Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Práva pacientů v ČR
Práva pacientů v ČR
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Frantová |
---|---|
Šetření: | 31. 10. 2010 - 14. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 130 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 12 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 48,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:53 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Jmenuji se Lenka Frantová, jsem studentkou VŠ a v současné době zpracovávám bakalářskou práci.Jako téma bakalářské práce jsem si zvolila Práva pacientů v ČR.
Již několik let pracuji ve zdravotnictví jako porodní asistentka a prostřednictvím dotazníku se chystám porovnat pohled pacientů a zdravotníků na problematiku dodržování práv pacientů a úroveň poskytované péče ve zdravotnických zařízeních v ČR. Ráda bych znala Váš názor na úroveň českého zdravotnictví a na přístup zdravotnického personálu k pacientům zdravotnických zařízení.
Se zjišťěnými výsledky se můžete seznámit i Vy na stránkách Vyplnto.cz
Odpovědi respondentů
1. Je pro Vás otázka pacientských práv v českém zdravotnictví důležitá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 103 | 79,23 % | 79,23 % |
spíše ano | 25 | 19,23 % | 19,23 % |
spíše ne | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
nevím | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
2. Uveďte prosím své zkušenosti s přístupem zdravotnického personálu k pacientovi při vstupu do zdravotnického zařízení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Pokud přijdu do zdr. zařízení musím se sama vyznat v plánu zařízení a dojít na oddělení, na které potřebuji. Pokud bloudím, zeptám se personálu a ti mi ochotně poradí.
arogance
Asi jak kde, ale zpravidla to v nemocnicích funguje jako na běžícím pásu a někdy dávají doktoři i setstřičky vysloveně najevo, že je to všechno už obtěžuje a zdržuje.
až na jedno zásadní zanedbání mého stavu v dětství (lékařka zanedbala vyšetření a brzy nezjistila problémy se srdcem) jsem spokojená (jelikož jiný lékař, větší profesionál po výměně lékaře to zjistil ihned)
Bbohužel se výrazně liší přístup v klasické nemocnici a v praxíxh soukromých lékařů či na soukromých klinikách. Mám pocit, že je to nastaveno mírou finančního ohodnocení lékařských pracovníků, ale i lékařskou etikou vládnoucí celým konkrétním zdravotnickým zařízením.
Bohužel jsem už za svůj život navštívila mnoho zdravotnických zařízení a můžu říct, že s nepříjemným a neochotným personálem i lékaři jsem se setkala již mnohokrát. Pokud se pak člověku náhodou dostane kvalitní péče se vším všudy, nemůže tomu uvěřit.
Bylo pro mě často až zarážející, jak se některý zdravotnický personál choval k pacientům - nadřazeně a bez úcty. Zejména k pacientům - seniorům.
Celkem slušné zacházení
Dlouhá doba čekání na objednané vyšetření. čas není dodržen a omlouváno je to tím, že pořadí určuje lékař. Často neochota a nepříjjemné jednání seter v ambulanci.
dlouhé čekání na lékaře
dobré
dobré
dost často je to jako na běžícím pásu, všechno kvapně, není čas se na cokoli pořádně zeptat
Hodnotím jej kladně, vždy mi vyšli vstříc.
ja mam jenom same dobre zkusenosti
Já sama jsem zdravotník. Když jsem vykonávala tuto profesi, snažila jsem se vždy přistupovat ke každému klientovi vřele, mile, s pochopením....i když mnohdy mě samé nebylo nejlépe, byla jsem unavená,.....V situaci, kdy já sama jsem vstupovala do zdrav.zařízení s tím, že mě něco bolí, trápí...očekávala jsem milé,vlídné jednání od ostatních- setkala jsem se s pozitivním i negativním přístupem. O to více mě mrzí, že české zdravotnictví s nedostatkem personálu a financí "donutí" zdrav,personál státi se nevlídnými, arogantními a neochotnými lidmi.
jak kde
jak kdy a kde,blíže neumím popsat.Záleží na okolnostech
Jako zdravotník více vnímám informace a vystupování ostatních zdravotníků. Jak které zařízení, někde jsou velmi příjemní a ochotní, jinde by se mohli polepšit.
je různý, někde výborný, citlivý se zájmem o pacienta, někde hrozný, jakoby pacient obtěžoval a zdržoval.
