Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preferencie pri výbere kozmetiky

Preferencie pri výbere kozmetiky

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Sovšáková
Šetření:20. 04. 2011 - 27. 04. 2011
Počet respondentů:126
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milá respondentka,

prosím o vyplnenenie krátkeho príjemného dotazníka o kozmetike a preferenciách pri jej nákupe. Dotazník je súčasťou diplomovej práce a budem veľmi vďačná, za Váš názor.

Ďakujem za Váš čas a ochotu a prajem Vám príjemné vyplňovanie. 

Odpovědi respondentů

1. Je pre Vás starostlivosť o vaše telo a pleť dôležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, používam kozmetické produkty, ale len nutnej potreby (kozmetiku na odlíčenie a očistenie pleti, krém, telové mlieko)6047,62 %47,62 %  
Áno, používam rôzne kozmetické produkty každý deň a je pre mňa ich výber veľmi dôležitý (krémy, masky, mlieka, toniká,...)5644,44 %44,44 %  
Nie, používam najnutnejšie produkty na dodržanie základnej hygienickej potreby (maximálne krém)97,14 %7,14 %  
Nepoužívam vôbec nič10,79 %0,79 %  

Graf

2. Ste verná jednej značke kozmetiky alebo striedate rôzne produkty od rôznych značiek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám niekoľko značiek, ktoré preferujem8769,05 %69,05 %  
Nemám vybranú značku, rozhodujem sa podľa cien alebo toho, čo ma v danej chvíli zaujme2519,84 %19,84 %  
Som verná značke1411,11 %11,11 %  

Graf

3. Uveďte, akú značku (aké značky)preferujete, respektíve akú značku používate teraz

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nivea118,73 %8,73 %  
loreal75,56 %5,56 %  
garnier64,76 %4,76 %  
Avon43,17 %3,17 %  
dermacol32,38 %2,38 %  
Oriflame32,38 %2,38 %  
Nivea, vichy21,59 %1,59 %  
Avene, Vichy21,59 %1,59 %  
Vichy21,59 %1,59 %  
nivea, garnier21,59 %1,59 %  
ostatní odpovědi bioderma
nivea, garnier, amia
YvesSaintLaurent
garnier, nivea, oriflame, max factor..
Dr. Nona, L´oreal, Balea
avon,MK
smola
Doliva
garnier, nivea, bodybasic
Lancom
Garnier, Nivea, LR
bioderma, AA. loreal, weyergans
eucerin
dove, garnier
vaseline, nivea, loreal, aussie,
La Roche Possay, Garnier
Avon, Adidas, Nivea, Swarzkopf
Garnier, Oriflame, GlisKur
Nivea, Eucerin, Pantene
Vichy, Avéne, Bioderma
Garnier, Balea
Nivea, LOreal, Garnier
Dr.Hoj, Body Basics
Nivea, Garnier, Loreal, La Roche Posay
AA
Nivea, vichy, dermacol
yves rocher, garnier
La Roche Possay, maybelline
Mary Kay
Yves Rocher
nivea, oriflame, dove
Garnier:)
La Roche
Vichy, Oriflame
Nivea, Garnier, Max Factor, Dior
L´ORÉAL, DOVE, NIVEA
MAC, Avene,
lancome,la rochay,bioderma
Vichy, Nivea
Nivea, No.7, Avon
maybelline new york
Nivea, Normaderm, Avon, Garnier
Mary Kay, Schwarzkopf
max factor, oriflame
Dermacol,Doliva
Johnsons
oriflame, garnier
oriflame, nivea, dolce-gabanna
oriflame, ab, astrid
tak rôzne
LA ROCHE - POSAY
NIvea, Avon, Dav
gosh, garnier, arabesque
elizabeth arden, clinique
MaryKay, Garnier
Dr.Nona, Loreal, nivea. dior
vichy, nivea, Fa
Nivea, Loreal, Ryor
Dove, Palmolive, Elseve, Nivea, Rexona, wellaflex
Dove, Dermacol, Gliss kur
DIOR, Vichy
adidas dove ...
Loreal Garnier
L´oreál, Mary Kay, oriflame
L'Oreal, Body Basics, Bourjois, Garnier
Just, Lancome
vichy, calvin klein, l´oreal
avene
Cien, Astrid, Indulona
Nivea, Dermacol, Avon
LR Aloe Vera, Dermacol
Nivea, Dove
Garnier, Nivea, Schauma, Max Factor
nivea, garnier, avon, oriflame, balea
Eucerin, Garnier, Pantene
zelena
Elizabeth Arden, Clarins
oriflame, garnier, nivea
Nivea, Dermacol, Ryor
cien
Astor, Dermacol, Garnier
astrid
Ryor, BDR, Vichy
8466,67 %66,67 % 

