Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preference zákazníků internetového obchodu

Preference zákazníků internetového obchodu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Libuše Pánková
Šetření:21. 03. 2013 - 28. 03. 2013
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


chtěla bych Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku.

Cílem je zjistit preference zákazníků při nákupu vína v internetové vinotéce. Vyplnit dotazník mohou ale i osoby, které si víno na internetu nikdy nekoupili, ale mají nějaké zkušenosti s nákupem on-line. Výsledky budou sloužit jako podklad pro mou diplomovou práci, která se zabývá distribučním systémem e-shopu.


Děkuji Libuše Pánková

Odpovědi respondentů

1. Při hledání e-shopu postupuji takto:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hledám ho ve vyhledávači (google, seznam) podle klíčového slova8171,68 %71,68 %  
navštívím slevový portál např. heuréka.cz2320,35 %20,35 %  
- ovlivní mě reklama (na internetu, v médiích)43,54 %3,54 %  
všechny předcházející možnosti10,88 %0,88 %  
odkaz ci zprava10,88 %0,88 %  
Při hledání e-shopu první dvě odpovedi jsou správně. Ale začínám tím, že zadám klíčová slova do vyhledávače.10,88 %0,88 %  
zásadně používám obchody jen osobně známých firem10,88 %0,88 %  
Hledám konkrétní výrobek a na základě toho jsem naveden na jednotlivé e-shopy10,88 %0,88 %  

Graf

2. Podle čeho se rozhodnete pro konkrétní internetový obchod? (ohodnoťte od 1-5, jednička je nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
vzhled a důvěryhodnost e-shopu3.0532.493
cena zboží2.3451.412
recenze3.3011.361
doporučení od přátel a známých3.3721.667
předchozí zkušenost2.9292.402

Graf

3. Co vás odradí od nákupu v již vybraném internetovém obchodu? (ohodnoťte od 1-6, jednička je nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
nepřehlednost stránky3.4163.517
nedostatek informací o zboží3.0972.637
nedostupnost zboží3.1682.175
nutnost registrace3.8943.068
zdlouhavý nebo složitý objednávkový proces3.8052.387
cena dopravného3.6193.174

Graf

4. Koupili jste si někdy víno na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10290,27 %90,27 %  
ano119,73 %9,73 %  

Graf

5. Pro koupi vína online by pro mě byl rozhodující faktor:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jedinečnost vína7162,83 %62,83 %  
pohodlnost nákupu2320,35 %20,35 %  
cena vína1916,81 %16,81 %  

Graf

6. Jak důležitá je pro Vás cena za zboží ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důležitá je pro mě celková hodnota zboží – informace o zboží, kvalita, dostupnost, cena, cena dopravy, termín obdržení6860,18 %60,18 %  
důležitá je pro mě celková cena vydaná za nákup (i s dopravou)3329,2 %29,2 %  
rozhodující faktor, vždy používám cenové srovnávací portály1210,62 %10,62 %  

Graf

7. Je pro Vás důležité, aby bylo zboží skladem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, v případě, že obchodník uvádí termín, do kdy je možné jej obdržet7263,72 %63,72 %  
ano, není-li zboží skladem, odstoupím od objednávky3934,51 %34,51 %  
ne, v případě, že není skladem, jsem ochoten koupit zboží podobných vlastností21,77 %1,77 %  

Graf

8. Není-li zboží skladem, jsem ochoten počkat na vyřízení objednávky (termín dodání zboží jsou 4 pracovní dny)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 pracovních dnů6961,06 %61,06 %  
8 pracovních dnů2723,89 %23,89 %  
10 pracovních dnů1715,04 %15,04 %  

Graf

9. Jak intenzivně chci být informován o stavu objednávky? (přijetí, jejím vyřizování a termínu dodání)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, chtěl bych být průběžně informovaný o stavu mé objednávky5851,33 %51,33 %  
stačí mi informace o přijetí objednávky a informace, kdy mi ho doručí.5548,67 %48,67 %  

Graf

10. Jaký způsob dodání zboží preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doručení do vlastních rukou4539,82 %39,82 %  
dobírka4338,05 %38,05 %  
vyzvednutí na určeném místě (kamenný obchod nebo jiné výdejní místo.)2522,12 %22,12 %  

Graf

11. Je pro Vás důležitá cena dopravného?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena nad 150 Kč mě odradí od nákupu8676,11 %76,11 %  
nakupuji větší množství, aby byla doprava zdarma1916,81 %16,81 %  
ne, beru to, že ušetřím za benzín87,08 %7,08 %  

