Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Práva pacientů v ČR

Práva pacientů v ČR

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Frantová
Šetření:31. 10. 2010 - 14. 11. 2010
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:48,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jmenuji se Lenka Frantová, jsem studentkou VŠ a v současné době zpracovávám bakalářskou práci.Jako téma bakalářské práce jsem si zvolila Práva pacientů v ČR.

Již několik let pracuji ve zdravotnictví jako porodní asistentka a prostřednictvím dotazníku se chystám porovnat pohled pacientů a zdravotníků na problematiku dodržování práv pacientů a úroveň poskytované péče ve zdravotnických zařízeních v ČR. Ráda bych znala Váš názor na úroveň českého zdravotnictví a na přístup zdravotnického personálu k pacientům zdravotnických zařízení.

Se zjišťěnými výsledky se můžete seznámit i Vy na stránkách Vyplnto.cz

 

Odpovědi respondentů

1. Je pro Vás otázka pacientských práv v českém zdravotnictví důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano10379,23 %79,23 %  
spíše ano2519,23 %19,23 %  
spíše ne10,77 %0,77 %  
nevím10,77 %0,77 %  

Graf

2. Uveďte prosím své zkušenosti s přístupem zdravotnického personálu k pacientovi při vstupu do zdravotnického zařízení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Pokud přijdu do zdr. zařízení musím se sama vyznat v plánu zařízení a dojít na oddělení, na které potřebuji. Pokud bloudím, zeptám se personálu a ti mi ochotně poradí.

arogance

Asi jak kde, ale zpravidla to v nemocnicích funguje jako na běžícím pásu a někdy dávají doktoři i setstřičky vysloveně najevo, že je to všechno už obtěžuje a zdržuje.

až na jedno zásadní zanedbání mého stavu v dětství (lékařka zanedbala vyšetření a brzy nezjistila problémy se srdcem) jsem spokojená (jelikož jiný lékař, větší profesionál po výměně lékaře to zjistil ihned)

Bbohužel se výrazně liší přístup v klasické nemocnici a v praxíxh soukromých lékařů či na soukromých klinikách. Mám pocit, že je to nastaveno mírou finančního ohodnocení lékařských pracovníků, ale i lékařskou etikou vládnoucí celým konkrétním zdravotnickým zařízením.

Bohužel jsem už za svůj život navštívila mnoho zdravotnických zařízení a můžu říct, že s nepříjemným a neochotným personálem i lékaři jsem se setkala již mnohokrát. Pokud se pak člověku náhodou dostane kvalitní péče se vším všudy, nemůže tomu uvěřit.

Bylo pro mě často až zarážející, jak se některý zdravotnický personál choval k pacientům - nadřazeně a bez úcty. Zejména k pacientům - seniorům.

Celkem slušné zacházení

Dlouhá doba čekání na objednané vyšetření. čas není dodržen a omlouváno je to tím, že pořadí určuje lékař. Často neochota a nepříjjemné jednání seter v ambulanci.

dlouhé čekání na lékaře

dobré

dobré

dost často je to jako na běžícím pásu, všechno kvapně, není čas se na cokoli pořádně zeptat

Hodnotím jej kladně, vždy mi vyšli vstříc.

ja mam jenom same dobre zkusenosti

Já sama jsem zdravotník. Když jsem vykonávala tuto profesi, snažila jsem se vždy přistupovat ke každému klientovi vřele, mile, s pochopením....i když mnohdy mě samé nebylo nejlépe, byla jsem unavená,.....V situaci, kdy já sama jsem vstupovala do zdrav.zařízení s tím, že mě něco bolí, trápí...očekávala jsem milé,vlídné jednání od ostatních- setkala jsem se s pozitivním i negativním přístupem. O to více mě mrzí, že české zdravotnictví s nedostatkem personálu a financí "donutí" zdrav,personál státi se nevlídnými, arogantními a neochotnými lidmi.

jak kde

jak kdy a kde,blíže neumím popsat.Záleží na okolnostech

Jako zdravotník více vnímám informace a vystupování ostatních zdravotníků. Jak které zařízení, někde jsou velmi příjemní a ochotní, jinde by se mohli polepšit.

je různý, někde výborný, citlivý se zájmem o pacienta, někde hrozný, jakoby pacient obtěžoval a zdržoval.

