Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prevence poruch řeči
Prevence poruch řeči
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Pakostová |
---|---|
Šetření: | 15. 03. 2010 - 02. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 77 |
Počet otázek (max/průměr): | 29 / 17.09 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 34,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Tereza Pakostová a jsem studentkou Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, obor speciální pedagogika.
Chtěla bych Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku pro účely mé bakalářské práce zaměřené na téma:
Prevence poruch řeči u dětí v období do ukončení řečového vývoje.
Dotazník je zcela anonymní.
Jako výstup z dotazníků a výzkumu naleznete také informativní letáčky ve vašich ordinacích (pediatrie a gynekologie v Brně).
Odpovědi respondentů
1. Víte, jak probíhá správný rozvoj řeči u dítěte?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 45 | 59,21 % | 58,44 % |
ne | 31 | 40,79 % | 40,26 % |
2. Napadlo Vás, že je možné, aby se u Vašeho dítěte vyskytla porucha řeči?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 55 | 71,43 % | 71,43 % |
ne | 22 | 28,57 % | 28,57 % |
3. Zajímáte se aktivně sám/sama o možnostech a způsobu stimulace řeči u Vašeho dítěte?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 47 | 61,04 % | 61,04 % |
ne | 30 | 38,96 % | 38,96 % |
4. Zajímáte se o možnosti předcházení poruchám řeči?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 45 | 58,44 % | 58,44 % |
Ne | 32 | 41,56 % | 41,56 % |
5. Kde jste získával/a (získáváte) informace?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Literatura | 27 | 61,36 % | 35,06 % |
Internet | 27 | 61,36 % | 35,06 % |
Lékař (specializace) | 24 | 54,55 % | 31,17 % |
Pedagog v (školské zařízení) | 13 | 29,55 % | 16,88 % |
Známí | 13 | 29,55 % | 16,88 % |
maminka,babička | 1 | 2,27 % | 1,3 % |
maminka | 1 | 2,27 % | 1,3 % |
jde o sobní zájem, pramenů je mnohonásobně více | 1 | 2,27 % | 1,3 % |
sebevzdělávání | 1 | 2,27 % | 1,3 % |
studuji speciální pedagogiku | 1 | 2,27 % | 1,3 % |
6. Který ze zdrojů pro Vás byl nejvíce informativní?
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Literatura | 2.302 | 4.862 |
Internet | 2.535 | 5.551 |
Gynekolog | 2.814 | 12.291 |
Pedagog | 2.233 | 5.899 |
Známí | 2.488 | 5.134 |
Pediatr | 2.953 | 6.975 |
Jiný lékař | 2.651 | 8.413 |
Jiný | 2.86 | 10.306 |
7. Jaké informace pro Vás bylo těžké získat?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
O možnosti stimulace řeči u dítěte | 12 | 36,36 % | 15,58 % |
O nápravě (terapii) poruch řeči | 12 | 36,36 % | 15,58 % |
O logopedických zařízeních | 5 | 15,15 % | 6,49 % |
O správném vývoji řeči | 5 | 15,15 % | 6,49 % |
nic | 3 | 9,09 % | 3,9 % |
Kam se obrátit | 3 | 9,09 % | 3,9 % |
O poruchách řeči | 2 | 6,06 % | 2,6 % |
vše jsme získali v MŠ bez problémů | 1 | 3,03 % | 1,3 % |
kontakt na opravdu kvalitního logopeda | 1 | 3,03 % | 1,3 % |
žádné | 1 | 3,03 % | 1,3 % |
ještě jsem daný problém neřešila aktivně, nevím | 1 | 3,03 % | 1,3 % |
8. Proč (co tomu bránilo…)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
...málo času odborníka...
hledám profesionální informace v laickém jazyku, nikoliv obecné články pro maminky a takových je nejvíce...
je pravda, že jsem aktivně moc informace nevyhledávala a spíše dala na doporučení rodičů, známých,...
Jednoduše ne každý, kdo má u svého jména přívlastek logoped, je opravdu odborník.
malo casu na rozhovor s pediatrem zpusobeny velkym poctem deti chodici k jednomu pediatru - diky populacnimu boomu
málo materiálů,složitost problematiky
nedostatek informací o poruchách řeči
neochota lékaře - specialisty
Nesprávná identifikace problému a nejednotný postup při sjednání nápravy vady.
