Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Přímý prodej přes sociální síť?

Přímý prodej přes sociální síť?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Malíková
Šetření:06. 04. 2012 - 14. 04. 2012
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):12 / 3.72
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jmenuji se Malíková Tereza a pro svou DP bych ráda zjistila, jaký máte názor na možnost přímého prodeje přes soc. sítě.

Dotazník je určen pro všechny subjekty cestovního ruchu, zda a jak by tento způsob prodeje uvítali či nikoliv,

a všem uživatelům sítí, kteří by o tuto možnost v oblasti cestovního ruchu stáli či nikoliv.

Děkuji předem za Váš čas a názor !

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 Prosím nezapomínejte, že se jedná o oblast cestovního ruchu.

Odpovědi respondentů

1. Jste ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [FO nebo PO (firma v cr)otázka č. 2, uživatel soc. sítěotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
uživatel soc. sítě8880 %80 %  
FO nebo PO (firma v cr)2220 %20 %  

Graf

2. Máte zájem o přímý prodej Vašich služeb/produktů na soc. síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1672,73 %14,55 %  
ne627,27 %5,45 %  

Graf

3. Na které síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook1593,75 %13,64 %  
Google+743,75 %6,36 %  
Twitter212,5 %1,82 %  
LinkedIn212,5 %1,82 %  

Graf

4. Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ale no tak

FB považujeme za důležitý komunikační kanál s velkým potenciálem, nechceme zaspat a ztratit tak příležitost oslovit část našich budoucích zákazníků

Jsme CK pro mladé lidi, takže se to přímo nabízí.

Nejvíc známý

Perspektivni komunikacni kanal, siroky zasah TG.

proč ne , každý prodsný pobyt je dobrý

Přítomnost cílové skupiny na fb

rozšíření produktu rychlemezi velký počet lidí

rychlé oslovení zákazníka

S cílem zisku

ŠÍŘE JMÉNA, POČET UŽIVATELŮ A ZVUČNOST ZNAČKY

úspora času

Velikost trhu

velká koncentrace (uživatelů) zákazníků na jednom místě

Z důvodu návštěvnosti klientů

Zaškrtl jsem ANo, že mám zájem o přímý prodej přes soc. sítě, ale nevím co to je. Obecně máme zájem o veškerý prodej. Soc. sítě bereme jako reklamu, prodává náš web. Pokud je přímý prodej nějakaá aplikace na facebooku nebo jinde, tak to zájem nemáme.

5. Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Jsme čerpací stanice a tak nějak to nejde.

končím s podnikáním

nemám co prodávat

Není kompatibilní.

Preferuji osobní prodej

Soc. sítě, nejsou v tuto chvíli pro nás potenciální prodejní kanál.

6. Využíváte již soc. sítě jako přímý prodejní kanál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1168,75 %10 %  
ano531,25 %4,55 %  

Graf

7. Jakým způsobem prodej na síti realizujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

FCB -prostrednictvim agentury

iNFORMACE O PRODUKTECH A MOŽNOSTECH

nabízíme pobytové balíčky

prdem

rezervace přes aplikaci booking.com

8. Stáli byste o spolupráci s ostatními subjekty v cest. ruchu pro zvýšení prodeje přes soc. sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano360 %2,73 %  
ne240 %1,82 %  

Graf

9. Kupovali byste produkty/služby cestovního ruchu na sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6973,4 %62,73 %  
ano2526,6 %22,73 %  

Graf

10. Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi jsem staromódní, ale nakupovat přes Facebook/G+/Twitter mi nepřijde vhodné

důvěryhodnost

je to nevěrohodné

jsem starej nervozní děděk a nikomu již nevěřím

jsou lepší možnosti

Kvalita, nejistota solidnosti

Malé zabezpečení

Mám ráda osobní kontakt

mám raději kamenné obchody

Mám raději osobní jednání.

na sociální sítě dle mého názoru reklama nepatří

Na sociální síti jsem kvůli jiným důvodů a reklama a obchod se mi tam nelíbí, natož přímý prodej, který mi je proti srsti.

Naprostá nedůvěra v bezpečnost na sociálních sítích.

nebyla příležitost

nedostatečné bezpečí

nedůvěra

neduvera

Nedůvěra

nedůvěra

Neduvera

Nedůvěra, kdy pro tento typ podnikání nebyly provozující společnosti, potažmo samotné servery, zakládány.

Nedůvěra.

neduveruji tomu

Nedůvěryhodné

neduveryhodne

nedůvěryhodnost

nedůvěryhodnost

neduvěřuji

Nedůvěřuji příliš sociálním sítím.

Nedůvěřuji tomu.

nechápu otázku 9 - jak jako kupovat?? jako reklama a překlik na firmu nebo jak?

nejistota

nejsem zastáncem soc. sítí a už vůbec bych přes ně něco nakupoval, slouží mi pouze jako komunikační chat a informační zdroj oficiálních stránek mých koníčků

Nejsem zvyklá tento typ média využívat k nákupu produktů obecně. Nedůvěřuji mu natolik, abych ho takto využívala.

nemám ráda sociální sítě a nepoužívám je

Není kompatibilní. Mám raději jasno v ruce i v peněžence.

není to důvěryhodné

Není to seriozní, hodně lidí by toho mohlo zneužívat a prodávat poškozené zboží.

není záruka, nadhodnocenné fotky pokud jsou,...

