Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Přímé bankovnictví na českém trhu
Přímé bankovnictví na českém trhu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Dvořáková |
---|---|
Šetření: | 04. 02. 2015 - 18. 02. 2015 |
Počet respondentů: | 246 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 19.72 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 76,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
chtěla bych Vás požádat o účast v průzkumu "Přímé bankovnictví na českém trhu". Dotazník bude sloužit jako podklad pro vypracování praktické části mé diplomové práce.
Ujišťuji Vás, že dotazník je anonymní.
Předem velmi děkuji za spolupráci a Váš čas!
Petra Dvořáková
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 165 | 67,07 % | 67,07 % |
muž | 81 | 32,93 % | 32,93 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 | 121 | 49,19 % | 49,19 % |
31-40 | 45 | 18,29 % | 18,29 % |
41-50 | 34 | 13,82 % | 13,82 % |
51-60 | 19 | 7,72 % | 7,72 % |
61 a více | 14 | 5,69 % | 5,69 % |
do 20 let | 13 | 5,28 % | 5,28 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední škola s maturitou | 126 | 51,22 % | 51,22 % |
vysoká škola | 81 | 32,93 % | 32,93 % |
střední škola bez maturity | 23 | 9,35 % | 9,35 % |
vyšší odborná škola | 10 | 4,07 % | 4,07 % |
základní škola | 6 | 2,44 % | 2,44 % |
4. Do jaké zákaznické skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnanec | 112 | 45,53 % | 45,53 % |
student | 96 | 39,02 % | 39,02 % |
podnikatel | 20 | 8,13 % | 8,13 % |
důchodce | 16 | 6,5 % | 6,5 % |
na mateřské/rodičovské dovolené | 14 | 5,69 % | 5,69 % |
nezaměstnaný | 10 | 4,07 % | 4,07 % |
5. Jaký je Váš měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 10000 | 103 | 41,87 % | 41,87 % |
10001-20000 | 60 | 24,39 % | 24,39 % |
20001-30000 | 50 | 20,33 % | 20,33 % |
30001-40000 | 17 | 6,91 % | 6,91 % |
40001 a více | 16 | 6,5 % | 6,5 % |
6. Využíváte služeb přímého bankovnictví?
Přímé bankovnictví je prostředek komunikace klienta s bankou prostřednictvím komunikačních kanálů (telefon, mobil, internet). Zahrnující např. tyto operace - platba kartou, zadávání jednorázového příkazu k úhradě, kontrola zůstatku na účtu.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne → otázka č. 7, ano → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 220 | 89,43 % | 89,43 % |
ne | 26 | 10,57 % | 10,57 % |
7. Z jakého důvodu nevyužíváte tyto služby přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
preferuji osobní komunikaci s bankou | 14 | 53,85 % | 5,69 % |
jiný důvod | 7 | 26,92 % | 2,85 % |
nemám dostatečné informace o této možnosti | 6 | 23,08 % | 2,44 % |
nevím o této možnosti | 4 | 15,38 % | 1,63 % |
nemám patřičné vybavení | 4 | 15,38 % | 1,63 % |
8. Jak moc významná pro Vás byla kritéria při výběru banky, u které využíváte přímé bankovnictví?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
9. U jaké banky využíváte služeb přímého bankovnictví?
Pokud využíváte služeb přímého bankovnictví u více bank, vyberte tu, kterou používáte častěji !
