Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference při nákupu domácích spotřebičů

Preference při nákupu domácích spotřebičů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Natálie Sedláčková
Šetření:08. 11. 2010 - 19. 11. 2010
Počet respondentů:78
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.46
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:49,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

průzkum "Preference při nákupu domácích spotřebičů" si klade za cíl zjistit, co ovlivňuje spotřebitele při rozhodnutí koupit si domácí spotřebič a na základě jakých informací se spotřebitel rozhoduje pro konečný výrobek.

Děkuji zaVáš čas

Odpovědi respondentů

1. Co vás vede k rozhodnutí o nákupu nového spotřebiče typu lednička, mraznička či pračka (bez ohledu na to, zda to plánujete či ne)

(můžete vybrat jednu či více nabízených odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potřebuji nový spotřebič, starý nefunguje 6684,62 %84,62 %  
vysoká energetická náročnost stávajícího spotřebiče1620,51 %20,51 %  
rozšíření funkcí u nových spotřebičů1417,95 %17,95 %  
zastaralý vzhled / design stávajícího spotřebiče1316,67 %16,67 %  
stáří stávajícího spotřebiče více jak 10 let911,54 %11,54 %  
jiné důvody78,97 %8,97 %  
rád/a kupuji nové věci 67,69 %7,69 %  
stáří stávajícího spotřebiče více jak 5 let22,56 %2,56 %  

Graf

2. Plánujete, že v horizontu jednoho roku si koupíte nový domácí spotřebič?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3544,87 %44,87 %  
ne2633,33 %33,33 %  
nevím1721,79 %21,79 %  

Graf

3. Pokud plánujete v horizontu jednoho roku nákup nového spotřebiče, kterého?

(pokud ne, otázku přeskočte)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pračka1635,56 %20,51 %  
lednička s mrazničkou1431,11 %17,95 %  
jiný spotřebič1431,11 %17,95 %  
vysavač1328,89 %16,67 %  
myčka1022,22 %12,82 %  
sušička48,89 %5,13 %  
lednička24,44 %2,56 %  
nic12,22 %1,28 %  

Graf

4. Podle čeho především se řídíte při nákupu bílého zboží?

Prosím, vyberte u každého parametru jednu jedinou hodnotu, tzn. dva různé parametry nemohou mít shodné hodnocení (pozn.: 1 má nejvyšší prioritu, 9 nejnižší)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena výrobku3.0916.238
energetická náročnost výrobku3.1824.59
informace na energetickém štítku5.0525.374
vzhled / design3.9743.506
velikost/ obsah/ kapacita spotřebiče4.1823.318
značka výrobce4.9613.83
doporučení prodavače / obsluhujícího personálu73.221
doporučení někoho z rodiny, známého6.0133.805
jiná kritéria7.5455.936

Graf

5. Rozumíte informacím, které jsou uvedeny na energetickém štítku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, rozumím a řídím se jimi4051,95 %51,28 %  
ano, rozumím, ale nejsou pro mě významné, považuji je pouze za marketingový tah výrobců1012,99 %12,82 %  
ne, nerozumím, ale až si budu kupovat nový výrobek, budu se po těchto informacích shánět911,69 %11,54 %  
ne, nevím, co to je 79,09 %8,97 %  
ano, rozumím, ale neřídím se jimi79,09 %8,97 %  
jiná možnost33,9 %3,85 %  
ne, nerozumím a nezajímají mě ani v případě, že si budu kupovat nový spotřebič11,3 %1,28 %  

Graf

6. Plánujete pořízení nějakého elektrického spotřebiče jako Vánoční dárek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4558,44 %57,69 %  
ještě nevím1924,68 %24,36 %  
ano1012,99 %12,82 %  
ano, ale kupuji voucher nebo dárkový kupon33,9 %3,85 %  

Graf

demografické charakteristiky

7. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4051,95 %51,28 %  
muž3748,05 %47,44 %  

Graf

8. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 28 let2633,77 %33,33 %  
28 - 35 let2633,77 %33,33 %  
35 - 50 let1924,68 %24,36 %  
50 - 65 let56,49 %6,41 %  
do 20 let11,3 %1,28 %  

Graf

9. Jaký je příjem Vaší domácnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25.001 - 40.000 Kč/ měs.2229,73 %28,21 %  
40.001 - 65.000 Kč/ měs.2128,38 %26,92 %  
15.001 - 25.000 Kč/ měs.1722,97 %21,79 %  
nad 65.001 Kč/ měs.1216,22 %15,38 %  
10.001 - 15.000 Kč/ měs.11,35 %1,28 %  
do 10.000 Kč/měs.11,35 %1,28 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Plánujete, že v horizontu jednoho roku si koupíte nový domácí spotřebič?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pračka na otázku 3. Pokud plánujete v horizontu jednoho roku nákup nového spotřebiče, kterého?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi lednička s mrazničkou na otázku 3. Pokud plánujete v horizontu jednoho roku nákup nového spotřebiče, kterého?

4. Podle čeho především se řídíte při nákupu bílého zboží?

  • odpověď jiná kritéria=9:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení prodavače / obsluhujícího personálu=8 na otázku 4. Podle čeho především se řídíte při nákupu bílého zboží?

5. Rozumíte informacím, které jsou uvedeny na energetickém štítku?

  • odpověď ano, rozumím a řídím se jimi:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace na energetickém štítku=3 na otázku 4. Podle čeho především se řídíte při nákupu bílého zboží?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co vás vede k rozhodnutí o nákupu nového spotřebiče typu lednička, mraznička či pračka (bez ohledu na to, zda to plánujete či ne)

2. Plánujete, že v horizontu jednoho roku si koupíte nový domácí spotřebič?

3. Pokud plánujete v horizontu jednoho roku nákup nového spotřebiče, kterého?

4. Podle čeho především se řídíte při nákupu bílého zboží?

5. Rozumíte informacím, které jsou uvedeny na energetickém štítku?

6. Plánujete pořízení nějakého elektrického spotřebiče jako Vánoční dárek?

7. Pohlaví

8. Věk

9. Jaký je příjem Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co vás vede k rozhodnutí o nákupu nového spotřebiče typu lednička, mraznička či pračka (bez ohledu na to, zda to plánujete či ne)

2. Plánujete, že v horizontu jednoho roku si koupíte nový domácí spotřebič?

3. Pokud plánujete v horizontu jednoho roku nákup nového spotřebiče, kterého?

4. Podle čeho především se řídíte při nákupu bílého zboží?

5. Rozumíte informacím, které jsou uvedeny na energetickém štítku?

6. Plánujete pořízení nějakého elektrického spotřebiče jako Vánoční dárek?

7. Pohlaví

8. Věk

9. Jaký je příjem Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sedláčková, N.Preference při nákupu domácích spotřebičů (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://preference-pri-nakupu-domacich-spotrebicu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.