Graf

4. Aká je maximálna cena, ktorú by ste investovali do denného krému?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
400-700kč (16-28EURO)3326,19 %26,19 %  
250-400kč (10-16EURO)2923,02 %23,02 %  
700-1000kč (28-40EURO)2519,84 %19,84 %  
150-250kč (6-10EURO)2318,25 %18,25 %  
1000-3000kč (40-120EURO)86,35 %6,35 %  
50-150kč (2-6EURO)53,97 %3,97 %  
Nad 5000kč (200EURO)21,59 %1,59 %  
3000-5000kč (120-200EURO)10,79 %0,79 %  

Graf

5. Aká je minimálna cena, ktorú by ste investovali do denného krému?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
150-250kč (6-10EURO)6047,62 %47,62 %  
50-150kč (2-6EURO)3124,6 %24,6 %  
250-400kč (10-16EURO)1915,08 %15,08 %  
400-700kč (16-28EURO)118,73 %8,73 %  
700-1000kč (28-40EURO)43,17 %3,17 %  
1000-3000kč (40-120EURO)10,79 %0,79 %  

Graf

6. Ktorá cena je podľa vás už tak nízka, že by vo vás vzbudila podozrenie o zlej kvalite krému?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50-150kč (2-6EURO)11087,3 %87,3 %  
150-250kč (6-10EURO)97,14 %7,14 %  
250-400kč (10-16EURO)32,38 %2,38 %  
Nad 5000kč (200EURO)21,59 %1,59 %  
3000-5000kč (120-200EURO)10,79 %0,79 %  
400-700kč (16-28EURO)10,79 %0,79 %  

Graf

7. Ktorá cena je podľa vás už prehnane vysoká za produkt ako je krém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000-3000kč (40-120EURO)4132,54 %32,54 %  
Nad 5000kč (200EURO)3124,6 %24,6 %  
3000-5000kč (120-200EURO)2923,02 %23,02 %  
700-1000kč (28-40EURO)1411,11 %11,11 %  
400-700kč (16-28EURO)64,76 %4,76 %  
250-400kč (10-16EURO)21,59 %1,59 %  
50-150kč (2-6EURO)21,59 %1,59 %  
150-250kč (6-10EURO)10,79 %0,79 %  

Graf

8. Čo je pre vás pri kúpe krému najdôležitejšie? zaškrtnite len jednu možnosť

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastná skúsenosť s daným produktom8567,46 %67,46 %  
Odporúčanie od známych, odborníkov alebo osobností, ktorým dôverujete2217,46 %17,46 %  
Výskumami potvrdené testy účinkov118,73 %8,73 %  
Cena53,97 %3,97 %  
Vôňa21,59 %1,59 %  
Obal10,79 %0,79 %  

Graf

9. Kde najčastejšie nakupujete kozmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V drogériách7761,11 %61,11 %  
V špecializovaných predajniach danej značky2318,25 %18,25 %  
V supermarketoch, hypermarketoch spolu s bežnými nákupmi potravín1310,32 %10,32 %  
Prostredníctvom objednávkových katalógov97,14 %7,14 %  
Na internete43,17 %3,17 %  

