Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > práce průvodců a delegátů

práce průvodců a delegátů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Berlanová
Šetření:27. 01. 2013 - 25. 02. 2013
Počet respondentů:89
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
Jmenuji se Lucie Berlanová a prosím Vás o vyplnění tohoto krátkého dotazníku k mé bakalářské práci, ve které zjišťuji spokojenost zákazníků s prací delegátů a průvodců. Vámi zvolenou odpověď zakroužkujte. Ujišťuji vás, že tento dotazník je zcela anonymní. Předem vám děkuji za čas strávený nad vyplněním tohoto dotazníku.

Pro jistotu zde uvádím rozdíly mezi průvodcem a delegátem.
Průvodce- podává výklad o kulturním a přírodním dědictví nějaké oblasti, disponuje specifickou kvalifikací pro danou oblast, většinou u poznávacích zájezdů nebo na horách

Delegát- osoba pověřená cestovní kanceláří poskytovat praktickou pomoc cestujícím, vybavovat administrativní záležitosti, většinou u pobytových zájezdů
 

Odpovědi respondentů

1. Kolikrát jste již byli na zájezdu s cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou? *u odpovědi A prosím dále nepokračujte ve vyplňování dotazníku

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
max 5x3235,96 %35,96 %  
5x - 10x3134,83 %34,83 %  
více jak 10x1516,85 %16,85 %  
pouze 166,74 %6,74 %  
nikdy55,62 %5,62 %  

Graf

2. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-406977,53 %77,53 %  
do 201415,73 %15,73 %  
40-6066,74 %6,74 %  

Graf

3. Jakých typů zájezdů jste se většinou zúčastnili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pobytové5561,8 %61,8 %  
poznávací2224,72 %24,72 %  
pobytové i poznávací22,25 %2,25 %  
obou typů11,12 %1,12 %  
půl na půl, asi víc poznávací11,12 %1,12 %  
žádné11,12 %1,12 %  
obě předchozí odpovědi11,12 %1,12 %  
Pobytové i poznávací.11,12 %1,12 %  
kombinace obojího (pobytových i poznávacích)11,12 %1,12 %  
poznávacích organizovaných podle sebe 11,12 %1,12 %  
pobytové, poznávací i pobytově-poznávací11,12 %1,12 %  
zájezdů se účastním pouze jako zástupce CK, cestuji sám11,12 %1,12 %  
s ohledem na první otázkou žádných11,12 %1,12 %  

Graf

4. Ovlivnily váš výběr cestovní kanceláře předchozí zkušenosti s prací průvodců/delegátů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne2426,97 %26,97 %  
ano2325,84 %25,84 %  
spíše ano2325,84 %25,84 %  
ne1921,35 %21,35 %  

Graf

5. Přivítal vás průvodce či delegát na vašem zájezdu (pozdravil, představil se,…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8595,51 %95,51 %  
ne44,49 %4,49 %  

Graf

6. Byl váš průvodce/delegát schopný zajistit vyřešení zdravotních problémů klienta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
naštěstí tato situace nenastala, ale myslím, že ano5865,17 %65,17 %  
ano2932,58 %32,58 %  
naštěstí tato situace nenastala, ale myslím, že ne22,25 %2,25 %  

Graf

7. Byl váš průvodce/delegát ochotný vám pomoci díky znalosti daného jazyka s nastalými problémy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano byl velmi ochotný6977,53 %77,53 %  
ano, ale jen částečně1112,36 %12,36 %  
ne, musel jsem to zařídit sám910,11 %10,11 %  

Graf

8. Upozornil Vás delegát/průvodce na národní odlišnosti dané země?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, řekl nám užitečné věci7786,52 %86,52 %  
ne1213,48 %13,48 %  

Graf

9. Byli jste spokojeni s odbornou kvalifikací (výklad) průvodců u zájezdu? *vyplní pouze účastníci poznávacích zájezdů

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano (přidal/a i řadu zajímavostí)6876,4 %76,4 %  
ano (bohužel jen fakta)910,11 %10,11 %  
spíše ne66,74 %6,74 %  
ne66,74 %6,74 %  

Graf

10. Orientoval se průvodce v navštěvovaných městech (WC, stanoviště MHD, umístění obchodů) nebo na horách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4752,81 %52,81 %  
většinu znal zpaměti3539,33 %39,33 %  
ne44,49 %4,49 %  
spíše ne, používal navigaci33,37 %3,37 %  

Graf

11. Byl delegát přítomen po celou dobu vyřízení ubytování? (papírování)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4044,94 %44,94 %  
ano, jen na chvíli3539,33 %39,33 %  
ne, jel dále s ostatními klienty1415,73 %15,73 %  

Graf

12. Byl delegát osobně přítomný u fakultativních výletů, pořádaných CK?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4752,81 %52,81 %  
ne2224,72 %24,72 %  
při vstupu do kulturních zařízení jsme měli místního průvodce2022,47 %22,47 %  

Graf

13. Dodržel delegát jím stanovený čas informační schůzky pro své klienty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano byl přesný6573,03 %73,03 %  
měl několik minut zpoždění1719,1 %19,1 %  
ne77,87 %7,87 %  

Graf

14. Co jste u svých průvodců/delegátů nejvíce ocenili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

- znalost prostředí - informace, které předával - znalost jazyka

---

.

