Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Praxe získaná při studiu

Praxe získaná při studiu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marketa Marencakova
Šetření:26. 03. 2013 - 14. 04. 2013
Počet respondentů:405
Počet otázek (max/průměr):32 / 26.6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

 

ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku zkoumajícího vnímání důležitosti výběru oboru studia a případně praxe získané v době studia, který je součástí mé diplomové práce. Cílem mé diplomové práce je zhodnotit zdali praxe získaná během studia vede k lepšímu postavení na trhu práce v době po ukončení studia.

 

Dotazník je určen absolventům a studentům vysokých škol a jeho vyplnění by nemělo trvat déle než 3-4 minuty.

 

Předem moc děkuji za Váš strávený čas.

Markéta Marenčáková

Odpovědi respondentů

1. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr VŠ pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5 = velmi důležité

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
418445,43 %45,43 %  
59423,21 %23,21 %  
39022,22 %22,22 %  
2297,16 %7,16 %  
181,98 %1,98 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.86
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.62
Směrodatná odchylka:0.79
Medián:4
Modus:4

Graf

2. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr oboru studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
414636,05 %36,05 %  
312029,63 %29,63 %  
59222,72 %22,72 %  
2389,38 %9,38 %  
192,22 %2,22 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.72
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.75
Směrodatná odchylka:0.86
Medián:4
Modus:4

Graf

3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano33281,98 %81,98 %  
Ne7318,02 %18,02 %  

Graf

4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Uvědomil/a jsem si, že bych radši studoval/a něco jiného3750,68 %9,14 %  
Není jednoduché se uplatnit v oboru, který jsem si vybral/a1723,29 %4,2 %  
Malý počet a nízká kvalita oborových předmětů na bakalářském stupni.11,37 %0,25 %  
nic mi nedala11,37 %0,25 %  
úroveň školy je mizerná11,37 %0,25 %  
to, co jsem studoval a co dělám, mě baví, ale dnes bych asi volil technicky zaměřený obor (vidím v tom větší budoucnost a možnosti)11,37 %0,25 %  
Nedostatečné spojení s praxí11,37 %0,25 %  
studovala bych v zahraničí11,37 %0,25 %  
Pouze 1 pokus na zkoušku dost stresující11,37 %0,25 %  
Nevím, jestli bych vůbec studoval jakoukoli VŠ, vzhledem k tomu, že znalosti získané jsou pro praxi naprosto nevyhovující. Po VŠ jsem začal podnikat a kdybych začal v 19 po gymnáziu, moje první kroky by se nijak nelišily.11,37 %0,25 %  
Nestuovala bych VŠ vůbec11,37 %0,25 %  
Nevyhovoval mi systém a přístup učitelů.11,37 %0,25 %  
měl/a jsem studovat úplně jiné zaměření, jít za svým snem11,37 %0,25 %  
špatná úroveň11,37 %0,25 %  
zvolila bych jinou VŠ s větší prestiží 11,37 %0,25 %  
studuji příliš náročnou školu11,37 %0,25 %  
protože v mém oboru byla škola prakticky k ničemu11,37 %0,25 %  
Zvolila bych obor, který umožňuje studentovi větší praxi.11,37 %0,25 %  
Kvůli systému a přístupu k učení.11,37 %0,25 %  
Moje VŠ není uznávaná.11,37 %0,25 %  
protože je studium náročnější než v Praze, ale univerzita v Praze je víc uznávaná11,37 %0,25 %  

Graf

5. Podle čeho jste si vybral/a obor studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podle zájmů20951,6 %51,6 %  
Podle možnosti uplatnění11628,64 %28,64 %  
Podle podmínek přijetí338,15 %8,15 %  
Podle náročnosti studia92,22 %2,22 %  
Podle zájmů a podmínek přijetí10,25 %0,25 %  
v návaznosti na studium obchodky10,25 %0,25 %  
2 jazyky, předmět studia10,25 %0,25 %  
podle kamarádů10,25 %0,25 %  
na doporuceni10,25 %0,25 %  
nerozhodnutost10,25 %0,25 %  
Náhodou :)10,25 %0,25 %  
Mix vseho10,25 %0,25 %  
sama jsem oborům a jejich náplním sama nerozuměla, výběr provedli rodiče.10,25 %0,25 %  
podle využitelnosti znalostí10,25 %0,25 %  
neviděl jsem jinou alternativu10,25 %0,25 %  
dle srozumitelnosti názvu10,25 %0,25 %  
podle možnosti uplatnění, vyučovacího jazyka studia a zájmů10,25 %0,25 %  
kombinace práva a obchodu, 2 jazyky po celou dobu bakalářského studia10,25 %0,25 %  
zájmy a uplatněním10,25 %0,25 %  
neměl jsem moc dobré info, takže podle toho co mě na první pohled zaujalo10,25 %0,25 %  
vše výše uvededné10,25 %0,25 %  
podle SS kterou jsem vystudovala - z obchodni akademie neni mnoho jinych moznosti (priprava na prijimaci zkousky v ramci studia zahrnuje jazyk a matematiky)10,25 %0,25 %  
Podle moznosti uplatneni a zajmu10,25 %0,25 %  
zaměření školy a předměty v průběhu studia10,25 %0,25 %  
vybrala jsem si stejny obor jako na magistru. Vedlejšku podle zajmu-ta byla stezejni pro mou karieru.10,25 %0,25 %  
Podle prestiže oboru10,25 %0,25 %  
Zájmy, podmínky přijetí, hodnocení školy, možnosti uplatnění10,25 %0,25 %  
vylučovací metodou, co dělat nechci10,25 %0,25 %  
podle bodů 1, 2, 310,25 %0,25 %  
První dvě odpovědi10,25 %0,25 %  
podle zájmů i uplatnění10,25 %0,25 %  
vzdálenost školy od bydliště10,25 %0,25 %  
podle více kritérií - nejdříve zájem, potom náročnost (vybrala jsme si tu náročnější) a také uplatnění10,25 %0,25 %  
podle dostupnosti10,25 %0,25 %  
zájmy, možnost uplatnění, náročnost studia10,25 %0,25 %  
odle obsahu studia...10,25 %0,25 %  
podle návaznosti na střední školu10,25 %0,25 %  
Dopravní dostupnost + zájmy + forma příjímacího řízení10,25 %0,25 %  
Kvůli povinným dvěma jazykům a domnělé zajímavosti oboru.10,25 %0,25 %  
Na základě kombinace výše uvedených bodů10,25 %0,25 %  
podle uplatnění, podmínek přijetí, úspěšnosti a vzdálenosti od místa bydliště10,25 %0,25 %  
kvuli místu bydliště10,25 %0,25 %  

