Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování spotřebitelů

Chování spotřebitelů

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Rotschedl
Šetření:28. 04. 2016 - 15. 05. 2016
Počet respondentů:103
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená respondentko, vážený respondente,

dovoluji si Vás osolovit s krátkým dotazníkem, jehož poslání je zjistit aspekty rozhodování člověka o spotřebě. Dotazník bude zahrnut do disertační práce zaměřené na spotřebu domácností. Dotazník může vyplnit kdokoliv, kdo má chuť popřemýšlet o tom jak se rozhoduje.

Děkuji

Jiří Rotschedl

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5957,28 %57,28 %  
Muž4442,72 %42,72 %  

Graf

2. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 29 let4139,81 %39,81 %  
30 - 39 let3231,07 %31,07 %  
40 - 49 let1312,62 %12,62 %  
50 - 59 let87,77 %7,77 %  
0 - 19 let65,83 %5,83 %  
59 - 64 let32,91 %2,91 %  

Graf

3. V současné době očekáváte, že Váš budoucí (reálný) příjem*:

* reálný příjem je jinými slovy příjem po zohlednění změn cen zboží či služeb (zdražování/zlevňování) , tj. zda si za budoucí příjem pořídíte stejné, vyšší nebo menší množství zboží a služeb.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bude růst4644,66 %44,66 %  
bude stagnovat4240,78 %40,78 %  
bude klesat1514,56 %14,56 %  

Graf

4. Inspiruje Vás reklama nebo marketingové aktivity firem pro vyzkoušení produktů? (u produktů, které jsou nové)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jen zřídka4846,6 %46,6 %  
Nesleduju reklamy a marketingové aktivity2928,16 %28,16 %  
Ne, vůbec mě reklama neoslovuje1716,5 %16,5 %  
Ano, často98,74 %8,74 %  

Graf

5. Co pro vás znamená propagace produktů (reklama, slevové akce, ochutnávky, spotřebitelské soutěže apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
otravování člověka5351,46 %51,46 %  
zdroj informací o nových produktech4543,69 %43,69 %  
výhodný nákup2120,39 %20,39 %  
připmenutí toho, co mám koupit87,77 %7,77 %  
ochutnávky zdroj informací, akce výhodný nákup10,97 %0,97 %  
hra na city10,97 %0,97 %  
manipulace 10,97 %0,97 %  
Zábava.10,97 %0,97 %  
"kvalitní výrobky se prodávají i bez velkých reklam"10,97 %0,97 %  
propagace má za úkol zahltit objekta (člověka) informacemi a zmást ho tak, aby si něco koupil10,97 %0,97 %  
nemorální způsob manipulace s lidmi10,97 %0,97 %  
Nic.10,97 %0,97 %  
zvíšení zájmu/povědomí o produktu10,97 %0,97 %  

Graf

6. Když se rozhodujete o nákupu zboží dlouhodobé spotřeby (pračky, lednice, nábytek, auto) nebo služby (zájezd, dovolená), tak berete v potaz:

1=nejvíce důležitý - 4=nejméně důležitý (nesmí se opaktovat stejné číselné hodnocení u více variant)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
rozpočet domácnosti2.0291.019
užitek, který mi zboží/služba přináší1.9220.907
časovou naléhavost, jakou zboží/služba má (jak naléhavě zboží potřebuji)2.5830.942
co si přeje někdo jiný (manžel/ka, dítě apod.)3.4660.637

Graf

7. V jakém pořadí provádíte rozhodování o nákupu zboží dlouhodobé spotřeby (pračky, lednice, nábytek, auto) nebo služby (zájezd, dovolená)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stanovím si priority co potřebuji, následně si podle preferencí vyberu jaké zboží/službu si pořídím7673,79 %73,79 %  
Vyberu si na základě svých preferencí zboží a při první příležitosti si jej pořídím bez ohledu na prioritu. (To co právě chci je i to, co má nejvyšší prioritu)2221,36 %21,36 %  
Osloví mě reklama, zboží/službu si jdu pořídit a následně řeším, jak uspořádat nákupy ostatních věcí v souvislosti s mým rozpočtem32,91 %2,91 %  
Podívám se na konto a je klid10,97 %0,97 %  
prioriry, hledání zkušeností nebo vyzkoušení, hledání ceny10,97 %0,97 %  

Graf

8. Pokud si stanovujete priority při nákupu, z jakého nejčastějšího důvodu to je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chci šetřit, proto promýšlím, co si koupím a kdy5250,49 %50,49 %  
mám omezený rozpočet, musím rozvažovat, co si koupím.3029,13 %29,13 %  
nestanovuji si priority, kupuji si, co právě potřebuji1817,48 %17,48 %  
nechci hromadit věci, chci, aby mi to, co si koupím, sloužilo10,97 %0,97 %  
environmentální ohled10,97 %0,97 %  
nechci zbytecne utracet10,97 %0,97 %  

Graf

9. Vnímáte rozdíl mezi užitkem (uspokojení potřeby) a prioritou (časovou naléhavostí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vnímám rozdíl, uspokojení potřeby (užitek) mi přináší různé zboží, ale priorita určuje, které z nich pořídím dříve a které později8380,58 %80,58 %  
Nevnímám rozdíl, priorita se promítá do užitku1918,45 %18,45 %  
Clovek se rodi a umira nahy - tak jake priority?10,97 %0,97 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věková kategorie

3. V současné době očekáváte, že Váš budoucí (reálný) příjem*:

4. Inspiruje Vás reklama nebo marketingové aktivity firem pro vyzkoušení produktů? (u produktů, které jsou nové)

5. Co pro vás znamená propagace produktů (reklama, slevové akce, ochutnávky, spotřebitelské soutěže apod.)?

6. Když se rozhodujete o nákupu zboží dlouhodobé spotřeby (pračky, lednice, nábytek, auto) nebo služby (zájezd, dovolená), tak berete v potaz:

7. V jakém pořadí provádíte rozhodování o nákupu zboží dlouhodobé spotřeby (pračky, lednice, nábytek, auto) nebo služby (zájezd, dovolená)?

8. Pokud si stanovujete priority při nákupu, z jakého nejčastějšího důvodu to je?

9. Vnímáte rozdíl mezi užitkem (uspokojení potřeby) a prioritou (časovou naléhavostí)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věková kategorie

3. V současné době očekáváte, že Váš budoucí (reálný) příjem*:

4. Inspiruje Vás reklama nebo marketingové aktivity firem pro vyzkoušení produktů? (u produktů, které jsou nové)

5. Co pro vás znamená propagace produktů (reklama, slevové akce, ochutnávky, spotřebitelské soutěže apod.)?

6. Když se rozhodujete o nákupu zboží dlouhodobé spotřeby (pračky, lednice, nábytek, auto) nebo služby (zájezd, dovolená), tak berete v potaz:

7. V jakém pořadí provádíte rozhodování o nákupu zboží dlouhodobé spotřeby (pračky, lednice, nábytek, auto) nebo služby (zájezd, dovolená)?

8. Pokud si stanovujete priority při nákupu, z jakého nejčastějšího důvodu to je?

9. Vnímáte rozdíl mezi užitkem (uspokojení potřeby) a prioritou (časovou naléhavostí)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rotschedl, J.Chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://priority-vs-uzitek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.