Graf

12. Rozhodl/a byste se pro nákup většího množství zboží, v případě, že by dopravné bylo zdarma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, koupila bych 6 kusů vína, kdyby cena za dopravné byla zdarma6355,75 %55,75 %  
ne5044,25 %44,25 %  

Graf

13. Chci, aby mě e-shop po nákupu kontaktoval a ujistil se o tom, že nákup byl v pořádku.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7061,95 %61,95 %  
ne4338,05 %38,05 %  

Graf

14. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7566,37 %66,37 %  
muž3833,63 %33,63 %  

Graf

15. Bydlím v tomto kraji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Olomoucký3631,86 %31,86 %  
Hlavní město Praha2017,7 %17,7 %  
Zlínský1412,39 %12,39 %  
Jihomoravský1311,5 %11,5 %  
Středočeský97,96 %7,96 %  
Moravskoslezský65,31 %5,31 %  
Kraj Vysočina43,54 %3,54 %  
Ústecký32,65 %2,65 %  
Pardubický21,77 %1,77 %  
Jihočeský21,77 %1,77 %  
Královéhradecký21,77 %1,77 %  
Liberecký10,88 %0,88 %  
Karlovarský10,88 %0,88 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Není-li zboží skladem, jsem ochoten počkat na vyřízení objednávky (termín dodání zboží jsou 4 pracovní dny)

  • odpověď 6 pracovních dnů:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodující faktor, vždy používám cenové srovnávací portály na otázku 6. Jak důležitá je pro Vás cena za zboží ?

12. Rozhodl/a byste se pro nákup většího množství zboží, v případě, že by dopravné bylo zdarma?

  • odpověď ano, koupila bych 6 kusů vína, kdyby cena za dopravné byla zdarma:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nakupuji větší množství, aby byla doprava zdarma na otázku 11. Je pro Vás důležitá cena dopravného?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Při hledání e-shopu postupuji takto:

2. Podle čeho se rozhodnete pro konkrétní internetový obchod? (ohodnoťte od 1-5, jednička je nejdůležitější)

3. Co vás odradí od nákupu v již vybraném internetovém obchodu? (ohodnoťte od 1-6, jednička je nejdůležitější)

4. Koupili jste si někdy víno na internetu?

5. Pro koupi vína online by pro mě byl rozhodující faktor:

6. Jak důležitá je pro Vás cena za zboží ?

7. Je pro Vás důležité, aby bylo zboží skladem?

8. Není-li zboží skladem, jsem ochoten počkat na vyřízení objednávky (termín dodání zboží jsou 4 pracovní dny)

9. Jak intenzivně chci být informován o stavu objednávky? (přijetí, jejím vyřizování a termínu dodání)

10. Jaký způsob dodání zboží preferujete?

11. Je pro Vás důležitá cena dopravného?

12. Rozhodl/a byste se pro nákup většího množství zboží, v případě, že by dopravné bylo zdarma?

13. Chci, aby mě e-shop po nákupu kontaktoval a ujistil se o tom, že nákup byl v pořádku.

14. Jsem:

15. Bydlím v tomto kraji:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Při hledání e-shopu postupuji takto:

2. Podle čeho se rozhodnete pro konkrétní internetový obchod? (ohodnoťte od 1-5, jednička je nejdůležitější)

3. Co vás odradí od nákupu v již vybraném internetovém obchodu? (ohodnoťte od 1-6, jednička je nejdůležitější)

4. Koupili jste si někdy víno na internetu?

5. Pro koupi vína online by pro mě byl rozhodující faktor:

6. Jak důležitá je pro Vás cena za zboží ?

7. Je pro Vás důležité, aby bylo zboží skladem?

8. Není-li zboží skladem, jsem ochoten počkat na vyřízení objednávky (termín dodání zboží jsou 4 pracovní dny)

9. Jak intenzivně chci být informován o stavu objednávky? (přijetí, jejím vyřizování a termínu dodání)

10. Jaký způsob dodání zboží preferujete?

11. Je pro Vás důležitá cena dopravného?

12. Rozhodl/a byste se pro nákup většího množství zboží, v případě, že by dopravné bylo zdarma?

13. Chci, aby mě e-shop po nákupu kontaktoval a ujistil se o tom, že nákup byl v pořádku.

14. Jsem:

15. Bydlím v tomto kraji:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pánková, L.Preference zákazníků internetového obchodu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://preference-zakazniku-interne.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.