Graf

6. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete dobrý prospěch dosažený během studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
215939,26 %39,26 %  
114636,05 %36,05 %  
38420,74 %20,74 %  
492,22 %2,22 %  
571,73 %1,73 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.87
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.55
Směrodatná odchylka:0.74
Medián:2
Modus:2

Graf

7. Jaký jste měl/a (máte) ve škole průměr v průběhu studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyšší než 1,521653,33 %53,33 %  
Nižší než 1,513834,07 %34,07 %  
Nevím, nezajímalo mě to5112,59 %12,59 %  

Graf

8. Připravilo Vás studium na zvládání jiných než odborných dovedností (např. zvládání stresu, schopnost řešit problém, práci v kolektivu, komunikaci a vyjednávání apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Spíše anootázka č. 11, Spíše neotázka č. 9, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano18645,93 %45,93 %  
Spíše ne11327,9 %27,9 %  
Ano8721,48 %21,48 %  
Ne194,69 %4,69 %  

Graf

9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Ne, ale nenaučil/a jsem se je ve školeotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ale nenaučil/a jsem se je ve škole10579,55 %25,93 %  
Ano2720,45 %6,67 %  

Graf

10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na brigádě / v práci / na stáži8379,05 %20,49 %  
Nepovinnými školními aktivitami87,62 %1,98 %  
sebepoznání10,95 %0,25 %  
sport10,95 %0,25 %  
mix mimoškolních aktivit, stáže, knih..10,95 %0,25 %  
obojí výše uvedené (práce při studiu, účast ve studentských organizacích)10,95 %0,25 %  
V zaměstnání po absolvování studia10,95 %0,25 %  
život mě to naučil10,95 %0,25 %  
od 16ti let jsem sportovní trenér, od 20ti let působím u mládežnických reprezentací.10,95 %0,25 %  
obe moznosti a+b10,95 %0,25 %  
studiem honors academia, part-time pozicemi během studia10,95 %0,25 %  
Dramaticky kroužek10,95 %0,25 %  
jinde10,95 %0,25 %  
Zejména sportem - kolektivním i individuálním - jsem se naučil ovládat stres a mimořádné situace10,95 %0,25 %  
až v práci10,95 %0,25 %  
.10,95 %0,25 %  

Graf

11. Studoval/a jste někdy v zahraničí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne29973,83 %73,83 %  
ano10626,17 %26,17 %  

Graf

12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano22254,81 %54,81 %  
Ne18345,19 %45,19 %  