Je to individuální. Setkala jsem se se špatným i dobrým přístupem. Záleží na povaze personálu.

Je to různé. mám zkušenost, že jsem 2x rodila ve stejné nemocnici ((České Budějovice). Prové bylo dost času, v klidu jsme vše vyplnily, podruhé jsem přijela v a podstatě jsem již rodila. Nikoho to nezajímalo, potřebovali si vyplnit všechny vstupní formuláře, natočit monitor až pak někoho napadlo, že už fakt je dítě na cestě. Přesto jsme stále něco vyplňovali i na porodním sále. Bylo to nepříjemné, myslím, že to mohlo 10 min počkat než se syn narodí. Nechápu, že si údaje nenechávají v počítači, když si tam vše zapisují.

je velký rozdíl , když přijde pacient do nemocnice s tím, že má domluvený nadstandartní pokoj potom se s ním nadstandartně a příjemně zachází, ale když je ubytovaný na "pojištovnu" bohužel je na něho často pohlíženo jako na obtížný hmyz. ale nechci zobecňovat je to o lidech a většina sestřiček i dr se snaží, ale pořád mají co dohánět.

Jelikož pracuji také ve zdravotnictví, musím říct, že přístup zdr. personálu ke mě jako k pacientovi byl téměř vždy bez problémů. Naštěstí zdravotnická zařízení zatím moc nepotřebuji.

Jen jednou jsem zažila, že se mi doktorka i sestra představily tenkrát jsem měla pocit, že jsem člověk jinak mam pocit, že jsem jen další kus nařadě.

Jsem také porodní asistentka a na všech pracovištích, kde jsem pracovala nás vedly k tomu, abychom byly vstřícné, milé, pozorné, empatické atd... Myslím, že každá z nás se o to snažila. Ale mé zkušenosti jako pacientky jsou odlišné, ne vždy je zdravotnický personál milý a vstřícný.

Jsou na normální lidi, které nepracují ve zdravotnictví nebo nejsou na zdravotnických školách nepříjemní, arogantní. Já sama jsem se s tím setkala, když jsem byla poslaná na jedno vyšetření.....Lékařka byla velmi nepříjemná až když se zeptala na školu a já řekla zdrávku, tak změnila přístup...

kladné

Lékaři se zpravidla představují, zdravotní sestry výjimečně. Sestry i lékaři mi vždy příjemně a srozumitelně popsali výkon, nebo co mě čeká. Zeptali se i, zda všemu rozumím.

Leni, co Ti k tomu mám napsat?! Když někam jdu, tak většinou stejně všude ví, že jsem zdravotník, takže je to v pohodě a kamarádské. Když jsem třeba na operaci, kde mě nikdo neznal, tak si ale taky nemůžu stěžovat. A kdyby se přeci jen vyskytla nějaká sestra, která třeba nic moc, tak to stejně kritizovat nebudu, protože sama z práce vím, že ne vždy dokáže být člověk stoprocentní. Pa Tereza ;-)

ma zkusenost: pozdrav a vysvetleni kde se nachazi, ze na sobe bude mit spoustu kabelu, vysvetleni kde je toaleta, sprcha. Na dosah zvonek, muze pouzivat mobilni telefon.

Má zkušenost je veskrze kladná

mám diametrálně odlišné zkušenosti, naštěstí ta zlá se stala před 10 lety a ted převažují většinou jen ty dobré :)

Mám jen kladný zkušenosti nikde jsem nenarazila na neochtný personál.

mám úplně opačné pocity - buď velmi kladné nebo naprosto otřesné (těch je naštěstí míň).

Mám více méně dobré zkušenosti.

mám zkušenost jen z nemocnice v Havlíčkově Brodě a zde jsou zkušenosti jen pozitivní

Mám zkušenosti dobré i špatné. Ale nepožaduju po lékařích a sestrách " americký úsměv ". Stačí mi, pokud mi kdokoliv vysvětlí, co mi bude dělat, rizika celkem u běžného zákroku nepotřebuji vědět. Soukromí při vyšetření je podmínkou. Rozhodující je pro mne výsledek a slušné jednání. je dobře, že pacient má svá práva, ale neměl by je zneužívat a totéž platí i pro opačnou stranu.