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká spořitelna | 60 | 27,27 % | 24,39 % |
Komerční banka | 36 | 16,36 % | 14,63 % |
ČSOB | 34 | 15,45 % | 13,82 % |
GE Money bank | 20 | 9,09 % | 8,13 % |
mBank | 19 | 8,64 % | 7,72 % |
Airbank | 13 | 5,91 % | 5,28 % |
Fio bank | 11 | 5 % | 4,47 % |
UniCredit bank | 7 | 3,18 % | 2,85 % |
Air Bank | 5 | 2,27 % | 2,03 % |
Raiffeisenbank | 4 | 1,82 % | 1,63 % |
Equa bank | 3 | 1,36 % | 1,22 % |
Era | 2 | 0,91 % | 0,81 % |
Sberbank | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
GE Money bank | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
zuno | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
Air bank,Poštovní spoř. | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
Česká spořitelna, Fio, ČSOB, mBank, Raiffeisenbank. | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
#vubectitonekazim | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
10. Jaké formy přímého bankovnictví využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internetové bankovnictví (internetbanking, homebanking) | 213 | 96,82 % | 86,59 % |
platební karty | 172 | 78,18 % | 69,92 % |
mobilní bankovnictví (smartbanking, SMS banking, GSM banking SIM toolkit....) | 45 | 20,45 % | 18,29 % |
telefonní bankovnictví (automat, telefonní bankéř) | 25 | 11,36 % | 10,16 % |
televizní bankovnictví | 3 | 1,36 % | 1,22 % |
11. A které dvě formy přímého bankovnictví využíváte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internetové bankovnictví | 199 | 90,45 % | 80,89 % |
platební karty | 155 | 70,45 % | 63,01 % |
mobilní bankovnictví | 19 | 8,64 % | 7,72 % |
telefonní bankovnictví | 17 | 7,73 % | 6,91 % |
využívám pouze jednu formu | 7 | 3,18 % | 2,85 % |
televizní bankovnictví | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
12. Preferujete určitou banku pro určitou službu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 135 | 61,36 % | 54,88 % |
ano | 85 | 38,64 % | 34,55 % |
13. Co považujete za výhody přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pohodlí (domova, kanceláře) | 194 | 88,18 % | 78,86 % |
úspora času | 173 | 78,64 % | 70,33 % |
dostupnost | 134 | 60,91 % | 54,47 % |
rychlost vyřízení požadavků | 130 | 59,09 % | 52,85 % |
jednoduchost a srozumitelnost | 92 | 41,82 % | 37,4 % |
nižší poplatky | 88 | 40 % | 35,77 % |
zabezpečení | 28 | 12,73 % | 11,38 % |
žádnou nevidím | 10 | 4,55 % | 4,07 % |
jinou | 3 | 1,36 % | 1,22 % |
14. V čem vidíte nevýhody přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádnou nevidím | 109 | 49,55 % | 44,31 % |
nízká bezpečnost | 77 | 35 % | 31,3 % |
potřebné technické vybavení | 34 | 15,45 % | 13,82 % |
jiná nevýhoda | 13 | 5,91 % | 5,28 % |
vysoká cena | 11 | 5 % | 4,47 % |
složitá obsluha | 10 | 4,55 % | 4,07 % |
15. Jaké operace nejčastěji provádíte pomocí služeb přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zadávání jednorázového příkazu k úhradě | 201 | 91,36 % | 81,71 % |
historie pohybu na účtu | 154 | 70 % | 62,6 % |
zjišťování zůstatku na účtu | 153 | 69,55 % | 62,2 % |
platba kartou | 125 | 56,82 % | 50,81 % |
kontrola došlých plateb | 101 | 45,91 % | 41,06 % |
zadávání trvalého příkazu k úhradě | 95 | 43,18 % | 38,62 % |
výběr peněz z bankomatu | 90 | 40,91 % | 36,59 % |
elektronické výpisy z účtu | 70 | 31,82 % | 28,46 % |
dobíjení mobilního telefonu | 38 | 17,27 % | 15,45 % |
souhlas s inkasem | 27 | 12,27 % | 10,98 % |
zahraniční platby | 17 | 7,73 % | 6,91 % |
jiné | 6 | 2,73 % | 2,44 % |
přeshraniční převod v EUR | 5 | 2,27 % | 2,03 % |
16. Jak často využíváte služeb přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
týdně | 150 | 68,18 % | 60,98 % |
denně | 37 | 16,82 % | 15,04 % |
měsíčně | 32 | 14,55 % | 13,01 % |
ročně | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
17. Je cena za přímé bankovnictví odpovídající nabízeným službám?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 147 | 66,82 % | 59,76 % |
nevím | 47 | 21,36 % | 19,11 % |
ne | 26 | 11,82 % | 10,57 % |
18. Co Vám chybí ve službách přímého bankovnictví, co byste změnil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nic, vše mi vyhovuje | 104 | 47,27 % | 42,28 % |
lepší zabezpečení | 61 | 27,73 % | 24,8 % |
zvýšit rychlost odezev komunikačních kanálů | 30 | 13,64 % | 12,2 % |
rozšíření služeb v oblasti nastavení účtu | 30 | 13,64 % | 12,2 % |
rozšíření služeb v komunikaci s bankou | 27 | 12,27 % | 10,98 % |
rozšíření služeb v oblasti platebního styku | 20 | 9,09 % | 8,13 % |
jiné | 7 | 3,18 % | 2,85 % |
zrychlit převod peněz, hlavně mezi bankami | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
snížení poplatků | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
