Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference při nákupu mobilních telefonů

Preference při nákupu mobilních telefonů

Všímáte si společenské odpovědnosti supermarketů?
Nakupujete v společensky odpovědných obchodech radši? Zúčastněte se průzkumu Lucie Krátké.

(5 min)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Němec
Šetření:26. 10. 2021 - 15. 11. 2021
Počet respondentů:160
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:93,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

 

Jsme studenti 3. ročníku univerzity v Pardubicích. Jakožto podmínku zápočtu v předmětu „marketingový výzkum“ máme za úkol uskutečnit online dotazníkové šetření.

 

Rozhodli jsme se pro téma „Preference při nákupu mobilních telefonů“, které je dle našeho názoru blízké velkému množství osob. Žádáme Vás tedy o vyplnění tohoto dotazníku, nemělo by Vám to zabrat více jak 5 minut Vašeho času.

 

Předem děkujeme za spolupráci

 

Jitka Krejčíková, Jakub Němec

Odpovědi respondentů

1. K čemu nejčastěji svůj telefon využíváte? Lze zvolit maximálně 3 varianty.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přístup na internet12779,38 %79,38 %  
Volání/SMS11873,75 %73,75 %  
Sociální sítě/Messengery10766,88 %66,88 %  
Fotografování6842,5 %42,5 %  
Práce (Word, Excel, ...)148,75 %8,75 %  
Hry31,88 %1,88 %  
Hraní her10,63 %0,63 %  
mapy10,63 %0,63 %  
Netflix10,63 %0,63 %  
telefonování10,63 %0,63 %  

Graf

2. Jakou značku telefonů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple4628,75 %28,75 %  
Značku neřeším3723,13 %23,13 %  
Samsung3421,25 %21,25 %  
Xiaomi2012,5 %12,5 %  
Huawei95,63 %5,63 %  
nokia31,88 %1,88 %  
Realme31,88 %1,88 %  
Asus21,25 %1,25 %  
Honor 10,63 %0,63 %  
OnePlus 10,63 %0,63 %  
blackberry10,63 %0,63 %  
Dokud není čínská, je mi to jedno 10,63 %0,63 %  
jiné než čínské10,63 %0,63 %  
Google10,63 %0,63 %  

Graf

3. Na jak dlouho si mobilní telefon pořizujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 a více let10263,75 %63,75 %  
2 až 2,99 let4125,63 %25,63 %  
1 až 1,99 let1610 %10 %  
Méně než 1 rok10,63 %0,63 %  

Graf

4. Jaké parametry jsou pro Vás při nákupu nejpodstatnější? Lze zvolit maximálně 3 varianty.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena9861,25 %61,25 %  
Výdrž baterie6641,25 %41,25 %  
Úložiště5534,38 %34,38 %  
Fotoaparát5131,88 %31,88 %  
Značka4930,63 %30,63 %  
Velikost4226,25 %26,25 %  
Procesor/RAM4125,63 %25,63 %  
Vzhled2817,5 %17,5 %  
Parametry displeje (Rozlišení, obnovovací frekvence, technologie)2012,5 %12,5 %  
OS21,25 %1,25 %  
operační systém21,25 %1,25 %  
Odolnost, podporované technické standardy10,63 %0,63 %  
odolnost10,63 %0,63 %  
Poměr ceny a výkonu10,63 %0,63 %  
data privacy, ssh a VNC klient10,63 %0,63 %  
Technologie které umí používat 10,63 %0,63 %  
funkce10,63 %0,63 %  
NFC10,63 %0,63 %  
odolnost - krytí IP, Gorilla glass, kovový rámeček10,63 %0,63 %  
spolehlivost10,63 %0,63 %  

Graf

5. Preferujete nákup nejnovějšího modelu nebo si klidně pořídíte i starší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Preferuji aktuální modely6741,88 %41,88 %  
Kupuji si klidně i starší modely5031,25 %31,25 %  
O rok vydání telefonu se nezajímám3320,63 %20,63 %  
Kupuji zejména novinky106,25 %6,25 %  

Graf

6. Kolik peněz většinou utratíte za nákup mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 000 Kč až 9 999 Kč6339,38 %39,38 %  
10 000 Kč až 14 999 Kč2716,88 %16,88 %  
3 000 Kč až 4 999 Kč2616,25 %16,25 %  
20 000 Kč a více1811,25 %11,25 %  
15 000 Kč až 19 999 Kč148,75 %8,75 %  
Do 2 999 Kč127,5 %7,5 %  

Graf

7. Berete mobilní telefon jakožto součást společenské prestiže?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5735,63 %35,63 %  
Spíše ne5433,75 %33,75 %  
Spíše ano3723,13 %23,13 %  
Ano127,5 %7,5 %  

Graf

8. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9760,63 %60,63 %  
Muž6339,38 %39,38 %  

Graf

9. Do jaké věkové skupiny spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 až 29 let7043,75 %43,75 %  
30 až 39 let3723,13 %23,13 %  
méně než 19 let2314,38 %14,38 %  
40 až 49 let1610 %10 %  
50 až 59 let116,88 %6,88 %  
60 až 69 let31,88 %1,88 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jakou značku telefonů preferujete?

  • odpověď Apple:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 000 Kč až 19 999 Kč na otázku 6. Kolik peněz většinou utratíte za nákup mobilního telefonu?

4. Jaké parametry jsou pro Vás při nákupu nejpodstatnější? Lze zvolit maximálně 3 varianty.

  • odpověď Cena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 000 Kč až 4 999 Kč na otázku 6. Kolik peněz většinou utratíte za nákup mobilního telefonu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. K čemu nejčastěji svůj telefon využíváte? Lze zvolit maximálně 3 varianty.

2. Jakou značku telefonů preferujete?

3. Na jak dlouho si mobilní telefon pořizujete?

4. Jaké parametry jsou pro Vás při nákupu nejpodstatnější? Lze zvolit maximálně 3 varianty.

5. Preferujete nákup nejnovějšího modelu nebo si klidně pořídíte i starší?

6. Kolik peněz většinou utratíte za nákup mobilního telefonu?

7. Berete mobilní telefon jakožto součást společenské prestiže?

8. Jste muž nebo žena?

9. Do jaké věkové skupiny spadáte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. K čemu nejčastěji svůj telefon využíváte? Lze zvolit maximálně 3 varianty.

2. Jakou značku telefonů preferujete?

3. Na jak dlouho si mobilní telefon pořizujete?

4. Jaké parametry jsou pro Vás při nákupu nejpodstatnější? Lze zvolit maximálně 3 varianty.

5. Preferujete nákup nejnovějšího modelu nebo si klidně pořídíte i starší?

6. Kolik peněz většinou utratíte za nákup mobilního telefonu?

7. Berete mobilní telefon jakožto součást společenské prestiže?

8. Jste muž nebo žena?

9. Do jaké věkové skupiny spadáte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Němec, J.Preference při nákupu mobilních telefonů (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://preference-pri-nakupu-mobiln.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.