Neznalost vhodné literatury.
osobně ještě stimulaci řeči dítete neřeším, ale ve svém okolí se o to rozhodně snažím
tento problém jsem řešil zhruba před dvaceti lety v dnešní době jde převážně o souvislost mezi hyperaktivitou a "účelovou hluchotou" vzorku dětí a současně vidím podle výsledků z desítek dotazníků, že problém není jenom v řeči, ale dokonce i souvislosti s neschopností pochopení toho, co jsem kdy a kde uvedl--autoři se mne dotazují, jak jsem to případně vlastně myslel = forma odpovědi
9. Stimulujete cíleně (preventivně) vývoj řeči u Vašeho dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 52 | 67,53 % | 67,53 % |
Ne | 25 | 32,47 % | 32,47 % |
10. Uveďte prosím, jakými způsoby?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- logopedická péče
1) od narození na něj mluvím normálně - nešišlám a mluvím na něj od jeho narození všude, venku, v tramvaji... 2) čtu si doporučení a probírám s pediatrem (a maminkou) 3) čteme si a vyprávíme, říkáme si rýmy a opakuji mu slova, která neříká správně 4) snažím se ho zapojit do komunikace vtahováním do vyprávění o zážitcích a opakovat všechny základní dojmy
básničky, písničky...
Časté mluvení na dítě a s dítětem. Dobrá artikulace. Procvičování obtížných hlásek.
Čtení, komunikace s dítětem s důrazem na správnou výslovnost při komunikaci,nešišlání, nepatlání...
čtení, říkadla, písničky
dříve- logopedie, doma cvičení, písničky, říkanky
gymnastika mluvidel, můj správný mluvní vzor, říkanky, slova - rýmy
hodně jim čtu, mluvíme spolu, používáme logopedické knihy, netlačím na pilu:-)
hra před zrcadlem, zpěv, foukání, pískání
Jako první způsob komunikace jsme zvolili znakování. K tomu se samozřejmě neustálý rozvoj slovní zásoby, čtení atd.
logopedické cvičení
logopedie cílená práce doma
logopedií
mluvím s ním, chválím za dobré vyjádření
nechávám samo mluvit, pokud špatně vysloví, opravím, aby výraz zřetelný
Nešišlat na dítě, nepoužívat zkomolená slova a zdrobněliny. Hodně s dítětem číst a tak ho seznamovat s výslovností a rozšiřovat slovní zásobu. Nutit ho slova správně opakovat.
opakování slova tak,aby je řeklo co ne¨jsprávněni - opravování
opakování, důslednost, dostatek času
opravujeme správnou výslovnost a cvičíme s dítětem dle pokynů logopedičky
Používáním zajímavých slov a slovních hříček na procvičení problematických hlásek.
Povídal jsem si s nimi pravidelně a intenzivně.
říkynky,básničky,dodržování správné výslovnosti,opakování
slovní komunikací
Snažím se na dceru hodně mluvit a nepoužívat zdrobněliny. Komentuji činnosti, které spolu děláme a snažím se s ní komunikovat, aniž bych za ní dokončovala slova (věty). Má jen 21 měsíců. Když je v jeslích, tak si nechám "vyprávět", co během dne dělali, hodně se jí ptám, nechám pojmenovávat předměty, zvířata, jídlo... Nemám ale pocit, že bych dělal něco speciálního, jen dceru beru jako malého, ale partnera k debatě.
snažím se na ně hodně, zřetelně mluvit, užívat větší množství slov, motivuju k popisu obrázků, situací, opravuju chyby
snažím se opravovat a trvám na správné výslovnosti, kterou sice umí, ale fláká
snažím se snim mluvit co nejvíce nešišlám mu zdroběliny slov a artikuluji
Správnou artikulací u sebe, zakazuji šišlání cizích lidí na dítě
stálá komunikace, opakování slov a v případě špatného vyslovování se hned opravujeme
Tím, že s dítětem mluvím správně, kupř. nešišlám. Dítě neopravuji, zopakuji jeho zkomolenou řeč správně.
ukazovani predmetu a neustale opakovani slov
Upozorňuji dítě na správnou výslovnost,docházeli jsme do logopedické poradny
vyslovováním,opakování slov, zřetelnou artikulací
Vzájemnou komunikací s dítětem i s lidmi v jeho bezprostředním okolí. Stimulace hudbou. Podněcováním jeho zájmu o okolí a učení se, umění říci si o své ptřeby vhodným a přiměřeným způsobem.