zmena adresy, telefonu,... | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
Sebemensi sluzby jsou drahe | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
obsluha dalších produktů téže banky | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
okamzity prevod prostredku mimo vlastni banku | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
vyšší počet bankomatů | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
Většina bank nemá všechny služby zobrazeny na webu a dokonce o nich neví ani většina osobních bankéřů. Jedná se o služby umožňující vzdádelenou správu internetového účtu pomocí webových protokolů a možnost platebních terminálů. | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
kolotoč | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
19. Ve kterém období jste začal/a využívat služeb přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2001-2010 | 115 | 52,27 % | 46,75 % |
2011-2015 | 64 | 29,09 % | 26,02 % |
1995-2000 | 41 | 18,64 % | 16,67 % |
20. Považujete služby přímého bankovnictví za bezpečné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 135 | 61,36 % | 54,88 % |
nevím | 43 | 19,55 % | 17,48 % |
ne | 42 | 19,09 % | 17,07 % |
21. Znáte zásady bezpečného používání přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 112 | 50,91 % | 45,53 % |
spíše ano | 91 | 41,36 % | 36,99 % |
spíše ne | 11 | 5 % | 4,47 % |
ne | 6 | 2,73 % | 2,44 % |
22. Jak jste spokojen/a se službami přímého bankovnictví?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 110 | 50 % | 44,72 % |
výborný | 81 | 36,82 % | 32,93 % |
dobrý | 27 | 12,27 % | 10,98 % |
nedostatečný | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
dostatečný | 1 | 0,45 % | 0,41 % |
23. Jaký byl Váš postup při výběru určité služby přímého bankovnictví? Co Vás nejvíce zajímalo, ovlivnilo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a
Banku jsem si vybírala v 16 letech za pomoci otce, který mi doporučil svou banku. A i když už nejsem student, mám stále studentský účet skoro bez poplatku (20 Kč mesicne za vedeniuúctu). Nemám zadne výhrady.
bez poplatků :-)
Bezpečnost
Cena
Cena
cena
Cena za služby
Cena za vedeni uctu a zda banka pote co se stanu jejim klientem nezmeni podminky, jelikoz takovou zlusenost jim mam take.
cena, kvalita komunikace banky
Cena, podpora na internetu (e-shopy) - RB daleko pred ostatnimi bankami nabizela takoveto platby.
Doporučení
doporučení
Doporučení známé z oboru. Předchozí pozitivní zkušenosti z rodiny.
dostupnost
dostupnost
Dostupnost bankomatu
https://www.youtube.com/watch?v=tqPZ0Pbi28w
Chtěla jsem si zajistit snadnější přístup ke svému účtu, kdykoliv a kdekoliv, ne řešit vše pouze osobně přes banku (ať už přímo dojít na pobočku nebo volat a zjišťovat info). Zajímalo mě, jak je služba zpoplatněná a kdy dostupná.
intenetbanking - pro mě nejdůležitěší, nemusím chodit do banky kvůli všemu.
internetbanking - dostupnost a pohodlnost z domova
Jednoduchost, dostupnost, rychlost, pohodlí....
Moznost kontrolovat ucet, pujcky atd
možnosti studentského konta
Najít na internetu, porovnat, vyzkoušet, pořídit.
Nazory rodiny
Nejvíc mne zajímá, abych si maximum věcí mohl zařídit sám a nemusel nikam chodit.
Nepamatuju se.
Nevybíral jsem, použil jsem přímé bankovnictví mé stávající banky. Mimo klasického internetbankingu nepoužívám žádný jiný typ přímého bankovnictví, protože nemám rád klienty na smatphonech. Nepovažuji je za dostatečně bezpečné. PC musí být samozřejmě dostatečně zabezpečeno a pravidelně aktualizováno.
nic
nic
nic
nízká cena, získání dalších možnosti, fair prostředí, být cool
porovnání nabídky služeb jednotlivých bank a cena za tyto služby
Požádal jsem - vyhověli mi a službu využívám.
pro mě je podstatné, aby byla služba rychlá, nízkonákladová a v případě problému očekávám vysoký proklientský servis. V době, kdy je na trhu veliká konkurence bankovních subjektů očekávám, že se banky chovájí ke klientovi jako klientovi a ne jako onuci, která když si přijde vybrat vlastní peníze, banka dělá potíže a za vše si nechá zaplatit (viz. absurdní poplatky)
rychlá dostupnost bez poplatků,vyřídit kdekoliv
Rychlost a pohodlnost placení
Řešení bezpečnosti
Snadná dostupnost k mému účtu
viz otázka č. 8
Vyse poplatku
Výše poplaků, přecházela jsem od České spořitelny, takže každá jiná banka bez poplatků mně zaujala. Doporučení uživatelů. mBank mě zaujala svým přístupem, službami a nastavením internetového bankovnictví.
výše poplatku
výše poplatků za služby, dostupnost bankomatů
zabezpečení, poplatky
Zasílání plateb přímo z domova.
Zkušenosti okolí-doporučení, rychlá a vlídná komunikace, vedení bez poplatků.
Známá pracuje v České spořitelně a nabídla mi studentský účet - téměř bez poplatků.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.