Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku zkoumajícího vnímání důležitosti výběru oboru studia a případně praxe získané v době studia, který je součástí mé diplomové práce. Cílem mé diplomové práce je zhodnotit zdali praxe získaná během studia vede k lepšímu postavení na trhu práce v době po ukončení studia.
Dotazník je určen absolventům a studentům vysokých škol a jeho vyplnění by nemělo trvat déle než 3-4 minuty.
Předem moc děkuji za Váš strávený čas.
Markéta Marenčáková
Odpovědi respondentů
1. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr VŠ pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5 = velmi důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4
184
45,43 %
45,43 %
5
94
23,21 %
23,21 %
3
90
22,22 %
22,22 %
2
29
7,16 %
7,16 %
1
8
1,98 %
1,98 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
3.86
Minimum:
2
Maximum:
5
Variační rozpětí:
3
Rozptyl:
0.62
Směrodatná odchylka:
0.79
Medián:
4
Modus:
4
2. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr oboru studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4
146
36,05 %
36,05 %
3
120
29,63 %
29,63 %
5
92
22,72 %
22,72 %
2
38
9,38 %
9,38 %
1
9
2,22 %
2,22 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
3.72
Minimum:
2
Maximum:
5
Variační rozpětí:
3
Rozptyl:
0.75
Směrodatná odchylka:
0.86
Medián:
4
Modus:
4
3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
332
81,98 %
81,98 %
Ne
73
18,02 %
18,02 %
4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Uvědomil/a jsem si, že bych radši studoval/a něco jiného
37
50,68 %
9,14 %
Není jednoduché se uplatnit v oboru, který jsem si vybral/a
17
23,29 %
4,2 %
Malý počet a nízká kvalita oborových předmětů na bakalářském stupni.
1
1,37 %
0,25 %
nic mi nedala
1
1,37 %
0,25 %
úroveň školy je mizerná
1
1,37 %
0,25 %
to, co jsem studoval a co dělám, mě baví, ale dnes bych asi volil technicky zaměřený obor (vidím v tom větší budoucnost a možnosti)
1
1,37 %
0,25 %
Nedostatečné spojení s praxí
1
1,37 %
0,25 %
studovala bych v zahraničí
1
1,37 %
0,25 %
Pouze 1 pokus na zkoušku dost stresující
1
1,37 %
0,25 %
Nevím, jestli bych vůbec studoval jakoukoli VŠ, vzhledem k tomu, že znalosti získané jsou pro praxi naprosto nevyhovující. Po VŠ jsem začal podnikat a kdybych začal v 19 po gymnáziu, moje první kroky by se nijak nelišily.
1
1,37 %
0,25 %
Nestuovala bych VŠ vůbec
1
1,37 %
0,25 %
Nevyhovoval mi systém a přístup učitelů.
1
1,37 %
0,25 %
měl/a jsem studovat úplně jiné zaměření, jít za svým snem
1
1,37 %
0,25 %
špatná úroveň
1
1,37 %
0,25 %
zvolila bych jinou VŠ s větší prestiží
1
1,37 %
0,25 %
studuji příliš náročnou školu
1
1,37 %
0,25 %
protože v mém oboru byla škola prakticky k ničemu
1
1,37 %
0,25 %
Zvolila bych obor, který umožňuje studentovi větší praxi.
1
1,37 %
0,25 %
Kvůli systému a přístupu k učení.
1
1,37 %
0,25 %
Moje VŠ není uznávaná.
1
1,37 %
0,25 %
protože je studium náročnější než v Praze, ale univerzita v Praze je víc uznávaná
1
1,37 %
0,25 %
5. Podle čeho jste si vybral/a obor studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Podle zájmů
209
51,6 %
51,6 %
Podle možnosti uplatnění
116
28,64 %
28,64 %
Podle podmínek přijetí
33
8,15 %
8,15 %
Podle náročnosti studia
9
2,22 %
2,22 %
Podle zájmů a podmínek přijetí
1
0,25 %
0,25 %
v návaznosti na studium obchodky
1
0,25 %
0,25 %
2 jazyky, předmět studia
1
0,25 %
0,25 %
podle kamarádů
1
0,25 %
0,25 %
na doporuceni
1
0,25 %
0,25 %
nerozhodnutost
1
0,25 %
0,25 %
Náhodou :)
1
0,25 %
0,25 %
Mix vseho
1
0,25 %
0,25 %
sama jsem oborům a jejich náplním sama nerozuměla, výběr provedli rodiče.
1
0,25 %
0,25 %
podle využitelnosti znalostí
1
0,25 %
0,25 %
neviděl jsem jinou alternativu
1
0,25 %
0,25 %
dle srozumitelnosti názvu
1
0,25 %
0,25 %
podle možnosti uplatnění, vyučovacího jazyka studia a zájmů
1
0,25 %
0,25 %
kombinace práva a obchodu, 2 jazyky po celou dobu bakalářského studia
1
0,25 %
0,25 %
zájmy a uplatněním
1
0,25 %
0,25 %
neměl jsem moc dobré info, takže podle toho co mě na první pohled zaujalo
1
0,25 %
0,25 %
vše výše uvededné
1
0,25 %
0,25 %
podle SS kterou jsem vystudovala - z obchodni akademie neni mnoho jinych moznosti (priprava na prijimaci zkousky v ramci studia zahrnuje jazyk a matematiky)
1
0,25 %
0,25 %
Podle moznosti uplatneni a zajmu
1
0,25 %
0,25 %
zaměření školy a předměty v průběhu studia
1
0,25 %
0,25 %
vybrala jsem si stejny obor jako na magistru. Vedlejšku podle zajmu-ta byla stezejni pro mou karieru.
