Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference uživatelů mobilních telefonů

Preference uživatelů mobilních telefonů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Janca 106
Šetření:30. 01. 2014 - 06. 02. 2014
Počet respondentů:46
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:66,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení uživatelé mobilního telefonu,

výzkumný projekt, který řešíme, se snaží zanalyzovat preference uživatelů mobilního telefonu s ohledem na konstrukční a systémové vlastnosti, které výrobci u mobilního telefonu nabízejí. Byli bychom rádi, kdybyste nám byli nápomocni při našem šetření a umožnili zjistit, jaké jsou Vaše zkušenosti s používáním mobilu.

Proto si Vás dovolujeme oslovit a požádat o spolupráci při dotazníkovém šetření.

Děkujeme Vám za spolupráci a Váš čas.

Za řešitelský tým

Jindra Peterková a Jana Zlámalová

 

Odpovědi respondentů

1. Jakou cenu byste byli ochotni zaplatit za nový mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3000 – 40001328,26 %28,26 %  
4000 – 70001123,91 %23,91 %  
7000 a více919,57 %19,57 %  
2000 – 3000919,57 %19,57 %  
méně než 200048,7 %8,7 %  

Graf

2. Domníváte se, že vyšší cena mobilního telefonu odráží více funkčních vlastností, které mobilní telefon nabízí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2350 %50 %  
ne1634,78 %34,78 %  
nevím715,22 %15,22 %  

Graf

3. Domníváte se, že vyšší cena mobilního telefonu je spojena s určitou značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
apple2043,48 %43,48 %  
nevím817,39 %17,39 %  
ne48,7 %8,7 %  
nokia36,52 %6,52 %  
iphone24,35 %4,35 %  
iPhone, Black Berry, Samsung12,17 %2,17 %  
urcite Apple najviac12,17 %2,17 %  
nejvíce je to znát na iPhonu od Applu12,17 %2,17 %  
např. Apple12,17 %2,17 %  
i phone12,17 %2,17 %  
klasicky Jabka, ted už možná i Samsung, HTC12,17 %2,17 %  
Apple, samsung, LG, HTC12,17 %2,17 %  
různé12,17 %2,17 %  
htc12,17 %2,17 %  

Graf

4. Je pro Vás při koupi mobilního telefonu důležitá jeho značka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3065,22 %65,22 %  
ne1634,78 %34,78 %  

Graf

5. Pokud je pro Vás při koupi důležitá značka mobilního telefonu, uveďte, jakou značku preferujete (označte maximálně 3 možnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nokia1226,09 %26,09 %  
Samsung1123,91 %23,91 %  
Apple48,7 %8,7 %  
HTC48,7 %8,7 %  
Sony Ericsson48,7 %8,7 %  
není24,35 %4,35 %  
není důležitá24,35 %4,35 %  
uviedla som ze pre mna nieje dolezita ale ked uz musim tak Apple, Blackberry, HTC, Nokia… mozno Samsung. A tuto otazku mas/mate zle urobenu pretoze sa 3 moznosti vybrat nedaju, len jedna.12,17 %2,17 %  
Huawei12,17 %2,17 %  
lenovo12,17 %2,17 %  
neprefuruju 1, upřednostní ale raději Huawei Alcatel než úplnej čínskej noname12,17 %2,17 %  
nepreferuji žádnou značku12,17 %2,17 %  
u mě převažuje opačný typ myšlení, a to, kterou značku nechci a nepreferuji12,17 %2,17 %  
je mi to jedno12,17 %2,17 %  

Graf

6. Jaký způsob koupě u mobilního telefonu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákup v kamenném obchodě1736,96 %36,96 %  
objednání prostřednictvím internetu a dodání pomocí přepravní služby1634,78 %34,78 %  
objednání prostřednictvím internetu a vyzvednutí ve sběrné prodejně1328,26 %28,26 %  

Graf

7. Jaký typ mobilního telefonu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dotykový2860,87 %60,87 %  
s klávesnicí1532,61 %32,61 %  
„véčko“24,35 %4,35 %  
výsuvný12,17 %2,17 %  