Mé zkušenosti jsou celkem uspokojivé.

mé zkušenosti jsou většinou kladné, personál nemocnice byl milý a neměla jsem s nimi nikdy žádný problém

Mé zkušenosti s přístupem zdravotnického zařízení nejsou naštěstí bohaté. Můj názor je takový, že záleží na jedinci a jeho přístupu. Někteří zdravotníci jsou velice vstřícní a dokážou komunikovat a vysvětlit danou problematiku. Jsou však i tací, kteří nedokážou asertivně jednat a chovají se bohužel nadřazeně.

Moje zkušenosti s chováním zdravotnického personálu sou zatím dobré. Občas lékaři nedokáží pomoci, ale to záleží na mnoha jiných okolnostech. Nerada bych něco tvrdě kritizovala. Stejně jako ve všech jiných oborech i tady se setkáme s různými lidmi, s různými povahami...

Moje zkušenosti jsou různé. Někde skvělé, někde horší. Soukromá zdravotnická zařízení mají lepší přístup.

Myslím, že tato oblast se za poslední leta výrazně zlepšila. Zkušenost z poslední doby je velmi dobrá. zdravotní personál již k pacientovi nepřistupuje jako k otravnému člověku, ale jako ke klientovi pro kterého tam je.

Ne vždy vstřícný a ohleduplný

Negativní

nejsem asi dobrý hodnotitel, protože využívám nadstandartní placenou péči a tady přístup musí být dobrý

Někde tak, jinde jinak. Je to různé. Ale ve většině jsem se setkala s relativně slušným jednáním a pochopením.

Někdy dobrý jindy špatný.....

někdy arogance a neochota

Někdy jsem se setkala s milým a vstřícným chováním, jindy s nevšímavostí a lhostejností - záleží na lidech.

Některé zdravotní sestry jsou příjemné, stejně tak i páni doktoři. Jinde bývají docela mrzutí, naštvaní, což pacienty odrazuje hned při prvním kontaktu s nimi. Převážně jsem se setkala s pozitivním přístupem lékařů k pacientům, ale z doslechu vím, že to všude není dobré. Někteří pacienti ve špitálech si stěžují na chování personálu.

Nemám příliš zkušeností se zdravotnickým zařízením, ale zatím se vždy personál choval vstřícně a ochotně.

Nemám příliš zkušeností, ale nesetkala jsem se s negativním přístupem, ani laxním, spíše si uvědomuji ochotu a příjemné vystupování.

Nemám zkušenosti.

Neměla jsem nikdy se zdravotním personálem problém, až na jednu světlou výjimku, která mě poznamenala na celý život.

Nemos plus Ostrov výborný přístup, Nemocnice Karlovy Vary katastrofální přístup....

Neprofesionální a úplně otřesný přístup hlavně na poliklinice v nočních hodinách.

neuvěřitelná lhostejnost k pocitům pacienta, nevhodné komentáře, nedodržování soukromí, atd.

Nevim,zda chcete,abych uvedl konkretni situace,ja bych to spise shrnl a to tak,ze mam vesmes kladne zkusenosti a pak jednu natolik negativni, navic starou ne vice nez pul roku, ktera vsechny ostatni kladne prevrsuje a primo mi znechucuje jedno konkretni oddeleni a to mne velice mrzi... k otazce cislo 6 bych doplnil,ze si myslim,ze k zodpovezeni efektu zdravotnickych poplatku je jeste prilis kratka doba. Dle meho nazoru se nezlepsila zasadne kvalita poskytovane pece,ale nemocnice se zacinaji dostavat do cernych cisel,dostavaji se z dluhu. Snad behem kratke doby spatrime efekt v lepsi vybavenosti zdravotnickych zarizeni a pokud se zlepsi i platy zamestnancu,tak snad i diky tomu se zlepseni pristup personalu a tedy celkove dojde ke zvyseni kvality. Preju hodne zdaru k bakalarske praci!