1
0,25 %
0,25 %
Podle prestiže oboru
1
0,25 %
0,25 %
Zájmy, podmínky přijetí, hodnocení školy, možnosti uplatnění
1
0,25 %
0,25 %
vylučovací metodou, co dělat nechci
1
0,25 %
0,25 %
podle bodů 1, 2, 3
1
0,25 %
0,25 %
První dvě odpovědi
1
0,25 %
0,25 %
podle zájmů i uplatnění
1
0,25 %
0,25 %
vzdálenost školy od bydliště
1
0,25 %
0,25 %
podle více kritérií - nejdříve zájem, potom náročnost (vybrala jsme si tu náročnější) a také uplatnění
1
0,25 %
0,25 %
podle dostupnosti
1
0,25 %
0,25 %
zájmy, možnost uplatnění, náročnost studia
1
0,25 %
0,25 %
odle obsahu studia...
1
0,25 %
0,25 %
podle návaznosti na střední školu
1
0,25 %
0,25 %
Dopravní dostupnost + zájmy + forma příjímacího řízení
1
0,25 %
0,25 %
Kvůli povinným dvěma jazykům a domnělé zajímavosti oboru.
1
0,25 %
0,25 %
Na základě kombinace výše uvedených bodů
1
0,25 %
0,25 %
podle uplatnění, podmínek přijetí, úspěšnosti a vzdálenosti od místa bydliště
1
0,25 %
0,25 %
kvuli místu bydliště
1
0,25 %
0,25 %
6. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete dobrý prospěch dosažený během studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2
159
39,26 %
39,26 %
1
146
36,05 %
36,05 %
3
84
20,74 %
20,74 %
4
9
2,22 %
2,22 %
5
7
1,73 %
1,73 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
1.87
Minimum:
1
Maximum:
3
Variační rozpětí:
2
Rozptyl:
0.55
Směrodatná odchylka:
0.74
Medián:
2
Modus:
2
7. Jaký jste měl/a (máte) ve škole průměr v průběhu studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vyšší než 1,5
216
53,33 %
53,33 %
Nižší než 1,5
138
34,07 %
34,07 %
Nevím, nezajímalo mě to
51
12,59 %
12,59 %
8. Připravilo Vás studium na zvládání jiných než odborných dovedností (např. zvládání stresu, schopnost řešit problém, práci v kolektivu, komunikaci a vyjednávání apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Spíše ano → otázka č. 11, Spíše ne → otázka č. 9, Ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
186
45,93 %
45,93 %
Spíše ne
113
27,9 %
27,9 %
Ano
87
21,48 %
21,48 %
Ne
19
4,69 %
4,69 %
9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne, ale nenaučil/a jsem se je ve škole → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, ale nenaučil/a jsem se je ve škole
105
79,55 %
25,93 %
Ano
27
20,45 %
6,67 %
10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na brigádě / v práci / na stáži
83
79,05 %
20,49 %
Nepovinnými školními aktivitami
8
7,62 %
1,98 %
sebepoznání
1
0,95 %
0,25 %
sport
1
0,95 %
0,25 %
mix mimoškolních aktivit, stáže, knih..
1
0,95 %
0,25 %
obojí výše uvedené (práce při studiu, účast ve studentských organizacích)
1
0,95 %
0,25 %
V zaměstnání po absolvování studia
1
0,95 %
0,25 %
život mě to naučil
1
0,95 %
0,25 %
od 16ti let jsem sportovní trenér, od 20ti let působím u mládežnických reprezentací.
1
0,95 %
0,25 %
obe moznosti a+b
1
0,95 %
0,25 %
studiem honors academia, part-time pozicemi během studia
1
0,95 %
0,25 %
Dramaticky kroužek
1
0,95 %
0,25 %
jinde
1
0,95 %
0,25 %
Zejména sportem - kolektivním i individuálním - jsem se naučil ovládat stres a mimořádné situace
1
0,95 %
0,25 %
až v práci
1
0,95 %
0,25 %
.
1
0,95 %
0,25 %
11. Studoval/a jste někdy v zahraničí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
299
73,83 %
73,83 %
ano
106
26,17 %
26,17 %
12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 13, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
222
54,81 %
54,81 %
Ne
183
45,19 %
45,19 %
13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pobyt v zahraničí
10
4,52 %
2,47 %
jazykové kurzy
8
3,62 %
1,98 %
delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností
3
1,36 %
0,74 %
jazykovy kurz
3
1,36 %
0,74 %
Delší pobyt v zahraničí
2
0,9 %
0,49 %
konference
2
0,9 %
0,49 %
jazykové kurzy zakončené certifikátem
2
0,9 %
0,49 %
školní zájezdy, např zájezd do elektrárny temelín s exkurzí a přednáškami inženýrů
1
0,45 %
0,25 %
konferencí a akreditovaných kurzů týkajících se mého studovaného oboru
1
0,45 %
0,25 %
Staz v zahranici, jazykovy kurz + zkouska s certifikatem
1
0,45 %
0,25 %
ostatní odpovědi
EconTech, IBM Internship zkoušky na Komoře daňových poradců Work and Travel, debatování studentské spolky Členství v kolejni rade, studium honors academia Studenti studentům Aiesec souteze, jazykove kurzy, zahranicni studium, ziskavani praxe pri skole studium jazyku dlouhodobější pobyt v zahraničí, jazykový kurz Jazykové kurzy, au-pair Study abroad Letní jazykový kurz (mimoškolní) Jazykový kurz (FCE) Mimosemestrální kurz Interpersonálních dovedností Rok v USA (ale už na střední) zahraniční pobyt (soukromě organizovaný) poradani konference jazykové kurzy, zahraniční pobyt mezinárodní výměna mládeže (4x) Jednosemestrální zahraniční studium jazykové kurzy, manažerské kurzy, kurzy softskills, výzkumy, konference jazykove kurzy, vzdelavani osobnosti.... Odborné přednášky konference v ramci vedlejsi specializace FCE certifikát Cambridge, Erasmus pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností CAE, EU