Graf

13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pobyt v zahraničí104,52 %2,47 %  
jazykové kurzy83,62 %1,98 %  
delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností31,36 %0,74 %  
jazykovy kurz31,36 %0,74 %  
Delší pobyt v zahraničí20,9 %0,49 %  
konference20,9 %0,49 %  
jazykové kurzy zakončené certifikátem20,9 %0,49 %  
školní zájezdy, např zájezd do elektrárny temelín s exkurzí a přednáškami inženýrů10,45 %0,25 %  
konferencí a akreditovaných kurzů týkajících se mého studovaného oboru10,45 %0,25 %  
Staz v zahranici, jazykovy kurz + zkouska s certifikatem10,45 %0,25 %  
ostatní odpovědi EconTech, IBM Internship
zkoušky na Komoře daňových poradců
Work and Travel, debatování
studentské spolky
Členství v kolejni rade, studium honors academia
Studenti studentům
Aiesec
souteze, jazykove kurzy, zahranicni studium, ziskavani praxe pri skole
studium jazyku
dlouhodobější pobyt v zahraničí, jazykový kurz
Jazykové kurzy, au-pair
Study abroad
Letní jazykový kurz (mimoškolní)
Jazykový kurz (FCE)
Mimosemestrální kurz Interpersonálních dovedností
Rok v USA (ale už na střední)
zahraniční pobyt (soukromě organizovaný)
poradani konference
jazykové kurzy, zahraniční pobyt
mezinárodní výměna mládeže (4x)
Jednosemestrální zahraniční studium
jazykové kurzy, manažerské kurzy, kurzy softskills, výzkumy, konference
jazykove kurzy, vzdelavani osobnosti....
Odborné přednášky
konference v ramci vedlejsi specializace
FCE certifikát
Cambridge, Erasmus
pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností
CAE, EU konference
konference, semináře
BEC, FCE, letní škola v Německu
pobyt v zahraniční, jazykové kurzy s certifikátem
Školní aktivity: Přednášení na dvou seminářích (jednou v zahraničí), přednáška na konferenci.
Sympoziony a srazy kognitivni informatiky
jazykové kurzy, Buddy system
výzkum, pořádání konferencí
výzkum a konference
jazykové kurzy, pobyt v zahraničí
Jazykové kurzy AJ
školní klub, work&travel, odborné přednášky
především jazykové kurzy
Práce ve školním časopise
azykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností
jazykový kurz (FCE), 2x pobyt v zahraniční (Work & Travel USA)
svoc
pořádání charitativních akcí, TOEFL kurz, soukromé lekce cizích jazyků
diskusní fóra, FCE
pracovní stáž v zahraničí
praxe v zahraničí
stáž na ministerstvu průmyslu a obchodu, dobrovolnická práce na studentském projektu, vedení skautského oddílu, studentské práce (převážně administrativa), program stínování manažerů
jako au-pair v UK, ale jen na 3 měsíce
Pomocná věděcká síla na fakultě
účast na grantech, letní školy, konference
Akademie OSN
Letní Univerzita AEGEE
pořádání konference, jazykové kurzy, pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností a dalších dovedností, potřebných v zaměstnání jako motivace, komunikace, vyjednávání, osobní přístup
dobrovolnictví ve sportu - sport mgmt jednoho klubu
pobyt v zahranici za ucelem zlepseni jazykovych schopnosti
Buddy program
Kurz revenue a yielding managementu
spoluúčast na grantu, pomocná vědecká síla
práce ve studentské organizaci AIESEC, mimosemestrální kurzy nad rámec studia
Prace v zahranici, dodatecne jazykove kurzy, prace pro studentsky klub
ECDL
program Erasmus
Work and Travel, pobyty v USA, Francii
nezlobte se, to by byl dlouhý seznam
pomoc na konferencích, Spolek mladých statistiků - organizace výletů a přednášek
byla jsem pomocný věděcký pracovník
výzkum, grant
mimoškolní spolky, přednášky
hodně, většinu výše uvedených
pobyt v zahraničí, jazykové kurzy
jazykový kurz zakončený certifikátem FCE, aktivní člen studentské organizace, Akademie PR (certifikát)
mezinárodní výměny mládeže
kurz angličtiny zakončený certifikátem BEC Vantage, další kurzy angličtiny a francouzštiny mimo školu
Den daňové a auditorské profese. Řada odborných přednášek lidí z praxe.
účast v Erasmu
Mimosemestrální kurz
pracovní stáž v zahraničí a delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností - program CEEPUS
jazykove kurzy, organizovani spolecenskych udalosti
Jazykové kurzy, Work and Travel USA
Soutěže s UK - simulace americké prezidentské debaty, mimosemestrálních kurzů mimo školu (teorie a praxe řešení konfliktů)
Honors Academia, sportovní oddíl
Jazykove certifikace, vyzkum uplatneni absolventu VSE, Honors Academia, Klub mladych manazeru
letni brigady v zahranici
personalistická soutěž Inkubátor, výzkumné analýzy BOZP ve výrobních podnicích, spolupráce při projektech Šance
Honors Academia
sportovní akce, zajímavé přednášky
jazykova zkouska, poradani akci pro zahranicni studenty
Letni univerzity s organizaci AEGEE-Praha a dalsi akce dane organizace. Byla jsem soucasti vedeni teto org.
přednáška pwc
výzkumy
AIESEC, jazykova skola, staz v zahranici, jazykovy pobyt v zahranici zakonceny certifikatem
FCE, ECDL
Jazykové kurzy, mezinárodní konference, další vzdělávací projekty, pobyty v zahraničí
Erasmus, Letní škola Němčiny
Práce v USA, jazykové kurzy
Certifikáty z jazyků, studium jazyků v zahraničí, účast v buddy systému na VŠE a ČVUT
pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazyka
kurz angličtiny - Certifikát FCE
jazykový kurz s certifikátem
letní práce v zahraničí, kurz s certifikátem
letní pracovní pobyty v zahrničí; honors academia; buddy system
konferecne, nadstavbové kurzy
2x léto v zahraničí pro zlepšení cizího jazyka
pořádání konference
jayzkove kurzy, erazmus, work and travel program
-
FCE
pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem
různé exkurze
konference, workshopy, přednášky, dny otevřených dveří
jazykové kurzy v zahraničí 3x
Nemam zajem zodpovedet otazku
erasmus, výzkum, pořádání konferencí
přípravný jazykový kurz k testu pro získání certifikátu z AJ TOEIC
pracovni staz v zahranici
jazykové kurzy, pobyt v zahraničí (Au-pair), workshopy vybraných firem
Jazykové kurzy zakončené certifikáty
Erasmus, vlastní aktivita a úsilí o cizojazyčné certifikáty
jazykove kurzy, jazykove pobyty v zahranici
Výzkum, PomVěd, Workshop
výzkum, konference
Jazykovy pobyt, odborne exkurze
Jazykove kurzy, kurzy v cizim jazyku, natacnei filmu jako dobrovolnik, dobrovolne aktivity v zahranici
klub mladych cestovatelů, klub mladých logistiků, přednášky osobností a zahraničních profesorů, přípravné kurzy k jazykovým certifikátům, delší pobyt v zahraničí jako au-pair/ recepční v hotelu/ roadtrip - Kréta, Mallorca, USA
Seminar
jazykový kurz, pobyt v zahraničí,
hudebních aktivit - sborů, orchestrů, vystoupení a soutěží
Jazykový kurz v zahraničí
certifikace angličtiny CAE, BEC, výpomoc s konferencí
kurz znakového jazyka, dobrovolnictví v neziskovém sektoru
např. práce na projektu
Konference VŠ
projekty, jazykové kurzy, pobyt v zahraničí
Kurz prezentace, první pomoci, jazykový
Kurzy Manažerského klubu, leadership od O2
jazykový kurz, pobyt v zahraničí, organizování závodů, vedoucí na táboře
studentská organizace, pořádání výletů
Au pair, work and travel
jazykové kurzy, konference, odborná školení
buddy system, tandem program, climate lessons..
účast na odborné přednášce, diskuzi nad rámec výuky
atletika, horolezectví, pobyt v Austrálii, CAE
pomvěd
Jazykový kurz v Anglii,Delloit akademie,kurzy Aj v Praze,speak od Aisec...
zahraniční pracovní stáž
člen studentské neziskové organizace (Buddy System na VŠE)
workshop projekt zelená čtvrť
workshop týkající se koučinku
pobyt v zahraničí - střední škola, vš
internship v zahraničí
FCE in English
jazykovy kurz v zahranici
jazykove kurzy na Malte, certifikat Aj
jazykove pobyty v zahranici, kurzy zakoncene certifikatem, workshop se zamerenim na leadership
pedagogické minimum
konference projektového řízení, zájmové přednášky
pc a jazyky
konference, speciální přednášky (vedené buď přímo našimi vyučujícími, nebo také vedené externími odborníky
soutěž, seminář s certifikátem
Buddy systém pro Erasmus studenty
konference, účast na olympiádě
jazykový kurz zakončený certifikátem, konference, praxe v neziskové organizaci
buddy system
stáže (včetně zahraničních), letní školy, pořádání konferencí, jazykové certifikáty, účast na výzkumném projektu
kurzy
Mimoškolní projekt pro externí firmu
Konference manazerskeho ucetnictvy
jazykový kurz zakončený certifikátem
certifikaty
Erasmus, letní škola
Jazykové certifikáty, studentské kluby, mimosemestrály, erasmus
Jazykový kurz, dobrovolnictví
stáž AIESEC
jazykové kurzy, certifikát
jazykové kurzy, dobrovolnictví v neziskových organizacích
Konference, kurzy
FCE, CAE, Soutěž v německé konverzaci od Goethe Institutu, doučování z angličtiny, němčiny, češtiny, matiky, chemie, volejbal, badminton, squash
pořádání divadelniho festivalu
Exkurze
kurz ruštiny
konference, projekty
vedení studentského spolku, skas, skrvš, praxe v oboru
TEDx
se seminární prací na odborné činnosti
jazykový kurz s certifikátem, erasmus program v Nizozemsku
18885,07 %46,42 % 

