Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preferovaná forma a obsah digitálních médií

Preferovaná forma a obsah digitálních médií

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslav Vaňkát
Šetření:18. 03. 2015 - 25. 03. 2015
Počet respondentů:54
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:45,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

V současné době přemýšlíme nad dalším směřováním internetového magazínu. V dnešní době je na nás ze všech stran chrleno přehršel informací různého typu, a to často bez širšího kontektu. Jak vnímáte dnešní digitální média (respektive jejich informativní stránku) vy?

Odpovědi respondentů

1. Sledujete/kupujete nějaký internetový/printový magazín zaměřený na jedno konkrétní téma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1935,19 %35,19 %  
Ano, na internetu1935,19 %35,19 %  
Ano, převážně na internetu916,67 %16,67 %  
Ano, převážně v tištěné podobě611,11 %11,11 %  
Ano, v tištěné podobě11,85 %1,85 %  

Graf

2. Jakou důležitost pro vás mají následující:

0 = nedůležitý; 5 = velmi důležitý

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Aktuálnost - prakticky bezprostřední dostupnost informací41.185
Kvalita písemného projevu4.0370.85
Kvalita obsahu - komplexní zachycení tématu a odkazy na doplňující informace,...4.1851.114
Vizuální pojetí textu - formátování, doplňující grafiky,...3.2221.395
Množství zprostředkovaných informací (klidně bez ohledu na souvislosti)2.871.52

Graf

3. Je důležité, aby člověk o všem věděl, co nejdříve.

Neberme v potaz informace ovlivňující životy spousty lidí ("začala 3. světová válka apod).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3055,56 %55,56 %  
souhlasím814,81 %14,81 %  
spíše nesouhlasím712,96 %12,96 %  
nesouhlasím59,26 %9,26 %  
nevím47,41 %7,41 %  

Graf

4. Raději si přečtu kvalitní článek k tématu se zpožděním (klidně i měsíčním), pokud bude propracovaný a ne povrchní jako většina ostatních.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2037,04 %37,04 %  
spíše nesouhlasím1324,07 %24,07 %  
souhlasím1222,22 %22,22 %  
nevím59,26 %9,26 %  
nesouhlasím47,41 %7,41 %  

Graf

5. Raději si stáhnu souvislý pdf-dokument, než abych četl články v "tradiční webové formě" (klasické internetové magazíny).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2342,59 %42,59 %  
nesouhlasím2037,04 %37,04 %  
spíše souhlasím611,11 %11,11 %  
nevím47,41 %7,41 %  
souhlasím11,85 %1,85 %  

Graf

6. Za kvalitní články a informace klidně zaplatím přiměřený poplatek.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím1833,33 %33,33 %  
spíše souhlasím1425,93 %25,93 %  
nesouhlasím916,67 %16,67 %  
nevím916,67 %16,67 %  
souhlasím47,41 %7,41 %  

Graf

7. Představte si tématicky zaměřený online magazín, který vydává články jednou za určité období (tedy prakticky jako klasické tištěné magazíny). Jaké období je podle vás ideální?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jeden týden2138,89 %38,89 %  
Dva týdny1222,22 %22,22 %  
Měsíc916,67 %16,67 %  
Menší než jeden týden712,96 %12,96 %  
Delší než měsíc59,26 %9,26 %  

Graf

8. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž3259,26 %59,26 %  
Žena2240,74 %40,74 %  

Graf

9. Jaká je vaše věková kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let2342,59 %42,59 %  
25-35 let1833,33 %33,33 %  
35-50 let1018,52 %18,52 %  
15-18 let23,7 %3,7 %  
Více než 50 let11,85 %1,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete/kupujete nějaký internetový/printový magazín zaměřený na jedno konkrétní téma?

2. Jakou důležitost pro vás mají následující:

3. Je důležité, aby člověk o všem věděl, co nejdříve.

4. Raději si přečtu kvalitní článek k tématu se zpožděním (klidně i měsíčním), pokud bude propracovaný a ne povrchní jako většina ostatních.

5. Raději si stáhnu souvislý pdf-dokument, než abych četl články v "tradiční webové formě" (klasické internetové magazíny).

6. Za kvalitní články a informace klidně zaplatím přiměřený poplatek.

7. Představte si tématicky zaměřený online magazín, který vydává články jednou za určité období (tedy prakticky jako klasické tištěné magazíny). Jaké období je podle vás ideální?

8. Jaké je vaše pohlaví?

9. Jaká je vaše věková kategorie?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete/kupujete nějaký internetový/printový magazín zaměřený na jedno konkrétní téma?

2. Jakou důležitost pro vás mají následující:

3. Je důležité, aby člověk o všem věděl, co nejdříve.

4. Raději si přečtu kvalitní článek k tématu se zpožděním (klidně i měsíčním), pokud bude propracovaný a ne povrchní jako většina ostatních.

5. Raději si stáhnu souvislý pdf-dokument, než abych četl články v "tradiční webové formě" (klasické internetové magazíny).

6. Za kvalitní články a informace klidně zaplatím přiměřený poplatek.

7. Představte si tématicky zaměřený online magazín, který vydává články jednou za určité období (tedy prakticky jako klasické tištěné magazíny). Jaké období je podle vás ideální?

8. Jaké je vaše pohlaví?

9. Jaká je vaše věková kategorie?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vaňkát, J.Preferovaná forma a obsah digitálních médií (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://preferovana-forma-a-obsah-di.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.