.

byl naprosto skvělý, řekla bych že neměl jedinou chybičku :)

Češtinu, ikdyž byl místní

Delegátů a ani cestovních kanceláří jsem nikdy nevyužila. Během cestování preferuji samostatné zařizování ubytování, letenek a fakultativních aktivit.

dochvilnost, informovanost

dostatečnou informovanost

humor, výklad

informace o destinaci

Informovanost v dané oblasti, užitečné rady, upovídanost - v dobrém slova smyslu - dozvěděla jsem se více informací aniž by to bylo vyžadováno.

Informovanost, vstřícnost, snaha pomoci a vyjít vstříc požadavkům

informovanost, znalost jazyka

jazykovou odbornost

komunikativnost

kontaktní údaje a přesnost informací + doporučení

lidskost, osobní přístup, snahu obohatit nás, nejen povinným info, ale osobními zážitky

Nevím

nevím

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

Nic, dovolenou si organizuji sama

ochota a znalost

ochota spolupráce

ochotu

ochotu

ochotu

ochotu

ochotu

ochotu

ochotu a schopnost při zdravotních problémech

Ochotu a vstricnost

ochotu pomoci, časovou flexibilitu

ochotu vysvětlit, nicméně díky jazykovým znalostem jsem si byla schopna poradit vždy sama; pomoc bych pravděpodobně ocenila v případě nemoci; viděla jsem ale, že pro mnoho lidí slouží delegát něco jako osobní asistent, člověk se často až stydí, na co jsou lidi schopní se ptát

ochotu, informovanost

ochotu, rady

ochotu, usměvavost, odbornost

opravdu velký všeobecný přehled a to, že jsem se dozvěděla hodně zajímavostí o daném místě

orientaci v dané destinaci (kde se co nachází, ceny, tipy co navštívit, atp.)

Originalitu

osobní přístup ke klientovi

pohotovost

pozitivní a milí přístup

praktické znalosti destinace

presnost a spolehlivost a prijemne vystupovani

profesionální vystupování, jazykovou vybavenost, vstřícnost a ochotu pomoci

přátelskou slečnu delegátku

přesnost

Přesnost

přesnost inforamcí

Přesnost, znalosti, dostupnost, flexibilitu

příjemné chování, profesionalita

příjemné vystupování,

Příjemné vystupování, ochotu a nadšení pro práci!

rady a doporučení

Rady a objektivní názory. Dokázali poradit dobré stravovací zařízení s ohledem na cenu i kvalitu a objektivně zhodnotit i aktivity pořádané v daném místě, nesnažili se klientům doporučit naprosto vše.

rady jak to v destinaci chodí

řekli nám o zajimavých místech ,které bychom měli vidět

sex

Snahu.

spolehlivost

spolehlivost

sympaťák

sympatie, humor, znalosti a zkušenosti s danou oblastí, ochota poradit a pomoci za každé situace

Upozornění na zajímavosti, které nejsou v průvodcích, na místa, kde se dá dobře, případně levně a rychle najíst, na co si dát pozor....

vstřícnost

Vstřícnost, jazykové znalosti,

vstřícnost, kamarádskost

vstřícnost, ochota pomoci, profesionalita

vše

vše

Všestranný přehled, ochota pomoci

zkušenost, informovanost, vystupování

zkušenosti

znalost jazyka

znalost jazyka

znalost jazyka té dané země

znalost prostředí

Znalost země

znalosti

znalosti a informativnost

žil v dané zemi několik let a znal místní zvyklosti

15. Co vám u průvodců/delegátů chybělo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

- při vstupu do muzeí a jiných podobných zařízení se nám nemohl věnovat (prý je na to nutné speciální povolení) a byli jsme odkázání na místní průvodce, kterým jsme ovšem vše nerozuměli /z důvodu jazykové bariéry/

---

.

.

Ani ne, že by chybělo.. Ale oceňuji, když delegáti mluví jazykem dané země. Např. v Řecku mluví řecky, ve Francii francouzsky atd. Mnohdy delegáti mluví jen angličtinou. Není to přímo vada, ale je příjemnější, když mluví jazykem dané země

asi nic

asi nic

běžná mimopracovní komunikace

čas

časově zabraní

delegát nebyl přítomen při papírování v hotelu při ubytování

Dobrá pověst

dochvilnost

dochvilnost,

dochvylnost

individuální jednání

Já měl zatím štěstí a byl jsem vždy spokojen

jak u kterých, ale většinou ta strojenost

Jazykové znalosti, ochota, dochvilnost, nedostatná péče o klienty, organizační schopnosti a odpovědnost (zapomenutí lidí na benzince)... Je to zájezd od zájezdu různé - potkala jsem jak naprosto špičkové lidi, tak totální selhání - asi nejhorší byl zájezd, kde jsme se kromě ignorantství průvodců setkali i s klasickou šikanou - nepřeháním, bohužel byl zájezd 10denní. Na chování onoho průvodce vůči naší rodině upozorňovali hromadně další účastníci zájezdu, pak doprůvodcoval.

