Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické obchodování

Elektronické obchodování

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Kindl
Šetření:09. 03. 2011 - 14. 03. 2011
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.82
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který bude použit při vypracování mé diplomové práce na téma "Právní aspekty elektronického obchodu".
Dotazníkem se snažím zjitit chování českých spotřebitelů při internetovém nákupu z pohledu jejich preferencí a znalostí.

 

Děkuji

Odpovědi respondentů

1. K čemu nejvíce využíváte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyhledávání informací6554,62 %54,62 %  
Komunikace4537,82 %37,82 %  
Nakupování21,68 %1,68 %  
k práci21,68 %1,68 %  
E-bankovnictví21,68 %1,68 %  
krom stahování ke všem předchozím účelům10,84 %0,84 %  
Stahování audio a video souborů10,84 %0,84 %  
většina uvedených možností10,84 %0,84 %  

Graf

2. Jaká je podle Vás největší výhoda elektronického obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlnost nákupu z domova4134,45 %34,45 %  
Nižší ceny zboží 3226,89 %26,89 %  
Možnost porovnávání zboží2016,81 %16,81 %  
Úspora času1714,29 %14,29 %  
Širší výběr zboží97,56 %7,56 %  

Graf

3. Jaká je podle Vás největší nevýhoda elektronického obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Problémy s reklamací4537,82 %37,82 %  
Nespolehlivé dodávky zboží3126,05 %26,05 %  
Neosobnost prodeje2016,81 %16,81 %  
Nebezpečí úniku citlivých osobních údajů1512,61 %12,61 %  
nemožnost zboží vyzkoušet10,84 %0,84 %  
nedostatek/nespolehlivost informací o zboží10,84 %0,84 %  
Chybí možnost vyzkoušení10,84 %0,84 %  
nejistota co vlastně kupuju10,84 %0,84 %  
zboží není ihned u zákazníka10,84 %0,84 %  
Nemohu si výrobek "osahat"10,84 %0,84 %  
nemožnost si zboží vyzkoušet10,84 %0,84 %  
zdlouhavé10,84 %0,84 %  

Graf

4. Využil/a jste již někdy k nákupu zboží nebo služeb elektronický obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11697,48 %97,48 %  
Ne32,52 %2,52 %  

Graf

5. Z jakého důvodu nenakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemožnost vyzkoušet si zboží266,67 %1,68 %  
Špatná informační gramotnost133,33 %0,84 %  

Graf

6. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas (párkrát do roka)6253,45 %52,1 %  
Často (1x měsíčně)2622,41 %21,85 %  
Zřídka 2017,24 %16,81 %  
Velmi často (několikrát do měsíce)86,9 %6,72 %  

Graf

7. Jaké zboží nejčastěji přes internet nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektroniku3832,76 %31,93 %  
Oblečení2925 %24,37 %  
Knihy, časopisy1512,93 %12,61 %  
Kosmetika, parfémy1512,93 %12,61 %  
Autodíly, autodoplňky32,59 %2,52 %  
sportovní náčiní10,86 %0,84 %  
Airsoftové vybavení10,86 %0,84 %  
dárky10,86 %0,84 %  
všechno možné10,86 %0,84 %  
Filtry do jezírek10,86 %0,84 %  
všechno možný10,86 %0,84 %  
Alkohol10,86 %0,84 %  
vstupenky, letenky10,86 %0,84 %  
OD VŠEHO NĚCO10,86 %0,84 %  
dárky na vánoce, módní doplňky10,86 %0,84 %  
věci na airsoft10,86 %0,84 %  
Airosft10,86 %0,84 %  
střelivo10,86 %0,84 %  
předplatné služeb, zakázkovou výrobu suvenýrů10,86 %0,84 %  
hračky10,86 %0,84 %  
letenky10,86 %0,84 %  

Graf

8. Jaký způsob plateb upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobírka6858,62 %57,14 %  
Převodem na účet2319,83 %19,33 %  
Platební karta1512,93 %12,61 %  
Hotově65,17 %5,04 %  
PayPal, PaySec32,59 %2,52 %  
PAYLPAL, PŘEVOD10,86 %0,84 %  

