Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference studentů vzhledem k potencionálnímu zaměstnavateli
Preference studentů vzhledem k potencionálnímu zaměstnavateli
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Škvorová |
---|---|
Šetření: | 08. 04. 2016 - 25. 04. 2016 |
Počet respondentů: | 116 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.98 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 57,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Veronika Škvorová a jsem studentkou 3. ročníku bakalářského studia na ČVUT, oboru Personální management v průmyslových podnicích. Tímto Vás prosím o vyplnění krátkého anonymního dotazníku, který mi poslouží pro účely bakalářské práce.
Děkuji za Váš čas a přeji hezký den
V.Š.
Odpovědi respondentů
1. Jaké nástroje primárně používáte při hledání zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 3).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
inzeráty na internetu (Jobs.cz, Prace.cz,...) | 111 | 95,69 % | 95,69 % |
využiji své kontakty a známé | 87 | 75 % | 75 % |
hledám nabídky práce na kariérních stránkách zaměstnavatelů | 61 | 52,59 % | 52,59 % |
sleduji plakáty s nabídkami ve škole | 36 | 31,03 % | 31,03 % |
nechám společnost, aby mě sama oslovila (Linked-in, Facebook,...) | 28 | 24,14 % | 24,14 % |
chodím na veletrhy pracovních příležitostí | 27 | 23,28 % | 23,28 % |
inzeráty v tisku | 19 | 16,38 % | 16,38 % |
registruji se na úřadu práce | 15 | 12,93 % | 12,93 % |
registruji se v personální agentuře | 10 | 8,62 % | 8,62 % |
chodím na dny otevřených dveří společností | 7 | 6,03 % | 6,03 % |
Tatinek me zamestnal :-D | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
firmu přímo sama oslovím | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
sleduju web katedry s nabídkami z oboru | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
- | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
nehledám, nabídek je spousta | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
2. Kde si nejčastěji sháníte o svém potencionálním zaměstnavateli informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na stránkách společnosti | 106 | 91,38 % | 91,38 % |
hledám reference společnosti na internetu | 76 | 65,52 % | 65,52 % |
zeptám se na reference lidí, kteří již ve společnosti pracují | 58 | 50 % | 50 % |
komunikuji přímo s firmou (telefon, e-mail,...) | 26 | 22,41 % | 22,41 % |
v tisku | 9 | 7,76 % | 7,76 % |
v personální agentuře | 4 | 3,45 % | 3,45 % |
Internet, diskuse | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
u známých (zda o společnosti neslyšeli) | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
3. Přejete si být se svým budoucím zaměstnavatelem v kontaktu během studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 89 | 76,72 % | 76,72 % |
ne | 27 | 23,28 % | 23,28 % |
4. Která možnost, nabízená od potencionálního zaměstnavatele, by Vás nejvíce oslovila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odborná praxe během studia | 42 | 36,21 % | 36,21 % |
stáž během studia | 22 | 18,97 % | 18,97 % |
trainee program | 20 | 17,24 % | 17,24 % |
nabídka stipendijního programu | 13 | 11,21 % | 11,21 % |
možnost vypracování závěrečné práce (bakalářské,...) | 11 | 9,48 % | 9,48 % |
spolupráce se školou, na které studuji (přednášky, exkurze, workshopy,...) | 7 | 6,03 % | 6,03 % |
zkrácené úvazky | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
5. Která z pracovních příležitostí je pro Vás při studiu nejatraktivnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
brigáda na dohodu o provedení práce nebo pracovní činnosti | 47 | 40,52 % | 40,52 % |
zkrácený/poloviční úvazek | 33 | 28,45 % | 28,45 % |
trainee program | 10 | 8,62 % | 8,62 % |
stáž | 10 | 8,62 % | 8,62 % |
práce v zahraničí | 9 | 7,76 % | 7,76 % |
hlavní pracovní poměr | 6 | 5,17 % | 5,17 % |
hpp s moznosti volby pracovni doby | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
