Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference hudebních žánrů a hudební aktivity středoškolských studentů

Preference hudebních žánrů a hudební aktivity středoškolských studentů

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Roman Váha
Šetření:23. 01. 2013 - 31. 01. 2013
Počet respondentů:81
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.32
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tímto dotazníkem bude vyhodnocena popularita současných hudebních žánrů a zájem středoškolských studentů o hudební volnočasové aktivity. Tento dotazník je určen pouze pro studenty středních škol.

Odpovědi respondentů

1. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
182429,63 %29,63 %  
192227,16 %27,16 %  
201214,81 %14,81 %  
1767,41 %7,41 %  
1556,17 %6,17 %  
1644,94 %4,94 %  
2222,47 %2,47 %  
2522,47 %2,47 %  
2411,23 %1,23 %  
2311,23 %1,23 %  
1211,23 %1,23 %  
2111,23 %1,23 %  

Graf

2. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6175,31 %75,31 %  
muž2024,69 %24,69 %  

Graf

3. Škola:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gymnázium2935,8 %35,8 %  
Soš2125,93 %25,93 %  
Střední průmyslová škola78,64 %8,64 %  
Střední odborné učiliště67,41 %7,41 %  
obchodní akademie33,7 %3,7 %  
Konzervatoř či jiná umělecká škola33,7 %3,7 %  
Střední Zdravotnická škola22,47 %2,47 %  
zdrávka11,23 %1,23 %  
Střední odborná škola zdravotnická11,23 %1,23 %  
SSZŠ11,23 %1,23 %  
základní škola11,23 %1,23 %  
Obchodní akdemie11,23 %1,23 %  
VOŠ11,23 %1,23 %  
UJEP11,23 %1,23 %  
vysoká škola11,23 %1,23 %  
Vyssi odborna11,23 %1,23 %  
Střední zdravotní škola11,23 %1,23 %  

Graf

4. Jak často posloucháte hudbu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den6883,95 %83,95 %  
několik dní v týdnu1012,35 %12,35 %  
téměř vůbec33,7 %3,7 %  

Graf

5. Jestliže každý den, tak kolik času věnujete této činnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 hodinu denně3239,51 %39,51 %  
2-3 hodiny denně3138,27 %38,27 %  
4 hodiny a více1822,22 %22,22 %  

Graf

6. Jakou denní dobu preferujete při poslechu hudby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozdní odpoledne2328,4 %28,4 %  
po příchodu ze školy2125,93 %25,93 %  
ráno2024,69 %24,69 %  
večer (před spaním)1720,99 %20,99 %  

Graf

7. Jakou technologii nejvíce využíváte při poslechu hudby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mobilní telefon, MP3 apod.5669,14 %69,14 %  
počítač5061,73 %61,73 %  
rádio1720,99 %20,99 %  
televize33,7 %3,7 %  
stereo11,23 %1,23 %  
samostatná sluchátka11,23 %1,23 %  
pocitac, mobilni telefon, radio, gramofon, obcasne i poslech z audiokazet11,23 %1,23 %  
CD11,23 %1,23 %  
ipod11,23 %1,23 %  

