Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
tento dotazník se týká preferencí spotřebitelů při výběru ubytování a je podkladem pro šetření v mé diplomové práci. Prosím Vás o pomoc při jeho vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Jak často jezdíte na dovolenou do ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nepravidelně
36
46,15 %
46,15 %
1x ročně
26
33,33 %
33,33 %
2x ročně
12
15,38 %
15,38 %
3 a vícekrát ročně
3
3,85 %
3,85 %
nejezdím na dovolenou
1
1,28 %
1,28 %
2. Jaké ubytovací zařízení upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
penzion
26
33,33 %
33,33 %
hotel
20
25,64 %
25,64 %
kemp nebo chatky
12
15,38 %
15,38 %
apartmán
9
11,54 %
11,54 %
ubytování v soukromí
8
10,26 %
10,26 %
stan
1
1,28 %
1,28 %
doma
1
1,28 %
1,28 %
Záleží na místě destinace
1
1,28 %
1,28 %
3. Jaký typ dovolené preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
letní (kolo, turistika, voda...)
49
62,82 %
62,82 %
nezáleží na ročním období
14
17,95 %
17,95 %
letní i zimní
11
14,1 %
14,1 %
zimní (lyže, snowboard, běžky, turistika...)
4
5,13 %
5,13 %
4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
cena
1.756
0.825
vybavení ubytovacího zařízení
2.205
0.778
příjemný a ochotný personál
2.346
1.021
dobré jídlo
2.295
0.849
úroveň a sortiment nabízených služeb
2.423
0.936
prostředí a umístění ubytovacího zařízení
1.679
0.679
5. Co by podle Vás v ubytovacím zařízení nemělo chybět a do jaké míry? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
restaurace
2.128
1.112
sociální zařízení na pokoji
1.41
0.601
TV a DVD na pokoji
3.462
1.556
společenská místnost
3.769
1.024
wellness a bazén
3.308
1.239
společenské hry (šipky, kulečník, stolní fotbal...)
3.141
1.506
6. Jakým způsobem si vybíráte ubytování? (Můžete zvolit více odpovědí.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
internet
74
94,87 %
94,87 %
osobní doporučení
55
70,51 %
70,51 %
náhodně
20
25,64 %
25,64 %
katalog cestovní kanceláře
17
21,79 %
21,79 %
tisk
5
6,41 %
6,41 %
propagační letáky
4
5,13 %
5,13 %
certifikace
1
1,28 %
1,28 %
7. Pokud hledáte informace na internetu, je pro Vás důležitý vzhled, přehlednost a informační hodnota webových stránek ubytování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
66
84,62 %
84,62 %
nevím, nepřemýšlel/a jsem nad tím
8
10,26 %
10,26 %
ne
4
5,13 %
5,13 %
8. Jak jste obecně spokojeni s úrovní ubytování v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
průměrně
62
79,49 %
79,49 %
nedá se to srovnat se zahraničím
9
11,54 %
11,54 %
velmi spokojeni
7
8,97 %
8,97 %
9. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru ubytování? (Prosím vypište.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
cena
15
19,23 %
19,23 %
Lokalita
3
3,85 %
3,85 %
Kvalita
3
3,85 %
3,85 %
Lokalita a cena
2
2,56 %
2,56 %
prostředí
2
2,56 %
2,56 %
cena a lokalita
2
2,56 %
2,56 %
sociální zařízení na pokoji
2
2,56 %
2,56 %
umístění ubytovacího zařízení
2
2,56 %
2,56 %
lokalita, cena
2
2,56 %
2,56 %
poloha
2
2,56 %
2,56 %
ostatní odpovědi
Celkový dojem a služby příjemný personál čistota, prostředí, cena roční období, lokalita, cena ochotný personál a čistota Cena a prostředí, ve kterém se nachází. poměr ceny a kvality a lokalita pohodlí cena versus služby Prostředí, interiér a zařízení, cena celkový dojem okolní prostředí, možnosti aktivit polha, cena, akční nabídka, možnost vyučití okolí S kym jedu a cena vzdálenost od zajímavých míst (památky, ZOO apod.) dostupnost k místu zájmu Lokace, pes cena a místo poměr kvalita/cena kvalita služeb Lokalita, cíl cesty personál, lokalita třída a kvalita služeb poloha, cena, prostředí pohodlnost, vzhled pokoje umístění a cena cena, kvalita, umístění Vzdálenost ubytování od cíle návštěvy daného kraje čistota, komfort, nepříliš opotřebené zařízení cena, služby cena, koupelna, postel cena, sociální zařízení na pokoji pohodlí, vzdáelnost od cílové destinace Soc. zařízení na pokoji, čistota, prostředí Cena, vzhled, dostupnost k centru Služby hotelu včetně jídla, služby hotelu, lokalit první dojem připojení k internetu cena, vybavení hotela, prostředí a umístění ubytov Umístění vybavení pokojů, cena, místo Cena, okolí, dostupnost s kým jedu