Je to individuální. Setkala jsem se se špatným i dobrým přístupem. Záleží na povaze personálu.
Je to různé. mám zkušenost, že jsem 2x rodila ve stejné nemocnici ((České Budějovice). Prové bylo dost času, v klidu jsme vše vyplnily, podruhé jsem přijela v a podstatě jsem již rodila. Nikoho to nezajímalo, potřebovali si vyplnit všechny vstupní formuláře, natočit monitor až pak někoho napadlo, že už fakt je dítě na cestě. Přesto jsme stále něco vyplňovali i na porodním sále. Bylo to nepříjemné, myslím, že to mohlo 10 min počkat než se syn narodí. Nechápu, že si údaje nenechávají v počítači, když si tam vše zapisují.
je velký rozdíl , když přijde pacient do nemocnice s tím, že má domluvený nadstandartní pokoj potom se s ním nadstandartně a příjemně zachází, ale když je ubytovaný na "pojištovnu" bohužel je na něho často pohlíženo jako na obtížný hmyz. ale nechci zobecňovat je to o lidech a většina sestřiček i dr se snaží, ale pořád mají co dohánět.
Jelikož pracuji také ve zdravotnictví, musím říct, že přístup zdr. personálu ke mě jako k pacientovi byl téměř vždy bez problémů. Naštěstí zdravotnická zařízení zatím moc nepotřebuji.
Jen jednou jsem zažila, že se mi doktorka i sestra představily tenkrát jsem měla pocit, že jsem člověk jinak mam pocit, že jsem jen další kus nařadě.
Jsem také porodní asistentka a na všech pracovištích, kde jsem pracovala nás vedly k tomu, abychom byly vstřícné, milé, pozorné, empatické atd... Myslím, že každá z nás se o to snažila. Ale mé zkušenosti jako pacientky jsou odlišné, ne vždy je zdravotnický personál milý a vstřícný.
Jsou na normální lidi, které nepracují ve zdravotnictví nebo nejsou na zdravotnických školách nepříjemní, arogantní. Já sama jsem se s tím setkala, když jsem byla poslaná na jedno vyšetření.....Lékařka byla velmi nepříjemná až když se zeptala na školu a já řekla zdrávku, tak změnila přístup...
kladné
Lékaři se zpravidla představují, zdravotní sestry výjimečně. Sestry i lékaři mi vždy příjemně a srozumitelně popsali výkon, nebo co mě čeká. Zeptali se i, zda všemu rozumím.
Leni, co Ti k tomu mám napsat?! Když někam jdu, tak většinou stejně všude ví, že jsem zdravotník, takže je to v pohodě a kamarádské. Když jsem třeba na operaci, kde mě nikdo neznal, tak si ale taky nemůžu stěžovat. A kdyby se přeci jen vyskytla nějaká sestra, která třeba nic moc, tak to stejně kritizovat nebudu, protože sama z práce vím, že ne vždy dokáže být člověk stoprocentní. Pa Tereza ;-)
ma zkusenost: pozdrav a vysvetleni kde se nachazi, ze na sobe bude mit spoustu kabelu, vysvetleni kde je toaleta, sprcha. Na dosah zvonek, muze pouzivat mobilni telefon.
Má zkušenost je veskrze kladná
mám diametrálně odlišné zkušenosti, naštěstí ta zlá se stala před 10 lety a ted převažují většinou jen ty dobré :)
Mám jen kladný zkušenosti nikde jsem nenarazila na neochtný personál.
mám úplně opačné pocity - buď velmi kladné nebo naprosto otřesné (těch je naštěstí míň).
Mám více méně dobré zkušenosti.
mám zkušenost jen z nemocnice v Havlíčkově Brodě a zde jsou zkušenosti jen pozitivní
Mám zkušenosti dobré i špatné. Ale nepožaduju po lékařích a sestrách " americký úsměv ". Stačí mi, pokud mi kdokoliv vysvětlí, co mi bude dělat, rizika celkem u běžného zákroku nepotřebuji vědět. Soukromí při vyšetření je podmínkou. Rozhodující je pro mne výsledek a slušné jednání. je dobře, že pacient má svá práva, ale neměl by je zneužívat a totéž platí i pro opačnou stranu.
