Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference spotřebitele na trhu s alkoholickými nápoji

Preference spotřebitele na trhu s alkoholickými nápoji

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dominika Polanská
Šetření:14. 12. 2012 - 16. 12. 2012
Počet respondentů:101
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

rádi bychom vás požádali o vyplnění tohoto dotazníků, který se zabývá chováním spotřebitele na trhu s alkoholickými nápoji. Získáná data budou sloužit ke zjištění preferencí spotřebitelů.

 

Předem vám velice děkujeme za váš čas a ochotu.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji nakupujete alkoholické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obchodní řetězec5251,49 %51,49 %  
vinotéka1716,83 %16,83 %  
specializovaný obchod1413,86 %13,86 %  
od známých98,91 %8,91 %  
internet65,94 %5,94 %  
tržnice32,97 %2,97 %  

Graf

2. Nakupujete také alkohol přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7574,26 %74,26 %  
ano2625,74 %25,74 %  

Graf

3. Nakupujete podle akčních letáků?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5150,5 %50,5 %  
ano5049,5 %49,5 %  

Graf

4. Co je pro Vás rozhodující při koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita6261,39 %61,39 %  
cena6059,41 %59,41 %  
značka4948,51 %48,51 %  
země původu109,9 %9,9 %  
dodavatel43,96 %3,96 %  

Graf

5. Rozhodujete se při nákupu alkoholických nápojů podle ceny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6564,36 %64,36 %  
ne1918,81 %18,81 %  
nevím1716,83 %16,83 %  

Graf

6. Kde nejčastěji konzumujete alkoholické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v baru/v hospodách3332,67 %32,67 %  
doma3231,68 %31,68 %  
v restauracích2120,79 %20,79 %  
na soukromých akcích1514,85 %14,85 %  

Graf

7. Jaký alkoholický nápoj preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pivootázka č. 8, vínootázka č. 8, šumivé vínootázka č. 8, tvrdý alkoholotázka č. 8, jinéotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
víno4039,6 %39,6 %  
pivo3029,7 %29,7 %  
tvrdý alkohol1514,85 %14,85 %  
šumivé víno109,9 %9,9 %  
jiné65,94 %5,94 %  

Graf

8. Změnil/a jste své nákupní chování kvůli aféře s metylalkoholem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5453,47 %53,47 %  
ano4746,53 %46,53 %  

Graf

9. Pokud jste v mïnulé otázce zvolili ano, jak jste změnili své chování?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
omezil jsem spotřebu alkoholu2345,1 %22,77 %  
nakupuji ověřené značky1937,25 %18,81 %  
přestal jsem konzumovat alkohol713,73 %6,93 %  
kupuji dražší alkohol, kde není takové riziko59,8 %4,95 %  
nakupuji v jiných obchodech11,96 %0,99 %  

Graf

10. Jaké jsou důvody snížení prodeje alkoholu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prodej závadného alkoholu6160,4 %60,4 %  
prohibice4948,51 %48,51 %  
zdražování alkoholu3837,62 %37,62 %  
snížení měsíčního příjmu2928,71 %28,71 %  
více lidí mý vyšší vzdělání76,93 %6,93 %  
zvýšení měsíčního příjmu32,97 %2,97 %  

Graf

11. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž5150,5 %50,5 %  
žena5049,5 %49,5 %  

Graf

12. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-30 let6463,37 %63,37 %  
31-40 let2423,76 %23,76 %  
41-50 let98,91 %8,91 %  
51-60 let32,97 %2,97 %  
61 a více let10,99 %0,99 %  

Graf

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské4241,58 %41,58 %  
středoškolské s maturitou3938,61 %38,61 %  
středoškolské odborné1817,82 %17,82 %  
základní21,98 %1,98 %  

Graf

14. Jaké je Vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student3534,65 %34,65 %  
zaměstnanec3433,66 %33,66 %  
OSVČ2120,79 %20,79 %  
nezaměstnaný98,91 %8,91 %  
důchodce21,98 %1,98 %  

Graf

15. Jaký je disponibilní příjem Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 001-30 000 Kč3029,7 %29,7 %  
do 10 000 Kč včetně1817,82 %17,82 %  
10 001-20 000 Kč1716,83 %16,83 %  
30 001-40 000 Kč1615,84 %15,84 %  
50 001 kč a více1211,88 %11,88 %  
40 001- 50 000 Kč87,92 %7,92 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nakupujete podle akčních letáků?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50 001 kč a více na otázku 15. Jaký je disponibilní příjem Vaší domácnosti?

8. Změnil/a jste své nákupní chování kvůli aféře s metylalkoholem?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi omezil jsem spotřebu alkoholu na otázku 9. Pokud jste v mïnulé otázce zvolili ano, jak jste změnili své chování?
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50 001 kč a více na otázku 15. Jaký je disponibilní příjem Vaší domácnosti?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete alkoholické nápoje?

2. Nakupujete také alkohol přes internet?

3. Nakupujete podle akčních letáků?

4. Co je pro Vás rozhodující při koupi?

5. Rozhodujete se při nákupu alkoholických nápojů podle ceny?

6. Kde nejčastěji konzumujete alkoholické nápoje?

7. Jaký alkoholický nápoj preferujete?

8. Změnil/a jste své nákupní chování kvůli aféře s metylalkoholem?

9. Pokud jste v mïnulé otázce zvolili ano, jak jste změnili své chování?

10. Jaké jsou důvody snížení prodeje alkoholu?

11. Vaše pohlaví?

12. Váš věk

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaké je Vaše zaměstnání?

15. Jaký je disponibilní příjem Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete alkoholické nápoje?

2. Nakupujete také alkohol přes internet?

3. Nakupujete podle akčních letáků?

4. Co je pro Vás rozhodující při koupi?

5. Rozhodujete se při nákupu alkoholických nápojů podle ceny?

6. Kde nejčastěji konzumujete alkoholické nápoje?

7. Jaký alkoholický nápoj preferujete?

8. Změnil/a jste své nákupní chování kvůli aféře s metylalkoholem?

9. Pokud jste v mïnulé otázce zvolili ano, jak jste změnili své chování?

10. Jaké jsou důvody snížení prodeje alkoholu?

11. Vaše pohlaví?

12. Váš věk

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaké je Vaše zaměstnání?

15. Jaký je disponibilní příjem Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Polanská, D.Preference spotřebitele na trhu s alkoholickými nápoji (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://preference-spotrebitele-na-t.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.