konference konference, semináře BEC, FCE, letní škola v Německu pobyt v zahraniční, jazykové kurzy s certifikátem Školní aktivity: Přednášení na dvou seminářích (jednou v zahraničí), přednáška na konferenci. Sympoziony a srazy kognitivni informatiky jazykové kurzy, Buddy system výzkum, pořádání konferencí výzkum a konference jazykové kurzy, pobyt v zahraničí Jazykové kurzy AJ školní klub, work&travel, odborné přednášky především jazykové kurzy Práce ve školním časopise azykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností jazykový kurz (FCE), 2x pobyt v zahraniční (Work & Travel USA) svoc pořádání charitativních akcí, TOEFL kurz, soukromé lekce cizích jazyků diskusní fóra, FCE pracovní stáž v zahraničí praxe v zahraničí stáž na ministerstvu průmyslu a obchodu, dobrovolnická práce na studentském projektu, vedení skautského oddílu, studentské práce (převážně administrativa), program stínování manažerů jako au-pair v UK, ale jen na 3 měsíce Pomocná věděcká síla na fakultě účast na grantech, letní školy, konference Akademie OSN Letní Univerzita AEGEE pořádání konference, jazykové kurzy, pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností a dalších dovedností, potřebných v zaměstnání jako motivace, komunikace, vyjednávání, osobní přístup dobrovolnictví ve sportu - sport mgmt jednoho klubu pobyt v zahranici za ucelem zlepseni jazykovych schopnosti Buddy program Kurz revenue a yielding managementu spoluúčast na grantu, pomocná vědecká síla práce ve studentské organizaci AIESEC, mimosemestrální kurzy nad rámec studia Prace v zahranici, dodatecne jazykove kurzy, prace pro studentsky klub ECDL program Erasmus Work and Travel, pobyty v USA, Francii nezlobte se, to by byl dlouhý seznam pomoc na konferencích, Spolek mladých statistiků - organizace výletů a přednášek byla jsem pomocný věděcký pracovník výzkum, grant mimoškolní spolky, přednášky hodně, většinu výše uvedených pobyt v zahraničí, jazykové kurzy jazykový kurz zakončený certifikátem FCE, aktivní člen studentské organizace, Akademie PR (certifikát) mezinárodní výměny mládeže kurz angličtiny zakončený certifikátem BEC Vantage, další kurzy angličtiny a francouzštiny mimo školu Den daňové a auditorské profese. Řada odborných přednášek lidí z praxe. účast v Erasmu Mimosemestrální kurz pracovní stáž v zahraničí a delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností - program CEEPUS jazykove kurzy, organizovani spolecenskych udalosti Jazykové kurzy, Work and Travel USA Soutěže s UK - simulace americké prezidentské debaty, mimosemestrálních kurzů mimo školu (teorie a praxe řešení konfliktů) Honors Academia, sportovní oddíl Jazykove certifikace, vyzkum uplatneni absolventu VSE, Honors Academia, Klub mladych manazeru letni brigady v zahranici personalistická soutěž Inkubátor, výzkumné analýzy BOZP ve výrobních podnicích, spolupráce při projektech Šance Honors Academia sportovní akce, zajímavé přednášky jazykova zkouska, poradani akci pro zahranicni studenty Letni univerzity s organizaci AEGEE-Praha a dalsi akce dane organizace. Byla jsem soucasti vedeni teto org. přednáška pwc výzkumy AIESEC, jazykova skola, staz v zahranici, jazykovy pobyt v zahranici zakonceny certifikatem FCE, ECDL Jazykové kurzy, mezinárodní konference, další vzdělávací projekty, pobyty v zahraničí Erasmus, Letní škola Němčiny Práce v USA, jazykové kurzy Certifikáty z jazyků, studium jazyků v zahraničí, účast v buddy systému na VŠE a ČVUT pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazyka kurz angličtiny - Certifikát FCE jazykový kurz s certifikátem letní práce v zahraničí, kurz s certifikátem letní pracovní pobyty v zahrničí; honors academia; buddy system konferecne, nadstavbové kurzy 2x léto v zahraničí pro zlepšení cizího jazyka pořádání konference jayzkove kurzy, erazmus, work and travel program - FCE pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem různé exkurze konference, workshopy, přednášky, dny otevřených dveří jazykové kurzy v zahraničí 3x Nemam zajem zodpovedet otazku erasmus, výzkum, pořádání konferencí přípravný jazykový kurz k testu pro získání certifikátu z AJ TOEIC pracovni staz v zahranici jazykové kurzy, pobyt v zahraničí (Au-pair), workshopy vybraných firem Jazykové kurzy zakončené certifikáty Erasmus, vlastní aktivita a úsilí o cizojazyčné certifikáty jazykove kurzy, jazykove pobyty v zahranici Výzkum, PomVěd, Workshop výzkum, konference Jazykovy pobyt, odborne exkurze Jazykove kurzy, kurzy v cizim jazyku, natacnei filmu jako dobrovolnik, dobrovolne aktivity v zahranici klub mladych cestovatelů, klub mladých logistiků, přednášky osobností a zahraničních profesorů, přípravné kurzy k jazykovým certifikátům, delší pobyt v zahraničí jako au-pair/ recepční v hotelu/ roadtrip - Kréta, Mallorca, USA Seminar jazykový kurz, pobyt v zahraničí, hudebních aktivit - sborů, orchestrů, vystoupení a soutěží Jazykový kurz v zahraničí certifikace angličtiny CAE, BEC, výpomoc s