Graf

14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bavilo mě to a věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci12756,95 %31,36 %  
Bavilo mě to6930,94 %17,04 %  
Sice mě to moc nebavilo, ale věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci146,28 %3,46 %  
budoucí uplatnění10,45 %0,25 %  
pro budoucí uplatnění a do CV10,45 %0,25 %  
Bylo to součástí psaní DP (ač nepovinné, šlo o zajímavé zkušenosti).10,45 %0,25 %  
Přesvědčil mě profesor10,45 %0,25 %  
bavilo mě to a za něco jsem byla i finančně ohodnocena )za spolupráci na pořádání)10,45 %0,25 %  
lepsi podminky pro moznost ucastnit se Erasmu10,45 %0,25 %  
Extrémně zajímavá skupina studentů, vyučování lidmi z praxe10,45 %0,25 %  
osobní rozvoj, zlepšení životopisu10,45 %0,25 %  
Bavilo mě to a vím, že znalost jazyků je v dnešní době nutná10,45 %0,25 %  
chtěl/a jsem to zkusit, něco jiného10,45 %0,25 %  
zájem o obor, další informace nad rámec školy10,45 %0,25 %  
další vzdělávání10,45 %0,25 %  
Sport pro zdraví, jazyky pro celkovou budoucnost a nejen pro práci (abych nebyla závislá na tlumočnících, znalosti pro dobré školní výsledky, a tím pádem pro přijetí na VŠ, a tak pro uplatnění na trhu10,45 %0,25 %  

Graf

15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Komunikační schopnosti3.6810.775
Znalost cizích jazyků3.370.925
Ochota vzdělávat se4.2270.842
Schopnost rozhodovat se3.5680.784
Schopnost řešit problém3.8940.663
Schopnost nést zodpovědnost3.9280.871
Zběhlost v používání výpočetní techniky3.9461.044
Schopnost týmové práce3.9460.822
Adaptabilita a flexibilita4.010.805
Iniciativa3.5430.742
Smyls pro kvalitu4.180.79

Graf

16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
525863,7 %63,7 %  
410325,43 %25,43 %  
3358,64 %8,64 %  
261,48 %1,48 %  
130,74 %0,74 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.59
Minimum:3
Maximum:5
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.38
Směrodatná odchylka:0.61
Medián:5
Modus:5

Graf

17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, po celou dobu studiaotázka č. 19, Ano, ale až ke konci mého studiaotázka č. 19, Ano, občasné brigády, ale nic stáléhootázka č. 19, Neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, po celou dobu studia20650,86 %50,86 %  
Ano, ale až ke konci mého studia10325,43 %25,43 %  
Ano, občasné brigády, ale nic stálého7217,78 %17,78 %  
Ne245,93 %5,93 %  