Mé zkušenosti jsou celkem uspokojivé.
mé zkušenosti jsou většinou kladné, personál nemocnice byl milý a neměla jsem s nimi nikdy žádný problém
Mé zkušenosti s přístupem zdravotnického zařízení nejsou naštěstí bohaté. Můj názor je takový, že záleží na jedinci a jeho přístupu. Někteří zdravotníci jsou velice vstřícní a dokážou komunikovat a vysvětlit danou problematiku. Jsou však i tací, kteří nedokážou asertivně jednat a chovají se bohužel nadřazeně.
Moje zkušenosti s chováním zdravotnického personálu sou zatím dobré. Občas lékaři nedokáží pomoci, ale to záleží na mnoha jiných okolnostech. Nerada bych něco tvrdě kritizovala. Stejně jako ve všech jiných oborech i tady se setkáme s různými lidmi, s různými povahami...
Moje zkušenosti jsou různé. Někde skvělé, někde horší. Soukromá zdravotnická zařízení mají lepší přístup.
Myslím, že tato oblast se za poslední leta výrazně zlepšila. Zkušenost z poslední doby je velmi dobrá. zdravotní personál již k pacientovi nepřistupuje jako k otravnému člověku, ale jako ke klientovi pro kterého tam je.
Ne vždy vstřícný a ohleduplný
Negativní
nejsem asi dobrý hodnotitel, protože využívám nadstandartní placenou péči a tady přístup musí být dobrý
Někde tak, jinde jinak. Je to různé. Ale ve většině jsem se setkala s relativně slušným jednáním a pochopením.
Někdy dobrý jindy špatný.....
někdy arogance a neochota
Někdy jsem se setkala s milým a vstřícným chováním, jindy s nevšímavostí a lhostejností - záleží na lidech.
Některé zdravotní sestry jsou příjemné, stejně tak i páni doktoři. Jinde bývají docela mrzutí, naštvaní, což pacienty odrazuje hned při prvním kontaktu s nimi. Převážně jsem se setkala s pozitivním přístupem lékařů k pacientům, ale z doslechu vím, že to všude není dobré. Někteří pacienti ve špitálech si stěžují na chování personálu.
Nemám příliš zkušeností se zdravotnickým zařízením, ale zatím se vždy personál choval vstřícně a ochotně.
Nemám příliš zkušeností, ale nesetkala jsem se s negativním přístupem, ani laxním, spíše si uvědomuji ochotu a příjemné vystupování.
Nemám zkušenosti.
Neměla jsem nikdy se zdravotním personálem problém, až na jednu světlou výjimku, která mě poznamenala na celý život.
Nemos plus Ostrov výborný přístup, Nemocnice Karlovy Vary katastrofální přístup....
Neprofesionální a úplně otřesný přístup hlavně na poliklinice v nočních hodinách.
neuvěřitelná lhostejnost k pocitům pacienta, nevhodné komentáře, nedodržování soukromí, atd.
Nevim,zda chcete,abych uvedl konkretni situace,ja bych to spise shrnl a to tak,ze mam vesmes kladne zkusenosti a pak jednu natolik negativni, navic starou ne vice nez pul roku, ktera vsechny ostatni kladne prevrsuje a primo mi znechucuje jedno konkretni oddeleni a to mne velice mrzi... k otazce cislo 6 bych doplnil,ze si myslim,ze k zodpovezeni efektu zdravotnickych poplatku je jeste prilis kratka doba. Dle meho nazoru se nezlepsila zasadne kvalita poskytovane pece,ale nemocnice se zacinaji dostavat do cernych cisel,dostavaji se z dluhu. Snad behem kratke doby spatrime efekt v lepsi vybavenosti zdravotnickych zarizeni a pokud se zlepsi i platy zamestnancu,tak snad i diky tomu se zlepseni pristup personalu a tedy celkove dojde ke zvyseni kvality. Preju hodne zdaru k bakalarske praci!