Nepřijde mi to jako dostatečně důvěryhodné

neverehodné

Nevěrohodnost

nevěřím tomu

neviděla jsem

Nikdy jsem takovou možnost nenašla a asi bych ji možná ani nevyužila.

nikdy mě to nenapadlo, malá důvěra

Podezřelé a nepodložené

Preferuji osobní kontakt

preferuji osobní kontakt s prodejcem

protože jsou k tomu jiné, lepší cesty

protože na sociálních sítích nechci a ani nebudu uvádět osobní informace, tím vůbec ty které souvisí s mými údaji pro bankovnictví

Přijde mi to méně důvěryhodné, než nakupovat přímo na prodejně.

přijde mi to nezabezpečené

Přímý prodej produktů a služeb by měl zůstat poskytovatelům cestovního ruchu na jejich pobočkách a internetových stránkách. Nejsem ale proti, aby na soc. sítí byl odkaz na poskytovatele.

Raději bych zvolila oficiální stránku cestovní kanceláře, pokud by se jednalo např. o prodej zájezdů.

raději nakupuji přímo z ruky doruky

Raději si zajdu do CK

Raději volím cestu osobního vyřízení, kdy jsou mi známy všechny dostupné informace- tzn. že jsem si zcela jista tím, že nekupuji "zajíce v pytli". :-)

Soc. sítě beru pouze jako zdroj informací.

sociální síť mám Google plus, ale nepoužívám ho, facebook nemám a ani moc nevím jak funguje, takže nevím, proč bych měla kupovat např. zájezd přes sociální sít, když ho pohodlně možu koupit na stránkách jednotlivých cestovních kanceláří nebo agentur.

Socialni site mam pro pokec s prateli, domlouvani veci... Pokud se zajimam o nakup, bohate mi staci zbozi.cz nebo heureka.cz, kde mam vse prehledne jak potrebuji.

Sociální sítě mi neasociují prodejní možnosti, dávám přednost e-shopům

Sociální sítě mne reklamou neoslovují...

strach, nedůvěra

trochu bych se obávala, raději nakupuji přímo v pobočce, když si např. zájezd vyhlédnu na internetu

Upřednostňuji osobní vyřízení.

už jen reklama je pro mě otravné zlo, kupovat už vůbec nic nehodlám

Už tak je nabídek a reklam na internetu příliš, nechtěla bych, aby byly i na sociálních sítích.

zatím tomu nerozumím

11. Na které síti byste nejraději nakupovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook1976 %17,27 %  
Google+832 %7,27 %  
LinkedIn312 %2,73 %  
Twitter28 %1,82 %  

Graf

12. Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Dobrá cena

hdbgb

hodně rozšířený, velice oblíbený mezi potenciálními prodejci a nakupujícími :)

Je to jediná, kterou používám

je to nejrychlejší

je to pohodlnější, ale zase ne tak moc důvěryhodné

Jednoduché a rychlé.

Jelikoz mam o techto sitich prehled

jinou síť nemám

Jsem na ni zvyklá

jsem tam nejčastěji

mám

Mám s ním nejvíce zkušeností

Na jiných sítích nemám založený účet

nejprehlednejsi

nejpřehlednější

nejvíce uživatelů a nabídek - lepší možnost srovnávání

Nejvyužívanější servery

Podle vlastní zkušenosti si myslím, že Linkedln je nejvěrohodnější z uvedených serverů.

pohodlné, názory jiných kupujících - zkušenosti...

Používám je nejčastěji. Bylo by to pohodlné.

Protože Facebook užívám (z výběru uvedeného výše) jako jediný.

protože jiný nepoužívám :-)

rychlejší přístup k informacím

usnadnění výběru

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jste ?

  • odpověď FO nebo PO (firma v cr):
    • 5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 3. Na které síti?
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 2. Máte zájem o přímý prodej Vašich služeb/produktů na soc. síti?
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Využíváte již soc. sítě jako přímý prodejní kanál?

2. Máte zájem o přímý prodej Vašich služeb/produktů na soc. síti?

  • odpověď ano:
    • 6.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 3. Na které síti?
    • 6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Využíváte již soc. sítě jako přímý prodejní kanál?

3. Na které síti?

  • odpověď Facebook:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Využíváte již soc. sítě jako přímý prodejní kanál?

9. Kupovali byste produkty/služby cestovního ruchu na sociálních sítí?

  • odpověď ano:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 11. Na které síti byste nejraději nakupovali?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste ?

2. Máte zájem o přímý prodej Vašich služeb/produktů na soc. síti?

3. Na které síti?

6. Využíváte již soc. sítě jako přímý prodejní kanál?

9. Kupovali byste produkty/služby cestovního ruchu na sociálních sítí?

11. Na které síti byste nejraději nakupovali?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste ?

2. Máte zájem o přímý prodej Vašich služeb/produktů na soc. síti?

3. Na které síti?

6. Využíváte již soc. sítě jako přímý prodejní kanál?

9. Kupovali byste produkty/služby cestovního ruchu na sociálních sítí?

11. Na které síti byste nejraději nakupovali?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Malíková, T.Přímý prodej přes sociální síť? (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://primy-prodej-pres-socialni-s.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.