nezájem

no to snad ne co nám to sem leze...to je vyjádření sestry,jsem silnější postavy

personál se choval vlídně

po jejich zjištění jakou mám zdravotní pojišťovnu mi přislo že se nechovají jak by měli, ale po změně pojišťovny mě až skoro chválili, že jsem si ji změnila

pokud vám není osmnáct, nevěří vám ani vaše jméno můj dědeček v den, kdy měl být propuštěn z nemocnice, byl odvezen na operační sál místo jiného pacienta s podobným jménem...naštěstí bylo jeho volání po spravedlnosti vyslyšeno, ale už vidím, jak by věřili dítěti, že na ten zákrok prostě nepatří...nejspíš by se ani neobtěžovali přezkoumat situaci a klidně mu odřízli zdravý orgán a ještě to chtěli zaplatit

pozitivní

Pracuji ve zdravotnictví, mé zkušenosti jsou spíše dobré

Pro doktora v čeksém zdravotnickém zařízení není zvykem vstát, podat pacientovi ruku a představit se. Doktor jen sedí za stolem, kouká do monitoru a aniž by věděl (podíval se na pacianta) kdo mu do ordinace vešel položí obligátní otázku: "Co Vás bolí nebo s čím Vám mohu pomoci." Takové chování a jednání s pacientem považuji na nedůstojné, neuctivé a ponižující.

převážně kladné

převážně nevyhovující

Příliš obecná otázka

Přístup zdravotnického personálu v nemocnicích považuji vzhledem k nedávné osobní zkušenosti za naprosto nedostačující, často bez jakéhokoliv zájmu a osobního přístupu. Naprosto jsem postrádal komunikaci mezi doktorem a pacientem a úctu doktora k pacientovi. Naproti tomu péči v privátních ordinacích či rehabilitačních střediscích mohu hodnotit velmi kladně.

Pzatím spíše dobrý přístup.

relativně dobré

Rozhodně záleží na lidech a na jejich přístupu. A to jak na chování zdravotníků,tak i na chování pacienta, který přichází. Mé zkušenosti jsou však převážně kladné.

různé - jak kdy

různé i v jednom zařízení - nemocnici, většinou ale dlouhé čekání

S přístupem zdravotnického personálu mám většinou dobré zkušenosti.Myslím si ,že i pacient se musí chovat slušně a nepovažovat zdravotnický personál za služky.

spíše dobrá zkušenost

Spíše pozitivní, zatím jsem nemusela zdravotnické zařízení příliš vyhledávat. Navíc jsem ovlivněná tím, že jsem sama zdravotník.

To je těžká otázka..Někdy je to vše v pořádku, pak ovšem narazíte na nějakého pracovníka, který Vás bere jako věc, jako hloupou věc.

U soukromých lékařů, kde si úkony z větší části hradím sám je to výborné, státnímu zdravotnictví se mi zatím daří vyhýbat.

uspokojující

Vcelku pozitivní.

Ve skrze pozitivní

ve většině velmi chladný přístup

Velmi dobrá

Velmi odměřené, nevlídné, neosobní. Potencionální "predátor" vstupuje, tak to vidím v jejich očích...

vetsinou pozitivni

většinou arogantní, od samého počátku dávají pacientovi najevo, že zdravotní personál je nadřazený. Málokdo klepe při vstupu do pokoje.

Většinou dobrý přístup, jak v nemocnici, tak v ordinaci.

většinou je znát odstup ,ale nerada bych paušalizovala ,je to případ od případu ,vyloženě nepříjemný přístup jsem zažila jen jednou a to při prvním porodu ,připadala jsem si jako vetřelec ,který zančně otravuje .Ale během porodu byl přístup znatelně lepší.Jinak při ostatních návštěvách nemocnice byl přístup personálu vstřícnější .

Většinou jsou zkušenosti dobré, ale stalo se, že se mnou bylo jednáno jako s kusem hadru.

Většinou kladné, pozdraví, příp. odpoví na dotaz ohledně čekací doby, vysvětlí, co je třeba....... Občas se vyskytne pár výjimek, asi podle vyspání do pracovního dne.

Většinou nemám problém, během uplynulého roku jsem byla hospitalizována i jsem v nemocnici strávila týden s dcerou na dětském oddělení. Ani běžné kontroly nebo návštěvy lékařů nejsou problematické.

Většinou pozitivní zkušenosti

Většinou vcelku dobré....občas záleží na hodině, kdy zdravotnické zařízení navštívím a na momentální náladě zdrav. personálu

většinou velmi dobré

Vezla jsem přítele na pohotovost, ztrácel vědomí a měl velké bolesti břicha. Já měla co dělat, abych ho udržela a dovedla ke správným dveřím (které pro mě v tu chvíli nebylo lehké najít. Myslím si, že by to mělo být dost výrazně značené). Když jsem zabouchala na dveře, vyšel nějaký mladík, vyslechl mě a řekl mi, že musí zavolat doktora, aby přítele prohlédl. Zase zabouchl dveře a nechal nás čekat na chodbě. Místo toho, aby přítele alespoň uložili na lůžko, když se sotva držel na nohou, musela jsem se já dál o něj starat, dokud se nedostavil doktor. Po příjezdu doktora už vše probíhalo jak má být, ale do té doby to byl děs.