konferencí kurz znakového jazyka, dobrovolnictví v neziskovém sektoru např. práce na projektu Konference VŠ projekty, jazykové kurzy, pobyt v zahraničí Kurz prezentace, první pomoci, jazykový Kurzy Manažerského klubu, leadership od O2 jazykový kurz, pobyt v zahraničí, organizování závodů, vedoucí na táboře studentská organizace, pořádání výletů Au pair, work and travel jazykové kurzy, konference, odborná školení buddy system, tandem program, climate lessons.. účast na odborné přednášce, diskuzi nad rámec výuky atletika, horolezectví, pobyt v Austrálii, CAE pomvěd Jazykový kurz v Anglii,Delloit akademie,kurzy Aj v Praze,speak od Aisec... zahraniční pracovní stáž člen studentské neziskové organizace (Buddy System na VŠE) workshop projekt zelená čtvrť workshop týkající se koučinku pobyt v zahraničí - střední škola, vš internship v zahraničí FCE in English jazykovy kurz v zahranici jazykove kurzy na Malte, certifikat Aj jazykove pobyty v zahranici, kurzy zakoncene certifikatem, workshop se zamerenim na leadership pedagogické minimum konference projektového řízení, zájmové přednášky pc a jazyky konference, speciální přednášky (vedené buď přímo našimi vyučujícími, nebo také vedené externími odborníky soutěž, seminář s certifikátem Buddy systém pro Erasmus studenty konference, účast na olympiádě jazykový kurz zakončený certifikátem, konference, praxe v neziskové organizaci buddy system stáže (včetně zahraničních), letní školy, pořádání konferencí, jazykové certifikáty, účast na výzkumném projektu kurzy Mimoškolní projekt pro externí firmu Konference manazerskeho ucetnictvy jazykový kurz zakončený certifikátem certifikaty Erasmus, letní škola Jazykové certifikáty, studentské kluby, mimosemestrály, erasmus Jazykový kurz, dobrovolnictví stáž AIESEC jazykové kurzy, certifikát jazykové kurzy, dobrovolnictví v neziskových organizacích Konference, kurzy FCE, CAE, Soutěž v německé konverzaci od Goethe Institutu, doučování z angličtiny, němčiny, češtiny, matiky, chemie, volejbal, badminton, squash pořádání divadelniho festivalu Exkurze kurz ruštiny konference, projekty vedení studentského spolku, skas, skrvš, praxe v oboru TEDx se seminární prací na odborné činnosti jazykový kurz s certifikátem, erasmus program v Nizozemsku
188
85,07 %
46,42 %
14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Bavilo mě to a věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci
127
56,95 %
31,36 %
Bavilo mě to
69
30,94 %
17,04 %
Sice mě to moc nebavilo, ale věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci
14
6,28 %
3,46 %
budoucí uplatnění
1
0,45 %
0,25 %
pro budoucí uplatnění a do CV
1
0,45 %
0,25 %
Bylo to součástí psaní DP (ač nepovinné, šlo o zajímavé zkušenosti).
1
0,45 %
0,25 %
Přesvědčil mě profesor
1
0,45 %
0,25 %
bavilo mě to a za něco jsem byla i finančně ohodnocena )za spolupráci na pořádání)
1
0,45 %
0,25 %
lepsi podminky pro moznost ucastnit se Erasmu
1
0,45 %
0,25 %
Extrémně zajímavá skupina studentů, vyučování lidmi z praxe
1
0,45 %
0,25 %
osobní rozvoj, zlepšení životopisu
1
0,45 %
0,25 %
Bavilo mě to a vím, že znalost jazyků je v dnešní době nutná
1
0,45 %
0,25 %
chtěl/a jsem to zkusit, něco jiného
1
0,45 %
0,25 %
zájem o obor, další informace nad rámec školy
1
0,45 %
0,25 %
další vzdělávání
1
0,45 %
0,25 %
Sport pro zdraví, jazyky pro celkovou budoucnost a nejen pro práci (abych nebyla závislá na tlumočnících, znalosti pro dobré školní výsledky, a tím pádem pro přijetí na VŠ, a tak pro uplatnění na trhu
1
0,45 %
0,25 %
15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Komunikační schopnosti
3.681
0.775
Znalost cizích jazyků
3.37
0.925
Ochota vzdělávat se
4.227
0.842
Schopnost rozhodovat se
3.568
0.784
Schopnost řešit problém
3.894
0.663
Schopnost nést zodpovědnost
3.928
0.871
Zběhlost v používání výpočetní techniky
3.946
1.044
Schopnost týmové práce
3.946
0.822
Adaptabilita a flexibilita
4.01
0.805
Iniciativa
3.543
0.742
Smyls pro kvalitu
4.18
0.79
16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5
258
63,7 %
63,7 %
4
103
25,43 %
25,43 %
3
35
8,64 %
8,64 %
2
6
1,48 %
1,48 %
1
3
0,74 %
0,74 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
4.59
Minimum:
3
Maximum:
5
Variační rozpětí:
2
Rozptyl:
0.38
Směrodatná odchylka:
0.61
Medián:
5
Modus:
5
17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, po celou dobu studia → otázka č. 19, Ano, ale až ke konci mého studia → otázka č. 19, Ano, občasné brigády, ale nic stálého → otázka č. 19, Ne → otázka č. 18].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, po celou dobu studia
206
50,86 %
50,86 %
Ano, ale až ke konci mého studia
103
25,43 %
25,43 %
Ano, občasné brigády, ale nic stálého
72
17,78 %
17,78 %
Ne
24
5,93 %
5,93 %
18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Věnoval/a jsem se studiu
15
60 %
3,7 %
Pracovat přeci budu celý zbytek života
5
20 %
1,23 %
Nenašel jsem dost zajímavou práci při studiu
1
4 %
0,25 %
další VŠ
1
4 %
0,25 %
nemůžu sehnat práci?
