Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preferencie generácií zákazníkov v oblasti marketingovej komunikácie

Preferencie generácií zákazníkov v oblasti marketingovej komunikácie

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matúš Cagala
Šetření:15. 06. 2023 - 10. 07. 2023
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň, moje meno je Matúš Cagala a som študentom Materiálovotechnologickej fakulty STU v Trnave. Aktuálne som študentom druhého ročníka na doktorandskom stupni štúdia. Študujem priemyselné manažérstvo a venujem sa oblasti marketingu, konkrétne marketingovej komunikácií a jej nástrojom. Tento prieskum a jeho výsledky budú použité v dizertačnej práci na tému Návrh systému manažmentu značky priemyselných podnikov v závislosti od generačnej rôznorodosti zákazníkov. Úlohou dotazníka je analyzovanie, aké marketingové nástroje sú preferované zákazníkmi na Slovenskom trhu. Ďakujem za Váš čas a odpovede, ktoré zodpovedajú k danej problematike. Dotazník je anonymný.

Odpovědi respondentů

1. Aké je vaše pohlavie?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5855,24 %55,24 %  
Muž4744,76 %44,76 %  

Graf

2. Rok Vášho narodenia je v rozmedzí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1996-20105451,43 %51,43 %  
1981-19952120 %20 %  
1961-19801918,1 %18,1 %  
1946-19601110,48 %10,48 %  

Graf

3. Váš súčasný ekonomický status je:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zamestnaný4542,86 %42,86 %  
študent3129,52 %29,52 %  
podnikateľ1110,48 %10,48 %  
dôchodca1110,48 %10,48 %  
nezamestnaný76,67 %6,67 %  

Graf

4. S ktorým z marketingových komunikačných nástrojov sa stretávate vo svojom okolí najčastejšie?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama (noviny a časopisy, televízny alebo rádiový spot, propagačné materiály, letáky, brožúry, billboardy)4543,27 %42,86 %  
Marketing sociálnych médií (Facebook, Instagram, Tik Tok, Influenceri, Blogy, Twitter....)3230,77 %30,48 %  
Digitálny marketing (web stránky o produktoch podniku, email marketing, (zasielanie newsletterov), stránky na prezeranie videí a fotografií (YouTube))1514,42 %14,29 %  
Produkt placement (produkt vo filme alebo seriály, produkt vo video hre, produkt v televíznej relácii, kine, divadle, videoklipe)43,85 %3,81 %  
Mobilný marketing (vyhľadávanie a online nákupy pomocou mobilného telefónu, QR kód, internetový obchod s aplikáciami)43,85 %3,81 %  
Podpora predaja (zľavy, prémie, darčeky, vzorky, súťaže, kupóny a multibalenia)21,92 %1,9 %  
Priamy marketing (teleshoping, telefonický predaj, newsletters, predajné katalógy)10,96 %0,95 %  
Osobný predaj (prezentácie výrobkov a predajné stretnutia, účasť na výstavách a veľtrhoch, zákaznícky servis po zakúpení produktu)10,96 %0,95 %  

Graf

5. Ktorý z uvedených marketingových nástrojov vás dokáže najviac motivovať ku kúpe produktu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podpora predaja (zľavy, prémie, darčeky, vzorky, súťaže, kupóny a multibalenia)3234,78 %30,48 %  
Marketing sociálnych médií (Facebook, Instagram, Tik Tok, Influenceri, Blogy, Twitter....)1920,65 %18,1 %  
Reklama (noviny a časopisy, televízny alebo rádiový spot, propagačné materiály, letáky, brožúry, billboardy)1415,22 %13,33 %  
Digitálny marketing (web stránky o produktoch podniku, email marketing, (zasielanie newsletterov), stránky na prezeranie videí a fotografií (YouTube))88,7 %7,62 %  
Osobný predaj (prezentácie výrobkov a predajné stretnutia, účasť na výstavách a veľtrhoch, zákaznícky servis po zakúpení produktu)66,52 %5,71 %  
Event marketing (kultúrne alebo športové podujatia, organizovanie podujatí na ktorých sa prezentujú výrobky alebo služby, Festivaly, exkurzie, podnikové večierky pre celu rodinu)44,35 %3,81 %  
Mobilný marketing (vyhľadávanie a online nákupy pomocou mobilného telefónu, QR kód, internetový obchod s aplikáciami)44,35 %3,81 %  
Vzťahy s verejnosťou (výročné správy, tlačové konferencie a semináre, charitatívna činnosť)22,17 %1,9 %  
Priamy marketing (teleshoping, telefonický predaj, newsletters, predajné katalógy)11,09 %0,95 %  
Guerillový marketing (netradičná forma propagácie produktu)11,09 %0,95 %  
Produkt placement (produkt vo filme alebo seriály, produkt vo video hre, produkt v televíznej relácii, kine, divadle, videoklipe)11,09 %0,95 %  

