Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Přednost internetových CK před kamennými prodejnami

Přednost internetových CK před kamennými prodejnami

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Matůšová
Šetření:22. 05. 2012 - 01. 06. 2012
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):11 / 9.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tímto dotazníkem bych chtěla zjistit, proč lidé dávají přednost internetovým cestovním kancelářím před kamennými prodejnami.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Děkuji předem všem respondentům za strávený čas nad tímto dotazníkem!

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4885,71 %85,71 %  
Muž814,29 %14,29 %  

Graf

2. Do jaké kategorie se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student3766,07 %66,07 %  
Pracující1628,57 %28,57 %  
Nezaměstnaný35,36 %5,36 %  

Graf

3. Bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve městě4783,93 %83,93 %  
Na venkově916,07 %16,07 %  

Graf

4. Čemu dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nákupu dovolené na internetu3257,14 %57,14 %  
Nákupu dovolené v kamenné prodejně2442,86 %42,86 %  

Graf

5. Proč dáváte přednost právě této volbě nákupu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

anonymita

cena, bez cestování

dávám přednost osobnímu setkání

DOvolenou přes ck nekupuji

Internetovým obchodům nevěřím.

je pohodlnější, rychlejší

je to bezpečnější

Je to pohodlnější a operativnější

je to pohodlnější, většinou i levnější

Je to pro mne důvěrnější...

je to rychlejší

Je to věrohodnější

jednodušší, rychlejší

jednuduchost, větší výběr

Jelikož, mi může zaměstnanec cestovní agentury poradit pro vhodný výběr, zvážit se mnou alternativy nebo i přidat jeho osobní zkušenost - to dost ovlivní výběr

klid, dostatek casu a pohodli domova pri vyberu - moznost srovnani cen vice cestovek

moznost srovnani (ceny, zkusenosti minulych ucastniku), 24/7 dostupnost

Možnost rychlejší odezvy přímo od zástupce dané společnosti. Rychlejší rezervace pobytu, vyjasnění všech otázek při nákupu. Dohledání přesného zájezdu dle požadavků i méně obvyklých, které se na internetu hůře hledají, nebo je na internetu společnosti nenabízí...

na vše se mohu pohodlně doptat

nikdy jsem nebyl CK

nižší cena

osobnější

osobní jednání

osobní kontakt

osobní kontakt

osobní kontakt, řešení problémů okamžitě

Osobní kontakt, větší důvěryhodnost z pohledu zákazníka

osobní přístup, rychlejší jednání a získání potřebných informací

Podhodlnější, rychlejší, bez práce

pohodlí

pohodlnější, možnost přečíst recenze atd.

pravděpodobnější, že se nejedná o podvod, dostanu více informací, raději komunikuji osobně nežli přes internet

protoze si nemusim brat dovolenou proto, abych navstivila CK, nemusim stat fronty nebo se dohadovat s neprijemnymi pracovnicemi. navic si muzu snadno pri hledani zajezdu hledat na internetu jine veci, ktere me k destinaci zajimaji

Protože s tím mám dobrou zkušenost.

Protože si sám mohou jednoduše najít vše ,co potřebuji - veškeré informace a hlavně recenze na hotely apod...

Protože si to můžu v klidu a tepla domova prohlédnout a porovnat i s jinýma CK.

přehlednější srovnání

přímý kontakt s cestovní kanceláří

rychlejší

Rychlejší, pohodlnější, není třeba obíhat několik poboček cestovních kanceláří, platba přes internet

Rychlejší, přehlednější. Nikdo mě při výběru neobtěžuje - mám klid a sama si vyberu co chci, nečekám ve frontě,

Rychlost

rychlost, čas, slevy, porovnání

rychlost, informace, ušetření času

rychlost, nižší cena, možnost nákupu z domu

Rychlost, pohodlí, časová náročnost, dá se najít lepší nabídka

rzu

snadna reklamace

Snazší

spolehlivost

úspora času

větší možnosti

větší přehled, srovnávání s konkurenční nabídkou, možnost číst recenze klientů, výběr kdykoli dle nálady

výhodnější cena, větší nabídka

vždy je lepší si to zařídit osobně a zeptat se.

získám tak rychle informace, které potřebuji

6. Co se Vám líbí na nákupu dovolené na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlí domova2341,07 %41,07 %  
Nenakupuji dovolenou přes internet1628,57 %28,57 %  
Levnější nabídky zájezdů1425 %25 %  
Jiné23,57 %3,57 %  
Dobrá zkušenost11,79 %1,79 %  

