nevím1736,17 %36,17 %  
Článek48,51 %8,51 %  
Spíše reklama24,26 %4,26 %  

Graf

15. Je podle Vás rozdíl mezi PR a marketingem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3472,34 %72,34 %  
ne1327,66 %27,66 %  

Graf

16. Jaký je podle Vás rozdíl mezi PR a marketingem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

0

jiný název.

Liší se cílem, prostředky

Marketing je cílená činnost na zlepšení prodeje výrobku, PR je celkový dojem značky

marketing je konkrténí propagace produktu, značky PR obecné povědomí o značce

marketing je obecnější, PR má konkrétnější zaměření, přímější k veřejnosti

marketing je primárně zaměřen na prodej.

marketing je především propagace PR řeší vztahy

marketing je zaměřen na prodej zboží PR má ovlivňovat veřejné mínění v širším rozsahu

marketing prodává, PR dělá dobrý dojem

marketing se musí plánovat více do budoucna

Marketing se soustřeďuje na prodej, moc se nezajímají o komunikaci a dlouhodoubé projekty. PR je podpora marketingu,pomáhá vytvářet dobrou pověst firmě a tím zlepšit prodej jejich produktů.

marketing se zaměřuje spíše na obchod (především prodej nějakého produktu)

marketingové strategie směřují úzce ke zvýšení prodeje, PR k celkovému obrazu firmy nebo společnosti v očích veřejnosti

neni

nevím

nevím

Nevim

nevím

nevím

PR - vztah mezi firmou a veřejností, naopak cíl marketingu je zisk, prodej

PR - vztah mezi stranami (viz výše) marketing se tolik nezajímá o komunikaci, jde spíše o reklamu jako takovou, její výrobu

PR je jak jsem psala reklama skrytá v článku, který se tváří jako obyčejný článek - a marketing je obor zabývající se podporou prodeje produktů

PR je jeden z nástrojů marketingu.

pr je součást komunikačního mixu, který je součástí marketingu. Jaký je rozdíl mezi motorem a automobilem?

PR je součást marketingu

PR je součástí marketingu

PR je specifická oblast marketingu. Ačkoliv PR pracovník může být součástí marketingového týmu, PR není klasicky marketingová činnost. Marketéři vytvářejí nejrůznější reklamní sdělení na různých nosičích, prostřednictvím různých médií. PR speicalisté se snaží zvýšit povědomí o značce pomocí kladných článků, oficiálních prohlášení, sdělení atd.

PR je vic komplexni, jakekoliv vztahy s okolim, marketing je jen produkt a jeho prezentace

PR je vždy takový jako firme chce, zaměřuje se na společnost, dobré jméno společnosti atd Marketing zaměřuje se spíše na prodejní výsledky

PR monitoruje a snaží se zlepšovat vztahy té dané firmy s veřejností, kdežto marketing se snaží veřejnosti "vnutit" svůj produkt, často s použitím jakýchkoliv metod. Ostatně špatná reklama, taky reklama. Takhle to vidím já a je samozřejmé, že můj názor nemusí být správný.

PR patří do nástrojů marketingové komunikace

PR se snaží dělat reklamu "neplaceně" Marketing je vždy placený

PR se tolik nezabývá penězi a prodejem

PR se zabývá hlavně vztahem mezi společností a veřejností zatímco marketing pracuje i se záležitostmi které se týkají pouze podniku

PR to má v názvu - relations, tedy vztahy. PR kampaně využívají a víceméně stojí na zpětné vazbě od zákazníků, veřejnosti, na kterou je kampaň cílená.

PR zjištuje co zákazníci chtějí a marketing je realizace

Rozdíl je v tom, co mě více naštve.

rozdíl vidím v obsahu a formě

řešení otázky jednání s okolními subjekty v zájmu firmy X nastavení a řízení chodu firmy

Velký

Źádný

zadny nevidim

Žádný

Žádný


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Povolání?

5. Znáte pojem PR (public relations)?

7. Ovlivňují Vás reklamy?

8. Jak jsou podle vás reklamy důležité?

9. Jaké reklamy nejčastěji sledujete?

10. Co Vás ovlivní/zaujme více a co méně?

12. Koupili byste si produkt na základě doporučení přátel?

13. Koupili byste si produkt na základě osobního testování produktu?

14. Koupili byste si produkt na základě článku v lifestylovém magazínu nebo spíše na základě reklamního sdělení?

15. Je podle Vás rozdíl mezi PR a marketingem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Povolání?

5. Znáte pojem PR (public relations)?

7. Ovlivňují Vás reklamy?

8. Jak jsou podle vás reklamy důležité?

9. Jaké reklamy nejčastěji sledujete?

10. Co Vás ovlivní/zaujme více a co méně?

12. Koupili byste si produkt na základě doporučení přátel?

13. Koupili byste si produkt na základě osobního testování produktu?

14. Koupili byste si produkt na základě článku v lifestylovém magazínu nebo spíše na základě reklamního sdělení?

15. Je podle Vás rozdíl mezi PR a marketingem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Švehla, J.PR v klasické reklamě a nových médiích (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://pr-v-klasicke-reklame-a-novy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.