Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference spotřebitelů při nákupu na internetu

Preference spotřebitelů při nákupu na internetu

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Sabina Pazdziorová
Šetření:21. 10. 2011 - 04. 11. 2011
Počet respondentů:76
Počet otázek (max/průměr):17 / 13.72
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,
Dovoluji si Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který slouží ke zjištění požadavků zákazníků pro výrobky firmy GOLD SPICE s.r.o., které se budou prodávat výhradně na e-shopu www.mimibazar.cz. Společnost velmi ocení Vaše názory, pomocí nichž přizpůsobí nabízený sortiment, cenu a mnoho dalších faktorů a přiblíží se tak potřebám svých zákazníkům.
Dotazník je anonymní.
Společnost GOLD SPICE s.r.o. děkuje za pomoc a za Váš čas obětovaný k vyplnění tohoto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7193,42 %93,42 %  
Ne56,58 %6,58 %  

Graf

2. Jaký druh zboží na internetu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení5070,42 %65,79 %  
Jiné4259,15 %55,26 %  
Kosmetika, drogerie3447,89 %44,74 %  
Nábytek912,68 %11,84 %  
Potraviny22,82 %2,63 %  

Graf

3. Kolik nákupů v měsíci na internetu průměrně provedete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 26185,92 %80,26 %  
3 - 4811,27 %10,53 %  
5 - 622,82 %2,63 %  

Graf

4. Ovlivňuje Vás cena při rozhodování, zda si zboží koupíte přes internet či v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6895,77 %89,47 %  
Ne34,23 %3,95 %  

Graf

5. V případě, že je cena nízká, preferujete nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu3652,94 %47,37 %  
V kamenném obchodě3247,06 %42,11 %  

Graf

6. V případě, že je poštovné od určité částky zdarma, snažíte se nákup navýšit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3853,52 %50 %  
Ne3346,48 %43,42 %  

Graf

7. Používáte koření do jídel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6794,37 %88,16 %  
Ne45,63 %5,26 %  

Graf

8. Koupili byste si koření přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4866,67 %63,16 %  
Ano2433,33 %31,58 %  

Graf

9. Jaký druh koření byste si na internetu objednali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Směs koření (př. na kuře)2083,33 %26,32 %  
Jednodruhové1666,67 %21,05 %  
Univerzální koření (vegeta)937,5 %11,84 %  

Graf

10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
směs bylin na saláty1875 %23,68 %  
směs koření na ryby a mořské plody1666,67 %21,05 %  
grilovací1562,5 %19,74 %  
americké brambory1562,5 %19,74 %  
pepř1458,33 %18,42 %  
paprika1250 %15,79 %  
gyros1250 %15,79 %  
kuře1145,83 %14,47 %  
svařák1041,67 %13,16 %  
vepřové937,5 %11,84 %  
sůl937,5 %11,84 %  
hranolky833,33 %10,53 %  
kmín833,33 %10,53 %  
provensálské koření833,33 %10,53 %  
směs na perník729,17 %9,21 %  
hovězí729,17 %9,21 %  
česnek625 %7,89 %  
tzatziki625 %7,89 %  
krůta312,5 %3,95 %  

Graf

11. Od koření prodávaného na internetu očekáváte? Použijte škálu 1 - 5, kdy 1 = vysoká, pěkný, kvalitní a 5 = nízká, nekvalitní

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena2.7922.498
Vzhled20.75
Složení1.50.5

Graf

12. Při koupi koření na internetu budete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kupovat po více kusech nebo balíčcích, budou - li nabízeny2291,67 %28,95 %  
Kupovat po jednom28,33 %2,63 %  

Graf

13. Preferujete nákup koření (kořenících směsí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V uzavíratelných sáčcích5272,22 %68,42 %  
V dózách1926,39 %25 %  
sypané po pytlíčcích dle mé potřeby nákupu11,39 %1,32 %  

Graf

14. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6990,79 %90,79 %  
Muž79,21 %9,21 %  

Graf

15. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 254255,26 %55,26 %  
26 – 352127,63 %27,63 %  
36 – 45810,53 %10,53 %  
46 – 5533,95 %3,95 %  
56 a více22,63 %2,63 %  

Graf

16. Počet členů v domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
42938,16 %38,16 %  
22228,95 %28,95 %  
31215,79 %15,79 %  
5 a více79,21 %9,21 %  
167,89 %7,89 %  

Graf

17. Váš čistý měsíční příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 000 Kč3444,74 %44,74 %  
10 001 – 20 000 Kč2330,26 %30,26 %  
20 001 – 30 000 Kč810,53 %10,53 %  
Více než 50 001 Kč67,89 %7,89 %  
30 001 – 40 000 Kč45,26 %5,26 %  
40 001 – 50 000 Kč11,32 %1,32 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Koupili byste si koření přes internet?