Graf

10. Uvítali by ste nákup kozmetiky spojený s relaxom a odborným poradenstvom za dostupné ceny a v príjemnom pohodlnom prostredí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, mám rada osobitý prístup a rada si nechám poradiť6450,79 %50,79 %  
Nie, preferujem si informácie vyhľadať vopred a produkt zakúpiť v najbližšom obchode4334,13 %34,13 %  
Nie, kozmetiku kupujem spontánne bez dlhého rozmýšľania, pretože to pre mňa nie je tak dôležité1915,08 %15,08 %  

Graf

11. Poznáte značku RYOR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Áno, používam Ryor kozmetikuotázka č. 12, Poznám, ale nekupujem ju, uprednostňujem iné značkyotázka č. 12, Už som o nej počula, ale v zásade mi ich produkty nie sú známeotázka č. 12, Nikdy som o nej nepočulaotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poznám, ale nekupujem ju, uprednostňujem iné značky4434,92 %34,92 %  
Nikdy som o nej nepočula3930,95 %30,95 %  
Už som o nej počula, ale v zásade mi ich produkty nie sú známe3628,57 %28,57 %  
Áno, používam Ryor kozmetiku75,56 %5,56 %  

Graf

12. Zaznamenali ste zmenu obalov kozmetiky RYOR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie7586,21 %59,52 %  
Áno a veľmi sa mi páčia1112,64 %8,73 %  
Áno a nepáčia sa mi11,15 %0,79 %  

Graf

13. Mali ste problém, že ste nemohli zohnať produkty značky RYOR aj napriek tomu, že ste o nej počuli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy som sa nezameriavala na dostupnosť tejto značky, nakupujem inú kozmetiku6574,71 %51,59 %  
Už sa mi stalo, že som si chcela nejaký produkt značky Ryor na základe odporúčaní kúpiť, ale nevedela som ho zohnať1314,94 %10,32 %  
Viem, kde sú produkty dostupné, ale nekupujem ich z iných dôvodov910,34 %7,14 %  

Graf

14. Ak by značka RYOR bola človek, aké vlastnosti by ste jej pripísali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neviem89,2 %6,35 %  
nevím66,9 %4,76 %  
neznáma33,45 %2,38 %  
spoľahlivá22,3 %1,59 %  
obyčejný22,3 %1,59 %  
spoľahlivosť22,3 %1,59 %  
neviem hodnotit11,15 %0,79 %  
neviem, tuto kozmetiku nepouzivam11,15 %0,79 %  
klasická, starostlivá, rozumná, nenápadná, dobrá, 11,15 %0,79 %  
pôvabná,jednoduchá11,15 %0,79 %  
ostatní odpovědi pôvab
...
ceska, rodinna znacka, prirodne produkty
neviem, nepoužívam túto značku
jemnosť, príjemná vôňa
neviem -nemám žiadnu skúsenosť s touto značkou
kvalita
neviem, kedže ju nepoznam
milá a uvolněná slečna,co zbožňuje přírodu :)
???
stredný vek, zdravý, vitálny
starý
nepoznám, neviem odpovedať
????
luxusná
citlivá
obľúbený
spoľahlivá, príjemná, empatická
nechce sa mi odpovedať
prirodzena
prirodni zena, slovenka zo Ziliny
obyčajná typická česká žena po 50tke
nepoznám
staromilství
nevtierava,jednoducha,prijemna
kvalita za nízkou cenu
dobrý,někdy překvapí
príjemna
priatelska, dobre vyzerajuca, elegantna, vtipna
ludskost =o)
voňava
nenapadná, málo aktivna až pasívna (na trhu)
xxx nepouzivam, nevim
opatera
jemná, spolahliva
Neviem ohodnotiť
elegantná
liečive
dostupna
nemám žiadnu skúsenosť s touto značkou
dobrá
nevtieravá
mílá, přírodní, hedvábná
nepoužívam ju, ako ju mam teda hodnotit?
vůbec netuším
Čech, konzervativní
o znacce jsem slysela ale netusim jaka je
tajemnost, neznámost
Přírodní, upřímná, něžná, jemná, pravdomluvná
netuším nemám zkušenosti s touto značkou
příjemná
hodná holka, ale nudná, jednoduchá, obyčejná
PYI
přírodní
bez odpovědi
přirozenost
hodná
489498489zuhjzthjzhj
prijemna
kvalitní
6068,97 %47,62 % 