11. Máte dítě s logopedickým nálezem (poruchou řeči)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 57 | 74,03 % | 74,03 % |
Ano | 20 | 25,97 % | 25,97 % |
12. Kdo poruchu řeči u Vašeho dítěte odhalil?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vy sám/sama | 13 | 65 % | 16,88 % |
Pedagog | 4 | 20 % | 5,19 % |
matka | 1 | 5 % | 1,3 % |
nic | 1 | 5 % | 1,3 % |
Pediatr | 1 | 5 % | 1,3 % |
13. Myslíte si, že k odhalení poruchy přispěla dobrá informovanost?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 15 | 75 % | 19,48 % |
ne | 5 | 25 % | 6,49 % |
14. Informoval Vás některý z lékařů zavčas o této poruše (o možnosti jejího výskytu u Vašeho dítěte)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 17 | 85 % | 22,08 % |
Pediatr | 2 | 10 % | 2,6 % |
vše jsme vyřešily v MŠ i logopeda | 1 | 5 % | 1,3 % |
nechápu smysl a cílenost otázky | 1 | 5 % | 1,3 % |
15. Informoval Vás některý z těchto lékařů časně po odhalení této poruchy o dalších krocích nápravy (terapie)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 10 | 50 % | 12,99 % |
Pediatr | 6 | 30 % | 7,79 % |
ne,řešili jsme sami-na to lékaře nepotřebujeme | 1 | 5 % | 1,3 % |
nic | 1 | 5 % | 1,3 % |
chtěla jsem logopedku, takže ano | 1 | 5 % | 1,3 % |
psycholog | 1 | 5 % | 1,3 % |
pouze klinický psycholog | 1 | 5 % | 1,3 % |
vrámci logopedie | 1 | 5 % | 1,3 % |
16. Kolik let bylo Vašemu dítěti v době, kdy jste poruchu řeči odhalili?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 2 | 10 % | 2,6 % |
3 | 2 | 10 % | 2,6 % |
čtyři | 2 | 10 % | 2,6 % |
2roky | 2 | 10 % | 2,6 % |
nejedná se o mé dítě, nýbrž dítě v mé třídě MŠ - 4 | 1 | 5 % | 1,3 % |
30měsíců | 1 | 5 % | 1,3 % |
1 rok | 1 | 5 % | 1,3 % |
4,5 | 1 | 5 % | 1,3 % |
3 roky | 1 | 5 % | 1,3 % |
tři roky | 1 | 5 % | 1,3 % |
ostatní odpovědi | 6 | 30 % | 7,79 % |
17. Byla porucha řeči odhalena v počátku?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 68,42 % | 16,88 % |
ne | 6 | 31,58 % | 7,79 % |
18. Kolik let bylo Vašemu dítěti v době, kdy začala terapie (náprava) poruchy řeči?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 4 | 20 % | 5,19 % |
3roky | 2 | 10 % | 2,6 % |
3 | 2 | 10 % | 2,6 % |
3 roky | 2 | 10 % | 2,6 % |
čtyři | 2 | 10 % | 2,6 % |
4,5 | 1 | 5 % | 1,3 % |
tři roky | 1 | 5 % | 1,3 % |
2 roky | 1 | 5 % | 1,3 % |
2 roky - z vlastni iniciativy | 1 | 5 % | 1,3 % |
4a3/4 | 1 | 5 % | 1,3 % |
ostatní odpovědi | 3 | 15 % | 3,9 % |
19. O jakou poruchu se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dyslalie (patlavost) | 7 | 38,89 % | 9,09 % |
Opožděný vývoj řeči | 6 | 33,33 % | 7,79 % |
Dysfázie | 5 | 27,78 % | 6,49 % |
špatná výslovnovnost sykavek+písmenek r a ř | 1 | 5,56 % | 1,3 % |
špatné vyslovování některých písmen ahlásek | 1 | 5,56 % | 1,3 % |
dyslálie | 1 | 5,56 % | 1,3 % |
špatná výslovnost hlásky r, ř | 1 | 5,56 % | 1,3 % |
nevím | 1 | 5,56 % | 1,3 % |
20. Informoval Vás některý lékař sám od sebe o možnostech prevence poruch a správném rozvoji řeči u Vašeho dítěte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 16 | 34,04 % | 20,78 % |
Pediatr | 14 | 29,79 % | 18,18 % |
nic | 6 | 12,77 % | 7,79 % |
nikoliv | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
Nikdo | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
neinformoval | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
nebyla potřeba | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
zatím jsme řešili spíše vícejazyčné prostředí | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
chyby v řeči se snad řeší až je uslyšíte,v porodni | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
bohužel ne | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
pedagog v jeslích | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
pedagog | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