Jelikož jsem jazykově nadstandartně vybavena, tak si myslím, že i v případě využití služeb cest. kanceláří a delegáta bych jeho služeb nikdy nevyužila.

mě nic

Milé chování.

Mluvil/a potichu, když mluvil/a ke skupině, měl/a si dát více záležet, jestli všichni slyší výklad

Nechybělo mi nic.

některý nic neřkl, jen když jsme se ho zeptali

Některým chyběla profesionalita. Zařídili sice vše, co bylo potřeba, ale nechovali se zrovna příkladným způsobem.

nelze říci, byly zde obrovské rozdíly

Netuším, viz. otázka č. 1 a 14.

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím o ničem

nevybavuji si, že by mi něco chybělo

nic

Nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

Nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic

nic nechybělo

Nic vše je v pořádku

nic, byla jsem se vším spokojená

nic, delegátka byla superní, vše nám vysvětlila, poradila, dokonce nám vyměnila peníze, není co bych vytkla

občas usměv

Občasné zpoždění při řešení problémů.

odborné znalosti

ochota

osobní přístup

Osobní zkušenosti

porno

s ničím jsme se nesetkala.

schopnost řešit vzniklé problémy s rozcapenými českým "turisty"

špatné vyjadřování

trochu lepší mluvený projev

u jednoho výrazné označení, jelikož se svým 1?50 cm se ztrácel v davu, jindy přílišná odbornost výkladu k danému " publiku", která byla dle mého názoru pro osoby neznalé pojmů ( např. architektonických) nesrozumitelná

úsměv

Úsměv

více času stráveného s námi

více znalostí

Vstřícnost a laskavost

vše v pořádku

vzhledem k tomu, že jsem byla s cestovkou jenom jednou, nemůžu posoudit

zajímavosti o místě

znalost okolí


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolikrát jste již byli na zájezdu s cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou? *u odpovědi A prosím dále nepokračujte ve vyplňování dotazníku

2. Kolik vám je let?

3. Jakých typů zájezdů jste se většinou zúčastnili?

4. Ovlivnily váš výběr cestovní kanceláře předchozí zkušenosti s prací průvodců/delegátů?

5. Přivítal vás průvodce či delegát na vašem zájezdu (pozdravil, představil se,…)

6. Byl váš průvodce/delegát schopný zajistit vyřešení zdravotních problémů klienta?

7. Byl váš průvodce/delegát ochotný vám pomoci díky znalosti daného jazyka s nastalými problémy?

8. Upozornil Vás delegát/průvodce na národní odlišnosti dané země?

9. Byli jste spokojeni s odbornou kvalifikací (výklad) průvodců u zájezdu? *vyplní pouze účastníci poznávacích zájezdů

10. Orientoval se průvodce v navštěvovaných městech (WC, stanoviště MHD, umístění obchodů) nebo na horách?

11. Byl delegát přítomen po celou dobu vyřízení ubytování? (papírování)

12. Byl delegát osobně přítomný u fakultativních výletů, pořádaných CK?

13. Dodržel delegát jím stanovený čas informační schůzky pro své klienty?

15. Co vám u průvodců/delegátů chybělo?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolikrát jste již byli na zájezdu s cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou? *u odpovědi A prosím dále nepokračujte ve vyplňování dotazníku

2. Kolik vám je let?

3. Jakých typů zájezdů jste se většinou zúčastnili?

4. Ovlivnily váš výběr cestovní kanceláře předchozí zkušenosti s prací průvodců/delegátů?

5. Přivítal vás průvodce či delegát na vašem zájezdu (pozdravil, představil se,…)

6. Byl váš průvodce/delegát schopný zajistit vyřešení zdravotních problémů klienta?

7. Byl váš průvodce/delegát ochotný vám pomoci díky znalosti daného jazyka s nastalými problémy?

8. Upozornil Vás delegát/průvodce na národní odlišnosti dané země?

9. Byli jste spokojeni s odbornou kvalifikací (výklad) průvodců u zájezdu? *vyplní pouze účastníci poznávacích zájezdů

10. Orientoval se průvodce v navštěvovaných městech (WC, stanoviště MHD, umístění obchodů) nebo na horách?

11. Byl delegát přítomen po celou dobu vyřízení ubytování? (papírování)

12. Byl delegát osobně přítomný u fakultativních výletů, pořádaných CK?

13. Dodržel delegát jím stanovený čas informační schůzky pro své klienty?

15. Co vám u průvodců/delegátů chybělo?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Berlanová, L.práce průvodců a delegátů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://prace-pruvodcu-a-delegatu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.