6. Na jakou formu inzerátu byste nejraději odpověděli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zajímají mě hlavně informace (strukturovaný inzerát s prostým textem) | 84 | 72,41 % | 72,41 % |
oslovuje mě kreativní forma (obrázkový inzerát, komix,...) | 25 | 21,55 % | 21,55 % |
kariérní video | 5 | 4,31 % | 4,31 % |
Kombinace prvni a druhe moznosti | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
kombinace prvních dvou možností - záleží totiž na typu pracovní pozice a typu firmy | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
7. V následující tabulce naleznete kritéria, která mají vliv na atraktivitu firmy jako zaměstnavatele. U každého prosím uveďte, jakou důležitost mu přikládáte v souvislosti s výběrem budoucího zaměstnání. (1 = Důležité, 4 = Nedůležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
1. dobrá pověst a image společnosti | 1.526 | 0.525 |
2. možnost trainee programu | 2.586 | 0.725 |
3. možnost k dalšímu vzdělávání | 1.741 | 0.623 |
4. možnost práce v zahraničí | 2.422 | 1.123 |
5. možnost kariérního postupu | 1.388 | 0.548 |
6. atraktivní platové ohodnocení | 1.474 | 0.491 |
7. jistota pracovního místa | 1.56 | 0.712 |
8. zaměstnanecké benefity (stravenky, auto, mobil,...) | 1.991 | 0.681 |
9. flexibilní pracovní doba | 1.853 | 0.677 |
10. pracovní vztahy a kolektiv | 1.5 | 0.647 |
11. work-life balance (rovhováha pracovního a osobního života) | 1.664 | 0.654 |
12. společenská odpovědnost firmy | 2.198 | 0.676 |
13. volnočasové aktivity nabízené firmou | 2.914 | 0.803 |
14. náročné pracovní úkoly | 2.431 | 0.521 |
15. prestižní práce | 2.183 | 0.706 |
8. Která dvě z výše uvedených kritérií považujete za nejdůležitější? (Prosím uveďte čísla kritérií.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5, 10 | 5 | 4,31 % | 4,31 % |
5, 6 | 5 | 4,31 % | 4,31 % |
5,6 | 4 | 3,45 % | 3,45 % |
6,7 | 3 | 2,59 % | 2,59 % |
6 a 7 | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
6, 11 | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
3 | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
work-life balance | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
9, 10 | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
3, 10 | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
ostatní odpovědi | 87 | 75 % | 75 % |
9. Jaké pracoviště nejvíce odpovídá Vašim potřebám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
práce v kanceláři s výjezdy do terénu (k zákazníkům, dodavatelům, na pracovní cesty,...) | 34 | 29,31 % | 29,31 % |
soukromá kancelář, kde mám klid na práci | 34 | 29,31 % | 29,31 % |
kancelář, kde spolu se mnou pracují další 1 - 3 spolupracovníci | 30 | 25,86 % | 25,86 % |
open space kancelář, kde se nikdy nenudím | 9 | 7,76 % | 7,76 % |
práci v terénu, v přírodě | 5 | 4,31 % | 4,31 % |
možnost home office, nebo výjezdy do terénu | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
home office | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
nemocnice | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
Chybí vám tam možnost kombinace dílny-výroby + kanceláře. | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
10. Považujete společnost Alza.cz za atraktivního zaměstnavatele?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 61 | 52,59 % | 52,59 % |
ano | 54 | 46,55 % | 46,55 % |
Dle zjištěných informací. Kariérní růst, zázemí.... | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
11. Proč ano?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
celkem velká společnost,moderní
celkem znama , a vypada dobre , ma dobrou image
dobrá pověst
Dobré zboží
image, pověst, velikost
Je největší obchod s elektronikou
Je to firma zavedená na trhu
Je to leadr trhu. Znamená to pro mě, že má zajisté fungující systém a může si dovolit zaměstnancům dovolit různé výhody a benefity.
Je to veliká a prosperující firma.
