Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference hostů v ubytovacích zařízeních

Preference hostů v ubytovacích zařízeních

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Slačíková
Šetření:27. 03. 2011 - 10. 04. 2011
Počet respondentů:78
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento dotazník se týká preferencí spotřebitelů při výběru ubytování a je podkladem pro šetření v mé diplomové práci. Prosím Vás o pomoc při jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Jak často jezdíte na dovolenou do ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepravidelně3646,15 %46,15 %  
1x ročně2633,33 %33,33 %  
2x ročně1215,38 %15,38 %  
3 a vícekrát ročně33,85 %3,85 %  
nejezdím na dovolenou11,28 %1,28 %  

Graf

2. Jaké ubytovací zařízení upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
penzion2633,33 %33,33 %  
hotel2025,64 %25,64 %  
kemp nebo chatky1215,38 %15,38 %  
apartmán911,54 %11,54 %  
ubytování v soukromí810,26 %10,26 %  
stan11,28 %1,28 %  
doma11,28 %1,28 %  
Záleží na místě destinace11,28 %1,28 %  

Graf

3. Jaký typ dovolené preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
letní (kolo, turistika, voda...)4962,82 %62,82 %  
nezáleží na ročním období1417,95 %17,95 %  
letní i zimní1114,1 %14,1 %  
zimní (lyže, snowboard, běžky, turistika...)45,13 %5,13 %  

Graf

4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena1.7560.825
vybavení ubytovacího zařízení2.2050.778
příjemný a ochotný personál2.3461.021
dobré jídlo2.2950.849
úroveň a sortiment nabízených služeb2.4230.936
prostředí a umístění ubytovacího zařízení1.6790.679

Graf

5. Co by podle Vás v ubytovacím zařízení nemělo chybět a do jaké míry? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
restaurace2.1281.112
sociální zařízení na pokoji1.410.601
TV a DVD na pokoji3.4621.556
společenská místnost3.7691.024
wellness a bazén3.3081.239
společenské hry (šipky, kulečník, stolní fotbal...)3.1411.506

Graf

6. Jakým způsobem si vybíráte ubytování? (Můžete zvolit více odpovědí.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet7494,87 %94,87 %  
osobní doporučení5570,51 %70,51 %  
náhodně2025,64 %25,64 %  
katalog cestovní kanceláře1721,79 %21,79 %  
tisk56,41 %6,41 %  
propagační letáky45,13 %5,13 %  
certifikace11,28 %1,28 %  

Graf

7. Pokud hledáte informace na internetu, je pro Vás důležitý vzhled, přehlednost a informační hodnota webových stránek ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6684,62 %84,62 %  
nevím, nepřemýšlel/a jsem nad tím810,26 %10,26 %  
ne45,13 %5,13 %  

Graf

8. Jak jste obecně spokojeni s úrovní ubytování v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
průměrně6279,49 %79,49 %  
nedá se to srovnat se zahraničím911,54 %11,54 %  
velmi spokojeni78,97 %8,97 %  

