Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Přesvědčování v reklamě

Přesvědčování v reklamě

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marcela Dušková
Šetření:22. 03. 2011 - 31. 03. 2011
Počet respondentů:87
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.79
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

dovoluji si Vás požádat o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, který slouží jako podklad pro vypracování mé diplomové práce „Jazyk přesvědčování v reklamě“. Zaručuji naprostou anonymitu. Vámi poskytnuté informace využiji pouze k vyhodnocení závěrů v mé diplomové práci. Velice Vám děkuji za spolupráci.
 

Odpovědi respondentů

1. Jste žena nebo muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6372,41 %72,41 %  
muž2427,59 %27,59 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 26 let5765,52 %65,52 %  
27 - 35 let1314,94 %14,94 %  
36 - 55 let1213,79 %13,79 %  
15 - 18 let22,3 %2,3 %  
65 let a více22,3 %2,3 %  
55 - 65 let11,15 %1,15 %  

Graf

3. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4956,32 %56,32 %  
ne3843,68 %43,68 %  

Graf

4. Máte k reklamním kampaním kladný postoj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4956,32 %56,32 %  
ne3843,68 %43,68 %  

Graf

5. Považujete reklamu v dnešní době za nezbytnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6372,41 %72,41 %  
ne2427,59 %27,59 %  

Graf

6. Jak velký vliv má na Vás reklama při koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
malý4147,13 %47,13 %  
u některých výrobků si na reklamu vzpomenu a nechám se ovlivnit3641,38 %41,38 %  
vůbec žádný89,2 %9,2 %  
vždy se řídím reklamou22,3 %2,3 %  

Graf

7. V současnosti je televizní reklama jednou z nejvíce využívaných forem propagace produktu, sledujete tyto reklamy v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pouze některé, které mne zaujmou4855,17 %55,17 %  
ne, okamžitě přepínám na jiný program3034,48 %34,48 %  
ano, sleduji reklamy v TV910,34 %10,34 %  

Graf

8. Co Vás na reklamě (nejen té televizní) nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtip5664,37 %64,37 %  
nápaditost4045,98 %45,98 %  
hudba2832,18 %32,18 %  
příběh2225,29 %25,29 %  
krátkost, stručnost, jasnost2022,99 %22,99 %  
zapamatovatelnost2022,99 %22,99 %  
slogan1618,39 %18,39 %  
vůbec nic mne nezaujme55,75 %5,75 %  
jiné22,3 %2,3 %  

Graf

9. Máte nějakou oblíbenou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4652,87 %52,87 %  
ne4147,13 %47,13 %  

Graf

10. Pokud ano, jakou a proč? Produkt, značka

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola - Ne ne, já nemusím, já už ho vidím12,86 %1,15 %  
muller mix, jé vono je to rozbitý. vtipný.12,86 %1,15 %  
oskarmobil-plesové šaty-vtipná12,86 %1,15 %  
Coca cola, hravost12,86 %1,15 %  
Kofola - kanec - zuby nahoru. Je vtipná.12,86 %1,15 %  
Kofola - holčička, tatínek, zlaté prasátko....12,86 %1,15 %  
Kofola - kanec - klasika12,86 %1,15 %  
Cofola vánoční, já už ho vidím,originální 12,86 %1,15 %  
Vodafone, Kofola, Gambrinus - vtipné a originální12,86 %1,15 %  
Zlatopramen 11 st. - 1,5 l - hudba, vtip12,86 %1,15 %  
ostatní odpovědi Bonbony Scitles,tan nápad se žirafou je super
Kofola-Vánoční prasátko
Kofola - zlaté prasátko, kofoláčci - nápaditost
bude mít zuby nahoru?Nene nemusim, ja uz ho vidim.
Toyota. nic není nemožné
vánoční reklama na kofolu
Axe
LOL
Coca cola - myšlienka
Vánoční kofola
Kofola, má nápad a vtip
Kofola - nápaditost, vtipnost
BMW, Mercedes
Parfém Christiny Aguilery, moc hezké zpracování
Coca Cola
Kofola "ne ne, ja nemusim, ja už ho vidím"
deodoranty od Odl Spice, vtipnost
stará reklama na snickers - tyčinku sní rukou :)
Kofola
reklamy na Kofolu nebo Coca Colu
od Kofoly-vánoční nebo Vodafonu-vánoční s čivavam
Mobilní operátor, Vodafone. Vánoce - vtipné
Vánoční reklama na Kofolu s prasátkem
Rock Rádio
Kofola, české piva
2571,43 %28,74 % 

