Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Příběh vaší značky - Pivo
Příběh vaší značky - Pivo
→ Podle čeho si vybíráte při nakupování potraviny? Všímáte si značek kvality? ←
(cca 3 minuty, dotazník pro bakalářskou práci)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavel Korec |
---|---|
Šetření: | 02. 12. 2010 - 19. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 37 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 50 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Hledám nové způsoby pohledu na značku. To se týká i realizace výzkumů. Jedním z velice zajímavých a výzkumně velice náročných přístupů, je psychologický vhled do ABC struktury postoje ke značce (Např. Nakonečný Motivace lidského chování a Sociální psychologie). Přístup je možné aplikovat na různé komodity, produkty a značky.
Velice děkuji za vyplnění. Přístup doporučuju i jako téma diplomové práce. Následujíc otázky jsou věnovány oblíbené značce piva.
Odpovědi respondentů
1. Ověření přípustnosti
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [je mi více než 18 let a nejsem léčen/a ze závislosti → otázka č. 2, nesplňuji výše uvedenou podmínku → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je mi více než 18 let a nejsem léčen/a ze závislosti | 36 | 97,3 % | 97,3 % |
nesplňuji výše uvedenou podmínku | 1 | 2,7 % | 2,7 % |
2. Jaká je vaše nejoblíbenější značka piva?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Gambrinus | 6 | 16,67 % | 16,22 % |
Svijany | 4 | 11,11 % | 10,81 % |
Budvar | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
Velkopopovický kozel | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
Kozel | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
Holba. | 1 | 2,78 % | 2,7 % |
ta v akci v obchodě | 1 | 2,78 % | 2,7 % |
Pernštejn | 1 | 2,78 % | 2,7 % |
Primátor | 1 | 2,78 % | 2,7 % |
pilsner | 1 | 2,78 % | 2,7 % |
ostatní odpovědi | 15 | 41,67 % | 40,54 % |
3. Pijeto pivo vámi uvedené značky nejčastěji?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 24 | 66,67 % | 64,86 % |
ne | 12 | 33,33 % | 32,43 % |
4. Z jakého důvodu? (K výše uvedené otázce zda pijete/nepijete pivo této značky nejčastěji, uveďte i více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
důvodem je CHUŤ | 23 | 63,89 % | 62,16 % |
důvodem je DOSTUPNOST | 20 | 55,56 % | 54,05 % |
důvodem je OBLIBA | 16 | 44,44 % | 43,24 % |
důvodem je KVALITA | 15 | 41,67 % | 40,54 % |
důvodem je ZVYK | 11 | 30,56 % | 29,73 % |
důvodem je CENA | 10 | 27,78 % | 27,03 % |
důvodem není CENA | 7 | 19,44 % | 18,92 % |
důvodem jsou KAMARÁDI | 6 | 16,67 % | 16,22 % |
důvodem neníZVYK | 5 | 13,89 % | 13,51 % |
důvodem nejsou KAMARÁDI | 5 | 13,89 % | 13,51 % |
důvodem není OBLIBA | 4 | 11,11 % | 10,81 % |
dlůvodem není DOSTUPNOST | 3 | 8,33 % | 8,11 % |
důvodem není CHUŤ | 3 | 8,33 % | 8,11 % |
důvodem není KVALITA | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
5. Vzpomeňte si na situaci, kdy jste si tuto značku (poprvé) oblíbil/a. Případně napište, jak nejpravděpodobněji váš zájem o tuto značku nastal. Kdo byl u toho, co říkal, jak pivo chutnalo, co jste dělali?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bolo to dávno
Byla mi od 15 let kupována babičkou.
Bylo to na pivním festivalu a chutnalo mi nejvíc z prodávaných značek.
Chutnalo mi vždy více než ostatní značky
Kdo si to má pamatovat ?!
Koupila jsem si tuto značku v pardubickém supermarketu a velice mne mile překvapilo svou kvalitou, chutí a vůní. Ta byla tak specifická, že jsem si pivo Pernštejn velice oblíbila a byla nadšená, když jsem jej objevila i v Brně.
nejlepší kamarád
nepamatuji se
nepamatuji si
Nepamatuji si, zkrátka tenkrát jediná hospoda, o které jsem věděla a kde toto pivo dodnes točí, byla blízko. Jde o to, že vždy jdu radši tam, kde nemají komerční značky, i kdyby pivo tam točené mělo být horší, ale alespoň to zkusit. Člověk málokdy narazí na horší "pivo" než je Gambrinus....
nevím
Při posezení s přáteli v jiném kraji než bydlím. Lákalo mě ochutnat kvasnicové pivo.
Tuto značku jsem si oblíbila,když u nás v hospodě přestali čepovat Gambrinus a zavedli Kozla. Měla jsem na výběr ještě Dačický,ale to je pěknej humus. :-)
u prvního piva
V Humpolci na akci pořádané Městem (pivní slavnosti), kde byla i možnost navštívit pivovar Bernard. Sviany - při dovolené na Malé Skále v Ráji.
V malé hospůdce, kam mě pozval kamarád a o které už sem hodně slyšel. Démon byla výborná polotmavá třináctka na jejíž chuť se nezapomíná. Později sem ochutnal i ostatní piva této značky a všechna byla zajímavá.