Graf

8. Jestliže při poslechu hudby využíváte rádio, tak jakou stanici posloucháte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
evropa 2911,25 %11,11 %  
Fajn radio56,25 %6,17 %  
neposlouchám45 %4,94 %  
Impuls45 %4,94 %  
neposlouchám rádio33,75 %3,7 %  
-22,5 %2,47 %  
žádnou22,5 %2,47 %  
Expres22,5 %2,47 %  
Radio 122,5 %2,47 %  
Vltava22,5 %2,47 %  
ostatní odpovědi rádio beat
RockMax
radio neposloucham
Evropa2
radio krokodyl, kiss hady
frekvence: 101,1 , 97,7, 93,7 , 91.0, 89.0
Fajn rádio, Evropa2
Fajn
91,7FM, Kiss rádio delta
nepoužívám rádio
někdy impuls
ždánou
radio city
Blaník
Kiss proton a Evropu 2
Oldies
radio moc neposloucham, ale kdyz uz tak Vltava, Radio Beat a BBC 2
fajn rádia, Evropa 2
Pokud rádio, tak jedině zprávy, ne hudba. Tzn. Radiožurnál
Beat
Rock Radio
radio Folk, Proglas
Rádio Blaník
beta
rádio hej
kiss publikum, evropa 2, impuls
radio krokodyl
rádio NE
Nepoužívám
krokodýl
beat, hej
Wave
Beat 91.0 FM
radio spin 96,2
Evropa 2, Fajn
Kiss Delta
Frekvence 1
92.00
Radio Gothic
Kiss 98 fm
Radio City, Kiss
4556,25 %55,56 % 

Graf

9. Při jakých aktivitách nečastěji posloucháte hudbu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
při relaxaci5871,6 %71,6 %  
během jízdy dopravními prostředky4758,02 %58,02 %  
při studiu2834,57 %34,57 %  
při sportu2328,4 %28,4 %  
při čtení1214,81 %14,81 %  
při sexu1113,58 %13,58 %  
téměř při všem11,23 %1,23 %  
posloucham hudbu porad, u vseho a neustale11,23 %1,23 %  
v praci11,23 %1,23 %  
při brouzdání internetem11,23 %1,23 %  
při úklidu11,23 %1,23 %  
Vaření11,23 %1,23 %  

Graf

10. Jaké hudební žánry upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rock,6074,07 %74,07 %  
disco2733,33 %33,33 %  
vážná hudba2024,69 %24,69 %  
metal1822,22 %22,22 %  
alternativní hudba1619,75 %19,75 %  
hip-hop, RnB1518,52 %18,52 %  
drum’n’base, Dubstep1518,52 %18,52 %  
dance, electro1518,52 %18,52 %  
jazz1012,35 %12,35 %  
SKA1012,35 %12,35 %  
folk89,88 %9,88 %  
house, techno89,88 %9,88 %  
punk44,94 %4,94 %  
funky33,7 %3,7 %  
industry22,47 %2,47 %  
pop22,47 %2,47 %  
country11,23 %1,23 %  
country, eurodance11,23 %1,23 %  
techno,hardcore,hororcore11,23 %1,23 %  
všechno11,23 %1,23 %  
POP MUSIC11,23 %1,23 %  
To co se mi líbí11,23 %1,23 %  
tak různě podle nálady11,23 %1,23 %  
punk, pop11,23 %1,23 %  
reggae11,23 %1,23 %  
swing, soul11,23 %1,23 %  
pop-punk11,23 %1,23 %  
soundtrack, soul11,23 %1,23 %  
country, pěkně si sednout k ohni s kytarou, trampové11,23 %1,23 %  
indie11,23 %1,23 %  
punk/punk-rock/pop-punk11,23 %1,23 %  

Graf

11. Hrajete na nějaký hudební nástroj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4555,56 %55,56 %  
ano3644,44 %44,44 %  

Graf

12. Pokud jste u předchozí otázky odpověděli ano, na jaký hudební nástroj tedy hrajete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kytara823,53 %9,88 %  
klavír514,71 %6,17 %  
fletna25,88 %2,47 %  
Trubka, kytara, klavír12,94 %1,23 %  
Kytara, trubka, klavír12,94 %1,23 %  
klavír, kytara, flétna12,94 %1,23 %  
baskytara12,94 %1,23 %  
fagot12,94 %1,23 %  
Kytara, mandolina12,94 %1,23 %  
kytara, klávesy12,94 %1,23 %  
ostatní odpovědi hrála jsem na flétnu
Klavír, housle, cimbál, kontrabas, zobcová flétna
piano
Bicí
kytara, flétna, klavír
bicí, kytara
fétna
klavir, kytara
částečně kytara a piano
Housle
Kytara, klavír
klavír, flétna
1235,29 %14,81 % 

