Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
rádi bychom vás požádali o vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného na značkové oblečení. Jsme studenti 2. ročníku VŠB - TU v Ostravě a výsledky průzkumu budou použity jako podklad pro seminární práci z předmětu Statistické metody v marketingu. Dotazník je zcela anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Je pro vás důležitý váš vzhled?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
70
45,75 %
45,75 %
Jak kdy, záleží na okolnostech
49
32,03 %
32,03 %
Ano, velmi
30
19,61 %
19,61 %
Spíše ne
4
2,61 %
2,61 %
2. Zajímáte se o módu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
85
55,56 %
55,56 %
ne
68
44,44 %
44,44 %
3. Jaký je váš postoj k nakupování oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rád/a nakupuji
93
60,78 %
60,78 %
Nerad/a, ale musím
57
37,25 %
37,25 %
Kupuje za mě někdo jiný
3
1,96 %
1,96 %
4. Kupujete si značkové oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
124
81,05 %
81,05 %
ne
29
18,95 %
18,95 %
5. Z jakého důvodu si pořizujete značkové oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kvalita
71
57,26 %
46,41 %
Účelově (pro sport, apod.)
60
48,39 %
39,22 %
Seberealizace, image
42
33,87 %
27,45 %
Společenský status
22
17,74 %
14,38 %
Jiné
12
9,68 %
7,84 %
6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
500 – 1499 Kč
55
44,35 %
35,95 %
do 499 Kč
31
25 %
20,26 %
1500 – 2499 Kč
22
17,74 %
14,38 %
2500 – 5000 Kč
10
8,06 %
6,54 %
Nad 5000 Kč
6
4,84 %
3,92 %
7. Berete značku jako opravdovou záruku kvality?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
62
50 %
40,52 %
ano
62
50 %
40,52 %
8. Jste loajální (věrní):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Několika značkám
61
49,19 %
39,87 %
Nejsem loajální žádné značce
60
48,39 %
39,22 %
Jedné značce
3
2,42 %
1,96 %
9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Sportovní (Nike, Puma, Adidas,…)
2.508
0.831
Italská móda (Armani, Dolce&Gabbana, Gucci,…)
3.5
0.734
Casual – běžný oděv (Kenvelo, Fishbone, Orsay,…)
2.387
0.915
USA design brands (Calvin Klein, Tommy Hillfiger, Abercrombie&Fitch,…)
3.226
0.739
Skate & Snowboard (Adio, Burton, Vans,…)
3.242
0.99
Hip Hop & Urban (Ecko, G-Unit, LRG,…)
3.742
0.45
Boxing and MMA brands (Everlast, Lonsdale, Tapout,…)
3.685
0.522
10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
75
60,48 %
49,02 %
ano
49
39,52 %
32,03 %
11. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
86
56,21 %
56,21 %
muž
67
43,79 %
43,79 %
12. Kolik vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21 – 30 let
86
56,21 %
56,21 %
16 – 20 let
52
33,99 %
33,99 %
31 – 50 let
13
8,5 %
8,5 %
Nad 50 let
1
0,65 %
0,65 %
Do 15 let
1
0,65 %
0,65 %
13. Jaký je váš měsíční příjem peněz?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 5000 Kč
74
48,37 %
48,37 %
5001 – 10 000 Kč
27
17,65 %
17,65 %
10 001 – 15 000 Kč
21
13,73 %
13,73 %
15 001 – 20 000 Kč
19
12,42 %
12,42 %
Nad 20 000 Kč
12
7,84 %
7,84 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, velmi na otázku 1. Je pro vás důležitý váš vzhled?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi USA design brands (Calvin Klein, Tommy Hillfiger, Abercrombie&Fitch,…)=2 na otázku 9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
odpověď Boxing and MMA brands (Everlast, Lonsdale, Tapout,…)=4:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2500 – 5000 Kč na otázku 6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi USA design brands (Calvin Klein, Tommy Hillfiger, Abercrombie&Fitch,…)=4 na otázku 9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 499 Kč na otázku 6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?
10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?
odpověď ne:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Casual – běžný oděv (Kenvelo, Fishbone, Orsay,…)=4 na otázku 9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Je pro vás důležitý váš vzhled?
2. Zajímáte se o módu?
3. Jaký je váš postoj k nakupování oblečení?
4. Kupujete si značkové oblečení?
5. Z jakého důvodu si pořizujete značkové oblečení?
6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?
7. Berete značku jako opravdovou záruku kvality?
8. Jste loajální (věrní):
9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?
11. Jaké je vaše pohlaví?
12. Kolik vám je let?
13. Jaký je váš měsíční příjem peněz?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Je pro vás důležitý váš vzhled?
2. Zajímáte se o módu?
3. Jaký je váš postoj k nakupování oblečení?
4. Kupujete si značkové oblečení?
5. Z jakého důvodu si pořizujete značkové oblečení?
6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?
7. Berete značku jako opravdovou záruku kvality?
8. Jste loajální (věrní):
9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?
11. Jaké je vaše pohlaví?
12. Kolik vám je let?
13. Jaký je váš měsíční příjem peněz?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.