Graf

8. K čemu využíváte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
využívám většinu aplikací2145,65 %45,65 %  
převážně k volání/psaní SMS1839,13 %39,13 %  
využívám kancelářské aplikace (budík, kalendář, organizátor)48,7 %8,7 %  
využívám ho po stránce multimédií (rádio, MP3, video)36,52 %6,52 %  

Graf

9. Jaký operační systém preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Android3167,39 %67,39 %  
IOS613,04 %13,04 %  
Windows Phone510,87 %10,87 %  
Symbian36,52 %6,52 %  
Blackberry12,17 %2,17 %  

Graf

10. Jaké audio/video vlastnosti preferujete při výběru nového mobilního telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fotoaparát3269,57 %69,57 %  
přehrávání MP32860,87 %60,87 %  
vestavěný blesk1736,96 %36,96 %  
automatické ostření1328,26 %28,26 %  
není podstatné817,39 %17,39 %  
HD video715,22 %15,22 %  
přední kamera24,35 %4,35 %  

Graf

11. Jaké další konstrukční a systémové vlastnosti preferujete při výběru nového mobilního telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
WiFi3576,09 %76,09 %  
propojení s PC2554,35 %54,35 %  
přístup na internet1839,13 %39,13 %  
Velikost uhlopříčky dipleje1328,26 %28,26 %  
bluetooth1123,91 %23,91 %  
GPS modul919,57 %19,57 %  
není podstatné510,87 %10,87 %  
3D telefon12,17 %2,17 %  
dual sim (možnost 2 sim karet v jednom mob. tel.)12,17 %2,17 %  
NFC (placení mob. tel.)12,17 %2,17 %  

Graf

12. Jaké další vlastnosti preferujete při výběru telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost paměťové karty2758,7 %58,7 %  
výdrž baterie2452,17 %52,17 %  
design2145,65 %45,65 %  
značka2043,48 %43,48 %  
jack 3,51532,61 %32,61 %  
odolná konstrukce1123,91 %23,91 %  
barva919,57 %19,57 %  
není podstatné12,17 %2,17 %  

Graf

13. Jaké nové funkční vlastnosti, které výrobci mobilních telefonů v současné době ještě nenabízejí, by byly pro Vás užitečné (uveďte další možnosti použití mobilního telefonu)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

baterku aspon tak 10000mAh

možnost psát poznámky v textovém dokumetu, který by byl možný převést do PC

nejužitečnější by bylo, kdyby se člověk všude dovolal, což není pravidlo

Nic mě nenapadá.

Větší rozšíření NFC

vstavany system na najdene klucov. Neviem si na ne prezvonit, ked ich najviac hladam ;)

14. Jak dlouho používáte mobilní telefon, než si koupíte nový?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dokud nepřestane fungovat2860,87 %60,87 %  
dokud stačí požadované funkce, které na mobilu využíváte1839,13 %39,13 %  

Graf

15. Jak často měníte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
za tři až pět let2554,35 %54,35 %  
za dva roky1328,26 %28,26 %  
za více let817,39 %17,39 %  

Graf

16. Pro jakého mobilního operátora jste se rozhodl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
T-Mobile1736,96 %36,96 %  
O21736,96 %36,96 %  
Vodafone919,57 %19,57 %  
GoMobil12,17 %2,17 %  
mobil.cz12,17 %2,17 %  
BleskMobil12,17 %2,17 %  

Graf

17. Co je pro Vás důležité při volbě nového mobilního operátora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obojí (cena i kvalita)3269,57 %69,57 %  
cena1226,09 %26,09 %  
kvalita poskytovaných služeb24,35 %4,35 %  

Graf

18. Jak dlouho jste u stávajícího operátora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 a více let3371,74 %71,74 %  
do jednoho roku613,04 %13,04 %  
3 – 4 roky48,7 %8,7 %  
1 – 2 roky36,52 %6,52 %  

Graf

19. Kde využíváte mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
soukromý účel2554,35 %54,35 %  
soukromý i pracovní účel2145,65 %45,65 %  

Graf

20. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3576,09 %76,09 %  
muž1123,91 %23,91 %  

Graf

21. Věková kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 494597,83 %97,83 %  
50 - 5912,17 %2,17 %  

Graf

22. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou2452,17 %52,17 %  
vyšší odborné vzdělání, vysokoškolské vzdělání1941,3 %41,3 %  
základní36,52 %6,52 %  

Graf

23. Jaká je velikost Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město nad 50000 obyvatel2554,35 %54,35 %  
město s 5000 – 50000 obyvateli1226,09 %26,09 %  
vesnice do 999 obyvatel715,22 %15,22 %  
obec s 1000 – 4999 obyvateli24,35 %4,35 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Je pro Vás při koupi mobilního telefonu důležitá jeho značka?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi město s 5000 – 50000 obyvateli na otázku 23. Jaká je velikost Vašeho bydliště?