Graf

13. Jakým způsobem jste se učili/ učíte hrát na hudební nástroj?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
navštěvuji uměleckou školu (ZUŠ apod.)1540,54 %18,52 %  
sám/a1437,84 %17,28 %  
navštěvuji kulturní a volnočasová střediska ( DDM, KD apod.)12,7 %1,23 %  
dřív v ZUŠ12,7 %1,23 %  
muj stryc studoval skladbu na konzervatori12,7 %1,23 %  
v rámci vyučování na SpgŠ12,7 %1,23 %  
drive umelecka skola, nyni samouk12,7 %1,23 %  
DDM, i sama, všechno, co jsem se naučila v DDM jsem už věděla12,7 %1,23 %  
učil mě otec a strýc12,7 %1,23 %  
Kroužek na umělecké škole12,7 %1,23 %  

Graf

14. Navštěvovali jste někdy umělecká a volnočasová střediska či jiné prostory v souvislosti s dalšími hudebními aktivitami? (zpěv, tanec , hudební kapela apod.) Pokud ano, tak doplňte jaká...

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano -školní sbor

ano, flétna

CImbálová muzika, školní kapela, smyčcový orchestr

Chodila jsem na balet, pak do tančeního klubu kde jsem 7 let závodně tančila latinsko-americké tance a pak 3 roky disco a hip-hop

Jak se to vezme, ale ano, chodila jsem pár (asi 6) let na balet, rok do StarDancu Chomutov, možná ještě něco, ale nevím až jak se to bere. Ale hrája jsem i "muzikál".

na základní škole kroužek zpěvu.

Navštěvovala jsem ZUŠ na Mělníku

ne

Ne

ne

ne

několik kapel

pěvecký sbor

Pěvecký sbor, Tanec

pěvecký sbor,flétna,tance

plesy

sbor, 1 rok ZUŠ (el. kytara), recitační a daramatické kroužky

sbor, dechový kvintet

Sbor.

scénický tanec

Studuji na umelecke skole, mam kapelu, vecne sedim a piju v nasem hudebnim klubu

tanec - Port de Bras

tanec, divadlo

ve škole

Zpěv - Sbor, Hudební nauka

zpěv - školní sbor

zpěv na ZUŠ

zpev, hudebni nastroj

ZUŠ

ZUŠ

ZUŠ

15. Navštěvujete někdy hudební akce?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
koncerty5682,35 %69,14 %  
festivaly4261,76 %51,85 %  
muzikály2739,71 %33,33 %  
operní představení710,29 %8,64 %  
DJ´s kluby11,47 %1,23 %  
ne11,47 %1,23 %  
divadlo11,47 %1,23 %  
činoherní divadlo11,47 %1,23 %  
ale jenom zřídka11,47 %1,23 %  

Graf

16. Navštěvujete hudební akce (otázka č. 15) individuálně či s nějakou organizací?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sám (popř. s kamarády, rodinou)5988,06 %72,84 %  
se skupinou ( kulturní sdružení, klub mladého diváka apod.)57,46 %6,17 %  
obojí11,49 %1,23 %  
oboje11,49 %1,23 %  
Jestli se počítá vystoupení s kytarou atd., tak ano.11,49 %1,23 %  

Graf

17. Jak často tyto hudební akce navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 do roka4150,62 %50,62 %  
jednou do měsíce2530,86 %30,86 %  
vůbec89,88 %9,88 %  
2 a více krát do měsíce78,64 %8,64 %  

Graf

18. Je pro Vás hudba něčím víc, než jen pouhou kulisou. Pokud ano, tak čím?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano emoce a utěk z reality

ano, vyjádřením pocitů

Ano,umí změnit mou náladu

Hudba je muj zivot, moje prace. Uz pomalu nejsem zadny ja, a myslim ze se muj zivot hudbe oddal tak moc, ze bych se mohl skoro povazovat za hudbu samotnou, coz je mysleno samozrejme s jistou nadsazkou.