Graf

7. Pokud jste u předchozí otázky odpověděli jiné, tak tuto odpověď specifikujte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

je zbytecne chodit na pobocku

tzut

8. Co se Vám nelíbí na nákupu dovolené na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Málo informací ze strany prodávajících1730,36 %30,36 %  
Špatná komunikace s prodávajícím1425 %25 %  
Jiné1323,21 %23,21 %  
Nenakupuji dovolenou přes internet916,07 %16,07 %  
Nepřehlednost zájezdů35,36 %5,36 %  

Graf

9. Pokud jste u předchozí otázky odpověděli jiné, tak tuto odpověď specifikujte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

chybí tam lidský faktor, který muže ovlivnit naše rozhodnutí, například, vyjmenujeme naše požadavky a on řekne to by bylo pro vás vhodnější toto...

nedostatek fotografii, nepresny popis ubytovacich zarizeni a celkove zajezdu

nelze vyzkoušet

nemám problém

nemohu specifikovat, co se mi nelíbí

neověřené

strach, že se jedná o podvod

tzutu

v případě problémů se vše musí řešit po internetu, u kamen. pobočky si mám kam jít stěžovat

Vše se mi líbí! špatně položená otazka

zatím jsem nenašla žádnou nevýhodu, jezdím takhle již cca 6 let a vždy spokojenost

zatím nemám nic co by se mi nelíbilo

zkreslené fotografie, často místo pobytu vypadá jinak

10. Jakou zkušenost máte s nákupem dovolené na internetu? (Nejnižší číslo má nejvyšší hodnocení)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31628,57 %28,57 %  
21425 %25 %  
11221,43 %21,43 %  
5814,29 %14,29 %  
4610,71 %10,71 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.69
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.55
Směrodatná odchylka:1.25
Medián:3
Modus:3

Graf

11. Kterou internetovou prodejnu zájezdů byste doporučili ostatním?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

ˇˇCedok

Aquatour

aukro

Bluestyle

CK Alexandria

ck kudrna

dovolena.cz

Dovolenou přes ck nekupuji

Fisher, jsou modří

invia

INVIA

invia

invia a student agency

invia, neckermann

invia.cz

invia.cz

invia.cz

invia.cz

invia.cz, dovolena.cz, kayak.com

KM Travel

last-minute.cz

LETENKY: www.kayak.com nebo treba www.skyscanner.net, UBYTOVANI hotels.com, booking.com (nejlepsi je ovsem agregator hotelscombined.com) z CK jsem vyuzila ESOTravel a adventura - komunikace probehla pres emaily, rezervace uskutecnena bez navstevy pobocky

nemám žádnou oblíbenou, možná Invia

nemohu doporučit

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím, dnešním trendem jsou docela různé slevomaty - pokud jde o kratší pobyty, jinak nemám zkušenosti

Nevím, nekupuji dovolenou přes internet.

o žádné, kterou bych doporučila nevím...

Osobně nakupuji přímo na stránkách jednotlivých cestovních kanceláří.

student agency

Student agency

tui.de

uitzu

vykupto

www. last.cz

www.eximtours.cz

www.newtravel.cz www.airstop.cz

xxx

zajezdy.cz

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou

žádnou konkrétní

žádnou konkrétní neznám

žádnou neznám

žádnou, ať si každý vebere sám


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Čemu dáváte přednost?

  • odpověď Nákupu dovolené na internetu:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 10. Jakou zkušenost máte s nákupem dovolené na internetu? (Nejnižší číslo má nejvyšší hodnocení)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné na otázku 8. Co se Vám nelíbí na nákupu dovolené na internetu?
  • odpověď Nákupu dovolené v kamenné prodejně:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenakupuji dovolenou přes internet na otázku 6. Co se Vám líbí na nákupu dovolené na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Do jaké kategorie se řadíte?

3. Bydlíte:

4. Čemu dáváte přednost?

6. Co se Vám líbí na nákupu dovolené na internetu?

8. Co se Vám nelíbí na nákupu dovolené na internetu?

10. Jakou zkušenost máte s nákupem dovolené na internetu? (Nejnižší číslo má nejvyšší hodnocení)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Do jaké kategorie se řadíte?

3. Bydlíte:

4. Čemu dáváte přednost?

6. Co se Vám líbí na nákupu dovolené na internetu?

8. Co se Vám nelíbí na nákupu dovolené na internetu?

10. Jakou zkušenost máte s nákupem dovolené na internetu? (Nejnižší číslo má nejvyšší hodnocení)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Matůšová, M.Přednost internetových CK před kamennými prodejnami (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://prednost-internetovych-ck-pr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.