1
4 %
0,25 %
věnoval jsem se studiu a pracovat budu celý zbytek života
1
4 %
0,25 %
měla jsem neplacené ak
1
4 %
0,25 %
19. Jaká byla (je) Vaše motivace k práci při studiu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
75% peníze & 25% praxe
116
30,21 %
28,64 %
50% peníze & 50% praxe
114
29,69 %
28,15 %
75% praxe & 25% peníze
61
15,89 %
15,06 %
100% peníze
60
15,63 %
14,81 %
100% praxe
20
5,21 %
4,94 %
zájem-dobrovolnická činnost
1
0,26 %
0,25 %
dělat něco jiného než studovat a peníze
1
0,26 %
0,25 %
z více jak 50% praxe
1
0,26 %
0,25 %
práce mě musí bavit
1
0,26 %
0,25 %
zpocatku 100% peníze - nekvalifikovane brigady, pozdeji 75%praxe&25% peníze - práce v oboru
1
0,26 %
0,25 %
v prvních 3 letech především peníze; později jsem zaznamenala nutnost získat praxi v oblasti (aspoň přibližné), v níž jsem chtěla působit po ukončení studia
1
0,26 %
0,25 %
na začátku peníze, čím později tím více praxe
1
0,26 %
0,25 %
zábava
1
0,26 %
0,25 %
50% peníze & 50% praxe
1
0,26 %
0,25 %
Při začátku studia (bakalářské) 100% peníze; při magisterském 50% peníze a 50% praxe
1
0,26 %
0,25 %
nejdřív peníze, pak se s postupem studia přidala i praxe
1
0,26 %
0,25 %
peníze, praxe a vyplnění volného času
1
0,26 %
0,25 %
baví mě to 50 %, 25 % praxe, 25 % peníze
1
0,26 %
0,25 %
20. Byl (je) pro Vás problém si najít práci při studiu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
159
41,41 %
39,26 %
Ne
130
33,85 %
32,1 %
Spíše ano
68
17,71 %
16,79 %
Ano
27
7,03 %
6,67 %
21. Myslíte, že měla (má) Vaše práce vliv na studijní výsledky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
209
54,43 %
51,6 %
Ano, negativní
108
28,13 %
26,67 %
Ano, pozitivní
67
17,45 %
16,54 %
22. Kolik hodin měsíčně jste pracoval/a (pracujete)? Zohledněnte prosím poslední zaměstnání při studiu.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
50-100
161
42,04 %
39,75 %
Více než 100
121
31,59 %
29,88 %
Méně než 50
101
26,37 %
24,94 %
23. Pracoval/a jste v době před dokončením studia v zahraničí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
308
80,42 %
76,05 %
ano
75
19,58 %
18,52 %
24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zajistily (zajistí) lepší pracovní pozici (než bych získal/a bez předchozí praxe)
183
48,03 %
45,19 %
Částečně dopomohly (dopomohou) sehnat zaměstnání
132
34,65 %
32,59 %
Nepomohly (nepomohou) mi sehnat zaměstnání
52
13,65 %
12,84 %
Určitě pomůže mít alespoň nějakou pracovní zkušenost, ale v mém případě se jednalo o práci během studia mimo studovaný obor (kterému se po škole věnuji a ve kterém jsem pracovní zkušenosti neměla žádné, pouze ze školy)
1
0,26 %
0,25 %
Pomohly zejména v osobním rozvoji a upřesní žebříčku hodnot, v tomto ohledu nedocenitelné. VŠE má veliké manko, neboť vychovává velmi naivní absolventy.
1
0,26 %
0,25 %
Pomohly rozjet vlastní podnikání.
1
0,26 %
0,25 %
nepomohly, nebyla to praxe v oboru, pouze dělnické práce
1
0,26 %
0,25 %
Nepracoval jsem v oboru.
1
0,26 %
0,25 %
určitě zajistily lepší pracovní pozici, ale zůstala jsem ve stejné firmě, bylo to hlavně o tom, že jsem se na administrativní pozici osvědčila a firma si mě pak chtěla nechat
1
0,26 %
0,25 %
Pracovala jsem skutečně jen občasně, proto si netroufám hodnotit.
1
0,26 %
0,25 %
mě zvýhodnily oproti uchazečům bez zkušenosti
1
0,26 %
0,25 %
zajistily hladký přechod mezi studiem a prací (po skončení studií jsem okamžitě přešla na full time), možnost uvědomit si/reálně si vyzkoušet, který obor mě skutečně zajímá a ve kterém chci pracovat,jednodušší podmínky/příjmací řízení pro full time pozici
1
0,26 %
0,25 %
Zůstal jsem ve stejné firmě, jen jsem přešel na plný úvazek
1
0,26 %
0,25 %
Nepomohly, protože se netýkají oboru
1
0,26 %
0,25 %
zatím ještě studuji
1
0,26 %
0,25 %
nepracoval/a
1
0,26 %
0,25 %
nepomohou, protože se nejednalo o brigády v oboru
1
0,26 %
0,25 %
25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Flexibilitu, znalost výpočetní techniky apod.
16
66,67 %
3,95 %
Čerstvé znalosti nabyté studiem
4
16,67 %
0,99 %
Nezažité špatné pracovní návyky
1
4,17 %
0,25 %
znalost cizich jazyku
1
4,17 %
0,25 %
nezatíženost pracovními stereotypy
1
4,17 %
0,25 %
nižšie mzdové nároky oproti ľuďom s praxou a schopnosť rýchlo sa učiť
1
4,17 %
0,25 %
26. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Praxe získanou při studiu (výhoda oproti ostatním absolventům bez praxe)
205
53,81 %
50,62 %
Flexibilita, znalost výpočetní techniky apod.