Graf

18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Věnoval/a jsem se studiu1560 %3,7 %  
Pracovat přeci budu celý zbytek života520 %1,23 %  
Nenašel jsem dost zajímavou práci při studiu14 %0,25 %  
další VŠ14 %0,25 %  
nemůžu sehnat práci?14 %0,25 %  
věnoval jsem se studiu a pracovat budu celý zbytek života14 %0,25 %  
měla jsem neplacené ak14 %0,25 %  

Graf

19. Jaká byla (je) Vaše motivace k práci při studiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
75% peníze & 25% praxe11630,21 %28,64 %  
50% peníze & 50% praxe11429,69 %28,15 %  
75% praxe & 25% peníze6115,89 %15,06 %  
100% peníze6015,63 %14,81 %  
100% praxe205,21 %4,94 %  
zájem-dobrovolnická činnost10,26 %0,25 %  
dělat něco jiného než studovat a peníze10,26 %0,25 %  
z více jak 50% praxe10,26 %0,25 %  
práce mě musí bavit10,26 %0,25 %  
zpocatku 100% peníze - nekvalifikovane brigady, pozdeji 75%praxe&25% peníze - práce v oboru10,26 %0,25 %  
v prvních 3 letech především peníze; později jsem zaznamenala nutnost získat praxi v oblasti (aspoň přibližné), v níž jsem chtěla působit po ukončení studia10,26 %0,25 %  
na začátku peníze, čím později tím více praxe10,26 %0,25 %  
zábava10,26 %0,25 %  
50% peníze & 50% praxe10,26 %0,25 %  
Při začátku studia (bakalářské) 100% peníze; při magisterském 50% peníze a 50% praxe10,26 %0,25 %  
nejdřív peníze, pak se s postupem studia přidala i praxe10,26 %0,25 %  
peníze, praxe a vyplnění volného času10,26 %0,25 %  
baví mě to 50 %, 25 % praxe, 25 % peníze10,26 %0,25 %  

Graf

20. Byl (je) pro Vás problém si najít práci při studiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne15941,41 %39,26 %  
Ne13033,85 %32,1 %  
Spíše ano6817,71 %16,79 %  
Ano277,03 %6,67 %  

Graf

21. Myslíte, že měla (má) Vaše práce vliv na studijní výsledky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne20954,43 %51,6 %  
Ano, negativní10828,13 %26,67 %  
Ano, pozitivní6717,45 %16,54 %  

Graf

22. Kolik hodin měsíčně jste pracoval/a (pracujete)? Zohledněnte prosím poslední zaměstnání při studiu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50-10016142,04 %39,75 %  
Více než 10012131,59 %29,88 %  
Méně než 5010126,37 %24,94 %  

Graf

23. Pracoval/a jste v době před dokončením studia v zahraničí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne30880,42 %76,05 %  
ano7519,58 %18,52 %  

Graf

24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajistily (zajistí) lepší pracovní pozici (než bych získal/a bez předchozí praxe)18348,03 %45,19 %  
Částečně dopomohly (dopomohou) sehnat zaměstnání13234,65 %32,59 %  
Nepomohly (nepomohou) mi sehnat zaměstnání5213,65 %12,84 %  
Určitě pomůže mít alespoň nějakou pracovní zkušenost, ale v mém případě se jednalo o práci během studia mimo studovaný obor (kterému se po škole věnuji a ve kterém jsem pracovní zkušenosti neměla žádné, pouze ze školy)10,26 %0,25 %  
Pomohly zejména v osobním rozvoji a upřesní žebříčku hodnot, v tomto ohledu nedocenitelné. VŠE má veliké manko, neboť vychovává velmi naivní absolventy.10,26 %0,25 %  
Pomohly rozjet vlastní podnikání.10,26 %0,25 %  
nepomohly, nebyla to praxe v oboru, pouze dělnické práce10,26 %0,25 %  
Nepracoval jsem v oboru.10,26 %0,25 %  
určitě zajistily lepší pracovní pozici, ale zůstala jsem ve stejné firmě, bylo to hlavně o tom, že jsem se na administrativní pozici osvědčila a firma si mě pak chtěla nechat10,26 %0,25 %  
Pracovala jsem skutečně jen občasně, proto si netroufám hodnotit.10,26 %0,25 %  
mě zvýhodnily oproti uchazečům bez zkušenosti10,26 %0,25 %  
zajistily hladký přechod mezi studiem a prací (po skončení studií jsem okamžitě přešla na full time), možnost uvědomit si/reálně si vyzkoušet, který obor mě skutečně zajímá a ve kterém chci pracovat,jednodušší podmínky/příjmací řízení pro full time pozici10,26 %0,25 %  
Zůstal jsem ve stejné firmě, jen jsem přešel na plný úvazek10,26 %0,25 %  
Nepomohly, protože se netýkají oboru10,26 %0,25 %  
zatím ještě studuji10,26 %0,25 %  
nepracoval/a10,26 %0,25 %  
nepomohou, protože se nejednalo o brigády v oboru10,26 %0,25 %  

Graf

25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Flexibilitu, znalost výpočetní techniky apod.1666,67 %3,95 %  
Čerstvé znalosti nabyté studiem416,67 %0,99 %  
Nezažité špatné pracovní návyky14,17 %0,25 %  
znalost cizich jazyku14,17 %0,25 %  
nezatíženost pracovními stereotypy14,17 %0,25 %  
nižšie mzdové nároky oproti ľuďom s praxou a schopnosť rýchlo sa učiť14,17 %0,25 %  