Vždy kladné.

Vždy se snaží pomoci, někdy je to ovšem horší.

vždy záleží na lidech, na které trefíme, ale pravda je taková, že vždy trnu jestli bude ten onen příjemný, vstřícný... nebo bohužel ne

z 80% jsou dobré

Z osobní zkušenosti mohu konstatovat, že přístup zdravotnického personálu je velmi individuální a závislý na konkrétní osobě zdravotnického personálu. Bohužel v mých zkušenostech převládají negativní pocity, kdy je pacient vnímán zdravotnickým personálem pouze jako "kus" nebo "součást obtěžující pracovní náplně". Absolutně postrádám jakýkoliv náznak klientského přístupu. Jako velmi negativní spatřuji rovněž situace, kdy pacient disponuje nějakými známostmi a je mu poskytována diametrálně odlišná péče a chování zdravotnického personálu je také zásadně jiné než v případě "anonymního pacienta".

Z vlastní zkušenosti špatný. Člověk má pocit, že zdravotní sestry spíše obtěžuje. S lékaři nemám špatné zkušenosti.

Záleží asi na konkrétním oddělení. Já byla spokojená s personálem v Č.B.

Záleží jak kde. Někdy mám pocit, že je dokonce obtěžuji a to jsem objednaná a někdy je to celkem příjemné shledání, zdá se pro obě strany (i když, kdo by rád chodil k lékaři :-) )

Záleží na jakém pracovišti to bylo, ale všeobecně myslím že zkušenost kladné

Záleží na konkrétních lidech personálu ( nálada, množství pacientů)...

Záleží na konkrétním zdravotnickém zařízení. Nevýhody: nedostatečné respektování soukromí při vyšetření pacienta např. otevření dveří do ordinace, kde je vyšetřován pacient, sdělování zdravotního stavu před ostatními čekajícími pacienty, dlouhé objednací termíny např. na vyšetření Sono se kolegyně objednávala s termínem až za rok. Ne vždy je klient automaticky poslán na určitá vyšetření, musí si je vynutit, lékařka nepřiznala pochybení při výkonu (zubní korunka) až po té co jsem se sama ozvala a reklamovala, tak učinila nápravu, 100% si byla vědoma, že pochybyla. Naopak někteří lékaři jsou na velmi vysoké úrovni a vše pacientovi laicky vysvětlí a jednají s ním jako s rovnocenným partnerem (dobrá zkušenost při vyšetření ECHO-kardiologie zdrav.zařízení v Petrovicích.

Záleží na místě, setkala jsem se ve Strakonické okresní nemocnici s přehlížením, dokonce s nařknutím, že je pacient simulant, přitom se jednalo o velmi vážně nemocneho člověka. Na druhou stranu znám i sestry a lekaře, kteří jsou naprosto profesionální, lidský a přátelský

Záleží na pracovišti. Někde personál vyloženě obtěžujete, jinde jsou opravdu milí. Nedá se říci obecně. Naprosto ale postrádám dostatek informací od personálu. Pokud se výslovně nezeptáte, nic vám většinou nikdo neřekne.

záleží na typu oddělení, na dětském i na porodnici jsem se většinou setkala s milým přístupem - pozdrav, představení pro ně bylo automatické, zato na chirirgii děs a hrůza, člověk hned má pocit, že obtěžuje

Zatím jsem neměl žádné problémy s personálem ve zdravotnickém zařízení a byl jsem spíše spokojen

zatím jsem se setkala s vtřícných a pohodovým přístupem personálu v nemocnici, bohužel u soukromích lékařů mám horší zkušenosti

zatím jsem se setkala se špatným přístupem zdravotnického personálu pouze jedenkrát a netýkalo se to mě, jen jsem u toho byla, ale kdyby se to týkalo mě, rozhodně by se mi to nelíbilo. Zdravotní sestra se vyptávala na stav pacientky a to velmi hrubým a nevhodným způsobem. Jinak já sama zatím nemám žádné špatné zkušenosti, naopak.