104
27,3 %
25,68 %
Čerstvé znalosti nabyté studiem
27
7,09 %
6,67 %
schopnost relativne ryce nacerpat nove znalosti a informace tykajici se pracovni pozice; dekompozice zadanych ukolu; u nekoho i schopnost komplexniho mysleni
1
0,26 %
0,25 %
odpověd A a B dohromady
1
0,26 %
0,25 %
nadstandardní jazyková vybavenost
1
0,26 %
0,25 %
Relativně levnější relativně schopnější pracovník
1
0,26 %
0,25 %
žádná výhoda
1
0,26 %
0,25 %
Titul zajistí lepší finanční podmínky a "pozitivní diskriminaci" pro vedoucí pozice
1
0,26 %
0,25 %
kontakty
1
0,26 %
0,25 %
aktivní zájem o oblast, která je předmětem nabízené pozice
1
0,26 %
0,25 %
moc výhod absolvent nemá
1
0,26 %
0,25 %
Záleží na pracovní pozici. Pokud je to přímo absoloventská pozice, pak je největší výhodou vzdělání a individuální schopnosti a dovednosti. Pokud je to pozice, kde je výhodou/podmínkou praxe, pak samozřejmě získaná praxe.
1
0,26 %
0,25 %
Obávám se, že největší výhodou absolventa na trhu práce je skutečnost, že je oproti ostatním uchazečům levný.
1
0,26 %
0,25 %
nadprůměrné (doložitelné) výsledky při studiu a studentské práci
1
0,26 %
0,25 %
empatii a schopnost prodat vlastni pribeh
1
0,26 %
0,25 %
výhodu absolventa?? nic
1
0,26 %
0,25 %
hlavně pobyt v zahraničí a pak praxe
1
0,26 %
0,25 %
Absolvent je nepopsaný list a pokud dává firma příležitost absolventům, je to z toho důvodu, že si je firma chce vychovat (nemají špatné návyky, negativní pohled, mají elán, čerstvé nápady).
1
0,26 %
0,25 %
kombinace prvních dvou bodů
1
0,26 %
0,25 %
flexibilita, ochota se učit, vysoké pracovní nasazení, elán
1
0,26 %
0,25 %
Schopnost rychle se učit a přizpůsobit, vypořádat se se stresem
1
0,26 %
0,25 %
špatně formulovaná otázka a odpovědi. Podle mě nemá čerstvý absolvent na trhu práce v porovnání s ostatními žádné zvláštní výhody
1
0,26 %
0,25 %
jiný způsob myšlení, zvládání některých situací
1
0,26 %
0,25 %
Sice nevím, kde se to v absolventech bere, ale je to entuziasmus při hledání zaměstnání a nadšenost z korporací.
1
0,26 %
0,25 %
vše uvedené, musí to být správně namíchaný mix
1
0,26 %
0,25 %
Iniciativa a aktivity vhodně doplňující/připravující na zaměstnání, o které se ucházíme
1
0,26 %
0,25 %
flexibilita, ochota učit se, nadšení a drive
1
0,26 %
0,25 %
znalosti cizích jazyků, pracovní zkušenosti/mimoškolní aktivity, specializace - už na konci studia by měl být absolvent zaměřen na určitý obor a mít v něm určitou praxi
1
0,26 %
0,25 %
Nezkaženost
1
0,26 %
0,25 %
spíš dravost, snaha o úspěšnou kariéru
1
0,26 %
0,25 %
vse dohromady
1
0,26 %
0,25 %
V roce 2013 bohužel žádné výhody absolventů, zejména ekonomických oborů, nevidím. Sám jsem nastupoval v r. 2009 do prvního zaměstnání a tehdy byla situace o něco jednodušší, nezáleželo ani na praxi během studia, spíše na jazykových znalostech, ochotě učit
1
0,26 %
0,25 %
neposkvrněnost praxí, absence negativních zkušeností a návyků, snadná manipulatenost apod..
1
0,26 %
0,25 %
Oboji, ale predevsim schopnost komunikace, jazyku a vypocetni techniky
1
0,26 %
0,25 %
Nemá žádné výhody
1
0,26 %
0,25 %
praxe, flexibilita, potenciál, iniciativa
1
0,26 %
0,25 %
flexibilita, adaptibilita, inovace
1
0,26 %
0,25 %
Praxe a mimoškolní aktivity (např. pozice teamleadera ve studentské organizaci, kdy má člověk velkou zodpovědnost a vede lidi, zavádí inovativní nápady do praxe apod)
1
0,26 %
0,25 %
schopnost pracovat v týmu, ochota vzdělávat se a zdokonalovat se, komunikační dovednosti
1
0,26 %
0,25 %
schopnost být samostatný, řešit problémy, umět pracovat s informacemi a umět si je vyhledat, umět komunikovat s lidmy a být zvyklý na stresové situace
1
0,26 %
0,25 %
Levný zaměstnanec
1
0,26 %
0,25 %
Nový pohled, "čerstvý vzduch ve firmě", nasazení
1
0,26 %
0,25 %
časová flexibilita, jazykové znalosti, touha pracovat a zájem o nové věci
1
0,26 %
0,25 %
nic
1
0,26 %
0,25 %
zaměstnavatel si ho může přizpůsobit, nemá žádné zvyky z předchozích zaměstnání
1
0,26 %
0,25 %
nové nápady, "čerstvost", zápal, flexibilita
1
0,26 %
0,25 %
dobré jméno školy a praxe získaná prací při studiu (bohužel nikoliv praxe získaná jako součást studia)
1
0,26 %
0,25 %
27. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
263
64,94 %
64,94 %
muž
142
35,06 %
35,06 %
28. Je mi
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Více než 25 let
237
58,52 %
58,52 %
Méně než 25 let (včetně)
168
41,48 %
41,48 %
29. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Absolvent
312
77,04 %
77,04 %
Student
93
22,96 %
22,96 %
30. Jakého stupně studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Magisterského studia
360
88,89 %
88,89 %
Bakalářského studia
34
8,4 %
8,4 %
Doktorantského studia
11
2,72 %
2,72 %
31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
VŠE
188
46,42 %
46,42 %
Vysoká škola ekonomická v Praze
39
9,63 %
9,63 %
VSE
35
8,64 %
8,64 %
Vysoká škola ekonomická
17
4,2 %
4,2 %
VŠE v Praze
16
3,95 %
3,95 %
VŠE Praha
7
1,73 %
1,73 %
čzu
5
1,23 %
1,23 %
Univerzita karlova
4
0,99 %
0,99 %
ČVUT
4
0,99 %
0,99 %
VSE v Praze
4
0,99 %
0,99 %
ostatní odpovědi