Graf

9. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru ubytování? (Prosím vypište.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena1519,23 %19,23 %  
Lokalita33,85 %3,85 %  
Kvalita33,85 %3,85 %  
Lokalita a cena22,56 %2,56 %  
prostředí22,56 %2,56 %  
cena a lokalita22,56 %2,56 %  
sociální zařízení na pokoji22,56 %2,56 %  
umístění ubytovacího zařízení22,56 %2,56 %  
lokalita, cena22,56 %2,56 %  
poloha22,56 %2,56 %  
ostatní odpovědi Celkový dojem a služby
příjemný personál
čistota, prostředí, cena
roční období, lokalita, cena
ochotný personál a čistota
Cena a prostředí, ve kterém se nachází.
poměr ceny a kvality a lokalita
pohodlí
cena versus služby
Prostředí, interiér a zařízení, cena
celkový dojem
okolní prostředí, možnosti aktivit
polha, cena, akční nabídka, možnost vyučití okolí
S kym jedu a cena
vzdálenost od zajímavých míst (památky, ZOO apod.)
dostupnost k místu zájmu
Lokace, pes
cena a místo
poměr kvalita/cena
kvalita služeb
Lokalita, cíl cesty
personál, lokalita
třída a kvalita služeb
poloha, cena, prostředí
pohodlnost, vzhled pokoje
umístění a cena
cena, kvalita, umístění
Vzdálenost ubytování od cíle návštěvy daného kraje
čistota, komfort, nepříliš opotřebené zařízení
cena, služby
cena, koupelna, postel
cena, sociální zařízení na pokoji
pohodlí, vzdáelnost od cílové destinace
Soc. zařízení na pokoji, čistota, prostředí
Cena, vzhled, dostupnost k centru
Služby hotelu včetně jídla, služby hotelu, lokalit
první dojem
připojení k internetu
cena, vybavení hotela, prostředí a umístění ubytov
Umístění
vybavení pokojů, cena, místo
Cena, okolí, dostupnost
s kým jedu
4355,13 %55,13 % 

Graf

10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
401 - 800 Kč4355,13 %55,13 %  
0 - 400 Kč2126,92 %26,92 %  
801 - 1500 Kč911,54 %11,54 %  
2001 Kč a více45,13 %5,13 %  
1501 - 2000 Kč11,28 %1,28 %  

Graf

11. Ovlivnily by Vás při výběru ubytování některé z následujících výhod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnosti čerpání doplňkových služeb zdarma4658,97 %58,97 %  
slevy z ceny při delším pobytu / skupinové slevy2835,9 %35,9 %  
děti do 6 let zdarma11,28 %1,28 %  
zatím neovlivněn11,28 %1,28 %  
Možná něco jiného11,28 %1,28 %  
internet na pokoji11,28 %1,28 %  

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5671,79 %71,79 %  
muž2228,21 %28,21 %  

Graf

13. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let5671,79 %71,79 %  
26 - 35 let1519,23 %19,23 %  
36 - 50 let67,69 %7,69 %  
51 - 60 let11,28 %1,28 %  

Graf

14. Jaké je vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5367,95 %67,95 %  
zaměstnanec1620,51 %20,51 %  
podnikatel810,26 %10,26 %  
ostatní11,28 %1,28 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)

  • odpověď cena=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 400 Kč na otázku 10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často jezdíte na dovolenou do ČR?

2. Jaké ubytovací zařízení upřednostňujete?

3. Jaký typ dovolené preferujete?

4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)

5. Co by podle Vás v ubytovacím zařízení nemělo chybět a do jaké míry? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)

6. Jakým způsobem si vybíráte ubytování? (Můžete zvolit více odpovědí.)

7. Pokud hledáte informace na internetu, je pro Vás důležitý vzhled, přehlednost a informační hodnota webových stránek ubytování?

8. Jak jste obecně spokojeni s úrovní ubytování v ČR?

9. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru ubytování? (Prosím vypište.)

10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?

11. Ovlivnily by Vás při výběru ubytování některé z následujících výhod?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jaké je vaše povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často jezdíte na dovolenou do ČR?

2. Jaké ubytovací zařízení upřednostňujete?

3. Jaký typ dovolené preferujete?

4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)

5. Co by podle Vás v ubytovacím zařízení nemělo chybět a do jaké míry? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)

6. Jakým způsobem si vybíráte ubytování? (Můžete zvolit více odpovědí.)

7. Pokud hledáte informace na internetu, je pro Vás důležitý vzhled, přehlednost a informační hodnota webových stránek ubytování?

8. Jak jste obecně spokojeni s úrovní ubytování v ČR?

9. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru ubytování? (Prosím vypište.)

10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?

11. Ovlivnily by Vás při výběru ubytování některé z následujících výhod?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jaké je vaše povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Slačíková, M.Preference hostů v ubytovacích zařízeních (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://preference-hostu-v-ubytovaci.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.