7. Jaký typ mobilního telefonu preferujete?

  • odpověď dotykový:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4000 – 7000 na otázku 1. Jakou cenu byste byli ochotni zaplatit za nový mobilní telefon?

14. Jak dlouho používáte mobilní telefon, než si koupíte nový?

  • odpověď dokud nepřestane fungovat:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nokia na otázku 5. Pokud je pro Vás při koupi důležitá značka mobilního telefonu, uveďte, jakou značku preferujete (označte maximálně 3 možnosti)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakou cenu byste byli ochotni zaplatit za nový mobilní telefon?

2. Domníváte se, že vyšší cena mobilního telefonu odráží více funkčních vlastností, které mobilní telefon nabízí?

3. Domníváte se, že vyšší cena mobilního telefonu je spojena s určitou značkou?

4. Je pro Vás při koupi mobilního telefonu důležitá jeho značka?

5. Pokud je pro Vás při koupi důležitá značka mobilního telefonu, uveďte, jakou značku preferujete (označte maximálně 3 možnosti)?

6. Jaký způsob koupě u mobilního telefonu preferujete?

7. Jaký typ mobilního telefonu preferujete?

8. K čemu využíváte mobilní telefon?

9. Jaký operační systém preferujete?

10. Jaké audio/video vlastnosti preferujete při výběru nového mobilního telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

11. Jaké další konstrukční a systémové vlastnosti preferujete při výběru nového mobilního telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

12. Jaké další vlastnosti preferujete při výběru telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

14. Jak dlouho používáte mobilní telefon, než si koupíte nový?

15. Jak často měníte mobilní telefon?

16. Pro jakého mobilního operátora jste se rozhodl/a?

17. Co je pro Vás důležité při volbě nového mobilního operátora?

18. Jak dlouho jste u stávajícího operátora?

19. Kde využíváte mobilní telefon?

20. Pohlaví?

21. Věková kategorie?

22. Nejvyšší dosažené vzdělání?

23. Jaká je velikost Vašeho bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakou cenu byste byli ochotni zaplatit za nový mobilní telefon?

2. Domníváte se, že vyšší cena mobilního telefonu odráží více funkčních vlastností, které mobilní telefon nabízí?

3. Domníváte se, že vyšší cena mobilního telefonu je spojena s určitou značkou?

4. Je pro Vás při koupi mobilního telefonu důležitá jeho značka?

5. Pokud je pro Vás při koupi důležitá značka mobilního telefonu, uveďte, jakou značku preferujete (označte maximálně 3 možnosti)?

6. Jaký způsob koupě u mobilního telefonu preferujete?

7. Jaký typ mobilního telefonu preferujete?

8. K čemu využíváte mobilní telefon?

9. Jaký operační systém preferujete?

10. Jaké audio/video vlastnosti preferujete při výběru nového mobilního telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

11. Jaké další konstrukční a systémové vlastnosti preferujete při výběru nového mobilního telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

12. Jaké další vlastnosti preferujete při výběru telefonu (označte maximálně 3 možnosti)?

14. Jak dlouho používáte mobilní telefon, než si koupíte nový?

15. Jak často měníte mobilní telefon?

16. Pro jakého mobilního operátora jste se rozhodl/a?

17. Co je pro Vás důležité při volbě nového mobilního operátora?

18. Jak dlouho jste u stávajícího operátora?

19. Kde využíváte mobilní telefon?

20. Pohlaví?

21. Věková kategorie?

22. Nejvyšší dosažené vzdělání?

23. Jaká je velikost Vašeho bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

106, J.Preference uživatelů mobilních telefonů (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://preference-uzivatelu-mobilni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.