Graf

11. Jaká reklama Vás naopak vůbec nezaujala a proč? Produkt, značka

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Všechny prací prášky, mycí prostředky12,94 %1,15 %  
na nábytek,nána sedí na židly a zpívá si. stupidní12,94 %1,15 %  
nepamatuju si, co mě nezaujalo :D12,94 %1,15 %  
Lakalut, negativní pocit12,94 %1,15 %  
menstruační vložky, únik moči, atp.12,94 %1,15 %  
prací prostředky atd.12,94 %1,15 %  
Hornbach stavebniny ,nezajímavé12,94 %1,15 %  
veškeré mycí a prací prostředky, vložky, tampony12,94 %1,15 %  
Perwol černé věci - lahev na divadelním předst.?12,94 %1,15 %  
Komerční banka - občas je prostě "ujetá"...12,94 %1,15 %  
ostatní odpovědi Old Spice.Je odporná
kosmetika
hygienické, zdravotnické prostředky - nuda
praci prasky.. PERSIL - neverim..
XXX lutz
OOOL
Reklama na tehotenský test - trápne
Veškeré propagace půjček - špatná výchova lidí
nepamatuji se
ariel,
Nemohu si vzpomenout
reklama jenproholky.cz, úplný nesmysl
prací prášky, pojištění, apod
Vanish, trapná konverzace
tabákové výrobky
no právě, nezaujala -> nepamatuji
Když mě nezaujala, tak jak si ji můžu pamatovat?
nevím
always, nudná, protivná
vložky, nuda
XXXLutz, nepříjemná hudba
obecně reklamy na čistící prostředky
O2
např. RVE, lidl
2470,59 %27,59 % 

Graf

12. Vadí Vám reklamy na alkohol, tabákové výrobky, či reklamy se sexuálním podtextem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5057,47 %57,47 %  
ano3742,53 %42,53 %  

Graf

13. Jakou formu reklamy nejvíce vnímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV reklamy6271,26 %71,26 %  
internetové reklamy3337,93 %37,93 %  
billboardy2528,74 %28,74 %  
letáky1416,09 %16,09 %  
plakáty na ulicích1213,79 %13,79 %  
reklamy v rozhlase1213,79 %13,79 %  
reklamy v tisku1011,49 %11,49 %  
nevyžádané reklamy 22,3 %2,3 %  

Graf

14. Líbí se Vám televizní reklamy, které jsou přizpůsobeny například svátkům vánočním, silvestrovské reklamy, reklamy při příležitosti sportovních utkání aj.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5866,67 %66,67 %  
ne2933,33 %33,33 %  

Graf

15. Vnímáte reklamu jinak, je-li hlavním aktérem známá osobnost či sportovec?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5057,47 %57,47 %  
ano3742,53 %42,53 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Máte k reklamním kampaním kladný postoj?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi plakáty na ulicích na otázku 13. Jakou formu reklamy nejvíce vnímáte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste žena nebo muž?

2. Věk

3. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

4. Máte k reklamním kampaním kladný postoj?

5. Považujete reklamu v dnešní době za nezbytnou?

6. Jak velký vliv má na Vás reklama při koupi produktu?

7. V současnosti je televizní reklama jednou z nejvíce využívaných forem propagace produktu, sledujete tyto reklamy v televizi?

8. Co Vás na reklamě (nejen té televizní) nejvíce zaujme?

9. Máte nějakou oblíbenou reklamu?

12. Vadí Vám reklamy na alkohol, tabákové výrobky, či reklamy se sexuálním podtextem?

13. Jakou formu reklamy nejvíce vnímáte?

14. Líbí se Vám televizní reklamy, které jsou přizpůsobeny například svátkům vánočním, silvestrovské reklamy, reklamy při příležitosti sportovních utkání aj.?

15. Vnímáte reklamu jinak, je-li hlavním aktérem známá osobnost či sportovec?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste žena nebo muž?

2. Věk

3. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

4. Máte k reklamním kampaním kladný postoj?

5. Považujete reklamu v dnešní době za nezbytnou?

6. Jak velký vliv má na Vás reklama při koupi produktu?

7. V současnosti je televizní reklama jednou z nejvíce využívaných forem propagace produktu, sledujete tyto reklamy v televizi?

8. Co Vás na reklamě (nejen té televizní) nejvíce zaujme?

9. Máte nějakou oblíbenou reklamu?

12. Vadí Vám reklamy na alkohol, tabákové výrobky, či reklamy se sexuálním podtextem?

13. Jakou formu reklamy nejvíce vnímáte?

14. Líbí se Vám televizní reklamy, které jsou přizpůsobeny například svátkům vánočním, silvestrovské reklamy, reklamy při příležitosti sportovních utkání aj.?

15. Vnímáte reklamu jinak, je-li hlavním aktérem známá osobnost či sportovec?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dušková, M.Přesvědčování v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://presvedcovani-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.