V podniku, který jsem často navštěvovala točili pouze Gambrinus 12° a na jeho chuť jsem si velice zvykla. Postupně jsem začínala pít samozřejmě i jiná piva, ale Gambrinus je stále můj nejoblíbenější, ať už 10°nebo 12° (ale 11°mi příliš nezachutnalo a proto jej nevyhledávám)
Vandr po Jižních Čechách s kamarády o prázdninách při studiu na gymnáziu. Pivo chutnalo nasládle jako vždy...co jsem dělal? seděl u ohně a pil lahváče:)
Zavedli ho na mé oblíbené zahrádce. Ihned mi zachutnala jeho hořká chuť a zaujala mě příznivá cena
6. Zvolte na stupnici 1 2 3 4 5 míru, jakou pro vás ve výběru značky představuje. V otázkách jsou 1= naprosto A, 5= naprosto B, 234 = mezi
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
1 = cena ... 5 = chuť | 3.786 | 2.026 |
1 = dostupnost ... 5 = cena | 2.571 | 1.959 |
1 = chuť ... 5 = chutná kamarádům | 1.407 | 0.538 |
1 = zvyk ... 5 = chuť | 3.214 | 1.811 |
1 = cena ... 5 = zvyk | 3.143 | 0.98 |
1 = informace o pivu ... 5 = cena | 3 | 1.357 |
1 = chuť ... 5 = informace o pivu | 1.357 | 0.444 |
1 = reklama která se mi líbila ... 5 = chuť | 4.464 | 1.106 |
1 = cena ... 5 = reklama, která se mi líbila | 2.321 | 1.718 |
7. Když se rozhodujete, že koupíte pivo, co se vám v tu chvíli vybaví? Zamysklete se, než budete číst dále.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kamarádi | 16 | 48,48 % | 43,24 % |
Chuť piva | 16 | 48,48 % | 43,24 % |
Dobrá nálada | 16 | 48,48 % | 43,24 % |
Pivo ve sklenici (pulitru) | 16 | 48,48 % | 43,24 % |
Hospoda | 14 | 42,42 % | 37,84 % |
Vůně piva | 12 | 36,36 % | 32,43 % |
Konkrétní značka piva | 11 | 33,33 % | 29,73 % |
Jak chladné pivo protéká hrdlem | 9 | 27,27 % | 24,32 % |
Láhev piva | 8 | 24,24 % | 21,62 % |
Orosený povrch sklenice | 8 | 24,24 % | 21,62 % |
Chlad piva na jazyku | 8 | 24,24 % | 21,62 % |
Jídlo | 5 | 15,15 % | 13,51 % |
Pěna na pivu | 5 | 15,15 % | 13,51 % |
Dotek rtů s pivem | 5 | 15,15 % | 13,51 % |
Cena za pivo | 5 | 15,15 % | 13,51 % |
Vůně hospody | 4 | 12,12 % | 10,81 % |
Že musím pro pivo dojít | 3 | 9,09 % | 8,11 % |
Obchod | 3 | 9,09 % | 8,11 % |
Pivní tácek | 2 | 6,06 % | 5,41 % |
Reklama na mou oblíbenou značku | 2 | 6,06 % | 5,41 % |
Chlad piva pod jazykem | 1 | 3,03 % | 2,7 % |
Nalévání | 1 | 3,03 % | 2,7 % |
Množství lahví | 1 | 3,03 % | 2,7 % |
Joint, pivo vždy s jointem | 1 | 3,03 % | 2,7 % |
Odpočinek, spánek | 1 | 3,03 % | 2,7 % |
plechovka, pet lahev | 1 | 3,03 % | 2,7 % |
8. Jakou měrou podle vás ve vašem postoji ke značce zaujímají informace, zvyk, cena, dostupnost, emoce ... 1= minimální 4=vysoký
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
informace o pivě | 2 | 1 |
cena | 2.5 | 0.679 |
zvyk | 2.607 | 0.667 |
emoce | 2.429 | 1.031 |
vizuální představy | 2.143 | 0.98 |
chuťové vzpomínky | 3 | 1.286 |
vzpomínka na vůni | 2.259 | 1.229 |
dostupnost | 2.889 | 0.765 |
9. Jak byste se označil/a
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsem mladá žena | 15 | 41,67 % | 40,54 % |
jsem mladý muž | 11 | 30,56 % | 29,73 % |
jsem žena | 3 | 8,33 % | 8,11 % |
jsem muž | 3 | 8,33 % | 8,11 % |
jsem ženská | 3 | 8,33 % | 8,11 % |
jsem chlap | 1 | 2,78 % | 2,7 % |
10. Váš věk (počet let)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 | 6 | 16,67 % | 16,22 % |
21 | 6 | 16,67 % | 16,22 % |
23 | 5 | 13,89 % | 13,51 % |
20 | 3 | 8,33 % | 8,11 % |
24 | 3 | 8,33 % | 8,11 % |
25 | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
22 | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
19 | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
29 | 2 | 5,56 % | 5,41 % |
60 | 1 | 2,78 % | 2,7 % |
ostatní odpovědi | 4 | 11,11 % | 10,81 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 23.59 |
Minimum: | 18 |
Maximum: | 48 |
Variační rozpětí: | 30 |
Rozptyl: | 39.89 |
Směrodatná odchylka: | 6.32 |
Medián: | 22 |
Modus: | 18 |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (58,5 %)
- facebook.com (11,4 %)
- vyplnto.cz (8,9 %)
- google.cz (8,1 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.