Graf

9. Jaký způsob dopravy upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká pošta5547,41 %46,22 %  
PPL5043,1 %42,02 %  
DPD54,31 %4,2 %  
osobní převzetí21,72 %1,68 %  
neupřednostňuji, vše má + i -10,86 %0,84 %  
v přípdě doručitele nerozlišuji10,86 %0,84 %  
vlastní dopravce obchodníka10,86 %0,84 %  
osobní vyzvednutí u prodejce event. Česká pošta10,86 %0,84 %  

Graf

10. Znáte svá práva při elektronickém obchodování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pouze některá6858,62 %57,14 %  
Neznám1815,52 %15,13 %  
Ano, velmi dobře1613,79 %13,45 %  
Neznám, ale vím kde je hledat1311,21 %10,92 %  
Neznám, ani mě nezajímají10,86 %0,84 %  

Graf

11. Víte jak dlouhá je lhůta pro bezdůvodné odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena přes prostředky komunikace na dálku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14 dní od převzetí plnění6354,31 %52,94 %  
Nevím3832,76 %31,93 %  
Měsíc od objednání76,03 %5,88 %  
Týden43,45 %3,36 %  
3 měsíce, pokud dodavatel nepředal spotřebiteli všechny povinné informace43,45 %3,36 %  

Graf

12. Čtete obchodní podmínky elektronického obchodu před uzavřením smlouvy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6253,45 %52,1 %  
ano5446,55 %45,38 %  

Graf

13. Vyhledáváte si před nákupem kontaktní informace (obchodní jméno, IČO, sídlo) elektronického obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6959,48 %57,98 %  
ano4740,52 %39,5 %  

Graf

14. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6151,26 %51,26 %  
Muž5848,74 %48,74 %  

Graf

15. Jaká je Vaše věková skupina?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 29 let9983,19 %83,19 %  
30 - 49 let1512,61 %12,61 %  
50 a starší54,2 %4,2 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou6756,3 %56,3 %  
Vysokoškolské4134,45 %34,45 %  
Základní97,56 %7,56 %  
Středoškolské bez maturity21,68 %1,68 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Víte jak dlouhá je lhůta pro bezdůvodné odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena přes prostředky komunikace na dálku?

  • odpověď 14 dní od převzetí plnění:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, velmi dobře na otázku 10. Znáte svá práva při elektronickém obchodování?

14. Pohlaví

  • odpověď Žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kosmetika, parfémy na otázku 7. Jaké zboží nejčastěji přes internet nakupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. K čemu nejvíce využíváte internet?

2. Jaká je podle Vás největší výhoda elektronického obchodu?

3. Jaká je podle Vás největší nevýhoda elektronického obchodu?

4. Využil/a jste již někdy k nákupu zboží nebo služeb elektronický obchod?

6. Jak často nakupujete přes internet?

7. Jaké zboží nejčastěji přes internet nakupujete?

8. Jaký způsob plateb upřednostňujete?

9. Jaký způsob dopravy upřednostňujete?

10. Znáte svá práva při elektronickém obchodování?

11. Víte jak dlouhá je lhůta pro bezdůvodné odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena přes prostředky komunikace na dálku?

12. Čtete obchodní podmínky elektronického obchodu před uzavřením smlouvy?

13. Vyhledáváte si před nákupem kontaktní informace (obchodní jméno, IČO, sídlo) elektronického obchodu?

14. Pohlaví

15. Jaká je Vaše věková skupina?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. K čemu nejvíce využíváte internet?

2. Jaká je podle Vás největší výhoda elektronického obchodu?

3. Jaká je podle Vás největší nevýhoda elektronického obchodu?

4. Využil/a jste již někdy k nákupu zboží nebo služeb elektronický obchod?

6. Jak často nakupujete přes internet?

7. Jaké zboží nejčastěji přes internet nakupujete?

8. Jaký způsob plateb upřednostňujete?

9. Jaký způsob dopravy upřednostňujete?

10. Znáte svá práva při elektronickém obchodování?

11. Víte jak dlouhá je lhůta pro bezdůvodné odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena přes prostředky komunikace na dálku?

12. Čtete obchodní podmínky elektronického obchodu před uzavřením smlouvy?

13. Vyhledáváte si před nákupem kontaktní informace (obchodní jméno, IČO, sídlo) elektronického obchodu?

14. Pohlaví

15. Jaká je Vaše věková skupina?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kindl, J.Elektronické obchodování (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pravni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.