Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pravdivost a důvěryhodnost reklam

Pravdivost a důvěryhodnost reklam

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Mohauptová
Šetření:14. 03. 2012 - 18. 03. 2012
Počet respondentů:134
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení tazatelé,
vyplněním tohoto dotazníku nám pomůžete získat Váš názor na pravdivost a důvěryhodnost reklam. Odpovědi, které uvedete, budou využity v diplomové práci a jsou zcela anonymní. Žádáme Vás tímto, o co nejupřímnější odpovědi.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7052,24 %52,24 %  
Muž6447,76 %47,76 %  

Graf

2. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 256145,52 %45,52 %  
36 - 452317,16 %17,16 %  
26 - 351914,18 %14,18 %  
46 - 551712,69 %12,69 %  
56 a více1410,45 %10,45 %  

Graf

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou7152,99 %52,99 %  
Vysokoškolské2518,66 %18,66 %  
Vyučení1410,45 %10,45 %  
Střední139,7 %9,7 %  
Základní118,21 %8,21 %  

Graf

4. Kterou formu reklamy nejčastěji vnímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi6850,75 %50,75 %  
Na internetu3022,39 %22,39 %  
Na billboardech139,7 %9,7 %  
V rádiu107,46 %7,46 %  
V tisku85,97 %5,97 %  
V MHD53,73 %3,73 %  

Graf

5. Aby Vás reklama zaujala, musí být především:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipná4634,33 %34,33 %  
Originální4029,85 %29,85 %  
srozumitelná1914,18 %14,18 %  
Informativní139,7 %9,7 %  
Inteligentní118,21 %8,21 %  
Stručná53,73 %3,73 %  

Graf

6. Necháváte se ovlivnit reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne6951,49 %51,49 %  
Spíše ano2820,9 %20,9 %  
Ne2820,9 %20,9 %  
Ano96,72 %6,72 %  

Graf

7. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat s lidmi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8966,42 %66,42 %  
Spíše ano4130,6 %30,6 %  
Ne21,49 %1,49 %  
Spíše ne21,49 %1,49 %  

Graf

8. Nejvíce důvěřujete reklamám, kde vystupuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Běžný člověk, s kterým se ztotožňujete4533,58 %33,58 %  
Odborník, který doporučuje produkt na základě jeho vzdělání nebo zkušeností3929,1 %29,1 %  
Jiné3223,88 %23,88 %  
Celebrita známá z televizní, filmové nebo sportovní scény1813,43 %13,43 %  

Graf

9. Zvýší využití slavné osobnosti jako doporučovatele v reklamě Vaší důvěru v daný produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5339,55 %39,55 %  
Spíše ne4432,84 %32,84 %  
Spíše ano2619,4 %19,4 %  
Ano118,21 %8,21 %  

Graf

10. Očekáváte od reklam, že se dozvíte užitečné a pravdivé informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7253,73 %53,73 %  
Ano6246,27 %46,27 %  

Graf

11. Používá podle Vás reklama ke svému prospěchu mylné informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5641,79 %41,79 %  
Ano5339,55 %39,55 %  
Spíše ne1813,43 %13,43 %  
Ne75,22 %5,22 %  

Graf

12. Myslíte si, že reklamy ukazují reálné situace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne7052,24 %52,24 %  
Ne4634,33 %34,33 %  
Spíše ano1712,69 %12,69 %  
Ano10,75 %0,75 %  

Graf

13. Už jste někdy zakoupili výrobek na základě reklamního sdělení a nebyli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6246,27 %46,27 %  
Spíše ano2921,64 %21,64 %  
Ne2619,4 %19,4 %  
Spíše ne1712,69 %12,69 %  

Graf

14. V reklamě na čokoládu Milku holčička povídá své mamince, jak se jí čokoláda rozplývá na jazyku. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=J5pgktTSI_0

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8563,43 %63,43 %  
Ne 4936,57 %36,57 %  

Graf

15. V reklamě na Cilit Bang pán uvádí, že veškeré mastnoty a spáleniny stačí pouze jednou setřít pomocí Cilitu. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=_3qw_PNQMdE&feature=related

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11585,82 %85,82 %  
Ano1914,18 %14,18 %  

Graf

16. V reklamě na Ariel se uvádí, že můžete odstranit více odolných skvrn během jednoho praní. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=Gq5NsaWZ3rs&feature=related

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9067,16 %67,16 %  
Ano4432,84 %32,84 %  

Graf

17. Reklama na Signal white now uvádí, že už po jednom čištění máte bělejší zuby. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=NYuaNNCNR-M&feature=related

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11787,31 %87,31 %  
Ano1712,69 %12,69 %  

Graf

18. Obchod s počítači a elektronikou Alza.cz uvádí ve své reklamě, že pokud zakoupíte zboží za 1 000 Kč, dostanete dalších 1 000 Kč na následující nákup. Důvěřujete této informaci? http://www.youtube.com/watch?v=Pmqnr6wLsNg