psycholog, neurolog | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
logoped | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
kamarádka | 1 | 2,13 % | 1,3 % |
21. Podal Vám sám od sebe některý lékař informace o poruchách řeči, které by se mohly vyskytnout u Vašeho dítěte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 22 | 61,11 % | 28,57 % |
Pediatr | 10 | 27,78 % | 12,99 % |
nikoliv | 1 | 2,78 % | 1,3 % |
Nikdo | 1 | 2,78 % | 1,3 % |
obvodní | 1 | 2,78 % | 1,3 % |
Lékař v porodnici | 1 | 2,78 % | 1,3 % |
žádný | 1 | 2,78 % | 1,3 % |
22. Dokázal Vám lékař uspokojivě odpovědět na Vaše dotazy týkající se problematiky vývoje dětské řeči a poruch řeči, pokud jste se ptali?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neptal/a jsem se | 27 | 48,21 % | 35,06 % |
Ano | 16 | 28,57 % | 20,78 % |
ne | 11 | 19,64 % | 14,29 % |
nic | 2 | 3,57 % | 2,6 % |
23. Dokázal lékař pomoci Vašemu dítěti či Vás odkázat k dalšímu specialistovi (pokud se u Vašeho dítěte vyskytla porucha nebo podezření na poruchu řeči)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 25, Ne → otázka č. 24, U mého dítěte se nevyskytla porucha ani podezření na ni/jiné → otázka č. 26].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
U mého dítěte se nevyskytla porucha ani podezření na ni/jiné | 42 | 54,55 % | 54,55 % |
Ano | 23 | 29,87 % | 29,87 % |
Ne | 12 | 15,58 % | 15,58 % |
24. Kam jste se obrátil/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikam | 3 | 27,27 % | 3,9 % |
Logoped | 3 | 27,27 % | 3,9 % |
Literatura, internet | 2 | 18,18 % | 2,6 % |
nic | 2 | 18,18 % | 2,6 % |
nebylo třeba | 1 | 9,09 % | 1,3 % |
25. Kam Vás a který lékař odkázal (případně co Vám poradil)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dětská lékařka nám dala doporučení na logopedii.
Dětská lékařka nám doporučila návštěvu logopsdické poradny.
Dětský obvodní lékař - navštívit logopedii.
dětský v místě bydliště --v roce 83 to bylo v Brně
Jak jsem napsala dříve - po nástupu do MŠ byl ve třídě několikrát logoped a vytipoval si děti s vadou řeči a jejich rodiče kontaktoval.Pokud by děti nechodili do MŠ,tak by nás náš pan doktor určitě dostatečně nasměroval!
k logopedovi
k neurologovi - ten pak na foniatrii,psychologii psychologa,který vadu odhalil jsem si ovšem musela najít sama
konzultaci s logopedem
Lékařka mě již nikam neodkazuje, neboť ví, že si sama nastuduji a zjistím...a od ní žádám pouze doporučení:o)
lékařka na mou intervenci vypsala žádanku do logopedické poradny
logopedická poradna
logopedie
logopedie
logopedka pracuje na nápravě
Na Foniatrii a následně na logopedii
na logopedii
pediatr na logopedii
pediatr-neurolog,psycholog,foniatrie,logopedie
Sama od sebe jsem objednala své děti k logopedovi
26. Vaše pohlaví
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 61 | 81,33 % | 79,22 % |
Muž | 14 | 18,67 % | 18,18 % |
27. Váš věk
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
22 | 4 | 5,97 % | 5,19 % |
45 | 4 | 5,97 % | 5,19 % |
30 | 4 | 5,97 % | 5,19 % |
26 | 4 | 5,97 % | 5,19 % |
28 | 3 | 4,48 % | 3,9 % |
29 | 3 | 4,48 % | 3,9 % |
31 | 3 | 4,48 % | 3,9 % |
40 | 2 | 2,99 % | 2,6 % |
44 | 2 | 2,99 % | 2,6 % |
47 | 2 | 2,99 % | 2,6 % |
ostatní odpovědi | 36 | 53,73 % | 46,75 % |
28. Vaše dosažené vzdělání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední s maturitou | 34 | 46,58 % | 44,16 % |
Vysokoškolské | 26 | 35,62 % | 33,77 % |
Vyšší odborná škola | 6 | 8,22 % | 7,79 % |
Střední odborné | 5 | 6,85 % | 6,49 % |
Základní | 2 | 2,74 % | 2,6 % |
29. Dosažené vzdělání otce/matky Vašeho dítěte
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 37 | 52,86 % | 48,05 % |
Střední s maturitou | 22 | 31,43 % | 28,57 % |
Střední odborné | 6 | 8,57 % | 7,79 % |
Vyšší odborná škola | 4 | 5,71 % | 5,19 % |
Základní | 1 | 1,43 % | 1,3 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.