  • odpověď Ano:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednodruhové na otázku 9. Jaký druh koření byste si na internetu objednali?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Směs koření (př. na kuře) na otázku 9. Jaký druh koření byste si na internetu objednali?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi americké brambory na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi grilovací na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi gyros na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi kuře na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi paprika na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi pepř na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi směs bylin na saláty na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi směs koření na ryby a mořské plody na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi svařák na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Složení=1 na otázku 11. Od koření prodávaného na internetu očekáváte? Použijte škálu 1 - 5, kdy 1 = vysoká, pěkný, kvalitní a 5 = nízká, nekvalitní
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kupovat po více kusech nebo balíčcích, budou - li nabízeny na otázku 12. Při koupi koření na internetu budete?

9. Jaký druh koření byste si na internetu objednali?

  • odpověď Jednodruhové:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi paprika na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi pepř na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
  • odpověď Směs koření (př. na kuře):
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi kuře na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi gyros na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?

10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?

  • odpověď grilovací:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kuře na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
  • odpověď pepř:
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi paprika na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
  • odpověď směs bylin na saláty:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi gyros na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?

12. Při koupi koření na internetu budete?

  • odpověď Kupovat po více kusech nebo balíčcích, budou - li nabízeny:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi americké brambory na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi grilovací na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Koupili byste si koření přes internet?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi gyros na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi paprika na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi kuře na otázku 10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Směs koření (př. na kuře) na otázku 9. Jaký druh koření byste si na internetu objednali?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete přes internet?

2. Jaký druh zboží na internetu nakupujete?

3. Kolik nákupů v měsíci na internetu průměrně provedete?

4. Ovlivňuje Vás cena při rozhodování, zda si zboží koupíte přes internet či v kamenném obchodě?

5. V případě, že je cena nízká, preferujete nákup?

6. V případě, že je poštovné od určité částky zdarma, snažíte se nákup navýšit?

7. Používáte koření do jídel?

8. Koupili byste si koření přes internet?

9. Jaký druh koření byste si na internetu objednali?

10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?

11. Od koření prodávaného na internetu očekáváte? Použijte škálu 1 - 5, kdy 1 = vysoká, pěkný, kvalitní a 5 = nízká, nekvalitní

12. Při koupi koření na internetu budete?

13. Preferujete nákup koření (kořenících směsí)

14. Pohlaví

15. Kolik Vám je let?

16. Počet členů v domácnosti

17. Váš čistý měsíční příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete přes internet?

2. Jaký druh zboží na internetu nakupujete?

3. Kolik nákupů v měsíci na internetu průměrně provedete?

4. Ovlivňuje Vás cena při rozhodování, zda si zboží koupíte přes internet či v kamenném obchodě?

5. V případě, že je cena nízká, preferujete nákup?

6. V případě, že je poštovné od určité částky zdarma, snažíte se nákup navýšit?

7. Používáte koření do jídel?

8. Koupili byste si koření přes internet?

9. Jaký druh koření byste si na internetu objednali?

10. Jaké koření (směs koření) byste si na internetu koupili?

11. Od koření prodávaného na internetu očekáváte? Použijte škálu 1 - 5, kdy 1 = vysoká, pěkný, kvalitní a 5 = nízká, nekvalitní

12. Při koupi koření na internetu budete?

13. Preferujete nákup koření (kořenících směsí)

14. Pohlaví

15. Kolik Vám je let?

16. Počet členů v domácnosti

17. Váš čistý měsíční příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pazdziorová, S.Preference spotřebitelů při nákupu na internetu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://preference-spotrebitelu-pri.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.