nezájem
no to snad ne co nám to sem leze...to je vyjádření sestry,jsem silnější postavy
personál se choval vlídně
po jejich zjištění jakou mám zdravotní pojišťovnu mi přislo že se nechovají jak by měli, ale po změně pojišťovny mě až skoro chválili, že jsem si ji změnila
pokud vám není osmnáct, nevěří vám ani vaše jméno můj dědeček v den, kdy měl být propuštěn z nemocnice, byl odvezen na operační sál místo jiného pacienta s podobným jménem...naštěstí bylo jeho volání po spravedlnosti vyslyšeno, ale už vidím, jak by věřili dítěti, že na ten zákrok prostě nepatří...nejspíš by se ani neobtěžovali přezkoumat situaci a klidně mu odřízli zdravý orgán a ještě to chtěli zaplatit
pozitivní
Pracuji ve zdravotnictví, mé zkušenosti jsou spíše dobré
Pro doktora v čeksém zdravotnickém zařízení není zvykem vstát, podat pacientovi ruku a představit se. Doktor jen sedí za stolem, kouká do monitoru a aniž by věděl (podíval se na pacianta) kdo mu do ordinace vešel položí obligátní otázku: "Co Vás bolí nebo s čím Vám mohu pomoci." Takové chování a jednání s pacientem považuji na nedůstojné, neuctivé a ponižující.
převážně kladné
převážně nevyhovující
Příliš obecná otázka
Přístup zdravotnického personálu v nemocnicích považuji vzhledem k nedávné osobní zkušenosti za naprosto nedostačující, často bez jakéhokoliv zájmu a osobního přístupu. Naprosto jsem postrádal komunikaci mezi doktorem a pacientem a úctu doktora k pacientovi. Naproti tomu péči v privátních ordinacích či rehabilitačních střediscích mohu hodnotit velmi kladně.
Pzatím spíše dobrý přístup.
relativně dobré
Rozhodně záleží na lidech a na jejich přístupu. A to jak na chování zdravotníků,tak i na chování pacienta, který přichází. Mé zkušenosti jsou však převážně kladné.
různé - jak kdy
různé i v jednom zařízení - nemocnici, většinou ale dlouhé čekání
S přístupem zdravotnického personálu mám většinou dobré zkušenosti.Myslím si ,že i pacient se musí chovat slušně a nepovažovat zdravotnický personál za služky.
spíše dobrá zkušenost
Spíše pozitivní, zatím jsem nemusela zdravotnické zařízení příliš vyhledávat. Navíc jsem ovlivněná tím, že jsem sama zdravotník.
To je těžká otázka..Někdy je to vše v pořádku, pak ovšem narazíte na nějakého pracovníka, který Vás bere jako věc, jako hloupou věc.
U soukromých lékařů, kde si úkony z větší části hradím sám je to výborné, státnímu zdravotnictví se mi zatím daří vyhýbat.
uspokojující
Vcelku pozitivní.
Ve skrze pozitivní
ve většině velmi chladný přístup
Velmi dobrá
Velmi odměřené, nevlídné, neosobní. Potencionální "predátor" vstupuje, tak to vidím v jejich očích...
vetsinou pozitivni
většinou arogantní, od samého počátku dávají pacientovi najevo, že zdravotní personál je nadřazený. Málokdo klepe při vstupu do pokoje.
Většinou dobrý přístup, jak v nemocnici, tak v ordinaci.
většinou je znát odstup ,ale nerada bych paušalizovala ,je to případ od případu ,vyloženě nepříjemný přístup jsem zažila jen jednou a to při prvním porodu ,připadala jsem si jako vetřelec ,který zančně otravuje .Ale během porodu byl přístup znatelně lepší.Jinak při ostatních návštěvách nemocnice byl přístup personálu vstřícnější .
Většinou jsou zkušenosti dobré, ale stalo se, že se mnou bylo jednáno jako s kusem hadru.
Většinou kladné, pozdraví, příp. odpoví na dotaz ohledně čekací doby, vysvětlí, co je třeba....... Občas se vyskytne pár výjimek, asi podle vyspání do pracovního dne.
Většinou nemám problém, během uplynulého roku jsem byla hospitalizována i jsem v nemocnici strávila týden s dcerou na dětském oddělení. Ani běžné kontroly nebo návštěvy lékařů nejsou problematické.