43
55,13 %
55,13 %
10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
401 - 800 Kč
43
55,13 %
55,13 %
0 - 400 Kč
21
26,92 %
26,92 %
801 - 1500 Kč
9
11,54 %
11,54 %
2001 Kč a více
4
5,13 %
5,13 %
1501 - 2000 Kč
1
1,28 %
1,28 %
11. Ovlivnily by Vás při výběru ubytování některé z následujících výhod?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
možnosti čerpání doplňkových služeb zdarma
46
58,97 %
58,97 %
slevy z ceny při delším pobytu / skupinové slevy
28
35,9 %
35,9 %
děti do 6 let zdarma
1
1,28 %
1,28 %
zatím neovlivněn
1
1,28 %
1,28 %
Možná něco jiného
1
1,28 %
1,28 %
internet na pokoji
1
1,28 %
1,28 %
12. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
56
71,79 %
71,79 %
muž
22
28,21 %
28,21 %
13. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 25 let
56
71,79 %
71,79 %
26 - 35 let
15
19,23 %
19,23 %
36 - 50 let
6
7,69 %
7,69 %
51 - 60 let
1
1,28 %
1,28 %
14. Jaké je vaše povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
53
67,95 %
67,95 %
zaměstnanec
16
20,51 %
20,51 %
podnikatel
8
10,26 %
10,26 %
ostatní
1
1,28 %
1,28 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)
odpověď cena=1:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 400 Kč na otázku 10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak často jezdíte na dovolenou do ČR?
2. Jaké ubytovací zařízení upřednostňujete?
3. Jaký typ dovolené preferujete?
4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)
5. Co by podle Vás v ubytovacím zařízení nemělo chybět a do jaké míry? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)
6. Jakým způsobem si vybíráte ubytování? (Můžete zvolit více odpovědí.)
7. Pokud hledáte informace na internetu, je pro Vás důležitý vzhled, přehlednost a informační hodnota webových stránek ubytování?
8. Jak jste obecně spokojeni s úrovní ubytování v ČR?
9. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru ubytování? (Prosím vypište.)
10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?
11. Ovlivnily by Vás při výběru ubytování některé z následujících výhod?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
13. Jaký je Váš věk?
14. Jaké je vaše povolání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak často jezdíte na dovolenou do ČR?
2. Jaké ubytovací zařízení upřednostňujete?
3. Jaký typ dovolené preferujete?
4. Do jaké míry jsou pro Vás důležité následující faktory při výběru ubytování pro vaši plánovanou dovolenou? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)
5. Co by podle Vás v ubytovacím zařízení nemělo chybět a do jaké míry? (1- velmi důležité, 2 – spíše důležité, 3 – důležité, 4 – spíše nedůležité, 5 – zcela nedůležité)
6. Jakým způsobem si vybíráte ubytování? (Můžete zvolit více odpovědí.)
7. Pokud hledáte informace na internetu, je pro Vás důležitý vzhled, přehlednost a informační hodnota webových stránek ubytování?
8. Jak jste obecně spokojeni s úrovní ubytování v ČR?
9. Co je pro Vás nejdůležitější při výběru ubytování? (Prosím vypište.)
10. Kolik jste ochotni zaplatit za noc v ubytovacím zařízení?
11. Ovlivnily by Vás při výběru ubytování některé z následujících výhod?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
13. Jaký je Váš věk?
14. Jaké je vaše povolání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.