Je to velká společnost a neustále se rozšiřuje
Je to znama firma, tudiz predpokladam serioznost pri jednani. Jako student momentalne hledam pouze brigadu ale na stalo a to je lepsi ve velkych zavedenych firmach
je to známý podnik
Jedná se o velký podnik, proto věřím, že má propracované formy udržení zaměstnance, motivování atd.
Jméno zní slušně.
kreativní firma
Kultura společnosti.
kvalitní škála benefitů
Má dobré jméno
má dobrou pověst
má na svém trhu velký tržní podíl, s tím co dělá je úspěšná...
Možnost kariérního růstu
Nevim
nevím
nikdy s ní nebyl problém ve vztahu nákup - prodej, proto mám o nich mínění solidního zaměstnavatele
Odborníci
Prestiže, stabilní společnost
proč ne? :D velká firma, která se stále rozvíjí
prosperující, stále se rozvíjející společnost
protože darovali mi sluchátka :)
Působí tak z reklam apod.
Rychle rostoucí firma, dobrá propagace a reklama, kvalitní sortiment, perspektivní firma, dobrá pověst.
Spíše nevím - nikdy jsem nezjišťovala informace o Alza.cz. Záleží, jaké mají pracovní nabídky, finanční ohodnocení, firemní kulturu apod.
Široké pole působnosti. Rozmanitost
Urcite je to prosperujici firma s dobrou povesti
Velká a mocná firma
velká a známá firma
Velka firma
velká firma se zkušenostmi, možnost kariéry, různorodé oblasti kde mohu ve firmě působit
velká firma, dobrá pověst
Velká rozvíjející se společnost, se stabilním zázemím v povědomí lidí.
Velká společnost
Vzhledek k pověsti firmy
Zajímavá firma s dobrou pověstí a možností uplatnění se.
Zajímavá společnost, dobra práce se zákazníky
Zajímavé prac. nabídky
Zázemí
zázemí firmy
Známá firma, prosperující (jistota pracovního místa), ekreace ve firemních zařízeních (např. firemní posilovna apod.)
Znama organizace, urcite jmeno organizace
Známá velká společnost
Známost společnosti a vše šlape jak na dratkach
Známý e-shop, skvělý marketing
12. Proč ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
Člověka zastraší už jen ten mimozemšťan. :D Díky reklamě jsem na Alzu alergická. :D
dle informací známých pracujících u Alzy vyplývá, že kolik musí odvést práce se nerovná platovému ohodnocení
Já nevím, upřímně jsem o Alze jako zaměstnavateli neslyšela, tak si říkám, že asi nebude nabízet nic extra, co by mě mohlo zajímat + předpokládám, že hledá lidi zejm. na pozice prodejců atp. a to je pro mě naprosto nezajímavé...
Jsou atraktivnejsi zamestnavatele
Jsou to zloději a nedělají nic zjímavého.
kvůli maskotovi
Mam znamy ktery pracuje v alze ve skladu. Velka kontrola odpracovaneho casu a casu straveneho na prestavce
měla by tu být možnost nevím, protože s Alzou nemám vůbec žádné zkušenosti
Mimo muj obor
Mimo muj obor.
Nedovedu si představit, že by nabízeli práci, která by mě bavila a naplňovala
nechci pracovat v obchodě
nechci pracovat v tomto oboru
Nejedná se o můj obor
Nejsem o něm informovaná.
nekvalifikovaná práce
Nelíbí se mi agresivní způsob jejich propagace.
nelibi se mi medialni prezentace firmy
Nelíbí se mi politika firmy
Nema dobrou povest
Nemohu odpovědět ano nebo ne. Záleží na pozici, ve které bych mohl pracovat a případně dosahovat nějakého kariérního postupu, takže to nemohu moc hodnotit.
nemohu posoudit
není důvod proč ano
Neni to muj obor
Není to práce, ve které bych využila své budoucí vzdělání.
není to v mém oboru
není v mém oboru (administrativa a právo), zajímá mě spíš státní a neziskový sektor
Nepřijde mi, že zde své zaměstnance dostatečné školí,
Nepůsobí na mě důvěryhodně
Nevidím pro sebe adekvátní uplatnění u teto společnosti, možnost cestovat a seberealizovat se!
