Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Příběh vaší značky - Pivo

Příběh vaší značky - Pivo

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavel Korec
Šetření:02. 12. 2010 - 19. 12. 2010
Počet respondentů:37
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hledám nové způsoby pohledu na značku. To se týká i realizace výzkumů. Jedním z velice zajímavých a výzkumně velice náročných přístupů, je psychologický vhled do ABC struktury postoje ke značce (Např. Nakonečný Motivace lidského chování a Sociální psychologie). Přístup je možné aplikovat na různé komodity, produkty a značky.

 

Velice děkuji za vyplnění. Přístup doporučuju i jako téma diplomové práce. Následujíc otázky jsou věnovány oblíbené značce piva.

Odpovědi respondentů

1. Ověření přípustnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [je mi více než 18 let a nejsem léčen/a ze závislostiotázka č. 2, nesplňuji výše uvedenou podmínku → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi více než 18 let a nejsem léčen/a ze závislosti3697,3 %97,3 %  
nesplňuji výše uvedenou podmínku12,7 %2,7 %  

Graf

2. Jaká je vaše nejoblíbenější značka piva?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gambrinus616,67 %16,22 %  
Svijany411,11 %10,81 %  
Budvar25,56 %5,41 %  
Velkopopovický kozel25,56 %5,41 %  
Kozel25,56 %5,41 %  
Holba.12,78 %2,7 %  
ta v akci v obchodě12,78 %2,7 %  
Pernštejn12,78 %2,7 %  
Primátor12,78 %2,7 %  
pilsner12,78 %2,7 %  
ostatní odpovědi Regent
ostravar, plzeň, radegast
krušovice
Kácov
Šariš
Holba
Budvar Pardál
Lobkowicz
Plzeň
radegast
Sviany, Bernard
Bernard
Pilsner Urquell
Starobrno
Matuška
1541,67 %40,54 % 

Graf

3. Pijeto pivo vámi uvedené značky nejčastěji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2466,67 %64,86 %  
ne1233,33 %32,43 %  

Graf

4. Z jakého důvodu? (K výše uvedené otázce zda pijete/nepijete pivo této značky nejčastěji, uveďte i více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důvodem je CHUŤ2363,89 %62,16 %  
důvodem je DOSTUPNOST2055,56 %54,05 %  
důvodem je OBLIBA1644,44 %43,24 %  
důvodem je KVALITA1541,67 %40,54 %  
důvodem je ZVYK1130,56 %29,73 %  
důvodem je CENA1027,78 %27,03 %  
důvodem není CENA719,44 %18,92 %  
důvodem jsou KAMARÁDI616,67 %16,22 %  
důvodem neníZVYK513,89 %13,51 %  
důvodem nejsou KAMARÁDI513,89 %13,51 %  
důvodem není OBLIBA411,11 %10,81 %  
dlůvodem není DOSTUPNOST38,33 %8,11 %  
důvodem není CHUŤ38,33 %8,11 %  
důvodem není KVALITA25,56 %5,41 %  

Graf

5. Vzpomeňte si na situaci, kdy jste si tuto značku (poprvé) oblíbil/a. Případně napište, jak nejpravděpodobněji váš zájem o tuto značku nastal. Kdo byl u toho, co říkal, jak pivo chutnalo, co jste dělali?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bolo to dávno

Byla mi od 15 let kupována babičkou.

Bylo to na pivním festivalu a chutnalo mi nejvíc z prodávaných značek.

Chutnalo mi vždy více než ostatní značky

Kdo si to má pamatovat ?!

Koupila jsem si tuto značku v pardubickém supermarketu a velice mne mile překvapilo svou kvalitou, chutí a vůní. Ta byla tak specifická, že jsem si pivo Pernštejn velice oblíbila a byla nadšená, když jsem jej objevila i v Brně.

nejlepší kamarád

nepamatuji se

nepamatuji si

Nepamatuji si, zkrátka tenkrát jediná hospoda, o které jsem věděla a kde toto pivo dodnes točí, byla blízko. Jde o to, že vždy jdu radši tam, kde nemají komerční značky, i kdyby pivo tam točené mělo být horší, ale alespoň to zkusit. Člověk málokdy narazí na horší "pivo" než je Gambrinus....

nevím

Při posezení s přáteli v jiném kraji než bydlím. Lákalo mě ochutnat kvasnicové pivo.

Tuto značku jsem si oblíbila,když u nás v hospodě přestali čepovat Gambrinus a zavedli Kozla. Měla jsem na výběr ještě Dačický,ale to je pěknej humus. :-)

u prvního piva

V Humpolci na akci pořádané Městem (pivní slavnosti), kde byla i možnost navštívit pivovar Bernard. Sviany - při dovolené na Malé Skále v Ráji.