Graf

6. Aké sú Vaše hlavné kritériá pri výbere produktov alebo služieb?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita produktu alebo služby4140,2 %39,05 %  
Cena2524,51 %23,81 %  
Recenzie a odporúčania od iných zákazníkov1817,65 %17,14 %  
Dôveryhodnosť značky a jej dobré meno98,82 %8,57 %  
Dostupnosť32,94 %2,86 %  
poměr cena/kvalita21,96 %1,9 %  
Cena + kvalita10,98 %0,95 %  
osobní zkušenost s produktem10,98 %0,95 %  
Musím to potřebovat.10,98 %0,95 %  
a+b10,98 %0,95 %  

Graf

7. Ktorú zo sociálnych sietí preferujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Instagram4443,14 %41,9 %  
Facebook3231,37 %30,48 %  
Twitter54,9 %4,76 %  
Tik Tok54,9 %4,76 %  
Snapchat32,94 %2,86 %  
žiadnu 21,96 %1,9 %  
LinkedIn10,98 %0,95 %  
- nepoužívam žiadnu soc.sieť10,98 %0,95 %  
Youtube10,98 %0,95 %  
Žádné 10,98 %0,95 %  
ani jednu10,98 %0,95 %  
Telegram10,98 %0,95 %  
žádné, maření času10,98 %0,95 %  
žádnou10,98 %0,95 %  
nic10,98 %0,95 %  
žádnou, mám jen LinkedIn10,98 %0,95 %  
žádnou proboha!10,98 %0,95 %  

Graf

8. Koľko hodín denne strávite v priemere na internete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 hodiny3432,38 %32,38 %  
2-4 hodiny3028,57 %28,57 %  
4-6 hodín1918,1 %18,1 %  
Viac ako 6 hodín1817,14 %17,14 %  
Menej ako 1 hodinu43,81 %3,81 %  

Graf

9. Má, podľa Vás, vek vplyv na Vaše rozhodovanie o kúpe produktov alebo služieb?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, vek má vplyv na moje rozhodovanie4644,66 %43,81 %  
Môže mať určitý vplyv, ale nie je to rozhodujúce4543,69 %42,86 %  
Nie, vek nemá vplyv na moje rozhodovanie1211,65 %11,43 %  

Graf

10. Ktoré z uvedených faktorov ovplyvňujú vašu ochotu nakupovať online?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlný nákup z pohodlia domova5956,73 %56,19 %  
Širší výber produktov a porovnávanie cien5855,77 %55,24 %  
Recenzie a hodnotenia od iných zákazníkov3735,58 %35,24 %  
Bežná dostupnosť produktov2423,08 %22,86 %  
Možnosť vrátenia tovaru a peňazí1817,31 %17,14 %  
Bezpečnosť online platby a dôvera v e-shopy76,73 %6,67 %  

Graf

11. Ktorým činnostiam na internete sa venujete najviac?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Písanie s priateľmi2221,78 %20,95 %  
Vyhľadávanie informácií2120,79 %20 %  
Pozeranie videí a filmov1615,84 %15,24 %  
Prezeranie sociálnych sietí1211,88 %11,43 %  
Počúvanie podcastov109,9 %9,52 %  
Vzdelávanie98,91 %8,57 %  
Hranie online hier43,96 %3,81 %  
Práce32,97 %2,86 %  
Nakupovanie21,98 %1,9 %  
-10,99 %0,95 %  
porno10,99 %0,95 %  
poslech hudby10,99 %0,95 %  
Čítanie blogov10,99 %0,95 %  
Práci10,99 %0,95 %  
žiadnym 10,99 %0,95 %  

Graf

12. Ak by ste sa rozhodli kúpiť si nový produkt, rozhodovali by ste sa na základe informácií z:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recenzií na internete6366,32 %60 %  
Web stránky podniku1111,58 %10,48 %  
Propagácie na sociálnych sieťach99,47 %8,57 %  
Špeciálnych akcií na produkt55,26 %4,76 %  
Od všeho trochu 11,05 %0,95 %  
porovnam technicke vlastnosti11,05 %0,95 %  
Televízneho spotu11,05 %0,95 %  
živý kontakt 11,05 %0,95 %  
Referencí přátel, vše ostatní jde zmanipulovat.11,05 %0,95 %  
doporučení od kamarádů11,05 %0,95 %  
od známych 11,05 %0,95 %  