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7656,72 %56,72 %  
Ano5843,28 %43,28 %  

Graf

19. Reklama na Actimel, nápoj, který má zvyšovat obranyschopnost, byla v několika zemích zakázána, protože výzkumy ukázaly, že jde jen o běžný jogurt. Důvěřujete tomuto výrobku? http://www.youtube.com/watch?v=IerftQK9jRY&feature=related

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9873,13 %73,13 %  
Ano3626,87 %26,87 %  

Graf

20. Myslíte si, že klamavá reklama je problémem v České republice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10981,34 %81,34 %  
Ne2518,66 %18,66 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

4. Kterou formu reklamy nejčastěji vnímáte?

5. Aby Vás reklama zaujala, musí být především:

6. Necháváte se ovlivnit reklamou?

7. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat s lidmi?

8. Nejvíce důvěřujete reklamám, kde vystupuje?

9. Zvýší využití slavné osobnosti jako doporučovatele v reklamě Vaší důvěru v daný produkt?

10. Očekáváte od reklam, že se dozvíte užitečné a pravdivé informace?

11. Používá podle Vás reklama ke svému prospěchu mylné informace?

12. Myslíte si, že reklamy ukazují reálné situace?

13. Už jste někdy zakoupili výrobek na základě reklamního sdělení a nebyli spokojeni?

14. V reklamě na čokoládu Milku holčička povídá své mamince, jak se jí čokoláda rozplývá na jazyku. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=J5pgktTSI_0

15. V reklamě na Cilit Bang pán uvádí, že veškeré mastnoty a spáleniny stačí pouze jednou setřít pomocí Cilitu. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=_3qw_PNQMdE&feature=related

16. V reklamě na Ariel se uvádí, že můžete odstranit více odolných skvrn během jednoho praní. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=Gq5NsaWZ3rs&feature=related

17. Reklama na Signal white now uvádí, že už po jednom čištění máte bělejší zuby. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=NYuaNNCNR-M&feature=related

18. Obchod s počítači a elektronikou Alza.cz uvádí ve své reklamě, že pokud zakoupíte zboží za 1 000 Kč, dostanete dalších 1 000 Kč na následující nákup. Důvěřujete této informaci? http://www.youtube.com/watch?v=Pmqnr6wLsNg

19. Reklama na Actimel, nápoj, který má zvyšovat obranyschopnost, byla v několika zemích zakázána, protože výzkumy ukázaly, že jde jen o běžný jogurt. Důvěřujete tomuto výrobku? http://www.youtube.com/watch?v=IerftQK9jRY&feature=related

20. Myslíte si, že klamavá reklama je problémem v České republice?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

4. Kterou formu reklamy nejčastěji vnímáte?

5. Aby Vás reklama zaujala, musí být především:

6. Necháváte se ovlivnit reklamou?

7. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat s lidmi?

8. Nejvíce důvěřujete reklamám, kde vystupuje?

9. Zvýší využití slavné osobnosti jako doporučovatele v reklamě Vaší důvěru v daný produkt?

10. Očekáváte od reklam, že se dozvíte užitečné a pravdivé informace?

11. Používá podle Vás reklama ke svému prospěchu mylné informace?

12. Myslíte si, že reklamy ukazují reálné situace?

13. Už jste někdy zakoupili výrobek na základě reklamního sdělení a nebyli spokojeni?

14. V reklamě na čokoládu Milku holčička povídá své mamince, jak se jí čokoláda rozplývá na jazyku. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=J5pgktTSI_0

15. V reklamě na Cilit Bang pán uvádí, že veškeré mastnoty a spáleniny stačí pouze jednou setřít pomocí Cilitu. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=_3qw_PNQMdE&feature=related

16. V reklamě na Ariel se uvádí, že můžete odstranit více odolných skvrn během jednoho praní. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=Gq5NsaWZ3rs&feature=related

17. Reklama na Signal white now uvádí, že už po jednom čištění máte bělejší zuby. Přijde Vám tato informace pravdivá? http://www.youtube.com/watch?v=NYuaNNCNR-M&feature=related

18. Obchod s počítači a elektronikou Alza.cz uvádí ve své reklamě, že pokud zakoupíte zboží za 1 000 Kč, dostanete dalších 1 000 Kč na následující nákup. Důvěřujete této informaci? http://www.youtube.com/watch?v=Pmqnr6wLsNg

19. Reklama na Actimel, nápoj, který má zvyšovat obranyschopnost, byla v několika zemích zakázána, protože výzkumy ukázaly, že jde jen o běžný jogurt. Důvěřujete tomuto výrobku? http://www.youtube.com/watch?v=IerftQK9jRY&feature=related

20. Myslíte si, že klamavá reklama je problémem v České republice?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mohauptová, P.Pravdivost a důvěryhodnost reklam (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://pravdivost-a-duveryhodnost-r.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.