Nevim
Nevím o ní příliš informací. Nemám k ní negativní postoj, jen mi nevyplývá nic, za co bych ji nepovažovala za atraktivního zaměstnavatele (možná kvůli nedostatku informací).
nevím v podstatě o té společnosti nic, kromě toho že prodává elektroniku, tudíž jí ani nepovažuji za atraktivního ani za neatraktivního zaměstnavatele.
nevim, co bych tam vubec delal
Nevím, neznám a v rámci tohoto dotazníku nehodlám zjišťovat, tolik času tomu nevěnuji...
Nevyhovuje mi zaměření společnosti.
Nic o něm jako o zaměstnavateli nevím, proto to nemůžu posoudit. Znám jen jejich služby jako zákazník.
nic o ní nevím
O společnost se nezajímám, vím pouze to, kde má prodejny, jakým způsobem si tam mohu objednat a že má velmi otravné reklamy v televizi.
Osobně nemám s firmou Alza.cz dobré zkušenosti. Objednané zboží mi nedoručili, v mailu tvrdili, že už přišlo a po měsící volání mi bylo oznámeno, že ještě nebylo vyexpedováno. Drze ještě poslali mail o spokojenosti s produktem. Ano jsme jen lidé, ale nějaký přístup profesionality nebyl na dobré úrovni.
Pracovat pro ni mě neláká - tudíž ne
Predsudky, vlezla reklama, nazor spolecnosti (osobne nemam spatnou spolecnost s touto firmou)
Preferuji práci v jiných společnostech.
pro mě ne, studuji jiný obor než se v něm společnost pohybuje
Pro mě neatraktivní obor
Pro mě nežádoucí obor.
proc ano?
Proč ano?
Protože jí neznám jako zaměstnavatele.
Protože jsou rma všichni zelení askřehotají
Protože nepoužívají zajímavé technologie k vývoji svých aplikací
protože nesnáším alzáka,... je to hnusná zrůda a vyvolává ve mně odpor k alze
působí mimo můj obor
Slysela jsem ohlasy kamaradu, ze se s nimi spatne zachazelo a meli plat nic moc
Studuji stavební obor VŠ, společnost Alza.cz pro mě tím pádem není atraktivním zaměstnavatelem
tento obor mě nezajímá
Toto odvětví pro mě není atraktivní
Vadí mi jejich maskot.
Značka je jistě atraktivní, ale osobně mám averzi k té zelené prisere
13. V rámci jakého oboru studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Personalistika, HR | 34 | 29,31 % | 29,31 % |
Management | 18 | 15,52 % | 15,52 % |
Zdravotnictví | 8 | 6,9 % | 6,9 % |
Vzdělávání a školství | 7 | 6,03 % | 6,03 % |
Administrativa | 6 | 5,17 % | 5,17 % |
Informační technologie | 6 | 5,17 % | 5,17 % |
Výroba a provoz | 6 | 5,17 % | 5,17 % |
Obchod a cestovní ruch | 5 | 4,31 % | 4,31 % |
Kultura, sport a média | 4 | 3,45 % | 3,45 % |
Stavebnictví | 4 | 3,45 % | 3,45 % |
Zemědělství a lesnictví | 3 | 2,59 % | 2,59 % |
Finance a bankovnictví | 3 | 2,59 % | 2,59 % |
Věda a výzkum | 3 | 2,59 % | 2,59 % |
Elektrotechnika a energetika | 3 | 2,59 % | 2,59 % |
Obrana a ochrana | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
Právo | 2 | 1,72 % | 1,72 % |
Státní a veřejná správa | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
Služby | 1 | 0,86 % | 0,86 % |
14. Jakého jste pohlaví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 92 | 79,31 % | 79,31 % |
muž | 24 | 20,69 % | 20,69 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.