Zatím jsem se setkala vždy se vstřícným přijmutím.

Zatím spokojenost

zatím vždy dobré zkušenosti

Zdravotnické zařízení navštěvuji málo, vcelku mám kladné zkušenosti s přístupem zaměstnanců.

Zkušenost při vstupu, nevím to si vás asi ani nikdo nevšimne. Tedy jestli tam není nějaká vrátná...

Zkušenosti mam celkem dobré.

Zkušenosti mám dobré, většinou příjemné a vstřícné jednání

Zkušenosti mám většinou pozitivní, přesto jsem se setkal i s nepříjenmým i arogantním vystupováním jak lékařky, tak i její sestry při opětovném řešení výtěru z krku a nebo opětovného na alergologii mimo kraj. Vypsání zprávy pro alergologa byl taky velký problém. Nakonec zprávě na cáru papíru od obvodní lékařky se tomu alergoložka jen smála a kroutila nad tím nevěřícně hlavou :-)

zkušenosti průměrné

Zkušenosti s přístupem personálu ke mně jako k pacientovi je spíše kladný. Je to však ovlivněné, že pracuji ve zdravotnictví jako všeobecná sestra. Můj názor je, že přístup k pacientovi je vždy individuální. Myslím si, že lékaři by se měli naučit lépe komunikovat se svými pacienty.

Zkušenosti s přístupem personálu mám zatím samé kladné.

zkušenosti se liší od jednotlivých zařízení. Nejvíce mne trápí dlouhé čekání, i přesto, že se člověk objednal na konkrétní hodinu a také to, že lékaři mají na pacienta velmi málo času. Vše se děje velmi rychle, "v kalupu", "na pochodu", takže člověk nestačí ani reagovat, rozmyslet si a vznést eventuální otázky. pořád čekám na tu přeměnu z pacienta na klienta. V komunikaci mi rovněž vadí jiné oslovení, než jménem (např." maminko", když se jde k lékaři s dítětem)

Zpravidla velmi špatné!

žádné nemám, nechci být nemocný

3. Nyní prosím vyjádřete míru souhlasu či nesouhlasu s následujícími výroky. Při vyplňování postupujte následovně:++ = naprosto souhlasím,+ = spíše souhlasím,0 = nevím, nedokážu posoudit, - = spíše nesouhlasím, -- = naprosto nesouhlasím

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
1. pacient zná veškeré informace o svém zdravotním stavu0.51.281
2. Pacientovi je vždy srozumitelně vysvětlen postup léčby ještě před jejím zahájením0.3691.341
3. Pacientovi je poskytnut dostatečný čas na zvážení a zpracování informací, které mu lékař poskytl-0.0311.307
4. Pacient zná veškerá rizika lékařského zákroku0.2381.259
5. Pacientovi je dána možnost zákrok odmítnout a je řádně pouče o rizicích odmítnutí0.4851.45
6. Pacientovi je zajištěno dostatečné soukromí při vyšetření nebo léčbě0.0461.798
7. Přístup zdravotníků při léčbě je vždy ohleduplný, citlivý a důstojný0.0851.324

Graf

4. Jak hodnotítě podle vlastních zkušeností úroveň komunikace se zdravotnickým personálem ve zdravotnických zařízeních během hospitalizace? Při vyplňování postupujte následovně: ++ = výborně, + = dobře, 0 = nevím, - = dostatečně, -- = nedostatečně

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
1. Komunikace s lékaři0.4311.214
2.Komunikace se zdravotními sestrami0.8080.801
3.Komunikace s pomocným personálem (sanitáři, ošetřovatelky,...)0.4920.927

Graf

5. Ve kterých oblastech zdravotnictví sledáváte největší problém? Číslování provádějte následovně : 1 - nejmenší problém zdravotnictví, 5 - největší problém zdravotnictví

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Dostupnost zdravotní péče2.0080.792
Kvalita poskytované péče2.8081.048
Fungování pojišťoven3.0770.933
Financování veřejného zdravotnictví3.7231.216
Nedostatek personálu ve zdravotnických zařízeních3.6921.367

Graf

6. Změnila se podle Vašeho názoru kvalita zdravotní péče po zavedení poplatků ve zdravotnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezměnila se9875,38 %75,38 %  
spíše zlepšila1410,77 %10,77 %  
spíše se zhoršila64,62 %4,62 %  
nevím64,62 %4,62 %  
velmi zlepšila53,85 %3,85 %  
velmi se zhoršila10,77 %0,77 %  