Vysoka skola ekonomicka v Praze ZČU UK Česká Zemědělská univerzita v Praze Vysokou školu ekonomickou v Praze Vysoká škola ekonimická v Praze Ekonomickou VSE Praha Vysoká škole ekonomická v Praze VŠE, UK ekonomickou v praze UHK VŠPJ Technická univerzita v Liberci Karlova Univerzita v Praze Univerzita Palackého v Olomouci jču vše, pfuk, pfmu VSE podnikohospodarska VŠE, ČZU VŠE v Praze Unicorn college, VŠE VŠE, MUNI VSE, podnikohospodarska fakulta VSE a PrF UK VŠE + dokončuji studium na UK (a pracuji na plný úvazek na NKÚ = doplnění k výše kladeným dotazům) VŠPJ Jihlava, VŠE v Praze Vysoká škola ekonomická v Preze VŠE, Praha V3E Vysoká škole ekonomická Vysokou škole ekonomickou v Praze NF VŠE finanční a správní VŠE, MU Vysoká Škola Ekonomická + Université Jean Moulin Lyon 3 UP Palackeho Masarykova univerzita VŠE Praha Technickou univerzitu v Libereci Univerzita Hradec Králové TU v Liberci UJEP TUL Metropolitni univerzita Praha ČVUT v Praze VŠCHT Vysoká škola obchodní, s.r.o Vysoka skola ekonomicka Vysokou školu zemědělskou v Praze Univerzita Palackého Mendelu, ČZU Ujak Karlova univerzita Vysoká škola finanční a správní Univerzita Karlova, Vysoká škola ekonomická VŠE + UK UTB VŠE a UK VŠ polytechnická Jihlava Technická univerzita Liberec báňskou MENDELU FF UK Vysoká škola báňská MU Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky Jihočeská univerzita
86
21,23 %
21,23 %
32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
FMV
35
8,64 %
8,64 %
Mezinárodních vztahů
24
5,93 %
5,93 %
FIS
23
5,68 %
5,68 %
Fakulta financí a účetnictví
18
4,44 %
4,44 %
Fakulta mezinárodních vztahů
14
3,46 %
3,46 %
fph
13
3,21 %
3,21 %
Podnikohospodářská
12
2,96 %
2,96 %
Fakulta informatiky a statistiky
12
2,96 %
2,96 %
Národohospodářská fakulta
12
2,96 %
2,96 %
Informatiky a statistiky
11
2,72 %
2,72 %
ostatní odpovědi
F1 Financí a účetnictví Národohospodářská Mezinárodní vztahy Národohospodářskou Podnikohospodářskou F3 Podnikohospodářská fakulta F4 NF Finance a účetnictví F2 FFU fappz Fakulta podnikohospodářská Finance ekonomickou Podniko mezinarodni obchod 3 1 5 Podnikohospodarska 4 narodohospodarskou Financi a ucetnictvi Filozofická fakulta strojní Ekonomická fakulta stavební Matematicko-Fyzikální fakulta Filozofická FEL CMTF zemědělská fakulta Informatika statistika / Systémová analýza Fakulta informatiky a statistiky + Fakulta podnikohospodářská NF, Fis mez. obchod, pravnicka fakulta NF, PEF Finanční a účetnictví Podnikohospoářskou podnikohospodářskou, právnickou podnikova ekonomie a management Fakultu financí a účetnictví Fakulta financí a účetnictví, obor Účetnictví Informatika statistika Narodohosp. podnikohospodarskou a Prirodovedeckou Faulta mezinarodnich vztahu FFÚ, PrF Narodohospodarska NF (obor ekonomie/Bc. a veřejná správa/Ing.); dokončuji Právnickou fakultu Mezinárodní vztahy (obor MO) Fakultu mezinárodních vztahů Národohospodářskou fakultu Podnikohospodářská fakulta, obor International Management Fak.financí a účetnictví; Přírodovědecká fakulta Informatika a statistika - Fakulta informačních technologií - Informační systémy a technologie MV Národohodpodářská podniková ekonomika Statistika a informatika medzinárodných vzťahov Mezinárodní vztahy (Mezinárodní obchod) F5 Podnikohospořádská MO mez.vztahy ekonomických studií Podnikohospodářská, právnická Finance a účetvnictví Podnikohospodarska - vedlejsi specializace z mezinarodnich vztahu - komercni komunikace (v tomto oboru pracuji) PHF a vedlejska FIS KIT F2 - Fakulta Mezinárodních vztahů + Fakulta Managementu Přírodovědecka FPH - CEMS Fakulta sociálních studií management podinikohospodářská Podnikohospodarskou Fakulta mezinár.vztahů - obor Zahraniční politika a diplomacie Mezinárodní studia - Diplomacie FIM HTF Pedagogická Ekonomickou fakultu Fakulta informatiky a managementu PEF Fakulta sociálních věd FSE pedagogická fakulta Mezinarodni vztahy a evropska studia Fakulta stavebni FSV FCHT F1-účetnictví a finanční řízení podniku agrobiologie Management leteckých společností právnická Fakulta mezinarodnich vztahu, fakulta informatiky Fakulta agrobiologie potravinových a přírodních zdrojů Provozně ekonomická Pedagogickou Přírodovědecká fakulta Fakulta ekonomických studií Filozofická fakulta UK a Podnikospodářská VŠE FPE Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů, obor Rostlinolékařství Provozně ekonomická fakulta VŠE - Fakulta mezinárodních vztahů, UK - Právnická fakulta FMV (2) FMK FMV a PedF Finance a řízení mez. obchod Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická managementu Zahradnickou FF Neuniverzitní typ školy. Obor Cestovní ruch. PrF Filosofickou Národo informatika FEK Přírodovědně-humanitní a pedagogická zdravotně sociální
231
57,04 %
57,04 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 11 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?
odpověď Ne:
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Není jednoduché se uplatnit v oboru, který jsem si vybral/a na otázku 4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uvědomil/a jsem si, že bych radši studoval/a něco jiného na otázku 4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?
