Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Preferujete značkové oblečení?

Preferujete značkové oblečení?

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Martínková
Šetření:30. 11. 2010 - 07. 12. 2010
Počet respondentů:153
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

rádi bychom vás požádali o vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného na značkové oblečení. Jsme studenti 2. ročníku VŠB - TU v Ostravě a výsledky průzkumu budou použity jako podklad pro seminární práci z předmětu Statistické metody v marketingu. Dotazník je zcela anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Je pro vás důležitý váš vzhled?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7045,75 %45,75 %  
Jak kdy, záleží na okolnostech4932,03 %32,03 %  
Ano, velmi3019,61 %19,61 %  
Spíše ne42,61 %2,61 %  

Graf

2. Zajímáte se o módu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8555,56 %55,56 %  
ne6844,44 %44,44 %  

Graf

3. Jaký je váš postoj k nakupování oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rád/a nakupuji9360,78 %60,78 %  
Nerad/a, ale musím5737,25 %37,25 %  
Kupuje za mě někdo jiný31,96 %1,96 %  

Graf

4. Kupujete si značkové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12481,05 %81,05 %  
ne2918,95 %18,95 %  

Graf

5. Z jakého důvodu si pořizujete značkové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita7157,26 %46,41 %  
Účelově (pro sport, apod.)6048,39 %39,22 %  
Seberealizace, image4233,87 %27,45 %  
Společenský status2217,74 %14,38 %  
Jiné129,68 %7,84 %  

Graf

6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500 – 1499 Kč5544,35 %35,95 %  
do 499 Kč3125 %20,26 %  
1500 – 2499 Kč2217,74 %14,38 %  
2500 – 5000 Kč108,06 %6,54 %  
Nad 5000 Kč64,84 %3,92 %  

Graf

7. Berete značku jako opravdovou záruku kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6250 %40,52 %  
ano6250 %40,52 %  

Graf

8. Jste loajální (věrní):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několika značkám6149,19 %39,87 %  
Nejsem loajální žádné značce6048,39 %39,22 %  
Jedné značce32,42 %1,96 %  

Graf

9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Sportovní (Nike, Puma, Adidas,…)2.5080.831
Italská móda (Armani, Dolce&Gabbana, Gucci,…)3.50.734
Casual – běžný oděv (Kenvelo, Fishbone, Orsay,…)2.3870.915
USA design brands (Calvin Klein, Tommy Hillfiger, Abercrombie&Fitch,…)3.2260.739
Skate & Snowboard (Adio, Burton, Vans,…)3.2420.99
Hip Hop & Urban (Ecko, G-Unit, LRG,…)3.7420.45
Boxing and MMA brands (Everlast, Lonsdale, Tapout,…)3.6850.522

Graf

10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7560,48 %49,02 %  
ano4939,52 %32,03 %  

Graf

11. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8656,21 %56,21 %  
muž6743,79 %43,79 %  

Graf

12. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 30 let8656,21 %56,21 %  
16 – 20 let5233,99 %33,99 %  
31 – 50 let138,5 %8,5 %  
Nad 50 let10,65 %0,65 %  
Do 15 let10,65 %0,65 %  

Graf

13. Jaký je váš měsíční příjem peněz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 5000 Kč7448,37 %48,37 %  
5001 – 10 000 Kč2717,65 %17,65 %  
10 001 – 15 000 Kč2113,73 %13,73 %  
15 001 – 20 000 Kč1912,42 %12,42 %  
Nad 20 000 Kč127,84 %7,84 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Zajímáte se o módu?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, velmi na otázku 1. Je pro vás důležitý váš vzhled?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi USA design brands (Calvin Klein, Tommy Hillfiger, Abercrombie&Fitch,…)=2 na otázku 9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)

9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)

  • odpověď Boxing and MMA brands (Everlast, Lonsdale, Tapout,…)=4:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2500 – 5000 Kč na otázku 6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?
  • odpověď Italská móda (Armani, Dolce&Gabbana, Gucci,…)=4:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi USA design brands (Calvin Klein, Tommy Hillfiger, Abercrombie&Fitch,…)=4 na otázku 9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 499 Kč na otázku 6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?

10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Casual – běžný oděv (Kenvelo, Fishbone, Orsay,…)=4 na otázku 9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro vás důležitý váš vzhled?

2. Zajímáte se o módu?

3. Jaký je váš postoj k nakupování oblečení?

4. Kupujete si značkové oblečení?

5. Z jakého důvodu si pořizujete značkové oblečení?

6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?

7. Berete značku jako opravdovou záruku kvality?

8. Jste loajální (věrní):

9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)

10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?

11. Jaké je vaše pohlaví?

12. Kolik vám je let?

13. Jaký je váš měsíční příjem peněz?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro vás důležitý váš vzhled?

2. Zajímáte se o módu?

3. Jaký je váš postoj k nakupování oblečení?

4. Kupujete si značkové oblečení?

5. Z jakého důvodu si pořizujete značkové oblečení?

6. Kolik peněz jste ochotni měsíčně utratit za značkové oblečení?

7. Berete značku jako opravdovou záruku kvality?

8. Jste loajální (věrní):

9. Jaký typ značky preferujete? (1 – výhradně preferuji, 2 – preferuji, 3 – občas kupuji, 4 – nikdy nekupuji)

10. Koupili byste si někdy vědomě padělané značkové zboží?

11. Jaké je vaše pohlaví?

12. Kolik vám je let?

13. Jaký je váš měsíční příjem peněz?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Martínková, T.Preferujete značkové oblečení? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://preferujete-znackove.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.