Graf

26. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praxe získanou při studiu (výhoda oproti ostatním absolventům bez praxe)20553,81 %50,62 %  
Flexibilita, znalost výpočetní techniky apod.10427,3 %25,68 %  
Čerstvé znalosti nabyté studiem277,09 %6,67 %  
schopnost relativne ryce nacerpat nove znalosti a informace tykajici se pracovni pozice; dekompozice zadanych ukolu; u nekoho i schopnost komplexniho mysleni10,26 %0,25 %  
odpověd A a B dohromady10,26 %0,25 %  
nadstandardní jazyková vybavenost10,26 %0,25 %  
Relativně levnější relativně schopnější pracovník10,26 %0,25 %  
žádná výhoda10,26 %0,25 %  
Titul zajistí lepší finanční podmínky a "pozitivní diskriminaci" pro vedoucí pozice10,26 %0,25 %  
kontakty10,26 %0,25 %  
aktivní zájem o oblast, která je předmětem nabízené pozice10,26 %0,25 %  
moc výhod absolvent nemá10,26 %0,25 %  
Záleží na pracovní pozici. Pokud je to přímo absoloventská pozice, pak je největší výhodou vzdělání a individuální schopnosti a dovednosti. Pokud je to pozice, kde je výhodou/podmínkou praxe, pak samozřejmě získaná praxe.10,26 %0,25 %  
Obávám se, že největší výhodou absolventa na trhu práce je skutečnost, že je oproti ostatním uchazečům levný.10,26 %0,25 %  
nadprůměrné (doložitelné) výsledky při studiu a studentské práci10,26 %0,25 %  
empatii a schopnost prodat vlastni pribeh10,26 %0,25 %  
výhodu absolventa?? nic10,26 %0,25 %  
hlavně pobyt v zahraničí a pak praxe10,26 %0,25 %  
Absolvent je nepopsaný list a pokud dává firma příležitost absolventům, je to z toho důvodu, že si je firma chce vychovat (nemají špatné návyky, negativní pohled, mají elán, čerstvé nápady). 10,26 %0,25 %  
kombinace prvních dvou bodů10,26 %0,25 %  
flexibilita, ochota se učit, vysoké pracovní nasazení, elán10,26 %0,25 %  
Schopnost rychle se učit a přizpůsobit, vypořádat se se stresem10,26 %0,25 %  
špatně formulovaná otázka a odpovědi. Podle mě nemá čerstvý absolvent na trhu práce v porovnání s ostatními žádné zvláštní výhody10,26 %0,25 %  
jiný způsob myšlení, zvládání některých situací10,26 %0,25 %  
Sice nevím, kde se to v absolventech bere, ale je to entuziasmus při hledání zaměstnání a nadšenost z korporací.10,26 %0,25 %  
vše uvedené, musí to být správně namíchaný mix10,26 %0,25 %  
Iniciativa a aktivity vhodně doplňující/připravující na zaměstnání, o které se ucházíme10,26 %0,25 %  
flexibilita, ochota učit se, nadšení a drive10,26 %0,25 %  
znalosti cizích jazyků, pracovní zkušenosti/mimoškolní aktivity, specializace - už na konci studia by měl být absolvent zaměřen na určitý obor a mít v něm určitou praxi10,26 %0,25 %  
Nezkaženost10,26 %0,25 %  
spíš dravost, snaha o úspěšnou kariéru10,26 %0,25 %  
vse dohromady10,26 %0,25 %  
V roce 2013 bohužel žádné výhody absolventů, zejména ekonomických oborů, nevidím. Sám jsem nastupoval v r. 2009 do prvního zaměstnání a tehdy byla situace o něco jednodušší, nezáleželo ani na praxi během studia, spíše na jazykových znalostech, ochotě učit10,26 %0,25 %  
neposkvrněnost praxí, absence negativních zkušeností a návyků, snadná manipulatenost apod..10,26 %0,25 %  
Oboji, ale predevsim schopnost komunikace, jazyku a vypocetni techniky10,26 %0,25 %  
Nemá žádné výhody10,26 %0,25 %  
praxe, flexibilita, potenciál, iniciativa10,26 %0,25 %  
flexibilita, adaptibilita, inovace10,26 %0,25 %  
Praxe a mimoškolní aktivity (např. pozice teamleadera ve studentské organizaci, kdy má člověk velkou zodpovědnost a vede lidi, zavádí inovativní nápady do praxe apod)10,26 %0,25 %  
schopnost pracovat v týmu, ochota vzdělávat se a zdokonalovat se, komunikační dovednosti10,26 %0,25 %  
schopnost být samostatný, řešit problémy, umět pracovat s informacemi a umět si je vyhledat, umět komunikovat s lidmy a být zvyklý na stresové situace10,26 %0,25 %  
Levný zaměstnanec10,26 %0,25 %  
Nový pohled, "čerstvý vzduch ve firmě", nasazení10,26 %0,25 %  
časová flexibilita, jazykové znalosti, touha pracovat a zájem o nové věci10,26 %0,25 %  
nic10,26 %0,25 %  
zaměstnavatel si ho může přizpůsobit, nemá žádné zvyky z předchozích zaměstnání10,26 %0,25 %  
nové nápady, "čerstvost", zápal, flexibilita10,26 %0,25 %  
dobré jméno školy a praxe získaná prací při studiu (bohužel nikoliv praxe získaná jako součást studia)10,26 %0,25 %  

Graf

27. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena26364,94 %64,94 %  
muž14235,06 %35,06 %  

Graf

28. Je mi

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 25 let23758,52 %58,52 %  
Méně než 25 let (včetně)16841,48 %41,48 %  