Graf

7. Jak hodnotíte svůj zdravotní stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobrý7658,46 %58,46 %  
Velmi dobrý3627,69 %27,69 %  
ani dobrý, ani špatný1612,31 %12,31 %  
docela špatný21,54 %1,54 %  

Graf

8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské6247,69 %47,69 %  
střední s maturitou4433,85 %33,85 %  
vyšší odborné1713,08 %13,08 %  
střední bez maturity43,08 %3,08 %  
základní32,31 %2,31 %  

Graf

9. V jakém oboru v současné době pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdravotníctví3023,08 %23,08 %  
obchod a podnikání2922,31 %22,31 %  
nic1410,77 %10,77 %  
školství86,15 %6,15 %  
bankovnictví43,08 %3,08 %  
strojírentsví43,08 %3,08 %  
student VŠ21,54 %1,54 %  
mateřská dovolená21,54 %1,54 %  
stavebnictví21,54 %1,54 %  
student21,54 %1,54 %  
rodičovská dovolená21,54 %1,54 %  
studuji21,54 %1,54 %  
jsem studentka - neziskový sektor10,77 %0,77 %  
na rodičovské dovolené10,77 %0,77 %  
finanční controlling10,77 %0,77 %  
Státní služba 10,77 %0,77 %  
polygrafický průmysl10,77 %0,77 %  
administrativa10,77 %0,77 %  
vězeňská služba10,77 %0,77 %  
RD10,77 %0,77 %  
administrativa (elektrotech. prům.)10,77 %0,77 %  
studium ekonomická fakulta JCU10,77 %0,77 %  
úřednice10,77 %0,77 %  
státní správa- v současné době na MD10,77 %0,77 %  
sázková společnost10,77 %0,77 %  
v pracovní neschopnosti10,77 %0,77 %  
analytik10,77 %0,77 %  
automobilový průmysl10,77 %0,77 %  
státní zaměstnanec -AČR10,77 %0,77 %  
teplárenství10,77 %0,77 %  
jsem nezaměstnaná10,77 %0,77 %  
t.č.MD( dříve FN Plzeň)10,77 %0,77 %  
rodičovská dovolená, jinak sociální práce10,77 %0,77 %  
služby10,77 %0,77 %  
státní zamšstnanec10,77 %0,77 %  
sociální služby10,77 %0,77 %  
MD10,77 %0,77 %  
soudnictví10,77 %0,77 %  
v důchodu10,77 %0,77 %  
invalidní důchodce10,77 %0,77 %  
veřejné služby10,77 %0,77 %  

Graf

10. Uveďte místo svého bydliště :

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1612,31 %12,31 %  
Strakonice1410,77 %10,77 %  
Plzeň118,46 %8,46 %  
Blatná86,15 %6,15 %  
České Budějovice64,62 %4,62 %  
Písek 43,08 %3,08 %  
Praha 443,08 %3,08 %  
hradec Králové32,31 %2,31 %  
opava21,54 %1,54 %  
Kladno21,54 %1,54 %  
ostatní odpovědi Kasejovice
Středokluky
morava
Ostravsko
Ostrov, Lipová 634
Kralupy nad Vltavou
Opavsko
Dolní Lukavice
jihlava
Hodonín
Ledeč nad Sázavou
karviná
Bezdedovice (okres Strakonice)
České Budějovice 7, 370 07
Církvice u Kutné Hory
Roudnice nad Labem
Katovice
vesnice
Čestice
Vrbno, Blatná
Pelhřimov
Hrusice
Radkovice
Český Krumlov
nepomuk
Horní Jirčany
moravskoslezký kraj
Příbram
hl.m .Praha
Jihomoravský kraj
Brno
Srubec
Trnová (Plzeň- Sever)
Volyně
Vacov
Jilemnice
ckyne
Lnáře
Vyskytná u Pelhřimova
Zlín
okres Havlíčkův Brod
Vlkonice
Starý Plzenec
Klatovy
Dolní Bojanovice
Prachatice
Hodějov (okr.Strakonice)
Bezdědice
Rudolfovská 509/124a, České Budějovice
Dobré u Dobrušky
Jeseník
Neumětely
Moravskoslezský kraj
Vojkovice
Litoměřice
Ústecký kraj
Katovice,
Ostrava
6046,15 %46,15 % 