Hudba je nesmírně osvobozující, děsně si u toho odpočinu.

Hudba je pro mě jako šatník. Mám několik postav, které se probouzí s určitým stylem hudby: Na vážnou hudbu vyděrač, na metal rváč, na rock řidič. s funky hudbou si odpočinu. Rád poslouchám soundtracky, dokážu se vžít do té osoby, o které je film/hra. Jednou jsem měl potíže s přílišným vžitím do osoby, ale vyléčil jsem se.

Hudba je sebevyjádřením vlastních idejí, prostředek splynutí s melodiím a rytmům, kterým rozumím. Poskytuje monstrózní množství invence.

je pro mě uklidňující a dokážu se plně odreagovat

Je pro mě vším.

Je spjatá se zážitky, při hře na nástroj, se dá krásně odreagovat a dalo by se toho říct spousty.

Je to můj život xD

jinym svetem,lepsi pohled na svet

lékem

nejdůležitější součást života, ovlivňuje mé emoce a nálady

nepostradatelnou součástí života

Obrazem mysli.

Prostředek pro relaxaci, uspořádání myšlenek, odreagování, nabití

při učení kulisa... jinak na odreagování

radostí, relaxací, příležitost k tanci

relaxací, uvolněním, láskou a radostí

relaxem, spolecnikem

součástí života

Spíše kulisou, ale občas i pouze poslech.

texty které odpovídají mé životní situaci mě naplňují a dodávají energii

Uklidňuje mě, povzbuzuje mě, nebo naopak mě "naštve"

uklidnujici prostredek

útěk před realitou, pomoc při relaxaci

útěkem od reality k vlastnímu světu :)

vším

Vyjadřuje pocity, myšlenka, duši, je to součást mého života.

Vzduchem :)

Zapomenutím na problémy a starosti. Dodává mi energii

zdroj energie a inspirace


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Hrajete na nějaký hudební nástroj?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi navštěvuji uměleckou školu (ZUŠ apod.) na otázku 13. Jakým způsobem jste se učili/ učíte hrát na hudební nástroj?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi sám/a na otázku 13. Jakým způsobem jste se učili/ učíte hrát na hudební nástroj?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk:

2. Pohlaví

3. Škola:

4. Jak často posloucháte hudbu?

5. Jestliže každý den, tak kolik času věnujete této činnosti?

6. Jakou denní dobu preferujete při poslechu hudby?

7. Jakou technologii nejvíce využíváte při poslechu hudby?

9. Při jakých aktivitách nečastěji posloucháte hudbu?

10. Jaké hudební žánry upřednostňujete?

11. Hrajete na nějaký hudební nástroj?

13. Jakým způsobem jste se učili/ učíte hrát na hudební nástroj?

15. Navštěvujete někdy hudební akce?

16. Navštěvujete hudební akce (otázka č. 15) individuálně či s nějakou organizací?

17. Jak často tyto hudební akce navštěvujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk:

2. Pohlaví

3. Škola:

4. Jak často posloucháte hudbu?

5. Jestliže každý den, tak kolik času věnujete této činnosti?

6. Jakou denní dobu preferujete při poslechu hudby?

7. Jakou technologii nejvíce využíváte při poslechu hudby?

9. Při jakých aktivitách nečastěji posloucháte hudbu?

10. Jaké hudební žánry upřednostňujete?

11. Hrajete na nějaký hudební nástroj?

13. Jakým způsobem jste se učili/ učíte hrát na hudební nástroj?

15. Navštěvujete někdy hudební akce?

16. Navštěvujete hudební akce (otázka č. 15) individuálně či s nějakou organizací?

17. Jak často tyto hudební akce navštěvujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Váha, R.Preference hudebních žánrů a hudební aktivity středoškolských studentů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://preference-hudebnich-zanru-a.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.