Graf

29. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Absolvent31277,04 %77,04 %  
Student9322,96 %22,96 %  

Graf

30. Jakého stupně studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Magisterského studia36088,89 %88,89 %  
Bakalářského studia348,4 %8,4 %  
Doktorantského studia112,72 %2,72 %  

Graf

31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
VŠE18846,42 %46,42 %  
Vysoká škola ekonomická v Praze399,63 %9,63 %  
VSE358,64 %8,64 %  
Vysoká škola ekonomická174,2 %4,2 %  
VŠE v Praze163,95 %3,95 %  
VŠE Praha71,73 %1,73 %  
čzu51,23 %1,23 %  
Univerzita karlova40,99 %0,99 %  
ČVUT40,99 %0,99 %  
VSE v Praze 40,99 %0,99 %  
ostatní odpovědi Vysoka skola ekonomicka v Praze
ZČU
UK
Česká Zemědělská univerzita v Praze
Vysokou školu ekonomickou v Praze
Vysoká škola ekonimická v Praze
Ekonomickou
VSE Praha
Vysoká škole ekonomická v Praze
VŠE, UK
ekonomickou v praze
UHK
VŠPJ
Technická univerzita v Liberci
Karlova Univerzita v Praze
Univerzita Palackého v Olomouci
jču
vše, pfuk, pfmu
VSE podnikohospodarska
VŠE, ČZU
VŠE v Praze
Unicorn college, VŠE
VŠE, MUNI
VSE, podnikohospodarska fakulta
VSE a PrF UK
VŠE + dokončuji studium na UK (a pracuji na plný úvazek na NKÚ = doplnění k výše kladeným dotazům)
VŠPJ Jihlava, VŠE v Praze
Vysoká škola ekonomická v Preze
VŠE, Praha
V3E
Vysoká škole ekonomická
Vysokou škole ekonomickou v Praze
NF VŠE
finanční a správní
VŠE, MU
Vysoká Škola Ekonomická + Université Jean Moulin Lyon 3
UP Palackeho
Masarykova univerzita
VŠE Praha
Technickou univerzitu v Libereci
Univerzita Hradec Králové
TU v Liberci
UJEP
TUL
Metropolitni univerzita Praha
ČVUT v Praze
VŠCHT
Vysoká škola obchodní, s.r.o
Vysoka skola ekonomicka
Vysokou školu zemědělskou v Praze
Univerzita Palackého
Mendelu, ČZU
Ujak
Karlova univerzita
Vysoká škola finanční a správní
Univerzita Karlova, Vysoká škola ekonomická
VŠE + UK
UTB
VŠE a UK
VŠ polytechnická Jihlava
Technická univerzita Liberec
báňskou
MENDELU
FF UK
Vysoká škola báňská
MU
Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky
Jihočeská univerzita
8621,23 %21,23 % 

Graf

32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
FMV358,64 %8,64 %  
Mezinárodních vztahů245,93 %5,93 %  
FIS235,68 %5,68 %  
Fakulta financí a účetnictví184,44 %4,44 %  
Fakulta mezinárodních vztahů143,46 %3,46 %  
fph133,21 %3,21 %  
Podnikohospodářská122,96 %2,96 %  
Fakulta informatiky a statistiky122,96 %2,96 %  
Národohospodářská fakulta122,96 %2,96 %  
Informatiky a statistiky112,72 %2,72 %  
ostatní odpovědi F1
Financí a účetnictví
Národohospodářská
Mezinárodní vztahy
Národohospodářskou
Podnikohospodářskou
F3
Podnikohospodářská fakulta
F4
NF
Finance a účetnictví
F2
FFU
fappz
Fakulta podnikohospodářská
Finance
ekonomickou
Podniko
mezinarodni obchod
3
1
5
Podnikohospodarska
4
narodohospodarskou
Financi a ucetnictvi
Filozofická fakulta
strojní
Ekonomická fakulta
stavební
Matematicko-Fyzikální fakulta
Filozofická
FEL
CMTF
zemědělská fakulta
Informatika statistika / Systémová analýza
Fakulta informatiky a statistiky + Fakulta podnikohospodářská
NF, Fis
mez. obchod, pravnicka fakulta
NF, PEF
Finanční a účetnictví
Podnikohospoářskou
podnikohospodářskou, právnickou
podnikova ekonomie a management
Fakultu financí a účetnictví
Fakulta financí a účetnictví, obor Účetnictví
Informatika statistika
Narodohosp.
podnikohospodarskou a Prirodovedeckou
Faulta mezinarodnich vztahu
FFÚ, PrF
Narodohospodarska
NF (obor ekonomie/Bc. a veřejná správa/Ing.); dokončuji Právnickou fakultu
Mezinárodní vztahy (obor MO)
Fakultu mezinárodních vztahů
Národohospodářskou fakultu
Podnikohospodářská fakulta, obor International Management
Fak.financí a účetnictví; Přírodovědecká fakulta
Informatika a statistika - Fakulta informačních technologií - Informační systémy a technologie
MV
Národohodpodářská
podniková ekonomika
Statistika a informatika
medzinárodných vzťahov
Mezinárodní vztahy (Mezinárodní obchod)
F5
Podnikohospořádská
MO
mez.vztahy
ekonomických studií
Podnikohospodářská, právnická
Finance a účetvnictví
Podnikohospodarska - vedlejsi specializace z mezinarodnich vztahu - komercni komunikace (v tomto oboru pracuji)
PHF a vedlejska FIS
KIT
F2 - Fakulta Mezinárodních vztahů + Fakulta Managementu
Přírodovědecka
FPH - CEMS
Fakulta sociálních studií
management
podinikohospodářská
Podnikohospodarskou
Fakulta mezinár.vztahů - obor Zahraniční politika a diplomacie
Mezinárodní studia - Diplomacie
FIM
HTF
Pedagogická
Ekonomickou fakultu
Fakulta informatiky a managementu
PEF
Fakulta sociálních věd
FSE
pedagogická fakulta
Mezinarodni vztahy a evropska studia
Fakulta stavebni
FSV
FCHT
F1-účetnictví a finanční řízení podniku
agrobiologie
Management leteckých společností
právnická
Fakulta mezinarodnich vztahu, fakulta informatiky
Fakulta agrobiologie potravinových a přírodních zdrojů
Provozně ekonomická
Pedagogickou
Přírodovědecká fakulta
Fakulta ekonomických studií
Filozofická fakulta UK a Podnikospodářská VŠE
FPE
Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, obor Rostlinolékařství
Provozně ekonomická fakulta
VŠE - Fakulta mezinárodních vztahů, UK - Právnická fakulta
FMV (2)
FMK
FMV a PedF
Finance a řízení
mez. obchod
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
managementu
Zahradnickou
FF
Neuniverzitní typ školy. Obor Cestovní ruch.
PrF
Filosofickou
Národo
informatika
FEK
Přírodovědně-humanitní a pedagogická
zdravotně sociální
23157,04 %57,04 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 11 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?