Graf

13. V prípade, že by ste potrebovali informácie o konkrétnom produkte alebo službe, ktorý z uvedených spôsobov komunikácie by ste si vybrali?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zistil by som, či je daný produkt alebo služba k dispozícii na internete a skúmal by som recenzie, hodnotenia a komentáre od iných používateľov.4545 %42,86 %  
Navštívil by som kamenný obchod alebo predajné miesto, kde je produkt dostupný, a požiadal by som o informácie od predajcu.1212 %11,43 %  
Vyhľadal by som odborné recenzie a porovnávania produktov alebo služieb na relevantných webových stránkach alebo v časopisoch.1212 %11,43 %  
Kontaktoval by som priamo výrobcu alebo poskytovateľa cez e-mail.1010 %9,52 %  
Vybral by som si online fórum alebo sociálnu sieť, kde sa diskutuje o danom produkte alebo službe a položil by som otázku komunite.1010 %9,52 %  
Kontaktoval by som priamo výrobcu alebo poskytovateľa cez telefonický hovor.77 %6,67 %  
Využil by som online chat alebo formulár na webovej stránke produktu alebo služby, aby som položil konkrétne otázky a získal odpovede.44 %3,81 %  

Graf

14. Ako často objednávate produkty z internetových obchodov?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Objednávam produkty z internetových obchodov podľa potreby a žiadnu špecifickú frekvenciu nemám.3231,37 %30,48 %  
Niekoľkokrát za mesiac2827,45 %26,67 %  
Niekoľkokrát za pol roka2423,53 %22,86 %  
Objednávam produkty z internetových obchodov iba v prípade, keď nie je možné získať ich v miestnych obchodoch.87,84 %7,62 %  
Niekoľkokrát za rok76,86 %6,67 %  
Vôbec neobjednávam produkty online32,94 %2,86 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Aké je vaše pohlavie?

  • odpověď Žena:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prezeranie sociálnych sietí na otázku 11. Ktorým činnostiam na internete sa venujete najviac?

2. Rok Vášho narodenia je v rozmedzí:

  • odpověď 1946-1960:
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dôchodca na otázku 3. Váš súčasný ekonomický status je:
  • odpověď 1996-2010:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi študent na otázku 3. Váš súčasný ekonomický status je:

3. Váš súčasný ekonomický status je:

  • odpověď dôchodca:
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1946-1960 na otázku 2. Rok Vášho narodenia je v rozmedzí:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Aké je vaše pohlavie?

2. Rok Vášho narodenia je v rozmedzí:

3. Váš súčasný ekonomický status je:

4. S ktorým z marketingových komunikačných nástrojov sa stretávate vo svojom okolí najčastejšie?

5. Ktorý z uvedených marketingových nástrojov vás dokáže najviac motivovať ku kúpe produktu?

6. Aké sú Vaše hlavné kritériá pri výbere produktov alebo služieb?

7. Ktorú zo sociálnych sietí preferujete?

8. Koľko hodín denne strávite v priemere na internete?

9. Má, podľa Vás, vek vplyv na Vaše rozhodovanie o kúpe produktov alebo služieb?

10. Ktoré z uvedených faktorov ovplyvňujú vašu ochotu nakupovať online?

11. Ktorým činnostiam na internete sa venujete najviac?

12. Ak by ste sa rozhodli kúpiť si nový produkt, rozhodovali by ste sa na základe informácií z:

13. V prípade, že by ste potrebovali informácie o konkrétnom produkte alebo službe, ktorý z uvedených spôsobov komunikácie by ste si vybrali?

14. Ako často objednávate produkty z internetových obchodov?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Aké je vaše pohlavie?

2. Rok Vášho narodenia je v rozmedzí:

3. Váš súčasný ekonomický status je:

4. S ktorým z marketingových komunikačných nástrojov sa stretávate vo svojom okolí najčastejšie?

5. Ktorý z uvedených marketingových nástrojov vás dokáže najviac motivovať ku kúpe produktu?

6. Aké sú Vaše hlavné kritériá pri výbere produktov alebo služieb?

7. Ktorú zo sociálnych sietí preferujete?

8. Koľko hodín denne strávite v priemere na internete?

9. Má, podľa Vás, vek vplyv na Vaše rozhodovanie o kúpe produktov alebo služieb?

10. Ktoré z uvedených faktorov ovplyvňujú vašu ochotu nakupovať online?

11. Ktorým činnostiam na internete sa venujete najviac?

12. Ak by ste sa rozhodli kúpiť si nový produkt, rozhodovali by ste sa na základe informácií z:

13. V prípade, že by ste potrebovali informácie o konkrétnom produkte alebo službe, ktorý z uvedených spôsobov komunikácie by ste si vybrali?

14. Ako často objednávate produkty z internetových obchodov?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Cagala, M.Preferencie generácií zákazníkov v oblasti marketingovej komunikácie (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://preferencie-generacii.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.