Většinou pozitivní zkušenosti
Většinou vcelku dobré....občas záleží na hodině, kdy zdravotnické zařízení navštívím a na momentální náladě zdrav. personálu
většinou velmi dobré
Vezla jsem přítele na pohotovost, ztrácel vědomí a měl velké bolesti břicha. Já měla co dělat, abych ho udržela a dovedla ke správným dveřím (které pro mě v tu chvíli nebylo lehké najít. Myslím si, že by to mělo být dost výrazně značené). Když jsem zabouchala na dveře, vyšel nějaký mladík, vyslechl mě a řekl mi, že musí zavolat doktora, aby přítele prohlédl. Zase zabouchl dveře a nechal nás čekat na chodbě. Místo toho, aby přítele alespoň uložili na lůžko, když se sotva držel na nohou, musela jsem se já dál o něj starat, dokud se nedostavil doktor. Po příjezdu doktora už vše probíhalo jak má být, ale do té doby to byl děs.
Vždy kladné.
Vždy se snaží pomoci, někdy je to ovšem horší.
vždy záleží na lidech, na které trefíme, ale pravda je taková, že vždy trnu jestli bude ten onen příjemný, vstřícný... nebo bohužel ne
z 80% jsou dobré
Z osobní zkušenosti mohu konstatovat, že přístup zdravotnického personálu je velmi individuální a závislý na konkrétní osobě zdravotnického personálu. Bohužel v mých zkušenostech převládají negativní pocity, kdy je pacient vnímán zdravotnickým personálem pouze jako "kus" nebo "součást obtěžující pracovní náplně". Absolutně postrádám jakýkoliv náznak klientského přístupu. Jako velmi negativní spatřuji rovněž situace, kdy pacient disponuje nějakými známostmi a je mu poskytována diametrálně odlišná péče a chování zdravotnického personálu je také zásadně jiné než v případě "anonymního pacienta".
Z vlastní zkušenosti špatný. Člověk má pocit, že zdravotní sestry spíše obtěžuje. S lékaři nemám špatné zkušenosti.
Záleží asi na konkrétním oddělení. Já byla spokojená s personálem v Č.B.
Záleží jak kde. Někdy mám pocit, že je dokonce obtěžuji a to jsem objednaná a někdy je to celkem příjemné shledání, zdá se pro obě strany (i když, kdo by rád chodil k lékaři :-) )
Záleží na jakém pracovišti to bylo, ale všeobecně myslím že zkušenost kladné
Záleží na konkrétních lidech personálu ( nálada, množství pacientů)...
Záleží na konkrétním zdravotnickém zařízení. Nevýhody: nedostatečné respektování soukromí při vyšetření pacienta např. otevření dveří do ordinace, kde je vyšetřován pacient, sdělování zdravotního stavu před ostatními čekajícími pacienty, dlouhé objednací termíny např. na vyšetření Sono se kolegyně objednávala s termínem až za rok. Ne vždy je klient automaticky poslán na určitá vyšetření, musí si je vynutit, lékařka nepřiznala pochybení při výkonu (zubní korunka) až po té co jsem se sama ozvala a reklamovala, tak učinila nápravu, 100% si byla vědoma, že pochybyla. Naopak někteří lékaři jsou na velmi vysoké úrovni a vše pacientovi laicky vysvětlí a jednají s ním jako s rovnocenným partnerem (dobrá zkušenost při vyšetření ECHO-kardiologie zdrav.zařízení v Petrovicích.
Záleží na místě, setkala jsem se ve Strakonické okresní nemocnici s přehlížením, dokonce s nařknutím, že je pacient simulant, přitom se jednalo o velmi vážně nemocneho člověka. Na druhou stranu znám i sestry a lekaře, kteří jsou naprosto profesionální, lidský a přátelský
Záleží na pracovišti. Někde personál vyloženě obtěžujete, jinde jsou opravdu milí. Nedá se říci obecně. Naprosto ale postrádám dostatek informací od personálu. Pokud se výslovně nezeptáte, nic vám většinou nikdo neřekne.
záleží na typu oddělení, na dětském i na porodnici jsem se většinou setkala s milým přístupem - pozdrav, představení pro ně bylo automatické, zato na chirirgii děs a hrůza, člověk hned má pocit, že obtěžuje
Zatím jsem neměl žádné problémy s personálem ve zdravotnickém zařízení a byl jsem spíše spokojen
zatím jsem se setkala s vtřícných a pohodovým přístupem personálu v nemocnici, bohužel u soukromích lékařů mám horší zkušenosti
zatím jsem se setkala se špatným přístupem zdravotnického personálu pouze jedenkrát a netýkalo se to mě, jen jsem u toho byla, ale kdyby se to týkalo mě, rozhodně by se mi to nelíbilo. Zdravotní sestra se vyptávala na stav pacientky a to velmi hrubým a nevhodným způsobem. Jinak já sama zatím nemám žádné špatné zkušenosti, naopak.