  • odpověď Ne:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Není jednoduché se uplatnit v oboru, který jsem si vybral/a na otázku 4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uvědomil/a jsem si, že bych radši studoval/a něco jiného na otázku 4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?

9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?

  • odpověď Ne, ale nenaučil/a jsem se je ve škole:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na brigádě / v práci / na stáži na otázku 10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?

12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bavilo mě to a věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sice mě to moc nebavilo, ale věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi pobyt v zahraničí na otázku 13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bavilo mě to na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?

15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější

  • odpověď Komunikační schopnosti=2:
    • 10.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochota vzdělávat se=1 na otázku 15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější

16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité

  • odpověď 5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sice mě to moc nebavilo, ale věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?

17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?

  • odpověď Ne:
    • 16.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Věnoval/a jsem se studiu na otázku 18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?
    • 16.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Flexibilitu, znalost výpočetní techniky apod. na otázku 25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?

24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti

  • odpověď Zajistily (zajistí) lepší pracovní pozici (než bych získal/a bez předchozí praxe):
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pobyt v zahraničí na otázku 13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?

26. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?

  • odpověď Praxe získanou při studiu (výhoda oproti ostatním absolventům bez praxe):
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pobyt v zahraničí na otázku 13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?

27. Jsem

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fakulta mezinárodních vztahů na otázku 32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu

28. Je mi

  • odpověď Více než 25 let:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podnikohospodářská na otázku 32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi VŠE v Praze na otázku 31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu

29. Jsem

  • odpověď Student:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doktorantského studia na otázku 30. Jakého stupně studia?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr VŠ pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5 = velmi důležité

2. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr oboru studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité

3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?

4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?

5. Podle čeho jste si vybral/a obor studia?

6. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete dobrý prospěch dosažený během studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité

7. Jaký jste měl/a (máte) ve škole průměr v průběhu studia?

8. Připravilo Vás studium na zvládání jiných než odborných dovedností (např. zvládání stresu, schopnost řešit problém, práci v kolektivu, komunikaci a vyjednávání apod.)?

9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?

10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?

11. Studoval/a jste někdy v zahraničí?

12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?

13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?

14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?

15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější

16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité

17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?

18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?

19. Jaká byla (je) Vaše motivace k práci při studiu?

20. Byl (je) pro Vás problém si najít práci při studiu?

21. Myslíte, že měla (má) Vaše práce vliv na studijní výsledky?

22. Kolik hodin měsíčně jste pracoval/a (pracujete)? Zohledněnte prosím poslední zaměstnání při studiu.

23. Pracoval/a jste v době před dokončením studia v zahraničí?

24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti

25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?

27. Jsem

28. Je mi

29. Jsem

30. Jakého stupně studia?

31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu

32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr VŠ pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5 = velmi důležité

2. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr oboru studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité

3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?

4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?

5. Podle čeho jste si vybral/a obor studia?

6. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete dobrý prospěch dosažený během studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité

7. Jaký jste měl/a (máte) ve škole průměr v průběhu studia?

8. Připravilo Vás studium na zvládání jiných než odborných dovedností (např. zvládání stresu, schopnost řešit problém, práci v kolektivu, komunikaci a vyjednávání apod.)?

9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?

10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?

11. Studoval/a jste někdy v zahraničí?

12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?

13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?

14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?

15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější

16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité

17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?

18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?

19. Jaká byla (je) Vaše motivace k práci při studiu?

20. Byl (je) pro Vás problém si najít práci při studiu?

21. Myslíte, že měla (má) Vaše práce vliv na studijní výsledky?

22. Kolik hodin měsíčně jste pracoval/a (pracujete)? Zohledněnte prosím poslední zaměstnání při studiu.

23. Pracoval/a jste v době před dokončením studia v zahraničí?

24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti

25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?

27. Jsem

28. Je mi

29. Jsem

30. Jakého stupně studia?

31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu

32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Marencakova, M.Praxe získaná při studiu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://praxe-ziskana-pri-studiu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.