Graf

15. VEK

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 25 rokov4636,51 %36,51 %  
25-30rokov4334,13 %34,13 %  
31-40rokov3023,81 %23,81 %  
41-50rokov53,97 %3,97 %  
51 a viac21,59 %1,59 %  

Graf

16. Bývate:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V meste nad 100 000 obyvateľov4737,3 %37,3 %  
V meste od 20 000-100 000 obyvateľov3729,37 %29,37 %  
Na vidieku2923,02 %23,02 %  
V meste s menej ako 20 000 obyvateľmi1310,32 %10,32 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Zaznamenali ste zmenu obalov kozmetiky RYOR?

  • odpověď Nie:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Už som o nej počula, ale v zásade mi ich produkty nie sú známe na otázku 11. Poznáte značku RYOR?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy som sa nezameriavala na dostupnosť tejto značky, nakupujem inú kozmetiku na otázku 13. Mali ste problém, že ste nemohli zohnať produkty značky RYOR aj napriek tomu, že ste o nej počuli?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pre Vás starostlivosť o vaše telo a pleť dôležitá?

2. Ste verná jednej značke kozmetiky alebo striedate rôzne produkty od rôznych značiek?

3. Uveďte, akú značku (aké značky)preferujete, respektíve akú značku používate teraz

4. Aká je maximálna cena, ktorú by ste investovali do denného krému?

5. Aká je minimálna cena, ktorú by ste investovali do denného krému?

6. Ktorá cena je podľa vás už tak nízka, že by vo vás vzbudila podozrenie o zlej kvalite krému?

7. Ktorá cena je podľa vás už prehnane vysoká za produkt ako je krém?

8. Čo je pre vás pri kúpe krému najdôležitejšie? zaškrtnite len jednu možnosť

9. Kde najčastejšie nakupujete kozmetiku?

10. Uvítali by ste nákup kozmetiky spojený s relaxom a odborným poradenstvom za dostupné ceny a v príjemnom pohodlnom prostredí?

11. Poznáte značku RYOR?

12. Zaznamenali ste zmenu obalov kozmetiky RYOR?

13. Mali ste problém, že ste nemohli zohnať produkty značky RYOR aj napriek tomu, že ste o nej počuli?

15. VEK

16. Bývate:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pre Vás starostlivosť o vaše telo a pleť dôležitá?

2. Ste verná jednej značke kozmetiky alebo striedate rôzne produkty od rôznych značiek?

3. Uveďte, akú značku (aké značky)preferujete, respektíve akú značku používate teraz

4. Aká je maximálna cena, ktorú by ste investovali do denného krému?

5. Aká je minimálna cena, ktorú by ste investovali do denného krému?

6. Ktorá cena je podľa vás už tak nízka, že by vo vás vzbudila podozrenie o zlej kvalite krému?

7. Ktorá cena je podľa vás už prehnane vysoká za produkt ako je krém?

8. Čo je pre vás pri kúpe krému najdôležitejšie? zaškrtnite len jednu možnosť

9. Kde najčastejšie nakupujete kozmetiku?

10. Uvítali by ste nákup kozmetiky spojený s relaxom a odborným poradenstvom za dostupné ceny a v príjemnom pohodlnom prostredí?

11. Poznáte značku RYOR?

12. Zaznamenali ste zmenu obalov kozmetiky RYOR?

13. Mali ste problém, že ste nemohli zohnať produkty značky RYOR aj napriek tomu, že ste o nej počuli?

15. VEK

16. Bývate:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sovšáková, R.Preferencie pri výbere kozmetiky (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://preferencie-pri-vybere-kozme.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.