Zatím jsem se setkala vždy se vstřícným přijmutím.
Zatím spokojenost
zatím vždy dobré zkušenosti
Zdravotnické zařízení navštěvuji málo, vcelku mám kladné zkušenosti s přístupem zaměstnanců.
Zkušenost při vstupu, nevím to si vás asi ani nikdo nevšimne. Tedy jestli tam není nějaká vrátná...
Zkušenosti mam celkem dobré.
Zkušenosti mám dobré, většinou příjemné a vstřícné jednání
Zkušenosti mám většinou pozitivní, přesto jsem se setkal i s nepříjenmým i arogantním vystupováním jak lékařky, tak i její sestry při opětovném řešení výtěru z krku a nebo opětovného na alergologii mimo kraj. Vypsání zprávy pro alergologa byl taky velký problém. Nakonec zprávě na cáru papíru od obvodní lékařky se tomu alergoložka jen smála a kroutila nad tím nevěřícně hlavou :-)
zkušenosti průměrné
Zkušenosti s přístupem personálu ke mně jako k pacientovi je spíše kladný. Je to však ovlivněné, že pracuji ve zdravotnictví jako všeobecná sestra. Můj názor je, že přístup k pacientovi je vždy individuální. Myslím si, že lékaři by se měli naučit lépe komunikovat se svými pacienty.
Zkušenosti s přístupem personálu mám zatím samé kladné.
zkušenosti se liší od jednotlivých zařízení. Nejvíce mne trápí dlouhé čekání, i přesto, že se člověk objednal na konkrétní hodinu a také to, že lékaři mají na pacienta velmi málo času. Vše se děje velmi rychle, "v kalupu", "na pochodu", takže člověk nestačí ani reagovat, rozmyslet si a vznést eventuální otázky. pořád čekám na tu přeměnu z pacienta na klienta. V komunikaci mi rovněž vadí jiné oslovení, než jménem (např." maminko", když se jde k lékaři s dítětem)
Zpravidla velmi špatné!
žádné nemám, nechci být nemocný
3. Nyní prosím vyjádřete míru souhlasu či nesouhlasu s následujícími výroky. Při vyplňování postupujte následovně:++ = naprosto souhlasím,+ = spíše souhlasím,0 = nevím, nedokážu posoudit, - = spíše nesouhlasím, -- = naprosto nesouhlasím
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
1. pacient zná veškeré informace o svém zdravotním stavu | 0.5 | 1.281 |
2. Pacientovi je vždy srozumitelně vysvětlen postup léčby ještě před jejím zahájením | 0.369 | 1.341 |
3. Pacientovi je poskytnut dostatečný čas na zvážení a zpracování informací, které mu lékař poskytl | -0.031 | 1.307 |
4. Pacient zná veškerá rizika lékařského zákroku | 0.238 | 1.259 |
5. Pacientovi je dána možnost zákrok odmítnout a je řádně pouče o rizicích odmítnutí | 0.485 | 1.45 |
6. Pacientovi je zajištěno dostatečné soukromí při vyšetření nebo léčbě | 0.046 | 1.798 |
7. Přístup zdravotníků při léčbě je vždy ohleduplný, citlivý a důstojný | 0.085 | 1.324 |
4. Jak hodnotítě podle vlastních zkušeností úroveň komunikace se zdravotnickým personálem ve zdravotnických zařízeních během hospitalizace? Při vyplňování postupujte následovně: ++ = výborně, + = dobře, 0 = nevím, - = dostatečně, -- = nedostatečně
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
1. Komunikace s lékaři | 0.431 | 1.214 |
2.Komunikace se zdravotními sestrami | 0.808 | 0.801 |
3.Komunikace s pomocným personálem (sanitáři, ošetřovatelky,...) | 0.492 | 0.927 |
5. Ve kterých oblastech zdravotnictví sledáváte největší problém? Číslování provádějte následovně : 1 - nejmenší problém zdravotnictví, 5 - největší problém zdravotnictví
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Dostupnost zdravotní péče | 2.008 | 0.792 |
Kvalita poskytované péče | 2.808 | 1.048 |
Fungování pojišťoven | 3.077 | 0.933 |
Financování veřejného zdravotnictví | 3.723 | 1.216 |
Nedostatek personálu ve zdravotnických zařízeních | 3.692 | 1.367 |
6. Změnila se podle Vašeho názoru kvalita zdravotní péče po zavedení poplatků ve zdravotnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nezměnila se | 98 | 75,38 % | 75,38 % |
spíše zlepšila | 14 | 10,77 % | 10,77 % |
spíše se zhoršila | 6 | 4,62 % | 4,62 % |
nevím | 6 | 4,62 % | 4,62 % |
velmi zlepšila | 5 | 3,85 % | 3,85 % |
velmi se zhoršila | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
7. Jak hodnotíte svůj zdravotní stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše dobrý | 76 | 58,46 % | 58,46 % |
Velmi dobrý | 36 | 27,69 % | 27,69 % |
ani dobrý, ani špatný | 16 | 12,31 % | 12,31 % |
docela špatný | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
8. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 62 | 47,69 % | 47,69 % |