9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?
odpověď Ne, ale nenaučil/a jsem se je ve škole:
3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na brigádě / v práci / na stáži na otázku 10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?
12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?
odpověď Ano:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bavilo mě to a věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sice mě to moc nebavilo, ale věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi pobyt v zahraničí na otázku 13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bavilo mě to na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější
odpověď Komunikační schopnosti=2:
10.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochota vzdělávat se=1 na otázku 15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější
16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité
odpověď 5:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sice mě to moc nebavilo, ale věděl/a jsem, že mi to v budoucnu může pomoct najít práci na otázku 14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?
odpověď Ne:
16.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Věnoval/a jsem se studiu na otázku 18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?
16.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Flexibilitu, znalost výpočetní techniky apod. na otázku 25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?
24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti
odpověď Zajistily (zajistí) lepší pracovní pozici (než bych získal/a bez předchozí praxe):
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pobyt v zahraničí na otázku 13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?
26. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?
odpověď Praxe získanou při studiu (výhoda oproti ostatním absolventům bez praxe):
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pobyt v zahraničí na otázku 13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?
27. Jsem
odpověď žena:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fakulta mezinárodních vztahů na otázku 32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu
28. Je mi
odpověď Více než 25 let:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podnikohospodářská na otázku 32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi VŠE v Praze na otázku 31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu
29. Jsem
odpověď Student:
4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doktorantského studia na otázku 30. Jakého stupně studia?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr VŠ pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5 = velmi důležité
2. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr oboru studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité
3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?
4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?
5. Podle čeho jste si vybral/a obor studia?
6. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete dobrý prospěch dosažený během studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité
7. Jaký jste měl/a (máte) ve škole průměr v průběhu studia?
8. Připravilo Vás studium na zvládání jiných než odborných dovedností (např. zvládání stresu, schopnost řešit problém, práci v kolektivu, komunikaci a vyjednávání apod.)?
9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?
10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?
11. Studoval/a jste někdy v zahraničí?
12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?
13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?
14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější
16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité
17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?
18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?
19. Jaká byla (je) Vaše motivace k práci při studiu?
20. Byl (je) pro Vás problém si najít práci při studiu?
21. Myslíte, že měla (má) Vaše práce vliv na studijní výsledky?
22. Kolik hodin měsíčně jste pracoval/a (pracujete)? Zohledněnte prosím poslední zaměstnání při studiu.
23. Pracoval/a jste v době před dokončením studia v zahraničí?
24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti
25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?
27. Jsem
28. Je mi
29. Jsem
30. Jakého stupně studia?
31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu
32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr VŠ pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5 = velmi důležité
2. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete výběr oboru studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité
3. Kdybyste měl/a možnost volby, studoval/a byste znova Vámi vybranou VŠ?
4. Z jakého důvodu byste už znova nechtěl/a studovat Vámi vybranou VŠ?
5. Podle čeho jste si vybral/a obor studia?
6. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete dobrý prospěch dosažený během studia pro budoucí uplatnění na trhu práce? 1= nedůležité; 5= velmi důležité
7. Jaký jste měl/a (máte) ve škole průměr v průběhu studia?
8. Připravilo Vás studium na zvládání jiných než odborných dovedností (např. zvládání stresu, schopnost řešit problém, práci v kolektivu, komunikaci a vyjednávání apod.)?
9. Připadá Vám, že tyto dovednosti neovládáte?
10. Kde jste se Vám podařilo rozvinout tyto dovednosti, pokud ne při studiu?
11. Studoval/a jste někdy v zahraničí?
12. Absolvoval/a jste někdy nějakou nepovinnou školní či mimoškolní aktivitu (např. výzkum, pořádání konferencí, jazykové kurzy zakončené certifikátem, delší pobyt v zahraničí za účelem zlepšení jazykových dovedností apod.)?
13. Jaké nepovinné školní či mimoškolní aktivity jste se účastnil/a?
14. Z jakého důvodu jste se účastnil/a nepovinných školních či mimoškolních aktitit?
15. Na škále od 1-5 zhodnoťte Vaše dovednosti. 1 = nejslabší; 5 = nejsilnější
16. Na škále od 1-5 vyberte, za jak důležité považujete mít pracovní zkušenosti při hledání zaměstnání. 1= nedůležité; 5 = velmi důležité
17. Pracoval/a jste (pracujete) během studia?
18. Z jakého důvodu jste při škole nepracoval/a (nepracujete)?
19. Jaká byla (je) Vaše motivace k práci při studiu?
20. Byl (je) pro Vás problém si najít práci při studiu?
21. Myslíte, že měla (má) Vaše práce vliv na studijní výsledky?
22. Kolik hodin měsíčně jste pracoval/a (pracujete)? Zohledněnte prosím poslední zaměstnání při studiu.
23. Pracoval/a jste v době před dokončením studia v zahraničí?
24. Při škole jsem pracoval/a (pracuji) a myslím si, že mi takto nabyté zkušenosti
25. Co považujete za největší výhodu absolventa na trhu práce?
27. Jsem
28. Je mi
29. Jsem
30. Jakého stupně studia?
31. Vystudoval/a jsem (studuji) vysokou školu
32. Vystudoval/a jsem (studuji) fakultu
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.