Graf

11. Rok narození:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19821310 %10 %  
19811310 %10 %  
1985118,46 %8,46 %  
197796,92 %6,92 %  
198086,15 %6,15 %  
197886,15 %6,15 %  
197564,62 %4,62 %  
199053,85 %3,85 %  
198353,85 %3,85 %  
197353,85 %3,85 %  
ostatní odpovědi 1984
1987
1976
1972
1979
1974
1948
1965
1955
1971
1950
1986
1992
1967
1957
1989
1964
1959
1991
1963
1988
1969
1960
15.června 1978
1958
tisícdevětsetčtyřicetdevět
1966
4736,15 %36,15 % 

Graf

12. Pohlaví :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10983,85 %83,85 %  
muž 2116,15 %16,15 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nyní prosím vyjádřete míru souhlasu či nesouhlasu s následujícími výroky. Při vyplňování postupujte následovně:++ = naprosto souhlasím,+ = spíše souhlasím,0 = nevím, nedokážu posoudit, - = spíše nesouhlasím, -- = naprosto nesouhlasím

  • odpověď 6. Pacientovi je zajištěno dostatečné soukromí při vyšetření nebo léčbě=2:
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 7. Přístup zdravotníků při léčbě je vždy ohleduplný, citlivý a důstojný=2 na otázku 3. Nyní prosím vyjádřete míru souhlasu či nesouhlasu s následujícími výroky. Při vyplňování postupujte následovně:++ = naprosto souhlasím,+ = spíše souhlasím,0 = nevím, nedokážu posoudit, - = spíše nesouhlasím, -- = naprosto nesouhlasím

8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

  • odpověď vysokoškolské:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1985 na otázku 11. Rok narození:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro Vás otázka pacientských práv v českém zdravotnictví důležitá?

3. Nyní prosím vyjádřete míru souhlasu či nesouhlasu s následujícími výroky. Při vyplňování postupujte následovně:++ = naprosto souhlasím,+ = spíše souhlasím,0 = nevím, nedokážu posoudit, - = spíše nesouhlasím, -- = naprosto nesouhlasím

4. Jak hodnotítě podle vlastních zkušeností úroveň komunikace se zdravotnickým personálem ve zdravotnických zařízeních během hospitalizace? Při vyplňování postupujte následovně: ++ = výborně, + = dobře, 0 = nevím, - = dostatečně, -- = nedostatečně

5. Ve kterých oblastech zdravotnictví sledáváte největší problém? Číslování provádějte následovně : 1 - nejmenší problém zdravotnictví, 5 - největší problém zdravotnictví

6. Změnila se podle Vašeho názoru kvalita zdravotní péče po zavedení poplatků ve zdravotnictví?

7. Jak hodnotíte svůj zdravotní stav?

8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

9. V jakém oboru v současné době pracujete?

10. Uveďte místo svého bydliště :

11. Rok narození:

12. Pohlaví :

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro Vás otázka pacientských práv v českém zdravotnictví důležitá?

3. Nyní prosím vyjádřete míru souhlasu či nesouhlasu s následujícími výroky. Při vyplňování postupujte následovně:++ = naprosto souhlasím,+ = spíše souhlasím,0 = nevím, nedokážu posoudit, - = spíše nesouhlasím, -- = naprosto nesouhlasím

4. Jak hodnotítě podle vlastních zkušeností úroveň komunikace se zdravotnickým personálem ve zdravotnických zařízeních během hospitalizace? Při vyplňování postupujte následovně: ++ = výborně, + = dobře, 0 = nevím, - = dostatečně, -- = nedostatečně

5. Ve kterých oblastech zdravotnictví sledáváte největší problém? Číslování provádějte následovně : 1 - nejmenší problém zdravotnictví, 5 - největší problém zdravotnictví

6. Změnila se podle Vašeho názoru kvalita zdravotní péče po zavedení poplatků ve zdravotnictví?

7. Jak hodnotíte svůj zdravotní stav?

8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

9. V jakém oboru v současné době pracujete?

10. Uveďte místo svého bydliště :

11. Rok narození:

12. Pohlaví :

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Frantová, L.Práva pacientů v ČR (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://prava-pacientu-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.