V malé hospůdce, kam mě pozval kamarád a o které už sem hodně slyšel. Démon byla výborná polotmavá třináctka na jejíž chuť se nezapomíná. Později sem ochutnal i ostatní piva této značky a všechna byla zajímavá.

V podniku, který jsem často navštěvovala točili pouze Gambrinus 12° a na jeho chuť jsem si velice zvykla. Postupně jsem začínala pít samozřejmě i jiná piva, ale Gambrinus je stále můj nejoblíbenější, ať už 10°nebo 12° (ale 11°mi příliš nezachutnalo a proto jej nevyhledávám)

Vandr po Jižních Čechách s kamarády o prázdninách při studiu na gymnáziu. Pivo chutnalo nasládle jako vždy...co jsem dělal? seděl u ohně a pil lahváče:)

Zavedli ho na mé oblíbené zahrádce. Ihned mi zachutnala jeho hořká chuť a zaujala mě příznivá cena

6. Zvolte na stupnici 1 2 3 4 5 míru, jakou pro vás ve výběru značky představuje. V otázkách jsou 1= naprosto A, 5= naprosto B, 234 = mezi

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
1 = cena ... 5 = chuť3.7862.026
1 = dostupnost ... 5 = cena2.5711.959
1 = chuť ... 5 = chutná kamarádům1.4070.538
1 = zvyk ... 5 = chuť3.2141.811
1 = cena ... 5 = zvyk3.1430.98
1 = informace o pivu ... 5 = cena31.357
1 = chuť ... 5 = informace o pivu1.3570.444
1 = reklama která se mi líbila ... 5 = chuť4.4641.106
1 = cena ... 5 = reklama, která se mi líbila2.3211.718

Graf

7. Když se rozhodujete, že koupíte pivo, co se vám v tu chvíli vybaví? Zamysklete se, než budete číst dále.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamarádi1648,48 %43,24 %  
Chuť piva1648,48 %43,24 %  
Dobrá nálada1648,48 %43,24 %  
Pivo ve sklenici (pulitru)1648,48 %43,24 %  
Hospoda1442,42 %37,84 %  
Vůně piva1236,36 %32,43 %  
Konkrétní značka piva1133,33 %29,73 %  
Jak chladné pivo protéká hrdlem927,27 %24,32 %  
Láhev piva824,24 %21,62 %  
Orosený povrch sklenice824,24 %21,62 %  
Chlad piva na jazyku824,24 %21,62 %  
Jídlo515,15 %13,51 %  
Pěna na pivu515,15 %13,51 %  
Dotek rtů s pivem515,15 %13,51 %  
Cena za pivo515,15 %13,51 %  
Vůně hospody412,12 %10,81 %  
Že musím pro pivo dojít 39,09 %8,11 %  
Obchod39,09 %8,11 %  
Pivní tácek26,06 %5,41 %  
Reklama na mou oblíbenou značku26,06 %5,41 %  
Chlad piva pod jazykem13,03 %2,7 %  
Nalévání13,03 %2,7 %  
Množství lahví13,03 %2,7 %  
Joint, pivo vždy s jointem13,03 %2,7 %  
Odpočinek, spánek13,03 %2,7 %  
plechovka, pet lahev13,03 %2,7 %  

Graf

8. Jakou měrou podle vás ve vašem postoji ke značce zaujímají informace, zvyk, cena, dostupnost, emoce ... 1= minimální 4=vysoký

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
informace o pivě21
cena2.50.679
zvyk2.6070.667
emoce2.4291.031
vizuální představy2.1430.98
chuťové vzpomínky31.286
vzpomínka na vůni2.2591.229
dostupnost2.8890.765

Graf

9. Jak byste se označil/a

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem mladá žena1541,67 %40,54 %  
jsem mladý muž1130,56 %29,73 %  
jsem žena38,33 %8,11 %  
jsem muž38,33 %8,11 %  
jsem ženská38,33 %8,11 %  
jsem chlap12,78 %2,7 %  

Graf

10. Váš věk (počet let)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18616,67 %16,22 %  
21616,67 %16,22 %  
23513,89 %13,51 %  
2038,33 %8,11 %  
2438,33 %8,11 %  
2525,56 %5,41 %  
2225,56 %5,41 %  
1925,56 %5,41 %  
2925,56 %5,41 %  
6012,78 %2,7 %  
ostatní odpovědi 27
36
38
48
411,11 %10,81 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.59
Minimum:18
Maximum:48
Variační rozpětí:30
Rozptyl:39.89
Směrodatná odchylka:6.32
Medián:22
Modus:18

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Korec, P.Příběh vaší značky - Pivo (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://pribeh-vasi-znacky-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.