střední s maturitou | 44 | 33,85 % | 33,85 % |
vyšší odborné | 17 | 13,08 % | 13,08 % |
střední bez maturity | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
základní | 3 | 2,31 % | 2,31 % |
9. V jakém oboru v současné době pracujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zdravotníctví | 30 | 23,08 % | 23,08 % |
obchod a podnikání | 29 | 22,31 % | 22,31 % |
nic | 14 | 10,77 % | 10,77 % |
školství | 8 | 6,15 % | 6,15 % |
bankovnictví | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
strojírentsví | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
student VŠ | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
mateřská dovolená | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
stavebnictví | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
student | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
rodičovská dovolená | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
studuji | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
jsem studentka - neziskový sektor | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
na rodičovské dovolené | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
finanční controlling | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Státní služba | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
polygrafický průmysl | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
administrativa | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
vězeňská služba | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
RD | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
administrativa (elektrotech. prům.) | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
studium ekonomická fakulta JCU | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
úřednice | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
státní správa- v současné době na MD | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
sázková společnost | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
v pracovní neschopnosti | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
analytik | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
automobilový průmysl | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
státní zaměstnanec -AČR | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
teplárenství | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
jsem nezaměstnaná | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
t.č.MD( dříve FN Plzeň) | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
rodičovská dovolená, jinak sociální práce | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
služby | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
státní zamšstnanec | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
sociální služby | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
MD | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
soudnictví | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
v důchodu | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
invalidní důchodce | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
veřejné služby | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
10. Uveďte místo svého bydliště :
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 16 | 12,31 % | 12,31 % |
Strakonice | 14 | 10,77 % | 10,77 % |
Plzeň | 11 | 8,46 % | 8,46 % |
Blatná | 8 | 6,15 % | 6,15 % |
České Budějovice | 6 | 4,62 % | 4,62 % |
Písek | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
Praha 4 | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
hradec Králové | 3 | 2,31 % | 2,31 % |
opava | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
Kladno | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
ostatní odpovědi | 60 | 46,15 % | 46,15 % |
11. Rok narození:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1982 | 13 | 10 % | 10 % |
1981 | 13 | 10 % | 10 % |
1985 | 11 | 8,46 % | 8,46 % |
1977 | 9 | 6,92 % | 6,92 % |
1980 | 8 | 6,15 % | 6,15 % |
1978 | 8 | 6,15 % | 6,15 % |
1975 | 6 | 4,62 % | 4,62 % |
1990 | 5 | 3,85 % | 3,85 % |
1983 | 5 | 3,85 % | 3,85 % |
1973 | 5 | 3,85 % | 3,85 % |
ostatní odpovědi | 47 | 36,15 % | 36,15 % |
12. Pohlaví :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 109 | 83,85 % | 83,85 % |
muž | 21 | 16,15 % | 16,15 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.